National Repository of Grey Literature 759 records found  beginprevious738 - 747nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
The Business Environment in the Czech Republic
Hnilicová, Anna ; Lukáš, Zdeněk (advisor) ; Cupák, Patrik (referee)
The business environment is an important factor of growth in entrepreneurship and competitiveness. The thesis aims to analyze key aspects of the Czech business environment and consequences for its development.
Problémy naplňování Lisabonské strategie v České republice
Jadrná, Anna ; Klvačová, Eva (advisor)
Diplomová práce pojednává o Lisabonské strategii, jejím vzniku, vývoji a dopadu na Českou republiku. Je zde zdůrazněn aspekt konkurenceschopnosti, co je konkurenceschopnost, jaké jsou její pilíře a jak se dá měřit. Dosahování cílů Lisabonské strategie je také sledováno a analyzováno, a to jak na úrovni Evropské unie, tak i na úrovni České republiky.
Competitiveness of the European Union in the Context of Lisbon Agenda
Skala, Jakub ; Abrhám, Josef (advisor) ; Jelínek, Tomáš (referee)
The main aim is to describe the competitiveness of the European union not only from the view of single member countries but also as a whole. As I meassuring instrument to identify competitive advantages of EU countries I used the Global Competitiveness Report from World Economic Forum. In the last chapter I describe the forming of Lisbon agenda, goals and progress so far.
IT firms in Czech republic and their conpetitive advantage in European Union
Šafář, Petr ; Benáčanová, Helena (advisor) ; Koubský, Petr (referee)
In this diploma thesis, I focus on Czech and European market of information technology. My principal aim is to analyze a measure of Czech competitive advantage in this sector. Both global statistic and segment characteristic are subjects of this analysis. My diploma thesis has following structure; after opening definition of literary sources, I deal with brief analyses of Czech IT market. Next two chapters are about European IT market structure and its characteristics. Last section is focused on competitive advantage of Czech Republic.
Doing business and etical codes
Vacl, Jan ; Švarc, Zbyněk (advisor) ; Koucká, Jiřina (referee)
Tato diplomová práce se zaměřuje na etické kodexy jako nástroj managementu pro zavádění norem podnikatelské etiky do podniku. Zabývá se dopady etického řízení podniku na jeho konkurenceschopnost a postavení na trhu a řeší vztah norem etických kodexů a práva. Cílem této práce je představení etických kodexů jako účinných prostředků pro řízení podniku a zvyšování jeho efektivity.
Metodika manažera IT při čerpání finačních zdrojů EU
Brotan, Daniel ; Basl, Josef (advisor) ; Novotný, Ota (referee)
Ve vyspělých zemích je běžné, že firmy využívají veřejných podpor podnikání. Pomocí politiky finančních podpor se Evropská unie snaží o snižování rozdílů ve vyspělosti regionů. S novým programovacím obdobím se malým a středním podnikům v ČR otevřely větší možnosti čerpání finanční podpory ze strukturálních fondů na financování svých projektů, které by se jinak třeba ani nepodařilo realizovat. Cílem této diplomové práce je přiblížit koncept CRM, problematiku jeho financování ze strukturálních fondů, získání přehledu o programech, a zejména metodický postup jak získat podporu. Práce je rozčleněna do následujících sedmi kapitol. V úvodní kapitole je seznámení s tématem práce, zdůvodnění výběru tématu, definování cílů práce a omezení práce. Ve druhé kapitole je podána charakteristika CRM včetně situace na trhu, trendů a významu pro malé a střední podniky. Třetí kapitola se zabývá možnostmi spolufinancování z fondů EU. Další kapitola se soustředí na metodický postup spolufinancování z fondů EU a to včetně přípravy, záměru, žádostí, pokynů či hodnocení. Pátá kapitola detailně popisuje náležitosti projektu. V následující kapitole se nalézá anketa. Závěrečná kapitola shrnuje a hodnotí výsledky celé práce.
Konkurenceschopnost podniku a faktory její udržitelnosti
Dostál, Václav ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Sršeň, Zdeněk (referee)
Tato práce se zaměřuje na téma konkurenceschopnosti. Jejím hlavním cílem je podrobit zkoumání strategické konkurenční chování firem a dále identifikovat a analyzovat faktory ovlivňující jejich konkurenceschopnost. V první části práce jsou představeny teoretické přístupy a analytické nástroje sloužící k mapování systémového okolí a konkurence firmy. V kontextu konkurence jsou zkoumány především inovace a strategická partnerství. Ve druhé části jsou tyto teoretické přístupy aplikovány na firmu Medtronic, za účelem zhodnocení firmy z hlediska jejího strategického konkurenčního chování a doporučení dalšího vývoje. Na základě této aplikace je poté zhodnocena využitelnost teoretických modelů v praxi.
EU industries' competitive advantage analysis
Cherepanov, Mykola ; Němcová, Ingeborg (advisor) ; Potužáková, Zuzana (referee)
The paper gives a summary of the contemporary theoretical and practical approaches to the question of sectoral competitiveness and makes an attempt of verification of theoretical hypotheses by the means of linear regression. In its first part the paper offers a theoretical field for creating a broader competitiveness concept. The theoretical concepts an practical methods used by the professional institutions are both presented therein. In its second part an attempt to unite the presented theories is made. The theoretical conclusions are then applied on the sample of statistic data from EU and UN sources with the aim of verification of theoretical conclusions validity.
Konkurenceschopnost EU a východní rozšíření:pozice a příspěvek vybrané země
Tomišková, Dominika ; Bič, Josef (advisor) ; Abrhám, Josef (referee)
Práce pojednává o konkurenceschopnosti Evropské unie v posledních letech, snaží se odhalit, jaký vliv mělo přijetí slabších zemí v roce 2004. Dále se zabývá konkurenceschopností České republiky v posledních letech a snaží se zjistit, jaký měl vliv vstup ČR do Evropské unie.
Komparativní výhoda společnosti Lexus na trhu ČR-SR a její využití v cílovém segmentu
Vepřek, Michal ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Velek, Tomáš (referee)
Diplomová práce je zaměřena na hledání konkurenční výhody importéra vozů Lexus. Konkurenceschopnost je analyzována ze tří pohledů: analýza odvětví, institucionálního rámce a schoností a zdrojů firmy. Jako hlavní konkurenční výhody byly identifikovány malá zákaznická základna, technologická vyspělost modelů a kultura a hodnoty společnosti. Tyto výhody byly aplikovány v návrhu marketingové strategie a jsou rozepsány v poslední části práce v pěti P: produkt, cena, místo prodeje, podpora prodeje a lidé. Návrh marketingu je konstruován s ohledem na vrcholový cíl, jímž je rentabilita společnosti.

National Repository of Grey Literature : 759 records found   beginprevious738 - 747nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.