Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Individuální práce s dítětem při logopedické prevenci se zaměřením na hlásky L a R z pohledu logopedického preventisty
KRAUSOVÁ, Daniela
Cílem bakalářské práce je vytvoření programu logopedické prevence pro individuální práci s dítětem, zpravidla ve věku od pěti do šesti let v mateřské škole, se zaměřením na hlásky L a R, které patří mezi časté vady ve výslovnosti. V teoretické části se nachází obecná definice logopedie, její význam a zdůvodnění potřeby logopedické prevence v mateřské škole. Teoretická část je dále zaměřena na vývoj řeči a výslovnosti dítěte předškolního věku, na poruchy artikulace a na diagnostiku výslovnosti dítěte předškolního věku. Je zde popsáno rozdělení hlásek jazyka českého a charakteristika hlásek L a R. V praktické části jsou popsána cvičení dechová, hlasová, sluchová, grafomotorická a gymnastika mluvidel pro rozvoj artikulačních orgánů a cvičení pro podporu správné výslovnosti hlásek L a R. V této části se také nachází obrázky, které dokumentují a přibližují práci s dětmi.
Výskyt orofaciálních patologií u žáků speciální školy a možnosti jejich nápravy
PREDIGEROVÁ, Martina
Ve své bakalářské práci se zabývám výskytem orofaciálních patologií u žáků speciální školy a možnostmi jejich náprav. Cílem výzkumného projektu je zmapování výskytu těchto patologií v jednotlivých částech orofaciální oblasti a jejich zastoupení z hlediska věku a pohlaví dětí. Teoretická část je věnována oboru logopedie, systému logopedické péče v České republice, orofaciální oblasti a jejím jednotlivým částem a patologiím. Dále je popsána diagnostika a terapie těchto poruch. V praktické části je za použití metody pozorování zjištěna četnost myofunkčních poruch, které jsou porovnány v závislosti na ostatních faktorech. Součástí praktické části jsou kazuistiky dvou dětí, u kterých byla myofunkční porucha diagnostikována, aby byly na základě dostupných materiálů a rozhovoru s rodiči byly zjištěny příčiny vzniku poruchy v orofaciální oblasti u daných jedinců.
Analýza a rozpoznání logopedických vad v řečovém projevu
Diviš, Jan ; Atassi, Hicham (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá logopedickou vadou dyslalií a její charakteristikou. Dále je popsán proces vytváření a reprezentace řeči. V práci jsou představeny základy zpracování a analýzy řečového signálu ( LPC, kepstrální, MFCC). V programu MATLAB jsou provedena zobrazení charakteristik řeči a výpočty LPC, kepstrálních a melovských koeficientů. Práce je především zaměřena na nesprávné vyslovování hlásek "r" a "ř".
Automatické rozpoznávání logopedických vad v řečovém projevu
Dušil, Lubomír ; Atassi, Hicham (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou a automatickou detekcí logopedických vad v řečovém projevu. Dává si za cíl ulehčit a urychlit práci logopedů a zvýšit procento odhalených logopedických vad u dětí v co nejmladším věku a následné, co nejúspěšnější, vyléčení. Jsou zde uvedeny metody logopedické práce, dělení vad v jednotlivých stádiích vývoje dítěte a vhodná slova k identifikaci vady řeči a následné nápravě. Následně jsou zde rozebrány metody výpočtu koeficientů, které nejlépe vystihují lidskou řeč. Dále klasifikátory, které se používají k rozpoznávání a určení jestli se jedná o logopedickou vadu či nikoliv. Klasifikátory využívají pro svoji práci koeficienty. Koeficienty a klasifikátory jsou testovány a hledá se co nejlepší jejich kombinace, která by měla nejvyšší procento úspěšnosti v automatickém odhalování logopedických vad řeči. Všechno programování a testování se provádí v programu Matlab.
Vliv odlišných komunikačních schopností na výkon žáka ve škole
BÖHMOVÁ, Ivana
Práce pojednává o odlišných komunikačních schopnostech u dětí na ZŠ. Stěžejní jsou pojmy narušená komunikační schopnost (NKS) a omezená komunikační schopnost (OKS). Teoretická východiska mapují komunikaci z různých úhlů pohledu, tedy to, jak s pojmem komunikace pracují jednotlivé vědní obory (sociologie, lingvistika, pedagogika a logopedie), jež se úzce dotýkají samotné problematiky odlišných komunikačních schopností. Teoreticky jsou dále vymezeny i pojmy NKS a OKS. Závěr teoretické části patří charakteristice rámcového vzdělávacího programu, jakožto základního pilíře českého školství, a s ním spojenými cíli vzdělávání v podobě naplňování klíčových kompetencí ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (konkrétně žáků s NKS či OKS) do hlavního vzdělávacího proudu. V rámci praktické části se pracuje s metodou dotazníkového šetření, kde se zkoumají odlišné komunikační schopnosti z pohledu pedagogů na ZŠ. Cílem je postihnout vztah učitele k žákům s NKS a OKS, tedy to, jak jsou žáci s odlišnými schopnostmi vnímáni pedagogy, jaké jazykové a řečové (komunikační) problémy se u žáků vyskytují a zda tyto nedostatky mají vliv na žákův školní výkon.
Vybrané aspekty logopedické péče u dětí předškolního věku
NOVÁKOVÁ, Zuzana
Tato diplomová práce nese název "Vybrané aspekty logopedické péče u dětí předškolního věku" a, jak už z názvu vyplývá, zabývá se především problematikou vad řeči a výslovnosti u předškolních dětí. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části, přičemž první je část teoretická, která popisuje poznatky týkající se logopedie jako takové a ostatních problémů spojených s tímto tématem. Druhá část praktická neboli výzkumná je zpracována na základě výzkumu provedeného v logopedické poradně v Českých Budějovicích a obsahuje tedy podrobnou analýzu získaných informací. Cílem teoretické části je tuto problematiku co nejlépe popsat, abychom na tyto poznatky mohli v praktické části navázat a rozebrat některé aspekty vad řeči a výslovnosti více dopodrobna.
Vady řeči dětí mladšího školního věku
DEMETEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce s názvem: "Vady řeči mladšího školního věku" se zabývá vadami řeči v širším měřítku. Větší část práce se zaměřuje na dyslalické vady - vady výslovnosti u dětí mladšího školního věku, jelikož tento typ vad je frekventovanější právě ve školním prostředí. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část, která se týká nejdůležitějších poznatků z oboru logopedie. Druhá část bakalářské práce je praktická - výzkumná. Snaží se potvrdit teze, které jsou nastíněny v teoretické části. Práce je určena pro širokou veřejnost zajímající se o zmíněnou oblast.
Role pěveckých činností při rozvíjení hudebního sluchu a hudebních schopností
LANGEROVÁ, Jitka
Cílem práce je ukázat význam a roli pěveckých činností v hudební výchově dětí předškolního věku pro kultivaci hudebního sluchu a hudebních schopností s využitím výsledků výzkumu rozvoje hudebnosti u dětí v závislosti na věkovém stupni. Teoretická část bude zaměřena na zmapování dosavadních poznatků v oblasti hlasové výchovy dětí a využití pěveckých činností jako základu pro činnosti hudebně-pohybové, poslechové a instrumentální.
K neurolingvistickým a logopedickým otázkám
NOVÁKOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se jmenuje "K neurolingvistickým a logopedickým otázkám" a zabývá se zejména problematikou vad řeči a výslovnosti. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí, první je část teoretická, která shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se neurolingvistiky a logopedie. Druhá část, praktická, je zpracována na základě výzkumu a následné analýzy získaných informací. Cílem mojí práce je tedy hlavně přiblížit celou problematiku lidem, které toto téma zajímá, popřípadě napomoci lidem, kterým se může narodit dítě s některou vadou řeči a výslovnosti.
Péče o děti s narušenou komunikační schopností v podmínkách běžné mateřské školy.
BUCHALOVÁ, Kateřina
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak je v současné době pečováno o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy. V teoretické části jsem se podrobněji zabývala vymezením pojmu komunikace, vývojem lidské řeči od narození do období předškolního věku a definováním poruch komunikačních schopností u dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu. V praktické části jsem analyzovala výsledky dotazníkového šetření, rozhovoru, pozorováni a zhodnotila, zda-li je péče o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy dostačující.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.