Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Děti v azylových domech - vnímání pobytu a jeho hodnocení
ŠMRHOVÁ, Jana
Diplomová práce má název Děti v azylových domech ? vnímání pobytu a jeho hodnocení. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první, teoretické části, je pět kapitol věnováno definování a popisu základních pojmů a problematiky vztahující se k tématu diplomové práce. První kapitola se zabývá rozvojem sociálních služeb a azylových domů a současným stavem azylových domů pro rodiče či matky s dětmi v České republice. V druhé kapitole jsou popsány etapy dětství, které korespondují s věkovým rozvrstvením dětí, které se účastnily dotazníkového šetření popsaném v praktické části práce. Popis jednotlivých etap se soustřeďuje především na psychický vývoj, nejdůležitější momenty a úkoly jednotlivých etap a vztahy s blízkými osobami a vrstevníky. Třetí kapitola popisuje vliv prostředí na vývoj jedince a kvalitu jeho života. Zabývá se prostředím bydliště a rodiny, pojetím domova a vlivem barev. Čtvrtá kapitola se soustřeďuje přímo na děti v azylových domech. V druhé, praktické části práce, je nejprve stanoven cíl práce a čtyři hypotézy. Cílem práce je identifikovat některé proměnné, které mají vliv na to, jak děti vnímají svůj pobyt v azylovém domě. Následuje kapitola metodika, kde jsou popsány použité metody a techniky sběru dat, je v ní charakterizován cílový soubor a popsána vlastní realizace výzkumu. Pro realizaci výzkumu byla zvolena kvantitativní metoda výzkumu a pro sběr dat strategie dotazníkového šetření. Cílový soubor byl tvořen 132 dětmi ve věku 8 až 14 let žijícími v azylových domech pro matky s dětmi v České republice.Výzkum probíhal ve dnech 30. 10. ? 29. 11. 2012. Čtvrtou kapitolou práce je kapitola výsledků výzkumu. Je rozdělena na dvě podkapitoly. První je popisná statistika výsledků dotazníkového šetření. Jsou v ní popsány odpovědi na jednotlivé otázky dotazníku. Druhou podkapitolou je testování hypotéz, ve které jsou pomocí programu SPSS 16.0 testovány závislosti proměnných jednotlivých hypotéz. Hypotéza H1: Přítomnost kamarádů v AD má kladný vliv na utváření dojmu z AD. Otázkou vlivu kamarádů na utváření dojmu z azylového domu jsem se zabývala v následujících dimenzích: budova azylového domu, pokoj v azylovém domě a azylový dům uvnitř. U této hypotézy se ukázalo, že přítomnost kamarádů má kladný vliv pouze na utváření dojmu z pokoje. Hypotéza H2: Čím častěji byly děti ubytovány v azylovém domě, tím více jsou v něm rády. Předpoklad pro tuto hypotézu se nepotvrdil. Hypotéza H3: Čím jsou děti mladší, tím více jsou rády v azylovém domě. U této hypotézy byl potvrzen statisticky významný vztah mezi věkem a pozitivním přijetím pobytu v AD. Hypotéza H4: Přítomnost kamarádů pozitivně ovlivňuje pocit z AD. Rovněž u této hypotézy byl zaznamenán statisticky významný vztah. Dále následuje kapitola diskuze, ve které jsou konfrontovány výsledky dotazníkového šetření a hypotézy. Závěr nabízí shrnutí výsledků výzkumu a dále se v něm zamýšlím nad celkovou situací dětí v azylových domech a handicapy, které jim toto postavení přináší. Jako poslední jsou v této kapitole uvedena zamyšlení a doporučení do praxe.
Subjektivní prožívání pobytu dětmi v Azylovém domě Strakonice
ŠMRHOVÁ, Jana
Název práce: Subjektivní prožívání pobytu dětmi v Azylovém domě Strakonice. V bakalářské práci se zabývám otázkou vlivu prostředí na jedince. Konkrétně je pak bakalářská práce zaměřena na vliv prostředí na děti pobývající v azylovém domě ve Strakonicích. V teoretické části práce se věnuji definování a popisu základních pojmů a problematiky, vztahující se k tématu mé bakalářské práce. Nejprve charakterizuji službu azylových domů a blíže popisuji azylový dům ve Strakonicích. Další témata pojednávají především o úskalích a potřebách jednotlivých vývojových etap dětství a vlivu prostředí na vývoj jedince. Na začátku praktické části práce je popsán stanovený cíl práce a výzkumné otázky. Cílem práce je zjistit, jak děti žijící v azylovém domě ve Strakonicích vnímají svůj pobyt v tomto zařízení. Z tohoto cíle vychází i stanovené výzkumné otázky. Zkoumala jsem, zda se děti cítí pobytem v azylovém domě stigmatizovány, zda vnímají toto zařízení jako svůj domov a jak vnímají svůj pobyt v azylovém domě obecně. Pro zjištění odpovědí na stanovené výzkumné otázky a dosažení cíle práce jsem zvolila kvalitativní strategii výzkumu, techniku polostrukturovaných rozhovorů doplněných o pozorování. Základní cílový soubor představovaly děti žijící v azylovém domě ve Strakonicích. Konkrétně se jednalo o sedm dětí. Věkové rozpětí pro základní soubor bylo stanoveno od čtyř do patnácti let. Doplňkový soubor pak tvořili jejich rodiče. Z výsledků výzkumu vyplývá, že pobyt v azylovém domě dětští klienti subjektivně vnímají jako stigmatizující. Pokud vnímají azylový dům jako domov, je to dáno jednak dlouhodobostí pobytu a zvyknutím si na azylový dům a také dostatkem kamarádů v azylovém domě či jeho blízkém sousedství. V azylovém domě se dětem nelíbí prostředí starého neopraveného domu a poničených věcí. Naopak se jim líbí společnost dalších dětí. Stanovený cíl bakalářské práce se podařilo splnit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.