Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém hudebního vzdělávání v Permském kraji Ruské federace
KONOPLEVA, Tatyana
Tato bakalářská práce je rozdělená na šest kapitol, každá z těchto části má několik podkapitol. Práce obsahuje praktickou a teoretickou část, v nichž je popsán vícestupňový hudební vzdělávací systém v Permském kraji, v Rusku a jsou uvedené významné místní soutěže a festivaly.
Vzdělávací systém a kompetence zdravotnických záchranářů v České republice a ve Spolkové republice Německo
ZBOŽÍNEK, Jonáš
Tato bakalářská práce se věnuje srovnání systému vzdělávání a kompetencí zdravotnických záchranářů v České republice a ve Spolkové republice Německo. Cílem práce bylo nalézt styčné body a identifikovat rozdíly. Teoretická kapitola se dělí na dva celky. První část se věnuje systému vzdělávání zdravotnických záchranářů v České republice. Stručnou charakteristiku oboru doplňují možnosti získání odborné způsobilosti zdravotnického záchranáře (dle zákona č. 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních). Modelovým příkladem pro popis těchto možností byl zvolen první stupeň vysokoškolského vzdělání v akreditovaném studijním programu Zdravotnický záchranář na Jihočeské univerzitě. Kompetence zdravotnických záchranářů v České republice vycházejí z platné vyhlášky MZ č. 55/2011 Sb. o činnostech nelékařských zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. Součástí jejich přehledu je i seznam možností uplatnění zdravotnického záchranáře v ČR a stručná charakteristika těchto míst. Přehled doplňuje popis dalšího vzdělávání a možností specializačního vzdělávání. Druhý celek v rámci teoretické části je věnován systému vzdělávání pracovníků působících u záchranné služby ve Spolkové republice Německo. Jednotlivé podkapitoly charakterizují úrovně vzdělání nelékařských zdravotnických pracovníků a jejich činnost u záchranné služby. Tuzemskému zdravotnickému záchranáři odpovídá v podmínkách německé záchranné služby profese záchranářského asistenta (a na ni navazující pohotovostní sanitář, jenž vzešel ze spolkové legislativní úpravy platné od 1. 1. 2014). Vzdělávání záchranářských asistentů je v této části práce věnována největší pozornost. V praktické části bakalářské práce je užita metoda kvalitativního výzkumu technikou strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkumný soubor tvořili muži a ženy pracující u záchranné služby v Českých Budějovicích s odbornou způsobilostí zdravotnický záchranář a záchranářští asistenti z výjezdové posádky záchranné služby v Pasově. Pro zpracování první výzkumné otázky ("Mají čeští zdravotničtí záchranáři vyšší kompetence než němečtí?") bylo třeba srovnat zákonné normy obou zemí a příslušnou odbornou literaturu. Takto získané údaje byly ověřeny přímým dotazováním záchranářů v obou zemích. Výsledným zjištěním je, že český zdravotnický záchranář má oproti německému záchranářskému asistentu širší možnost uplatnění ve zdravotnictví, a to i mimo záchrannou službu. Možnosti pracovat na oddělení anesteziologie a resuscitace, urgentním příjmu či v pozici operátora na lince tísňového volání, jsou na rozdíl od Spolkové republiky Německo zakotveny i v legislativě. Z provedeného srovnání tedy vyplývá, že český zdravotnický záchranář má celkově vyšší kompetence než německý záchranářský asistent, i když v oblasti přednemocniční neodkladné péče jsou jejich kompetence velmi podobné (ovšem plně se neshodují). Druhá výzkumná otázka zjišťovala, zda by bylo studium na vysoké škole přínosem pro zdravotnické záchranáře ve Spolkové republice Německo.Analýzou odpovědí ze strukturovaných rozhovorů se záchranářskými asistenty vyplynulo, že by o tuto možnost nestáli. Podle jejich názoru je vysokoškolské studium zbytečnou komplikací, spojenou s vyšší finanční náročností (plynoucí z německého vzdělávacího systému). Ne každý zájemce by si tedy mohl takové studium dovolit. Podle jejich názoru by také nebylo možné v rámci stávajícího systému zaplatit takto vzdělané pracovníky. K nynějšímu systému vzdělání mají sice připomínky, ale dlouho očekávaná legislativní změna (byla schválena, ale zatím bez účinnosti) by měla přinést zlepšení ve všech kritizovaných parametrech (jde zejména o bezplatnost a prodloužení doby trvání vzdělání).
Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
CHÝNA, Radek
V této práci se autor zabývá problematikou vzdělávání zaměstnanců soukromého a veřejného sektoru. Teoretická část práce obsahuje čtyři oddíly pojednávající o historii podnikového vzdělávání na našem území, právních normách ošetřujících odborný rozvoj zaměstnanců, vzdělávání úředníků a vzdělávacích metodách. V praktické části autor mapuje prostřednictvím sociologických výzkumů vzdělávací systémy vybraných organizací ze soukromého a veřejného sektoru s cílem eliminovat nedostatky a na základě poptávky zaměstnanců, možnostech a prioritách organizace doporučuje zařazení některých vzdělávacích metod a aktivit do interního vzdělávacího systému. Zavěrem jsou oba sektory porovnány z hlediska poptávky zaměstnanců a jejich motivace ke vzdělávání.
Vzdělanost a školení pracovníků jako konkurenční výhoda
Klepetková, Eva ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Reichlová, Táňa (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti NATE -- nápojová technika a.s., která je moderní a flexibilní společnost působící ve strojírenském průmyslu. Cílem práce je provést analýzu existujícího systému vzdělávání v této organizaci a na základě výsledků z provedeného dotazníkového šetření navrhnout a doporučit opatření ke zlepšení stávající situace. Teoretická část se věnuje identifikaci základních pojmů týkajících se vzdělávání pracovníků, především popsání systematického vzdělávání a v menší míře finanční nákladovosti vzdělávání ve společnosti. Praktická část obsahuje charakteristiku firmy, popsání systému vzdělávání, shrnutí hlavních názorů zaměstnanců vyplývající z vlastního výzkumu a návrhy možných řešení.
Systém vzdělávání pracovníků ve vybraném podniku
HLÁSKOVÁ, Gabriela
Diplomová práce má za cíl analyzovat systémy vzdělávání zaměstnanců v soukromých společnostech a to konkrétně ve společnosti, která se pohybuje v oblasti pojišťovnictví a na své zaměstnance má velmi vysoké nároky. Špatné a neprofesionálně vedené vzdělávání nově nastupujících i stávajících zaměstnanců, může mít zásadní negativní vliv na rozvoj těchto zaměstnanců jak pracovní tak i osobnostní, a tím mít negativní dopad na budoucnost takového zaměstnance v podniku. Taková situace vede k nárůstu fluktuačních nákladů, které jsou spojeny s náklady na výběr pracovníků, na školení pracovníků, ale i mzdové a jiné náklady.
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Štrossová, Denisa ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou a způsobem financování středních škol v České republice. Práce je rozdělena do tří částí. Prví část popisuje jednotlivé stupně vzdělávací soustavy se zaměřením na střední školství v České republice, jeho vývoj a právní formy středních škol. Druhá část řeší financování školství a zaměřuje se na způsob financování regionálního školství a různé zdroje peněžních prostředků, které školy využívají. Poslední část se zaměřuje na vybranou střední školu, kterou je Gymnázium a SOŠ v Klášterci nad Ohří. Práce se zabývá zejména jejím hospodařením. Nakonec jsou přidána doporučení pro zlepšení stávající situace školy.
Zátkovo státní reálné gymnázium v Českých Budějovicích v letech 1884 - 1914
SMETANOVÁ, Jiřina
Předložená diplomová práce vznikla v rámci projektu Grantové agentury Jihočeské univerzity r. č. 130/2010/H Společnost českých zemí v 17. až 20. století. Prostor, ekonomické, sociální, kulturní a náboženské struktury českých zemí a jejich proměny v průběhu 17. - 20. století. Diplomová práce se zabývá vývojem Zátkova reálného gymnázia v Českých Budějovicích v letech 1884 - 1914. Jejím cílem je snaha o vytvoření první komplexnější práce věnované dějinám této již více jak půl století neexistující českobudějovické školy, která vznikla na základě sporů rozpolcené česko-německé společnosti a svým působením tak ovlivnila vzdělání české mládeže nejen v jižních Čechách. Diplomová práce vznikla na základě prostudované odborné literatury a archivní-ho materiálu uloženého ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích. Čítá devět kapitol, které je možné rozdělit do dvou větších částí. První z nich je věnována dějinám města České Budějovice, vývoji vzdělanosti, jak v obecné rovině, tak se zaměřením právě na České Budějovice, a v neposlední řadě také významné osobnosti, iniciátorovi vzniku české reálky, Augustu Zátkovi. Tato část vytváří historický kontext následujícím kapitolám. Druhá část je zaměřena na existenci samotné české reálky v Českých Budějovicích. Je věnována především studentům a není opomenut ani učitelský sbor, který na škole ve sledovaném období působil. Diplomová práce přináší nové poznatky v oblasti tzv. "velkých dějin" školy, jejího vzniku a vývoje i významu, resp. postavení ve městě a v regionu jižních Čech, které doplňuje a obohacuje též o zajímavé postřehy ze školní každodennosti.
Systém vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybrané organizaci
ZEDNÍKOVÁ, Eliška
Cílem práce je analýza systému vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybraném podniku, identifikace potřeb vzdělávání, návrhy změn a doporučení pro zlepšení řízení této oblasti.
VZDĚLÁVÁNÍ A VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVA HL. M. PRAHY A JEJÍ SPECIFIKA
Paule, Marek ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Cílem diplomové práce "Vzdělávání a vzdělávací soustavy hl. m. Prahy a její specifika" je zhodnotit specifičnost hlavního města Prahy jako vzdělávacího centra České republiky. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou vysvětleny základní pojmy spojené se vzděláváním a trhem práce a charakterizována základní legislativa a dokumenty ČR spojené s touto problematikou. V druhé části je popsána vzdělávací soustava ČR. Třetí část práce se zabývá analýzou vzdělávací soustavy hlavního města Prahy ve všech jejích stupních. Zvláštní pozornost je věnována vysokoškolskému vzdělávání, u kterého je analyzováno postavení pražských škol z hlediska oborové struktury a dojížďky do vysokých škol v rámci ČR. Závěrem práce je charakterizován vztah mezi vzdělávací soustavou a trhem práce v hlavním městě. Z analýzy vyplynulo, že Praha je vzdělávacím centrem České republiky. Její postavení je dominantní zejména z hlediska vzdělávání na konzervatořích a vysokých školách.
Analýza systému středního vzdělávání v ČR, možnosti jeho ukončování a komparace se systémy Slovenska, Polska a vybraných spolkových zemí Německa a Rakouska
Kudiveisová, Klára ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jedním z nejvíce diskutovaných témat posledních let v oblasti školství. Téma se soustřeďuje na problematiku koncepce státní maturitní zkoušky v ČR a její porovnání se systémy Slovenska, Polska, Bavorska a Rakouska. K tomuto porovnání je v práci vytvořena analýza vzdělávacích systémů uvedených zemí dle jednotných charakteristik. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních kapitol, které se tematicky prolínají. První kapitola diplomové práce objasňuje teoretická východiska vzdělávání, vysvětluje základní pojmy a zdůrazňuje význam vzdělávání pro společnost. Druhá kapitola následně poskytuje přehled o vzdělávacím systému ČR, popisuje základní legislativní principy a institucionální zabezpečení vzdělávání a charakterizuje vzdělávací systém se zaměřením na střední školství a jeho ukončování v podobě státní maturitní zkoušky. Třetí kapitola se věnuje popisu vzdělávacích systémů ve vybraných zemích dle stejných charakteristik použitých v kapitole druhé. Empirická část diplomové práce je prezentována poslední kapitolou diplomové práce, která srovnává a hodnotí jednotlivé vzdělávací systémy ve vybraných zemích se systémem ČR a porovnává způsoby ukončování středního vzdělávání maturitní zkouškou. Tato kapitola se zaměřuje také na problémové otázky provázející státní maturitní zkoušky u nás i v zahraničí a porovnává pozitiva a negativa těchto zkoušek tamtéž. Výsledkem této kapitoly jsou návrhy řešení v oblasti státních maturitních zkoušek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.