Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí8 - 17dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motory formule 1
Kaňa, Roman ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem konstrukce některých funkčních částí motoru Formule 1. V první části práce jsem se zaměřil na klikové hřídele, ojnice, písty, ventilové rozvody a jejich porovnání se sériovými motory. Dále práce pokračuje uvedením několika netradičních řešení u motorů Formule 1 a porovnáním parametrů známých pohonných jednotek.
Obecné řešení ztrát ventilových rozvodů
Mynařík, Aleš ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením mechanických ztrát ve ventilovém rozvodu spalovacího motoru. Popisuje výpočetní a experimentální metody stanovení mechanických ztrát ventilového mechanismu. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zpracování programové struktury v prostředí Matlab, která na základě zvolených výpočetních metod stanovuje hodnoty parametrů mechanických ztrát ventilových rozvodů a jejich grafickou reprezentaci. Vytvořená aplikace je použita pro výpočet průběhu mechanických ztrát vybraného reálného motoru.
Řetězové pohony ventilového mechanismu
Vodička, Richard ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je získat všeobecný přehled o tomto způsobu pohonu ventilových rozvodů. Úvod se zabývá pohonem rozvodového mechanismu spalovacích motorů. Vlastní text práce se skládá ze tří částí. V první části je vysvětlen princip funkce rozvodu motoru. Ve stručnosti jsou zde popsány jednotlivé uspořádání ventilových rozvodů motoru a také rozlišení podle způsobu jejich pohonu. Hlavní pozornost je věnována pohonu ventilových mechanismů řetězem, tzn. rozlišení typů rozvodových řetězů a součástí nezbytných pro jeho správnou funkci, dále popisu hlavních částí ventilového rozvodu motoru a ostatních variantách jeho pohonu. Druhá část práce hodnotí klady a zápory řetězového pohonu ventilových mechanismů porovnáním s ostatními pohony. Ve třetí části jsou uvedeny příklady použití řetězového pohonu ventilových mechanismů v praxi u čtyřkolek, osobních automobilů a motocyklů. Závěr obsahuje přínos užití řetězového pohonu ventilových mechanismů a zhodnocení bakalářské práce.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci ventilových rozvodů.
Vávrovec, Jiří ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje současnému stavu a vývojovým tendencím ventilových rozvodů. Při psaní jsem vycházel z historického vývoje ventilových rozvodů. Jsou zde popsány všechny základní typy ventilových rozvodů, části ventilového rozvodu a některé z dnes nejpoužívanějších typů variabilních ventilových rozvodů. V závěru jsou zde pro přehlednost zaneseny typy rozvodů a variabilních ventilových rozvodů do tabulky.
Snižování mechanických ztrát ve ventilovém rozvodu
Kučera, Pavel ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této práce jsou mechanické ztráty ve ventilovém rozvodu. Účelem práce je popsat vznik jednotlivých ztrát a jejich možné snížení. Hlavním činitelem vzniku ztrát je tření. Výsledkem práce je poukázat na možné metody vedoucí ke snížení tření a jiných vlivů působících na ventilový rozvod. Přínosem je popsání různých druhů povrchových a konstrukčních úprav ventilových rozvodů, které jsou již užívány, nebo v některých případech jsou ve stavu vývoje.
Pohony ventilového rozvodu ozubenými koly
Drdla, Adam ; Rasch, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je získat všeobecný přehled o tomto způsobu pohonu ventilových rozvodů.Úvod se zabývá druhy ozubených kol a jejich použitím ve spalovacích motorech. Vlastní text práce se skládá ze tří částí. V první části je důkladně rozebrán pohon ventilového rozvodu ozubenými koly. V krátkosti jsou zde také popsány jednotlivé součásti ventilového rozvodu a jiné způsoby pohonu ventilových rozvodů. V rozboru pohonu ventilových rozvodů ozubeným soukolím je popsán princip záběru ozubených kol, přenos sil mezi ozubením, výhody použití čelních ozubených kol s šikmými zuby oproti přímým zubům, možné způsoby výroby ozubených kol, nejvhodnější materiály, tepelné zpracování ozubených kol a nejčastější poruchy ozubených kol. Druhá část práce se zabývá výhodami a nevýhodami použití ozubeného soukolí pro pohon ventilových rozvodů. Ve třetí časti jsou uvedeny příklady použití pohonu ventilových rozvodů ozubenými koly v praxi u traktorů, nákladních automobilů, lodí, lokomotiv, osobních automobilů a motocyklů. Závěr obsahuje přínos použití ozubeného soukolí u této problematiky a celkové zhodnocení práce.
Výpočtové modelování mechanických ztrát ve ventilovém mechanismu
Mačuga, Martin ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním mechanických ztrát ve ventilovém mechanismu, zjištěním vhodné metody řešení a její aplikaci na ventilový rozvod vznětového řadového čtyřválcového motoru. Dále se zabývá navržením vhodných úprav vedoucích ke snížení mechanických ztrát. Výpočet je proveden v MBS softwaru ADAMS.
Ventilový rozvod přeplňovaného motoru formule Student
Buchta, Martin ; Špičák, Milan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem ventilového rozvodu přeplňovaného motoru pro použití ve vozidle kategorie Formule Student. Na základě termodynamického modelu bylo navrženo vhodné časování z hlediska dosažení maximálního výkonu v pásmu vysokých otáček. Pomocí kinematického modelu byly stanoveny výsledné profily vaček a vytvořen CAD model nové vačkové hřídele.
Vyšetření dynamického namáhání ventilového rozvodu OHV
Opluštil, Tomáš ; Kobský, David (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vyšetřením dynamického namáhání ventilového OHV rozvodu pro čtyřventilovou hlavu vznětového motoru Zetor 1505 – 90 kW. Výpočet je proveden analyticky v matematickém softwaru MathCad a v MBS softwaru ADAMS/Engine 2005. Rovněž je v této diplomové práci z výsledků získaných z MBS systému provedena analýza napjatosti ventilového vahadla metodou konečných prvků (MKP) v programu ANSYS 10
Vliv pružnosti rozvodového mechanismu na pohyb ventilu
Řehůřek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je porovnání pohybu ventilu jedné sestavy (SVT) a pohybů jednotlivých ventilů kompletní sestavy s pružným vačkovým hřídelem s ohledem na dynamické vlastnosti. Součástí práce je také kinematický návrh v programu VALKIN. Dynamická část je řešena v MBS programu Virtual Engine. Na závěr jsou popsány vlivy na výsledný pohyb ventilu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí8 - 17dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.