Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Enrichment tamarína pinčího (Saguinus oedipus) v zoo Ohrada
CHLUSTINOVÁ, Monika
Environmentální enrichment je metoda, která napomáhá zlepšit welfare a komplexnost životního prostředí zvířat v lidské péči. Jde o obohacení ubikace prvky, které podporují přirozené chování, fyzickou kondici a pohodu zvířat a redukují stereotypní chování, ke kterému často mají sklony zvířata v zajetí, díky nedostatku činností. Praktická část práce byla uskutečněna v zoo Ohrada, Hluboká nad Vltavou. Cílem bylo porovnat a vyhodnotit etologické studie bez enrichmentu a s enrichmentem u šesti jedinců tamarína pinčího (Saguinus oedipus). Výsledkem je, že použitý potravní enrichment zvýšil aktivitu všech jedinců a zkrátila se doba, kterou tamaríni trávili nečinností. Pozitivní vliv měl enrichment i na potravní chování a dobu strávenou hrou.
Evropská služba pro vnější činnost: Studie č. 3.089
Urbanová, Klára
Jednou z klíčových změn, které přinesla Lisabonská smlouva je vytvoření funkce Vysokého představitele pro zahraniční věci a bezpečnostní politiku, který předsedá Radě EU pro vnější vztahy a který je zároveň místopředsedou Evropské komise. Institucionálně se tak propojily dvě klíčové složky zahraniční politiky EU. Na tento post byla navržena dne 19. listopadu 2009 na neformálním zasedání šéfů států a vlád členských států EU v Bruselu Catherine Ashton z Velké Británie. Stalo se tak těsně před vstupem Lisabonské smlouvy v platnost dne 1. prosince 2009. Evropská služba pro vnější činnost (ESVČ), někdy také označovaná jako diplomatický sbor Evropské unie, je poté zcela novým útvarem jenž přináší Lisabonská smlouva.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Konfrontace Východní a Západní Spirituality: možnosti a meze současných alternativních přístupů k transcendentnu
KLOZAR, Karel
Práce se zabývá zkoumáním transcendentna ve vztahu k lidskému bytí skrze extraspektivní a intraspektivní analýzu některých typových odlišností západního a východního přístupu k bytí a z toho vyplývající specifika v pojetí transcendnetna. Zdůraznění některých zásadních typových rozdílů na úrovni extraspektivní. Hledání styčných ploch na úrovni intraspektivní ? skutečných, zdánlivých a možných. Inspirace Jungovým kolektivním nevědomím a procesem individuace jako klíčem k možnému pochopení podstaty člověka jakožto ohniska vztažení univerzálního a individuálního. Transcendentno jako společný cíl, nebo jablko sváru? Jsou východní a západní cesty k transcendentnu vzájemně slučitelné? Je možná dialektika východního a západního přístupu k transcendentnu, která by ukázala ?vyššího třetího? v podobě nejzákladnější a nejzazší formy zkušenosti, neredukované uchopujícím výkladem? Integrace vědomého a nevědomého jako základní stavební kámen mostu mezi Východem a Západem.
Výtvarné vyjádření emocí a jeho působení na člověka
BLÁHOVÁ, Lenka
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou emoce. Na základě toho je jejím cílem objasnit tento pojem a následně jej aplikovat do kontextu výtvarného umění. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V části zabývající se teorií je objasněn vztah emoce a barvy, především však zobrazování emocí prostřednictvím výtvarného umění. Dále je kladen důraz na působení samotného díla na emoční stránku diváka. Tento fenomén je analyzován chronologicky od počátku lidstva do současnosti. Praktická část obsahuje triptych obrazů zaměřených na téma emoce, popis postupu práce včetně inspiračních zdrojů a následnou úvahu nad jejich působením.
Soubor linorytů na téma: ZVÍŘATA V AKCI
JÍLKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je prakticky a teoreticky zaměřená. Teoretická část se zabývá výtvarným zpracováním tématu ?Zvíře? v minulosti, ať už se jedná o pouhou kresbu či grafiku přímo. Dále pojednává o zachycení pohybu živočichů výtvarným způsobem. Zmíněni jsou i autoři výtvarných děl spojených s tématem diplomové práce a jejich inspirační přínos pro mou tvorbu. Diplomová práce obsahuje také pojednání o daném tématu a technice v rámci pedagogické praxe. Praktická část je tvořena souborem čtrnácti grafických listů formátu A3 a A4, které jsou zpracovány černobíle i různobarevně technikou tisku z výšky, konkrétně linorytu, doplněného kolorováním akvarelovými barvami.
Českobudějovické působení herce a režiséra Miroslava Macháčka
TRÁVNÍČKOVÁ, Aneta
Ve své bakalářské práci se budu zabývat rekonstrukcí českobudějovického působení herce a režiséra Miroslava Macháčka. I když toto období představuje pouze krátkou etapu Macháčkova života, promítlo se výrazným způsobem do historie Jihočeského divadla. Macháčkův negativní politický postoj v klimatu druhé poloviny dvacátého století byl příčinnou mnoha jeho profesních i osobních neúspěchů. Tyto okolnosti tvoří zajímavou vedlejší linii jeho režijní a divadelní tvorby. Za pomoci dostupných pramenů a informací by práce měla docílit uceleného pohledu na působení Miroslava Macháčka na jihočeské divadelní scéně.
Inspirace landartem ve volnočasových aktivitách
FILIPOVÁ, Pavla
Práce se zabývá uměním landartu a uplatněním jeho prvků v práci s dětmi ve volném čase. Mým cílem je v praxi ověřit a dokázat, že do volnočasových činnos-tí pro děti lze vnést prvky landartu. Teoretická část charakterizuje výchovu ve volném čase převážně ve vztahu k estetickým zájmovým činnostem a cílovou skupinu dětí v období pubescence. Popisuje samotný landart, jeho historii a nejvýznamnější zástupce. Dále se sou-středí na propojení landartu a pedagogiky volného času. Praktická část popisuje zrealizovanou akci, která byla landartem inspirovaná. Je zde zaznamenána její motivační část, průběh i zhodnocení.
Vazební zajištění mladistvého pachatele
VÁVROVÁ, Kateřina
Kriminalita mládeže je trvalým problémem, kterým se zabývá řada odborníků, legislativních orgánů i celá veřejnost. Hlavní roli nepochybně hraje množství negativních jevů, které se v.této oblasti populace objevují, např. pronikání drog mezi stále mladší ročníky, a tím související růst kriminality. Je ovšem známo, že pouhá represe se míjí účinkem, a mnohem efektivnější jsou prostředky výchovného působení. Výskyt sociálně patologických jevů, jejich dynamika a změny jsou nedílnou součástí společnosti. Příčiny, které existenci těchto jevů umožňují, se mění velice málo. Uplatňuje se dědičnost, konstituční faktory, rodina, škola, vliv vrstevnických skupin, nevhodné trávení volného času, uplatňuje se i vliv medií a etnický původ. Odpovědnost mládeže za protiprávní činy je upravena v zákoně č. 218/2003 Sb., o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy a o soudnictví ve věcech mládeže a o změně některých zákonů (zákon o soudnictví ve věcech mládeže). Účel zákona je vymezen zejména z hlediska prevence protiprávní činnosti mládeže, jež je základní skupinou, na kterou je třeba zaměřit pozornost celé justice i společnosti tak, aby každý z této skupiny, kdo se dopustil protiprávního jednání, ať už jde o mladistvého nebo dítě mladší patnácti let, byl projednán podle tohoto zákona, podle svých sil a schopností přispěl k odčinění újmy vzniklé jeho protiprávním jednáním, bylo mu uloženo vhodné a přiměřené opatření a v konečném důsledku našel společenské uplatnění odpovídající jeho schopnostem a rozumovému a mravnímu vývoji. Preventivní aktivity cílené proti kriminalitě mládeže vždy a v celém rozsahu vyžadují respektování základních práv dětí a práva na soukromí jejich rodiny. Práva dítěte je třeba dodržovat od primární prevence až po prevenci terciární, od vyhledávání ohrožených dětí a jejich rodin až po zacházení s provinilými dětmi. Nejvýznamnějším prostředkem sociální prevence je výchova dětí v rodinách a výchova dětí ve školách. Cílem práce bylo zjistit příčiny, které vedou k vazebnímu zajištění mladistvého pachatele a nalezení signálů, které mohou ve věznici pozitivně nebo negativně ovlivnit výchovný vliv na mladistvého.
Vidíme to, co vidět potřebujeme
Šimeček, Michal ; Šikl, Radovan
K tomu, aby lidské vnímání vyhovělo požadavkům našeho životního stylu, není nezbytná žádná zvláštní přesnost, ani vysoká rozlišovací schopnost. Naopak nepostradatelnou je pro aktivního, explorujícího pozorovatele schopnost co nejrychlejšího poskytnutí relevantních, upotřebitelných informací. Nejenže nemůžeme vidět vše, vidíme dokonce jen o málo více, než co pro nás má v dané situaci smysl vidět. Pro získání "potřebné" informace - ať už je tato potřeba oprávněná, nebo se za ní skrývá jen momentální rozmar - podobu sledovaných objektů a scenérií kognitivně upravujeme, přetváříme, tu přidáváme, jinde zase opomíjíme. Význam lidských smyslů pro život tedy tkví ve schopnosti poskytnout to, co požadujeme, co je pro naší interakci užitečné. Lidské vidění se značně liší od technického zaznamenávání obrazu a může být inspirací pro strojové vidění.
Může ekonomie zkoumat chování zvířat?
Pokorný, Michal ; Lipka, David (vedoucí práce) ; Minárik, Pavol (oponent)
Cílem této práce je zodpovědět otázku, zda ekonomie může zkoumat chování zvířat. Nejprve je třeba vymezit samotný subjekt ekonomie, tedy určit, čím se má ekonomie zabývat. Dostanu se především k problematice účelového jednání, otázce racionality a směny. Následně budu zkoumat, zda lze tuto teorii aplikovat na chování zvířat a zda má taková aplikace smysl. Ve své práci poukáži i na omyly, kterých se mnozí ekonomové dopouštějí ve svých názorech na chování zvířat a při své argumentaci, proč chování zvířat není předmětem ekonomie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.