| |
|
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Havlíčkův Brod - Humpolec
Turoň, Martin ; Maršalík, Jakub (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce se zabývá zvýšením traťové rychlosti v úseku Havlíčkův Brod – Humpolec. Zvýšení rychlosti je navrhováno při zachování stávajících geometrických parametrů koleje, které splňují mezní hodnoty normy ČSN 73 6360-1. Ve vybraných místech (v místech lokálního snížení rychlosti) je navrhována úprava geometrických parametrů koleje. Navrhované úpravy jsou voleny tak, aby nevyvolaly výrazné zásahy do tělesa tratě. Zvýšení rychlosti je posuzované také s ohledem na kolejová rozvětvení a železniční přejezdy, které jsou významným faktorem ovlivňujícím traťovou rychlost. Práce se zabývá návrhem možností řešení zrušení omezení rychlosti na stávajících přejezdech.
|
| |
| |
| |
| |
|
Návrh rekonstrukce traťového úseku Kunovice - Staré Město u Uherského Hradiště v km 0,3 - 2,0
Řehůřek, Tomáš ; Maršalík, Jakub (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh úpravy geometrických parametrů koleje a návrh rekonstrukce železničního svršku v úseku Kunovice - Staré Město u Uherského Hradiště v km 0,3 - 2,0. Úsek začíná napojením na výhybku v železniční stanici Kunovice a končí v železniční stanici Uherské Hradiště. Součástí bakalářské práce je tedy i rekonstrukce kunovického zhlaví stanice Uherské Hradiště. Obsahem bakalářské práce je i návrh obnovy odvodnění tratě. Úkolem je také zvážit možnost zvýšení rychlosti v daném úseku. V rámci práce je také vypracován návrh technologie práce pro rekonstrukci a výkaz výměr.
|
| |
| |
|
Pásy kolem komunikací jako biotop organismů
BABKA, Vladimír
Současná krajina je vystavena stále se zvyšujícímu tlaku nejrůznějších antropogenních zásahů. Dochází k narušování původních biotopů a jejich fragmentaci na čím dál menší segmenty. To se může negativně projevit na jejich biodiverzitě. Takovým příkladem je i výstavba železniční tratě, v našem případě její plánovaná modernizace. Práce se zabývá úsekem železničního náspu tratě č. 190 ze stanice Hluboká n. Vlt. do stanice Zbudov. Cílem práce bylo prokázat, že i železniční tratě mohou být významným a cenným biotopem organismů, který zasluhuje zvýšenou pozornost. Byla sledována biodiverzita rostlin na čtyřech úsecích. Bylo zde nalezeno celkem 182 druhů rostlin, druh vzácný však zde nalezen nebyl. Dále byly zkoumány druhy hmyzu (brouků), vázané na dřevo letitých stromů v blízkosti železnice. Bylo nalezeno 21 čeledí, 52 druhů brouků z toho 3 druhy vzácné. Tyto významné porosty stromů byly také mapovány. Součástí práce bylo zároveň studium historie výstavby tratě v tomto zájmovém úseku. Z výsledků vyplývá, že železniční trať v tomto úseku vytváří biotop, který je pestrý a bohatý na biodiverzitu rostlin. Mnohem významnějším je však z hlediska výskytu letitých stromů, na které jsou vázány specifické druhy hmyzu.
|