Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 862 záznamů.  začátekpředchozí815 - 824dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam sportovní výchovy u adolescentů na domovech mládeže.
ZRZAVECKÁ KONRÁDOVÁ, Linda
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení významu sportovní výchovy na domovech mládeže. Sportovní kroužky na domovech mládeže tvoří nejbohatší ucelenou nabídku. Patří mezi ně individuální a skupinové sporty, ale také návštěvy sportovních utkání. Liší se dle typu, kategorizace a velikosti domovů mládeže. Období adolescence je složité a komplikovanějším se stává, pokud žák odchází na střední školu do jiného města a přechází z rodinného prostředí na domov mládeže.Součástí práce je náhled na sportovní kroužky, které probíhají na třech typech domovů mládeže v Českých Budějovicích.
Interakce pedagoga a rodinných příslušníků v rámci volnočasových aktivit
SALAJOVÁ, Zdeňka
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem interakce pedagoga a rodinných příslušníků v rámci volnočasových aktivit. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou zabývající se nabídkou zařízení a spoluprací pedagoga a rodičů v konkrétních zařízeních provozujících určitou volnočasovou činnost. V teoretické části jsou popsány pojmy: volný čas a volnočasová zařízení; rodina, její postoj k volnému času, vliv rodiny na volný čas dítěte; spolupráce, její možnosti využití, výhody a nevýhody. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní zařízení. Jsou zde nastíněny možnosti spolupráce a výběr některých zařízení, v jejichž programu je interakce rodičů s pedagogem nějakým způsobem reflektována. Informace jsou získávány z konkrétních internetových stránek jednotlivých zařízení. Vybrané typy zařízení: komunitní a základní školy, školní družiny, střediska pro volný čas a mateřské školy. Cílem je zmapovat nabídky institucí zabývajících se nějakým směrem využití volného času za spolupráce s rodiči.
Výuka a výchova v horolezectví
KOŘÍNEK, David
Předkládaná práce se věnuje výuce a výchově v horolezectví. Teoretická část práce nejprve představuje horolezectví jako celek, uvádí jeho historii a rozdělení. Následuje seznámení s výchovou, horolezeckými pravidly, etikou a ochranou přírody. Poté následují informace ze současného stavu horolezectví doplněné o teoretický, praktický a metodický popis horolezecké výuky. Praktická část je zaměřena na získání konkrétních údajů o výuce a výchově v oddílech Českého horolezeckého svazu a ověření pravdivosti výzkumných hypotéz stanovených na základě teoretické části práce. Celkově si práce klade za cíl představit proces výuky a výchovy v horolezectví a podat o tom aktuální informace, podpořené výzkumnou činností.
Možnosti uplatnění výtvarné tvořivosti v rámci environmentální výchovy
MOJCHEROVÁ, Veronika
Hlavním tématy bakalářské práce jsou environmentální výchova a výtvarná tvořivost. Teoretická část definuje výtvarnou tvořivost, popisuje její fáze, znaky a podstatu. Nastíněny jsou také její zásady a výzkum. Výtvarná tvořivost je v práci popisována v kontextu výtvarné výchovy. Zde je pozornost věnována zásadám ve výtvarné výchově, a to jak z hlediska didaktického, tak praktického. Dalšími tématy jsou také aplikace a cíle ve výtvarné výchově či závislost výtvarných činností na věku dítěte. Vzhledem k praktické části bylo též nutné popsat prostředí a funkce školní družiny a vztah výtvarné výchovy a děti prvního stupně. Dalším teoretickým okruhem je environmentální výchova, a to zejména problematika odpadů a jejich třídění. Analyzovaná témata výtvarná tvořivost, výtvarná výchova a environmentální výchova úzce souvisí s praktickou částí práce ? projektem, realizovaném ve školní družině na ZŠ Nové Hodějovice. Praktické provedení jednotlivých úkolů, vytvořených speciálně pro tuto práci, mělo pomoci dětem uvědomit si důležitost třídění odpadů a případně je přimět uvažovat o jejich alternativním využití ve volnočasových aktivitách.
Význam a role skautingu v utváření hodnotového světa dětí a mládeže
CÍCHOVÁ, Edita
Práce popisuje skautskou organizaci od jejího vzniku až do dnešní doby. Snaží se zhodnotit přínos a vliv skautské organizace a její působení na mládež, která jí prošla.
Adaptace dětí při vstupu do MŠ v souvislosti s typem jejich citové vazby
ŠKROBÁKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci dětí při vstupu do mateřské školy v souvislosti s typem jejich citové vazby. V teoretické části jsem definovala pojmy jako jsou adaptace, citová vazba, socializace a výchova. V praktické části jsem shrnula výsledky svého pozorování, které jsem prováděla u sedmi nově příchozích dětí. Doplňující informace jsem získala z rozhovorů s rodiči, s kolegyněmi a samotnými dětmi. Zaměřila jsem se na jejich adaptaci, popsala jsem její průběh vzhledem k dané citové vazbě. Cílem této práce bylo zjistit, jak děti zvládají vstup do mateřské školy v souvislosti s jejich citovou vazbou, jaké chování je charakteristické pro daný typ citové vazby a jaký vliv má na samotný proces adaptace.
Má být život předáván výhradně v manželství?
BÁRTOVÁ, Petra
Práce se zabývá soudobým trendem plození potomstva mimo manželství. Popisuje dějinný vývoj pohledu křesťanské etiky na tuto problematiku a následně jej zrcadlí v současné české realitě. Poukazuje na fakt, že dnešní mladí Češi a Češky souhlasí s tím, že život má být předáván v manželství. Jedná se u nich pouze o obecně hlásaný postoj, který v konečném důsledku nezanedbatelná část z nich nenaplňuje. Z tohoto rozporu mezi hlásaným ideálem a žitou realitou nabízí bakalářská práce možná reálná východiska. Jedná se především o jí zdůrazňované působení na rozvoj prorodinných hodnot prostřednictvím výchovy, o potřebu změny sociálního systému - ten v současnosti zvýhodňuje nesezdané páry s dětmi před manželskými rodinami - a o požadavek svědectví manželů potvrzující výhody instituce manželství.
Ochrana mládeže na přelomu 19. a 20. století
MALÍKOVÁ, Hana
Práce se zabývá vývojem ochrany mládeže na přelomu 19. a 20. století se zaměřením na vznik a organizaci volnočasových aktivit pro mládež. V obsahu se zaměřuji na chudou, zanedbávanou, opuštěnou a živnostenskou mládež. V první kapitole porovnávám používání pojmu {\clqq}ochrana mládeže`` v minulosti a současnosti. Druhá kapitola se zabývá vývojem ochrany mládeže v českých a sousedních zemích, činností České zemské komise pro ochranu dětí a mládeže, legislativou a stručným popisem studií Jana Dvořáka, které jsem používala při psaní práce. Ve třetí kapitole jsou uvedeny prostředky ochrany mládeže.
Rodinná výchova a volný čas
HANÁKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ?Rodinná výchova a volný čas? se zabývá problematikou volného času u předškolních dětí v souvislosti s rodinnou výchovou. Teoretická část je zaměřena na základní charakteristiku předškolního dítěte, zabývá se významem rodiny, její funkcí a výchovou. Zamýšlí se nad volným časem z hlediska výchovného působení. Praktická část pomocí dotazníkové metody zjišťuje, jakým způsobem se jednotliví členové rodiny podílí na výchově a jaké volnočasové aktivity se předškolnímu dítěti nabízí.
Romské dítě "po škole" Význam romské kultury, rodinného, školního a neformálního (mimorodinného a mimoškolního) prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí
VOMLELOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá významem romské kultury, rodiny, formálního a neformálního prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí. V teoretické části je nejprve představena romská kultura jako východisko pro výchovu a vzdělávání romských dětí. Dále výchova v romské rodině, co například znamená vychovávat dítě k romství a jak se liší romská výchova a vzdělávání od majoritní společnosti. Následně se práce věnuje formálnímu vzdělávání především v mateřské a základní škole, zabývá se úlohou pedagoga, školní úspěšností romských žáků a nástroji, které jejich postavení zlepšují. Vliv mimorodinného a mimoškolního prostředí je prezentován na příkladu Komunitního centra pro děti a mládež Cheiron T v Táboře. V praktické části je zprostředkován pohled komunitních a sociálních pracovníků tohoto komunitního centra. Hlavním cílem výzkumu mé bakalářské práce je zjistit vztah a motivace romských dětí ke vzdělání ? jaký vliv na ně má v tomto ohledu kultura, rodina, škola a komunitní centrum, kam dochází. Praktická část je zakončena prezentací a interpretací výpovědí dětí, se kterými jsem na toto téma vedla rozhovor. V závěru bakalářské práce dochází v diskuzi k porovnání výpovědí dětí, komunitních pracovníků a mých praktických zkušeností s názory získanými z odborné literatury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 862 záznamů.   začátekpředchozí815 - 824dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.