Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Prezentační software fyziky pro ZŠ a SŠ
Matoušek, Miroslav ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá softwarem pro podporu výuky formou prezentování fyzikálních dějů. Konkrétně se jedná o kinematiku na úrovni základní a střední školy. Dále jsou popsány základy pedagogiky, didaktiky, modelování a simulace týkající se navrhovaného programu a ze získaných poznatků je navrhnut systém a jeho grafické uživatelské rozhraní, které je následně implementováno.
Vývoj aplikace pro modelování fyzikálních jevů pro oblast mechaniky
Libiš, Zdeněk ; Káňa, Ladislav (oponent) ; Holcman, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem celého projektu je vytvoření komplexního výukového prostředí pro výuku počítačových cvičení předmětu fyzika na FEKT VUT v Brně. Tato práce se věnuje vytvoření simulačního prostředí pro 5 jevů: volný pád, svislý vrh vzhůru, vodorovný vrh, šikmý vrh, harmonický pohyb. Tyto simulace byly vytvořeny v programovacím prostředí Builder 6 v jazyce C++. Grafický formát programu je jednotný. Simulační prostředí umožňuje pro každý jev zadání základních vstupních veličin, pro které jsou poté vykresleny grafické závislosti veličin charakterizujících daný jev. V práci jsou pro jednotlivé simulace popsány vstupní veličiny i zobrazované grafické závislosti. K těmto jevům je popsána také fyzikální teorie. Dále bylo vytvořeno rozhraní pro výběr jevu a spouštění příslušných programů. Do tohoto rozhraní je možné doplňovat další jevy pomocí editačního souboru. V práci je také rozebrána úloha fyziky v dnešním světě a smysl modelování fyzikálních jevů.
Multimediální jazyková podpora DSP v němčině
Škůrek, Pavel ; Vídenka, Rostislav (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
Cílem práce je poskytnout německy hovořícímu studentovi jednoduchý a přehledný seznam pojmů, které se vyskytují v oblasti matematiky, fyziky a číslicového zpracování signálu. Jednotlivé pojmy nejsou nijak složitě vysvětlovány. Většinou je uvedena jen základní definice, co daný výraz znamená, popř. jeho funkce. To znamená, že tuto práci nemůžeme považovat za učebnici, jde pouze o takovou první pomoc pro tápajícího studenta. Práce je rozdělena na 3 databáze. První databáze Mathematik obsahuje výčet všech matematických pojmů a vztahů na úrovni střední školy. Databáze obsahuje tyto kapitoly: Grundbegriffe, Mathematische Logik, Funktion, Trigonometrie des rechtwinkligen Dreiecks, kongruennte Darstellung im Ebene, ähnliche Darstellung im Ebene, Trigonometrie, komplexen Zahlen, Logarithmus, Vektor, analytische Geometrie, Folge, Differenzrechnung und Integralgleichung, Matrizen, Determinante, Kombinatorik a Wahrscheinlichkeit. Druhá databáze Physik obsahuje základní fyzikální veličiny, které by měl student znát již před nástupem na vysokou školu. Databáze osahuje tyto kapitoly: Kinematik, Dynamik, Mechanik der starken Körper, Mechanik der Flüssigkeit, Elektizität, Magnetismus, Optik a Thermodynamik. Poslední databáze DSP je rozdělena na 4 části, rozdělené podle funkčních bloků každého převodníku a vysvětlují jednotlivé výrazy. Jedná se o Antialiasing, Analog-Digital Wandler, Digital-Analog-Wandler a Spektral Analyze. U této databáze je také přehledný česko-německý a německo-český slovník. Tyto 3 databáze jsou zpracovány programem C++ Builder. Uživatel si každou databázi může otevřít zvlášť. Všechny databáze obsahují funkce jako například vyhledávání, procházení termínů pomocí stromové struktury, příbuzná témata atd. V poslední databázi může uživatel dokonce i přidávat a upravovat svoje vlastní termíny.
Derivace v aplikačních úlohách - sbírka řešených příkladů.
SEKAL, Tomáš
Tématem této diplomové práce je vytvoření sbírky řešených příkladů na téma derivace v aplikačních úlohách. Zaměřuje se tedy především na úlohy z každodenních situací, fyzikálních problémů a úloh z technických oborů. Příklady jsou řazeny od nejjednodušších ke složitějším. U každého příkladu je uveden postup řešení ilustrovaný náčrty daných situací vytvořených v programu Google SketchUp, grafy funkcí v programu GeoGebra, popř. 3D grafy jednotlivých funkcí vytvořených pomocí matematického programu Maple. V samotném úvodu je poskytnuta teoretická základna a "první pomoc" v podobě návodu na řešení tohoto druhu příkladů.
Příprava výukových materiálů pro předmět agrofyzika: vlastnosti vody
STANĚK, Milan
Shromáždění výukových materiálů o vlastnostech vody. Fyzikální vlastnosti vody, její anomálie a porovnání s jinými látkami. Její chemické vlastnosti a vliv na životní prostředí.
Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky
MASOPUST, Jiří
Tato práce se zaobírá využitím videí jako didaktické pomůcky pro výuku fyziky. Úvodní část je teoretická a zaměřuje se na klasifikaci didaktických pomůcek, jejich funkci a na to jaké typy technických didaktických pomůcek lze v současné době využít k výuce fyziky. Druhá část práce je věnována analýze možností snímání fyzikálních jevů a to zejména jevů s dlouhotrvajícím průběhem nebo velmi rychlých jevů, jejichž průběh nelze zachytit běžným sledováním. Pozornost je věnována především výběru jevů vhodných pro tvorbu videosekvence, volbě a nastavení vhodného zařízení pro pořízení záznamu a dalšímu zpracování nasnímaného záznamu. V další části jsou na základě předchozí analýzy vybrány fyzikální jevy, jejichž průběh je zaznamenán a zpracován do podoby výukové videosekvence. Výsledkem práce je sada videí se záznamem velmi rychlých a velmi pomalých dějů, použitelných jako didaktický prostředek pro výuku fyziky.
Komparace učebnic fyziky pro ZŠ
BUMBA, Tomáš
Náplní této diplomové práce je zjistit, jaké učebnice fyziky se používají na základních školách, komparovat učebnice z hlediska rozložení a pojetí učiva, didakticky rozebrat tematický celek síla v různých učebnicích od různých autorů a na základě výsledků komparovaných učebnic vytvořit vlastní pojetí výuky vybraného tematického celku a jeho efektivitu ověřit v praxi. Návrh učebnice je směřován jako nové, praktické pojetí výuky tematického celku síla. Učebnice je vymyšlena jako praktická pomůcka, kdy se některé pokusy provádí přímo s učebnicí, je zaměřena na nejvíce praktickou stránku probíraného tematu, využívající u žáků touhy poznávat a učit se. Efektivita byla ověřena na základní škole formou písemného didaktického testu, jeho porovnovnáním s výsledky paralelní třídy, která byla učena běžnou formou učebních metod a za použití běžných učebnic, a zaznamenáním ohlasů žáků, kteří s učebnicí mohli pracovat. Výsledky testu a ohlasy jsou zpracovány v závěru práce.
Bezdotykové ovládání interaktivních výukových aplikací s využitím technologie Leap Motion
SVATEK, Tomáš
Práce pojednává v teoretické části o možnosti využití bezdotykové technologie Leap Motion ve výuce na základní škole pro ovládání interaktivních aplikací se zaměřením na výuku fyziky. Zjišťuje, jakým způsobem je možné ovládat již vytvořené aplikace, které nejsou programovány přímo pro bezdotykovou technologii, ale jsou určeny pro práci s~interaktivní tabulí či klasickou prácí na počítači, a jejich výhody a nevýhody. Zabývá se mimo jiné dostupností aplikací a nabízí souhrn informací o~technologii Leap Motion a možností nahrazení interaktivních tabulí. Součástí práce je i popis technologie a možnosti vývoje vlastních aplikací. Cílem praktické části je pak naprogramovat vlastní výukovou aplikaci, která bude otestována v hodině a součástí bude i výzkum, který zjistí zájem učitelů o tuto technologii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.