Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informovanost rodičů a jejich spolupráce v problematice logopedické prevence
MÁSILKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá problematikou informovanosti rodičů a jejich spoluprací s mateřskou školou v oblasti logopedické prevence. Zjišťuje hodnocení mateřské školy rodiči, jejich zájem o získávání informací a ochotu spolupracovat v péči o řeč. Dále se zabývá vývojem řeči, podporou logopedické prevence a předcházením narušení komunikačních schopností. Na základě dotazníkového šetření uvádí praktické návrhy řešení této problematiky.
Stav foneticko-fonologické roviny u dětí v době zápisu do ZŠ
ČÍRTKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se věnuje stavu foneticko-fonologické roviny u dětí v době zápisu do základní školy. Jednotlivé kapitoly práce se zabývají vývojem řeči, jazykovými rovinami, fonematickým sluchem, dyslalií. Další část práce se zabývá šetřením stavu výslovnosti a fonematického sluchu pomocí řízeného rozhovoru u dětí předškolního věku v běžných i logopedických třídách mateřských škol.
Komunikace s dětmi s Downovým syndromem s využitím znakové řeči
BERÁNKOVÁ, Veronika
Znakový jazyk jako jedna z forem alternativní a augmentativní komunikace je používána především k dorozumívání osob neslyšících, u kterých se nevyvinula nebo nebyla dostatečně vyvinuta verbální složka projevu. Ve zjednodušené podobě znakového jazyka pomáhá vyjadřovat se také dětem s Downovým syndromem. U této cílové skupiny slouží znakování jako podpůrná metoda, která by měla napomáhat rozvoji řeči, jež je v důsledku mentálního postižení opožděna. Při komunikaci s dětmi s Downovým syndromem se verbální řeč doprovází znaky. Ty pomáhají dítěti porozumět sdělení a taktéž mu dávají možnost vyjádřit se. Cílem práce bylo porovnat na základě studia českých i zahraničních odborných publikací dva rozdílné náhledy na využití znakové řeči při komunikaci s dětmi s Downovým syndromem a tyto náhledy ilustrovat pomocí kazustik. Práce obsahuje vymezení a charakteristiku Downova syndromu, vývoj řeči dětí s touto diagnózou, charakteristiku alternativní a augmentativní komunikace a její jednotlivé systémy, a také přínosům a možným rizikům znakování. V další části práce jsou poznatky z předchozích kapitol ilustrovány formou kazuistik. Na základě rozdílných zkušeností se znakováním byly vybrány dvě respondentky, matky dětí s Downovým syndromem. Odhalilo se, že při znakování je nutná podpora matky celou rodinou a její zapojení do procesu znakování. Dále se ukazuje, že nelze poznatky z odborné literatury aplikovat na celou cílovou skupinu, tj. děti s Downovým syndromem. Práce také ukazuje, jak málo odborných publikací se věnuje možným rizikům znakování. Bakalářská práce může sloužit jako informační materiál pro rodiče, kteří se rozhodují, zda se svým dítětem začít komunikovat za pomoci metody znakové řeči.
Úroveň verbální komunikace u dětí v předškolní třídě mateřské školy
BENEŠOVÁ, Simona
Bakalářská práce se věnuje problematice rozvoje komunikačních schopností u dětí v předškolní třídě mateřské školy. Jednotlivé kapitoly se zabývají komunikací, vývojem řeči u dítěte a jakým vliv má rodina, média a mateřská škola na rozvoj komunikačních schopností u těchto dětí. V další části práce pak pomocí dotazníkové metody zjišťuji, jakým způsobem se podílí rodina na rozvoji řeči dítěte a jak hodnotí učitelky mateřské školy úroveň verbálního vyjadřování u dětí v předškolní třídě.
Úroveň slovní zásoby u žáků na začátku 1. roč. základní školy
HANŽLOVÁ, Michala
Práce se zabývá vývojem reci s ohledem na jednotlivé jazykové roviny. Podrobneji se zameruje na rovinu lexikálne sémantickou, tedy na slovní zásobu u detí v jednotlivých vekových období, nejvíce se práce venuje úrovni slovní zásoby detí na pocátku 1. rocníku ZŠ. Výzkumná sonda byla provádena na zacátku školního roku na dvou základních školách, zjištuje stav slovní zásoby žáku v 1. rocníku. Dále jsou srovnáváni chlapci a dívky.
Dvojjazyčná výchova dětí předškolního věku
SOBOTKOVÁ, Daniela
Bakalářská práce Dvojjazyčná výchova dětí předškolního věku se zaměřuje na fenomén, který je ve světě zcela běžný, ale v naší republice se rozšiřuje až v posledních desetiletích. Děti vyrůstající v prostředí, kde každý z rodičů hovoří jiným jazykem mají ve svém vývoji řadu specifik, ale i shodných momentů, stejně jako děti, které jsou vychovávány jako monolingvní. Tato bakalářská práce tedy mapuje zejména rozdíly, které bilingvní výchova dítěte přináší.
Úroveň slovní zásoby u žáků na začátku 1. roč. základní školy
ŠAŠKOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá vývojem řeči v jednotlivých jazykových rovinách. Podrobněji se zaměřuje na rovinu lexikálně sémantickou, tj. slovní zásobu u dětí v jednotlivých věkových období. Důraz klade na úroveň slovní zásoby dětí na začátku 1. ročníku ZŠ. Pomocí výzkumné sondy zjišťuje stav slovní zásoby žáků na počátku 1. ročníku ZŠ na dvou základních školách a obsahuje porovnání mezi nimi. Uvádí také metody učení a hry, prospěšné pro rozvoj slovní zásoby.
Anglická mateřská škola v České republice
HRABĚTOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce představuje problematiku bilingvní výchovy jako nového trendu ve vzdělávání předškolních dětí. Teoretická část charakterizuje vývojová specifika dítěte předškolního věku s akcentem na vývoj řeči. Dále definuje pojem bilingvismus a zabývá se bilingvními rodinami, bilingvní výchovou předškolních dětí v rodinách a předškolních zařízeních a vlivem bilingvní výchovy na vývoj dítěte. Praktická část je výzkumným šetřením prostředí českých a anglických mateřských škol, které je zaměřeno na naplňování potřeb dítěte předškolního věku v rozdílných psychosociálních a organizačních podmínkách.
Rozvoj komunikativních kompetencí formou her
ŠTÁDLEROVÁ, Jaroslava
Cílem této práce je zmapovat uplatnění her při rozvoji komunikativních kompetencí dětí předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na výklad pojmů, které souvisí s tématem, zejména vývoj řeči, komunikace, hry dětí předškolního věku, komunikativní kompetence a činnosti v mateřské škole. Praktická část obsahuje výklad komunitního kruhu s jeho pravidly, výzkum obtížnosti zvládání komunikativních dovedností v mateřských školách, který byl proveden dotazníkovou metodou a v přílohách sborník komunikativních her a charakteristika třídy v Církevní mateřské škole s pozorováním pokroků v komunikativních dovednostech dětí v této třídě, které doplňuje videozáznam komunitního kruhu, který byl proveden v říjnu, prosinci a únoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.