Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Brána pro překlad signalizačních zpráv pro videokonference
Seifert, David ; Číka, Petr (oponent) ; Zukal, Martin (vedoucí práce)
Obecně se pod pojmem brána (Gateway) v počítačových sítích myslí uzel, který spojuje dvě sítě s odlišnými protokoly. Tato diplomová práce se zabývá překladem mezi 2 protokoly, protokolem SIP a protokolem WebSocket. Tento překlad je v práci nejprve popsán teoreticky a následně se práce zabývá způsobem řešení tohoto překladu s pomocí dostupných nástrojů na Internetu.
Pojem volného času v díle Karla Marxe
VONDRÁŠKOVÁ, Michaela
Tématem práce je pojetí volného času, které ve svém díle předložil Karel Marx. Ve své době se i z politických důvodů jednalo o velmi vlivný koncept, který se i v československém prostředí stal východiskem dalších diskuzí a úvah. Cílem práce je podat ucelený popis Marxova pojetí volného času a naznačit jeho pozdější reflexi na příkladu československé sociologie volného času 60. let minulého století. Studovány budou hlavní Marxovy příspěvky k tématu volného času, zvláštní důraz bude položen na autorovu zásadní práci Kapitál.
Školní šikana ve vzpomínkách obětí
VORUDOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se věnuje zkušenostem pěti vybraných dospělých respondentů, bývalých obětí, se šikanou na základní škole. Jejím cílem je na základě odborné literatury teoreticky zmapovat probíranou tematiku šikany mezi žáky ve školním prostředí a dále zjistit, jaké zkušenosti se šikanou na základní škole měli vybraní respondenti. Pozornost je soustředěna zejména na formy šikany, její prožívání, řešení jednotlivých případů, zpětný náhled na zkušenost šikany ze strany obětí a v neposlední řadě také na následky patologického jevu. Sekundárním cílem pak je popsat a interpretovat jaké, pokud nějaké, následky šikany tito jedinci vnímají.
Funkce třídního učitele na střední škole
Pomezná, Dana
Tato bakalářská práce je zaměřena na jednotlivé činnosti třídního učitele ve třídě střední školy. Charakterizuje kompetence a role třídního učitele, líčí důležitost výchovného působení třídního učitele na žáka, na jeho sociální a osobnostní rozvoj. Popisuje nezbytnou spolupráci učitele s žáky, rodiči, vedením školy a poradenskými pracovníky. Dále jsou zde vymezeny práva a povinnosti třídního učitele vyplývající z legislativy. Tato práce se zabývá i nezbytnou administrativní činností třídního učitele a dále se zaměřuje na konfliktní situace ve třídě střední školy a jejich řešení třídním učitelem. V praktické části byli osloveni tři vybraní třídní učitelé z Východočeského kraje, kteří pro účely této bakalářské práce poskytli řešitelce polostrukturovaný rozhovor. Cílem rozhovoru bylo získat kvalitativní data týkající se práce třídních učitelů, jejich vnímání samotné funkce a nalezení pozitiv i negativ této funkce.
Interakce pedagoga a studenta na střední škole
KASALOVÁ, Jana
Diplomová práce na téma Interakce pedagog a student na střední škole.Popisuje jejich vzájemný vztah.Problémy interakce učitele a studenta na střední škole jsou zmíněny v teoretické části. Tato interakce se také objevuje v celé diplomové práci a je ovlivňována prostředím školy,výchovou,učením,rodiči studentů a dalšími vnějšími faktory.Výsledky výzkumu, který je zaměřen na studenty oboru Všeobecná sestra a Zdravotnický asistent na Střední zdravotnické škole v Klatovech, jsou prezentovány v první části mé výzkumné práce. Tento výzkum si všímá názorů studentů na školní klima, třídního učitele a spolužáky. Druhá část je zaměřena na třídní učitele jednotlivých tříd Střední zdravotnické školy. Z rozhovorů s nimi jsem čerpala informace o studentech. Vzájemný vztah učitele a studenta je velmi důležitý. Osobnost učitele může ovlivnit studenta jak pozitivně tak negativně a může zabránit rizikovému chování.
Tvorba prezentací pomocí LaTeXu ve třídě BEAMER
STERN, Josef
Tato bakalářská práce seznamuje uživatele systému LaTeX s tvorbou prezentací pomocí třídy BEAMER. V této práci se čtenář seznámí s tím, jak by měl postupovat při tvorbě, získá informace o pravidlech tvorby prezentací a zejména podrobný popis příkazů této třídy a jejich vlastností. V textu jsou teoretické části doplněny o názorné ukázky zdrojového kódu.
Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy
PAZDEROVÁ, Jana
Diplomová práce ,,Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy`` pojednává o aktivizující metodách a jejich vlivu na klima třídy. Cílem práce je změření klimatu dané třídy, použití aktivizujících metod a následné změření klimatu třídy. Výsledky jsou porovnány, hypotézy vyhodnoceny a zjištěn tak vliv aktivizujících metod na klima třídy. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k tématu (výuková metoda, aktivizující výukové metody, prostředí, atmosféra, klima třídy). Dále je zde charakterizovaná problematika zkoumání klimatu, různé metody zkoumání aj.. Praktická část nabízí přehled metod zkoumání klimatu, popis zvolených metod výzkumu a průběh výzkumu. Získané údaje jsou zpracovány, vyhodnoceny a zaneseny do tabulek a grafů, podle nichž můžeme lépe zhodnotit celkové klima tříd a jednotlivé proměnné klimatu třídy (zaujetí žáka školní prací, vztahy mezi žáky ve třídě, učitelova pomoc žákům, orientace žáků na úkoly, pořádek a organizovanost, jasnost pravidel). Předmětem zkoumání bylo především zjištění a porovnání celkového klimatu třídy před a po používání aktivizujících metod ve vyučování.
Aktivizující metody a techniky učení v předmětu chemie na základní škole
BUDKOVÁ, Veronika
Cílem práce bylo prokázat efektivitu vhodných technik učení a aktivizujících metod do výuky předmětu chemie. Snahou bylo zvýšit aktivitu žáků, vhodným vedením vyučovací hodiny je zaujmout probíraným učivem a dosáhnout lepšího pochopení učiva u vybrané skupiny žáků na konci výzkumu. V rámci experimentu byly zvoleny dvě skupiny žáků z 9. tříd. Každá třída se nacházela na jiné škole. Za experimentální skupinu byla zvolena třída na Základní škole v Počátkách. Při experimentální výuce byla výuka doplňována vhodnými aktivizujícími metodami a technikami učení. Kontrolní skupinu tvořila třída ze Základní školy ve Žďáru nad Sázavou. Tato skupina byla vyučována tradičními metodami. Na základě vyhodnocení vstupních a výstupních testů byly získány výsledky, které potvrdily efektivitu experimentální výuky.
Přednosti a rizika alternativních vzdělávacích programů pro děti předškolního a mladšího školního věku
BACHOVÁ, Jarmila
Diplomová práce seznamuje čtenáře nejprve s nejvýznamnějšími alternativními směry a jejich zakladateli. Postupně přechází k modernějším a v současnosti využívaným alternativním metodám a směrům. Praktická část je zaměřena na konkrétní alternativní školy u nás, jejichž popisem se snaží navodit představu fungování alternativních programů v České republice. Zabývá se přednostmi a riziky, které se mohou v souvislosti s alternativním vzděláváním vyskytnout.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.