Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Účtování, oceňování a vykazování zvířat v zoologických zahradách
Marešová, Ivana ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Dvořáková, Dana (oponent)
Cílem této diplomové práce je zanalyzování českých a mezinárodních účetních předpisů v oblasti oceňování, účtování a vykazování zvířat a následný průzkum řešení této problematiky v jednotlivých zoologických zahradách v České republice. Dále jsou v této práci zmíněny základní informace z oblasti historie, právní úpravy a financování zoologických zahrad v České republice.
Výukové programy podporující vztah mezi dětmi a zvířaty
BOŽKOVÁ, Michaela
Cílem této práce je připravit vhodné aktivity, které pomáhají utvářet vztah dětí ke zvířatům. Vytvořit metodické listy s náměty, soubory návodů a obrázky, které navazují na výukové programy o zvířatech realizovaných Českým nadačním fondem pro vydru. V teoretické části jsou formou literární rešerše zpracovány informace o vztahu dětí v mateřských školách ke zvířatům a přírodě. Práce se zabývá využitím environmentální výchovy a jejích prvků v mateřských školách. Je také objasněn vliv zvířat a přírody na vývoj dítěte předškolního věku a s tím i rizika a úskalí tohoto vztahu.
Rodové markéry u názvů zvířat v současné angličtině.
HONNEROVÁ, Petra
Tato diplomová práce se zabývá rodovými markéry u názvů zvířat v současné angličtině. Tyto rozdíly v mimojazykové skutečnosti jsou zkoumány zejména v odborných textech zveřejněných na internetových stránkách nebo z tištěných verzí vědeckých časopisů. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část popisuje převážně gramatické kategorie podstatného jména (číslo, počitatelnost, určenost, rod, pád) související s rodovou problematikou. První polovina praktické části se zaměřuje především na pozorování substantiv označujících názvy zvířat, kolektivní pojmenování nebo jejich tvary v číslech singuláru a plurálu. Druhá polovina se věnuje pouze zájmenům jednotného čísla, neboť mají schopnost rozlišit rody maskulinum, femininum a neutrum u zvířat.
Tradiční a netradiční pojetí role zvířat v dětské literatuře a autorské pohádce
RABOVÁ, Markéta
Bakalářská práce Tradiční a netradiční role zvířat v dětské literatuře a autorské povídce se snaží definovat pohádku jako literární útvar, postihnout její základní dělení (druhy) a stručně nastínit její historii. Stejné cíle si klade i u autorské povídky. Jejím dalším dílčím úkolem je charakterizovat pohádkové postavy, a to se se zaměřením na zvířecí protagonisty. Druhá kapitola představuje analytickou teorii C. G. Junga, na jejímž základě zdůrazňuje propojení pohádek s psychologií a důležitost jejího analyzování pro děti i pacienty. Těžiště práce spočívá na komparaci vybraných klasických pohádek (nejen bratrů Grimmových) s moderním přepracováním povídek A. Carterové. Dále se práce zabývá podrobnou charakteristikou dvou rolí vybraných zvířecích hrdinů, vlka a kočky následované zvířecími metamorfózami v pohádkách Kráska a zvíře a Žabí princ. Tato práce také stručně nastiňuje psychologický dopad pohádek na vývoj dítěte.
Hodnocení stavu životního prostředí: Monitoring cizorodých látek v potravních řetězcích: Získání experimentálních dat o vstupu cizorodých látek do životního prostředí. 3.e. Specializační analýza
Agronomická fakulta ČZU v Praze, Praha ; Mader, Pavel ; Volka, Karel
Část 1 - Speciace arsenu a kadmia v rostlinách , Vývoj metody stanovení kadmium-metalothioneinu v živočišných tkáních, Vývoj metody stanovení kadmium-metalothioneinu v rostlinách. Část 2 - Spojení elektrolytických metod s metodami atomové spektroskopie
Vztah člověka ke zvířatům ve starozákonní době a dnes
VINŠOVÁ, Jaroslava
Tato bakalářská práce obsahuje pouze teoretickou část, která je členěna do tří hlavních částí. První část se zabývá vztahem člověka ke zvířatům ve Starém zákoně. Snaží se přiblížit, čím byl tento vztah určován a co pro člověka zvíře znamenalo. Druhá část se zabývá postojem člověka ke zvířatům v dnešní době. Popisuje vybrané etické aspekty, které působí negativně na zvířata. Například jejich polidšťování nebo naopak degradaci na pouhé věci. Třetí část se snaží najít určité pojítko mezi dnešním světem a starozákonní dobou a tím i nalézt inspiraci pro dnešní dobu.
Zvíře jako objekt právních vztahů
Müllerová, Hana
Úvodní část příspěvku rozebírá otázku právního postavení zvířat podle platného českého práva a podle navrhované nové právní úpravy občanského zákoníku. Těžištěm příspěvku jsou pak úvahy nad různými typy právních vztahů, jejichž objektem může být zvíře, a to v oblasti práva veřejného i soukromého, s poukazem zejména na různost cílů, k nimž příslušná právní úprava směřuje.
Pomíjivost (cyklus 10 maleb v kombinované technice na téma zanikání fyzické hmoty).Prakticko-teoretická práce
PALCOVÁ, Petra
Tato diplomovou práce se zabývá tématem Pomíjivost. Teoretická části diplomové práce se zprvu zabývá tématem po stránce filozofické. V této části je obsažena osobní úvaha nad tímto tématem, která je doplněna citacemi kapacit z oboru filozofie. Po stránce filozofické se teoretická část snaží textově rozvinout i jednotlivé sekce, které jsou motivující složkou praktické části diplomové práce. Jde o pět základních témat, která jsou pojata v procesu pomíjivosti. Jedná se o témata {--} Člověk, Zvíře, Strom, Stroj a Skála. Další teoretické části diplomové práce se věnují barvám, strukturám materiálu, akční a gestické malbě a aplikací technik a tvůrčích postupů diplomové práce do pedagogického procesu ZUŠ. Závěr této části diplomové práce se zabývá vlastní interpretací teoretických poznatků a jejich aplikací v diplomové práci. Praktická část této diplomové práce se skládá z cyklu deseti maleb na plátně o rozměru 60 x 80 centimetrů provedených technikou akrylu. Jde o témata {--} Člověk, Zvíře, Rostlina, Skála a Stroj, které podřizuji ústřednímu tématu.
Úrazy v dětském věku způsobené zvířaty
JANDERA, Karel
Úrazy v dětském věku patří mezi veřejné zdravotnické problémy v dnešní době. Podílí se na počtu hospitalizovaných i ambulantně ošetřených dětí což stojí naši společnost nemalé finanční náklady. Pod pojmem zranění zvířetem si většina laiků, ale i zdravotníků si stále představuje především pokousání psem. Téma zranění zvířetem v dětském věku se stalo širším. Podílí se na tom nárůst domácích mazlíčků, často hraje roli i nízká disciplína majitelů a chovatelů zvířat a to převážně volný pohyb psů, koček, přemnožených potkanů v městských částech a v neposlední řadě větší počet exotických zvířat chovaných neprofesionály. Z hlediska vztekliny je jednoznačně určen postup pro pokousání zvířetem, které je neznámé nebo u něho nelze vyloučit, že by vzteklinu mohlo slinami přenést. Dobře je známo i riziko tetanu a anerobních infekcí. Méně se však zvažují rizika vzniku těžké nespecifické infekce, nebo kosmeticko-plastických perspektiv. U dětí se převážně jedná o obličej, ruce a články prstů. Jako počáteční zdroj, včetně dlouhodobých až celoživotních následků, je již v bezprostřední posuzování v primárním ošetřování. Problém utrpení, psychické deprivace a bolesti dětí a jejich příbuzných také nesmí být opomíjen. Ani menší poranění se nemá podceňovat. Každý zraněný by měl bezprostředně vyhledat lékařskou pomoc. U dětí je vyšetření a ošetření naprosto nutné, i když je poranění malého rozsahu. Podle mého názoru je většina úrazů dětí způsobena podceňováním rizik, která na dítě v jeho okolí číhají. Jistě by nebylo správné domnívat se, že neustálý dohled je jediný způsob jak se vyhnout jejich úrazům. Na prevenci dětských úrazů by se měla velkým dílem rovněž podílet účinná edukace těchto dětí o hrozících nebezpečích. Nepostradatelnou součástí by mělo být vytvoření co možná nejbezpečnější prostředí pro dítě. Cílem práce bylo především upozornit na tuto problematiku. Dále pak zmapovat úrazovost dětí Jihočeského kraje ošetřených Zdravotní záchrannou službou Jihočeského kraje a Nemocnicí České Budějovice a.s. Tato práce by měla přispět k aktivnímu řešení problémů vzniklých při poranění zvířetem a vyrovnání se s ním.
Jak vyučovat děti filosofii aneb o dívce, smrti a výsměchu, o velrybě nemluvě
Profant, Martin
Esej tematizuje problém výuky filosofie na střední škole. Zkoumá prostor, který se otevírá mezi nemožností učit na této úrovni vzdělávání filosofii jako systematickou disciplinu s testovatelným postupem osvojování si znalostí a mezi citlivostí mladých lidí k nesmiřitelným krutostem světa. Využívá přitom modelově výklad o smrtelnosti jako bytostném rozlišovacím rysu mezi člověkem a zvířetem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.