Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Veřejná diplomacie a její projevy v česko-německých vztazích
Rybářová, Sylva ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Diplomová práce definuje a vymezuje pojem veřejné diplomacie, charakterizuje její hlavní aktéry a dimenze. V druhé kapitole pojednává o koncepci veřejné diplomacie v České republice a Spolkové republice Německo. Pozornost je věnována především zakotvení v dokumentech a hlavním aktérům. Jakým způsobem se konkrétně projevuje veřejná diplomacie v česko-německým vztazích, to je obsahem kapitoly třetí. Pro aktuální posouzení významu veřejné diplomacie je poslední kapitola zakončena dotazníkovým šetřením.
Kulturní diplomacie jako nástroj mezinárodní politiky
Michlerová, Zuzana ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Kulturní diplomacie hrála vždy významnou úlohu v mezinárodních vztazích. Je fenoménem, jež se stává v poslední době stále aktuálnějším a nabývá neustále na významu. Je velmi pravděpodobné, že ve 21. století bude kulturní diplomacie hrát na poli mezinárodních vztahů klíčovou úlohu. Daná oblast diplomacie by tedy neměla být podceňována a zaslouží si jistě zvýšenou pozornost. Význam kulturní diplomacie roste ruku v ruce s růstem významu tzv. "měkké moci", jejíž teoretický základ položil Joseph S. Nye Jr. V reakci na 11. září 2001 tak volá ve své knize Soft Power: The Means to Success in World Politics po posílení mezikulturního dialogu.
Veřejná diplomacie malých a středních států
Dvorská, Jana ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
V této práci bude veřejná diplomacie a také nation branding zasazen do českého prostředí v porovnání s nation brandingem ve švýcarském prostředí. Cílem práce je tyto obory v českém i švýcarském prostředí definovat, prozkoumat a zhodnotit. Práce se zaměří na identifikování různých aspektů nation brandingu těchto dvou zemí a následně se pokusí zhodnotit strategii a načrtnout doporučení. Samotná diplomová práce je rozčleněna do tří oddílů. V prvním z nich se autorka věnuje veřejné diplomacii jako obecnému oboru. Druhá kapitola se věnuje veřejné diplomacii malých a středních států. Poslední kapitola je zasvěcena tématu porovnání veřejné diplomacie České republiky a možného vzoru Švýcarska. Záměrem této kapitoly je porovnat aspekty a specifika těchto dvou států a ohodnotit aktivity realizované v rámci prezentace těchto států směrem k zahraničí.
Budování pověsti státu v období studené války
Matoušková, Martina ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Cibulková, Petra (oponent)
Práce porovnává západní a sovětský přístup k budování pověsti státu v období studené války. V první kapitole jsou vysvětleny pojmy veřejná diplomacie, propaganda a agitace a popsány zásadní momenty studené války. Druhá kapitola popisuje americký a britský přístup k veřejné diplomacii po 2. světové válce a zabývá se západními nástroji a metodami používanými k budování image státu v zahraničí. Třetí kapitola popisuje sovětskou propagandou a její aparát uvedeného období a čtvrtá kapitola srovnává a hodnotí západní a východní přístupy. Ukazuje se, že i přes vlastnosti způsobené rozdílností demokratické a totalitní formy stát byla struktura a instituce používané k budování pověsti státu v zahraničí v období studené války u obou protivníků velmi podobná.
Občansko-politické vzdělávání v zahraniční politice: Příklad Německa
Pavlík, Ondřej ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
První kapitola popisuje koncept soft power a veřejné diplomacie. Druhá část se zabývá systémem občansko-politického vzdělávání v Německu a charakterizuje jednoho z jeho důležitých aktérů -- politické nadace. Zaměřuje se při tom hlavně na jejich činnost v zahraničí, která je hodnocena ve třetí části s ohledem na vliv na soft power Německa. Tato práce se rovněž zabývá postavením nadací jako aktéra německé veřejné diplomacie.
Kulturní diplomacie - komparace přístupu Francie a Německa v České republice
Hlobilová, Lucie ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Kulturní diplomacie představuje tu část veřejné diplomacie, která se dotýká téměř každého. Vybrané země-Francie a SRN, patří k zemím s nejintenzivněji prováděnou zahraniční kulturní politikou, která se však v zásadních principech značně odlišuje. První dvě kapitoly nabízejí ucelený přehled jednotlivých modelů obou kulturních diplomacií. Závěrečná kapitola podrobněji zkoumá vybrané kulturní diplomacie na příkladu České republiky, jak z historického hlediska, tak z hlediska současného, v podobě komparace institucionální i programové složky.
Vliv aktuální situace Itálie na pověst státu
Havelcová, Jana ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Práce obsahuje analýzu veřejné diplomacie Itálie. Dále se zabývá aktuální situací v Itálii a nakonec hodnotí dosáhnutou pověst Itále pomocí Nation Brands Indexu.
Česká republika ve vnímání zahraniční veřejnosti
Dobrovolskaja, Alexandra ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce uvádí definici a vymezení pojmu veřejná diplomacie, rozebírá její podsložky, druhy a také dopady. Druhá kapitola je věnována rozboru systému veřejné diplomacie, jak je nastaven v České republice. Konkrétně je pozornost věnována jednotlivým subjektům, jež se na veřejné diplomacii podílí, dále nástrojům, které tyto subjekty mají k dispozici, a jakou strategií se řídí. Hodnocení, jak dobře tento systém funguje, je provedeno ve třetí kapitole na základě dotazníkového šetření mezi cizinci.
Veřejná diplomacie České republiky - aktuální aspekty
Štěpánková, Petra ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Diplomová práce představuje pojem veřejné diplomacie a zasazuje ho do českého kontextu. Cílem práce je konání České republiky na poli veřejné diplomacie prozkoumat, popsat a zhodnotit. Pozornost je věnována i tzv. nation brandingu neboli budování značky státu. "Značce Česká republika" je věnována samostatná kapitola. Závěrečná část diplomové práce rozebírá předsednictví České republiky Radě Evropské unie v první polovině roku 2009 z hlediska jeho prezentace a komunikace.
Cultural Institutes as an Instrument for Public Diplomacy
Šipošová, Alexandra ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Cibulková, Petra (oponent)
Tato práce pojednává o kulturních institutech jako o jednom z nástrojů veřejné diplomacie. Práce si klade za cíl podat jak analýzu jejich činnosti tak i souhrnný obraz o fungování institutů. První kapitola je věnována významu veřejné diplomacie a jejímu vztahu s diplomacií kulturní. Druhá kapitola analyzuje různé aspekty fungování institutu a získané poznatky následně integruje do obecného modelu prezentace země prostřednictvím uvedeného nástroje. Poslední kapitola popisuje podmínky a činnost čtyř zahraničních institutů -- francouzského, španělského, polského a slovenského.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.