Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Celoživotní učení v rozvoji venkovského regionu
KARASOVÁ, Jiřina
Cílem práce je zjistit současný stav vzdělávání na venkově, jeho dostupnost a zkušenosti s jeho využíváním. Poté pak porovnání se skutečnou potřebou vzdělávání pro rozvoj venkova a návrh řešení. Práce je zaměřena na průzkum lidského kapitálu na venkově, stavu celoživotního učení ve venkovském prostoru, názoru na vzdělávání a jeho významu z pohledu místní samosprávy a venkovského obyvatelstva. V práci jsou použity vlastní zkušenosti z několikaleté praxe v oboru rozvoje venkova. Hlavním výsledkem práce je potvrzení hypotézy, že venkov ke svému rozvoji celoživotní učení potřebuje, jinak nebudou vytvořeny podmínky pro jeho udržitelný rozvoj.
Význam psychoterapeutického sebezkušenostního výcviku pro praxi v pomáhajících profesích
VALOŠEKOVÁ, Andrea
Tato práce se zabývá otázkou významu dlouhodobého sebezkušenostního psychoterapeutického výcviku pro práci v pomáhajících profesích. Ti, kteří se rozhodnou věnovat se nejpřirozenější lidské činnosti - tedy pomoci druhým - profesionálně, musí počítat s nutností celoživotního vzdělávání, s prací na sobě sama. Ve chvíli, kdy pomáhající pracovník dochází ke zlomovému bodu zjištění zásadního vlivu své práce na osobní život a naopak, může zvážit vstup do sebezkušenostního výcviku. V rámci výcvikového procesu je pak třeba zkoumat své vlastní možnosti a limity ovlivňující nejen práci s klientem, ale i osobní život profesionála.V teoretické části práce jsou uvedeny současné vlivy některých psychoterapeutických směrů na jednotlivé výcvikové modely. Rovněž jsou vyhledávány aktuální možnosti dlouhodobých psychoterapeutických výcviků s důrazem na sebezkušenostní část. Vzhledem k tomu, že výběr je v současnosti velmi obsáhlý, bylo využito základního schématu, který nabízí Tréninkové středisko Fokusu Praha ve svém kurzu "Vyber si svůj psychoterapeutický výcvik". V teoretické části práce jsou dále popsány související etické aspekty pomáhajících profesí. Opomenuta nejsou ani rizika práce například syndrom vyhoření a možnosti, jak mu předcházet. Ve výzkumné části práce jde o zjištění motivačních předpokladů, překážek ke vstupu a vlivu sebezkušenosti na osobní i profesní život terapeuta. Rovněž jsou zkoumány možné zisky pro zaměstnavatele. Z výsledků výzkumné části práce lze usoudit, že vliv sebezkušenosti ve výcviku může být velmi zásadní a v mnohém život profesionála posunuje směrem k osobnostní zralosti, schopnosti empatie, týmové práce a širšímu uplatnění v oboru obecně. Pokud jde o negativní vymezení rozsahu práce, není zkoumáno praktické uplatnění pro praxi psychoterapeuta ani proveden hlubší rozbor supervizní části výcviku.
Další vzdělávání matek na rodičovské dovolené v Českých Budějovicích
MOTYSOVÁ, Adéla
Práce se zabývá problematikou vzdělávání žen na rodičovské dovolené. Teoretická část charakterizuje vzdělávání dospělých, cíle, metody, typy vzdělávání a jejich specifika. Dále se zaměřuje na cílovou skupinu žen na rodičovské dovolené, konkrétně na právní úpravu tohoto období, psychologické aspekty, jejich motivaci k rozvoji znalostí a jejich postavení na trhu práce, po návratu z rodičovské dovolené. Výsledkem práce je zjištění, že současná situace není příliš optimistická, ale díky Evropských sociálních fondů, které neziskovým organizacím finančně vypomáhají, můžeme očekávat v budoucnu pozitivní vývoj tohoto problému. Praktická část se zaměřuje na konkrétní instituce, které reagují na nejdůležitější potřeby žen, které čeká návrat do zaměstnání. Díky těmto institucím mají ženy na rodičovské dovolené možnost překonat bariéry, vzdělávat se a tím i získat stabilní a vhodné zaměstnání. Nabídka v Českých Budějovicích je bohatá, proto když se žena vzdělávat chce a má oporu ze strany rodiny a okolí, možností má mnoho
Celoživotní vzdělávání pedagogů: Cesta ke zvnitřnění potřeby sebevzdělávání a inovace v pedagogické práci
KORÁLOVÁ, Marie
Práce se zabývá celoživotním vzděláváním pedagogů. Pro účely práce vymezuje pojmový aparát, srovnává možnosti dalšího vzdělávání pedagogů v České republice s možnostmi vzdělávání v ostatních členských zemích EU. Porovnává dosavadní výsledky jednotlivých procesů vyhodnocením statistických údajů. Navrhuje cesty, kterými lze zlepšit další vzdělávání pedagogů a předkládá vlastní návrh celoživotního vzdělávání za použití křesťanské sebereflexe.
Vzdělávací aktivity vybrané společnosti
Kořínková, Eliška ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce na téma Vzdělávací aktivity vybrané společnosti se zabývá programem pro absolventy České pojišťovny s názvem ČP Naděje. Práce je členěna do pěti kapitol. První kapitola je věnována vysvětlení pojmů lidské zdroje a lidský kapitál a charakteristice personální práce. Následuje odvození významu lidských zdrojů pro organizaci díky propojení s poznatky o organizačních strukturách. Druhá kapitola se zabývá vzděláváním dospělých. Obsah této kapitoly tvoří východiska procesu učení a určení místa podnikového vzdělávání ve vzdělávací soustavě. Třetí kapitola je zaměřena na podnikové vzdělávání. Prostor je věnován také personálnímu plánování a získávání a výběru pracovníků, které předcházejí personální činnost v podobě vzdělávání a rozvoje pracovníků. Čtvrtá kapitola obsahuje charakteristiku České pojišťovny jako společnosti. Jsou zde uvedeny též informace o personálním útvaru České pojišťovny a jeho činnostech. Pátá, poslední kapitola pojednává o programu pro absolventy vysokých škol ČP Naděje. Kapitola popisuje podobu a vývoj programu. Dále jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření provedeného mezi účastníky programu. Závěr práce obsahuje srovnání programu ČP Naděje s programem pro absolventy konkurenční společnosti.
Analýza účinnosti Programu celoživotního učení EU v letech 2007-2014 se zvláštním zřetelem na Českou republiku
Rejnartová, Štěpánka ; Štekláč, Jiří (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá účinností Programu celoživotního učení v Evropské unii a především v České republice. Analýza se zaměřuje na období od roku 2007 do roku 2014. V teoretické části práce jsou popsány základní rysy vzdělávací politiky a je představen Program celoživotního učení Evropské unie, včetně cílů, které byly při jeho zavedení stanoveny. Analytická část se poté zabývá porovnáním cílených indikátorů v průběhu zkoumaných let. Vývoj se v jednotlivých zemích EU diametrálně liší. Většina odlišností je způsobena rozdílnými vzdělávacími systémy fungujícími v jednotlivých zemích a zásadním ovlivněním zkoumaných indikátorů vzdělávací, sociální a dalšími národními politikami. Cílem práce bylo zhodnotit účinnost a efektivitu Programu celoživotního učení v zemích Evropské unie a v České republice, přičemž zásadní účinnost tohoto programu se nepodařilo prokázat.
Rozvoj osobnosti manažera a celoživotní učení ve znalostní ekonomice
KOREŠOVÁ, Pavla
Cílem diplomové práce je analýza přístupů k rozvoji osobnosti manažera v souvislosti s celoživotním učením v trendech znalostní ekonomiky, včetně konkrétních návrhů žádoucího směru pro současnou praxi. Výzkum byl zaměřen jak na vlivy, které působí na osobnost manažera, tak i na jeho vlastní názory a preference. Důležitým faktorem bylo i zaměření se na otázky, které byly použity pro výzkum v bakalářské práci a umožnily porovnat odpovědi v rozmezí dvou let. Výsledné závěry tudíž mohou naznačovat pravděpodobný budoucí vývoj řešené problematiky. Na výzkumu se podílelo 160 manažerů. Byli členěni do čtyř odvětví - organizace veřejné správy, organizace finančních služeb, organizace cestovního ruchu a výrobní organizace. První metodou sběru dat byla zvolena kvantitativní metoda sběru dat - dotazování pomocí dotazníkového šetření. Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou kategorii a zpracována do tabulek a grafů. Následovaly dílčí výsledky a diskuze k jednotlivým otázkám. Jako druhá, kvalitativní metoda sběru dat byl zvolen částečně strukturovaný rozhovor, vycházející z dotazníku. V průběhu částečně strukturovaného rozhovoru kladla tazatelka důraz především na odůvodněnou osobní spokojenost či nespokojenost manažera v organizaci i v rámci odvětví, zohlednila poznámky, které manažeři měli ke konkrétním otázkám, především zajímavé názory, návrhy zlepšení a vlastní poznatky.
Systém dalšího vzdělávání dospělých v České republice a na Slovensku
Marhoulová, Ivana ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Říhová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá velmi aktuální problematikou celoživotního učení v České a Slovenské republice. Hlavním úkolem této práce je zhodnotit vzdělávací systémy a pokroky v oblasti celoživotního učení v obou zemích. V úvodních kapitolách se autorka věnuje teoretickému vymezení problematiky lidského kapitálu, investicím do vzdělávání, motivací ke vzdělávání a definičnímu vymezení celoživotního učení v ČR a SR. V diplomové práci jsou dále uvedeny Strategie celoživotního učení pro Českou republiku a Slovenskou republiku, jako první ucelené dokumenty upravující oblast celoživotního učení. Důležitou kapitolou je kapitola čtvrtá, která se zabývá vyhodnocením Strategií ČR a SR a úspěšnosti dosažených cílů v této oblasti, včetně možnosti čerpání finanční podpory z evropských fondů. Největší pozornost je věnována uplatnitelnosti vysokoškolsky vzdělaných lidí na trhu práce v závislosti na znalosti cizích jazyků a vyhodnocení finanční nákladnosti terciárního sektoru v závislosti na rostoucím počtu vysokoškolsky vzdělaných lidí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.