Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 728 záznamů.  začátekpředchozí707 - 716dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cévní mozková příhoda a následná resocializace
DVOŘÁKOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku resocializace u osob po cévní mozkové příhodě. Konkrétně jsem se v rámci výzkumu zaměřila na rozhovor s lidmi, kteří prodělali cévní mozkovou příhodu. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické části se věnuji anatomicko-fyziologickému základu, rizikovým faktorům, charakteristice onemocnění, příznakům, příčinám, první pomoci, popisu jednotlivých typů cévní mozkové příhody a ucelené rehabilitaci, konkrétně léčebným, sociálním, pedagogickým a pracovním prostředkům rehabilitace. V praktické části jsem využila metod a technik kvalitativního výzkumu. Použila jsem metodu dotazování a techniku pololořízeného rozhovoru. Cílovým souborem bylo 10 osob, které prodělaly cévní mozkovou příhodu. Rozhovory jsem zpracovala do případových studií ? kazuistik. V případových studiích jsem shrnula informace od osob, které toto onemocnění prodělaly. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit a porovnat možnosti návratu do obvyklého způsobu života u vybraných sociálních skupin po cévní mozkové příhodě. V diskuzi jsem shrnula zjištěné údaje a uvedla jsem hypotézy, které z výzkumu vyplývají. Předpokládaným využitím mé práce by mohlo být zmapování možnosti resocializace u osob, které prodělaly cévní mozkovou příhodu. Práce by mohla přispět ke zkvalitnění výuky na toto téma a napomoci k případné edukaci veřejnosti. Další možností využítí práce je snaha o vytvoření postupu, který by mohl být aplikován při resocializaci u osob po cévní mozkové příhodě.
ZMĚNA ŽIVOTNÍHO STYLU OSOB S DISABILITOU
STÖCKEL, Barbora
Abstrakt Název práce: Změna životního stylu osob s disabilitou Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolila téma změny životního stylu lidí s disabilitou. Pevně stanoveným záměrem, který mě vedl k této osobní volbě, bylo přiblížit zdravé populaci podrobný náhled na životní osudy lidí bez vnitřních rozdílů. Konkrétně těch, které komplikace na jejich životní cestě přiměla k transformaci ze zdravých jedinců v klienty rehabilitačních ústavů, plně odkázaných na zdravotnickou péči a naši pomoc. Moji hlavní motivací byla empatie k těmto lidem, cílem pak vytýčit klíčové problémy, které je tíží, a rovněž navrhnout jejich řešení. Práce, s jejímiž výsledky si dovoluji vás blíže seznámit, sestává z teoretické a praktické části. V teoretické části se zabývám zejména definicí disability, životního stylu a ucelené rehabilitace. V praktické části jsou pak představeny hloubkové rozhovory s respondenty, jež disponují rozsáhlými zkušenostmi ve velmi úzké spojitosti s touto tématikou. K získání potřebných dat jsem zvolila kvalitativní typ výzkumu využívajícího metody narativního rozhovoru. Rozhovory byly zaznamenávány na diktafon se souhlasem daného respondenta a poté přepisovány do písemné podoby. Zde byla ponechána jejich původní délka i hovorová podoba jazyka z hlediska zachování autentičnosti. Respondenti byli vybírání náhodně, a to na základě předchozího dlouhodobého osobního kontaktu během společných pobytů ve zdravotnickém zařízení. Stěžejním aspektem mých zjištění bylo, že se klíčové problémy u jednotlivých respondentů vždy opakují a shodují, to jen s minimální modifikací. Nejmarkantnější změnou životního stylu člověka s disabilitou je pak omezení svobody. Zde si dovolím citovat jednoho s respondentů, který říká: ?Vlastně nežiješ, ale přežíváš?? Domnívám se, že cíle mojí práce byly naplněny. S ohledem na veškerá omezení vyplívající z mých zjištění tito lidé s ?druhým? životem přinášejí lidstvu vědomí bezmezné cílevědomosti a dle mého názoru by měla být tato problematika předkládána naší společnosti na ještě mnohem podrobnější bázi než doposud. Spolu s užitím eliminace faktoru nevědomosti ze strany společnosti a ostychu ze strany člověka s disabilitou je toto řešení přímou cestou ke zmírnění výrazné vzdálenosti mezi lidmi s disabilitou a bez ní.
Kardiochirurgický pacient s dehiscencí operační rány
BENDULOVÁ, Adriana
Dehiscence neboli rozestup operační rány se vyznačuje poruchou hojení operační rány a je velice závažnou pooperační komplikací, která se nejčastěji vyskytuje u pacientů, kteří mají přidružené onemocnění. Většinou se projeví mezi 5 až 9 dnem pooperačním. Příčinou dehiscence je infekce v ráně, která je způsobena pomnožením bakteriálních kmenů. Diplomová práce na téma {\clqq}Kardiochirurgický pacient s dehiscencí operační rány`` je zaměřena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se zabývá vývojem kardiochirurgie a významnými osobnostmi, zdravotními indikacemi kardiochirurgické operace, kardiochirurgickou operací, hojením operační rány, komplikacemi v operační ráně a ošetřovatelskou péčí o pacienta s dehiscencí. Praktická část se zabývala kvalitativně - kvantitativním šetřením. Výzkumný soubor ke kvalitativnímu výzkumu, který byl veden technikou polostrukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, byl tvořen čtyřmi kardiochirurgickými pacienty s dehiscencí operační rány. Výzkumný soubor ke kvantitativnímu výzkumu, který představoval anonymní dotazníky, byl tvořen 100 sestrami, pracujících na kardiochirurgických centrech ČR, a 30 kardiochirurgickými pacienty s dehiscencí operační rány. Výsledky jsou zpracovány do tabulek, grafů a schémat. Tato práce může sloužit jako studijní materiál pro výklad látky nebo jako zdroj informací pro kardiochirurgická centra ke zlepšení uspokojování potřeb pacientů s dehiscencí operační rány.
Role sestry v poskytování ošetřovatelské péče o nemocného s chronickou obstrukční plicní nemocí
PAVLÍČKOVÁ, Eva
Cílem práce je zjistit úlohu sestry v poskytování ošetřovatelské péče u nemocných. Práce má teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se zabývá informacemi o chronické obstrukční plicní nemoci, o její epidemiologii, patogenezi, patofyziologii, klinických příznacích, diagnostice, rozdělení stádií nemoci, léčbě a výchovném programu u nemocných s CHOPN. Dále jsme se zaměřili na role sester a edukaci. Role sestry z psychologického pohledu znamená postavení jedince v nějakém společenském systému. Charakterizují ji především znaky jako emocionální neutralita, schopnost zajistit nemocnému pocit jistoty a vycházení z potřeb nemocného a chápání jeho problémů. Edukací se rozumí proces výchovy a vzdělání. Zdravotní výchova je proces výchovy a vzdělávání, jehož cílem je zdraví. Edukace je celoživotní proces, který rozvíjí osobnost působením formálních orgánů, neformálního prostředí a profesionálů. Jedná se o nepřetržitý systémový proces. Edukací se pomáhá k získání nových poznatků, zlepšení zručnosti. V bakalářské práci byly použity kvantitativní a kvalitativní metody sběru dat a to technikou dotazování za pomoci dotazníků u sester pracujících s nemocnými s CHOPN a dále technikou sběru dat u kvalitativního šetření byl polostrukturovaný rozhovor. Výzkumná šetření proběhla v Nemocnici Písek, a.s. a Nemocnici České Budějovice, a.s. Kvantitativní výzkumná šetření proběhla v Nemocnici Písek, a.s. a Nemocnici České Budějovice, a.s. Zúčastnilo se jich 100 sester pracujících na interních standartních oddělení a pneumologickém oddělení. Ke kvalitativnímu výzkumnému šetření bylo vybráno 5 nemocných s CHOPN. Rozhovory byly vedeny na pneumologickém oddělení. V bakalářské práci byl stanoven jeden cíl. Cílem práce bylo zjistit úlohu sestry v poskytování ošetřovatelské péče u nemocných s CHOPN. V práci byly stanoveny 2 hypotézy. 1. Nejčastější role sestry je poskytovatelka ošetřovatelské péče. 2. Role sestry edukátorky je častější než role sestry advokátky. Obě hypotézy se potvrdily. Dále byly stanoveny 2 výzkumné otázky Jaká je nejčastější role sestry u klientů s CHOPN? Je role edukátorky využita v praxi u klientů s CHOPN? Obě dvě výzkumné otázky byly zodpovězeny. Cíl bakalářské práce byl splněn. Bakalářská práce by mohla být použita při seminářích na odděleních pneumologie nebo interních oddělení. Práce může sloužit jako zhodnocení efektivity prováděné u nemocných s CHOPN a k nápravě jejich nedostatků.
Příčiny útěků mladistvých dívek z výchovného ústavu
ROUBÍKOVÁ, Nina
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmů socializace, problémové socializace a resocializace ve specifickém prostředí výchovného zařízení pro problémové mladistvé dívky. Práce seznamuje se systémem ústavní výchovy a naznačuje rizika spojená s ústavní výchovou, její cíle a možnou efektivitu. V teoretické rovině se zabývá nejčastějšími psychologickými metodami práce s problémovou mládeží. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu a následné analýze biografického vyprávění klientek výchovného ústavu v Jindřichově Hradci se zaměřením na příčiny zvyšujícího se počtu útěků dívek z výchovného ústavu a zejména na důvody, které tyto dívky k porušování ochranné, či ústavní výchovy vedou.
Léčebně rehabilitační postupy po poranění flexorového a extensorového aparátu ruky
BENDOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce na téma {\clqq}Léčebně rehabilitační postupy po poranění flexorového a extensorového aparátu ruky`` popisuje anatomii svalů předloktí, ruky, fascií i šlachových poutek a dále shrnuje základní poznatky týkající se poranění flexorového a extensorového aparátu ruky a fyzioterapeutické problematiky tohoto tématu, což je jejím hlavním cílem. Součástí práce je také aplikace získaných poznatků do praxe v podobě zpracování kazuistik pacientů s poraněním flexorových a extensorových šlach na ruce, která mimo jiné poukazuje na nutnost individuálního přístupu terapeuta a spolupráci pacienta. Druhým cílem této práce je srovnání teoretické léčby poranění flexorového a extensorového aparátu ruky z pohledu fyzioterapeuta v České republice a ve Finsku. Ke splnění tohoto cíle byla využita metodika kvalitativního výzkumu a ke sběru dat byla použita technika rozhovoru s vybranými fyzioterapeuty v České republice a ve Finsku. Ze srovnání vyplynulo, že metodiky používané ve Finsku se v podstatě shodují s metodikami užívanými v České republice. V obou zemích je průběh terapie individuálně přizpůsoben potřebám pacienta a vychází z doporučení lékaře.
Vybrané speciálně pedagogické aspekty práce s jedinci s poruchami chování ve věku 15-18 let ve výchovných ústavech
LANGOVÁ, Martina
Ve své diplomové práci popisuji, jak ve výchovných ústavech probíhá reedukační proces, především ze speciálně pedagogického hlediska. V teoretické části diplomové práce definuji poruchy chování a následně se zabývám metodami, technikami, přístupy a formami práce s jedinci s poruchami chování. V praktické části jsem využila kvantitativní výzkumné metody - dotazníku, kdy jsem oslovila výchovné ústavy v České republice. Cílem bylo zjistit, jaké jsou ve výchovných ústavech využívané metody, techniky, přístupy a formy, jestli se od sebe jednotlivé ústavy liší a ověřit si, jestli se mnou uvedené teorie v praxi využívají.
Fyzioterapie po úrazech předloktí a ruky
POLÁKOVÁ, Jana
Má bakalářská práce na téma Fyzioterapie po úrazech předloktí a ruky popisuje nejen kompletní anatomii předloktí a ruky, charakteristiku jednotlivých úrazů a jejich komplikace, ale také metody vyšetření a možnosti rehabilitace, jejímž prostřednictvím pacient mnohdy opět získá dřívější funkce postižené končetiny. Cílem práce je zjistit, jestli je pacient schopen navrátit se do původního zaměstnání i k původním zálibám. Ve výzkumné části, kde byla použita technika kazuistik a volného rozhovoru s pacienty během jejich docházení na rehabilitační procedůry, jsou popsány diagnózy a vyšetřování dvou pacientů s rozdílnou úspěšností terapie. Závěr práce přinesl fakt, že hlavní roli v úspěšnosti rekonvalescence pacienta a jeho opětovnému nástupu do zaměstnání hraje komplikovanost diagnózy a charakter prováděné práce. Myslím si, že pacientovi by měla být poskytnuta komplexní péče, která zahrnuje včasnou lékařskou pomoc a následně fyzioterapii a ergoterapii. Velmi podstatný problém, který bývá opomíjen, je psychika pacienta a proto by měly být do procesu rekonvalescence zahrnuty i případné návštěvy psychologa. Velmi důležitá je soustavná informovanost pacienta o jeho stavu a budoucnosti a také jeho motivace ke snaze o zdokonalování.
Komunikace sluchově postižených v rámci vzdělávacího procesu
TRMALOVÁ, Hana
Práce se zabývá sluchově postiženými dětmi v rámci vzdělávacího procesu. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První, teoretická část, popisuje druhy, úrovně diagnózu, zdravotní pomůcky, způsoby komunikace a vzdělávání sluchově postižených lidí. Druhá, praktická část, byla zpracována na základě výzkumu ve speciální škole, kde byl učitelům podán dotazník. Cílem průzkumu bylo zjistit nejčastější formu komunikace dětí se sluchovým postižením a způsob jakým se tyto dětí učí.
Poranění kolenního kloubu a následná fyzioterapie po plastice křížových kolenních vazů
ŠKABROUD, Libor
Tato práce se zabývá problematikou poranění vazivového aparátu kolenního kloubu, především poraněním ligamentum cruciatum anterius. V teoretické části podává přehled základních informací týkajících se problematiky poranění vazivového aparátu kolene. Dále nabízí přehled recentních fyzioterapeutických metod užívaných u pacientů po plastice ligamentum cruciatum anterius. Vyhodnocením výsledků výzkumu, který byl zaměřen na porovnání efektivity fyzioterapie u dvou pacientů (aktivního sportovce a nesportovce) po plastice LCA, bylo zjištěno, že efektivněji probíhala terapie u pacienta sportovce, a to především ve smyslu rychlejšího nárůstu svalové hmoty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 728 záznamů.   začátekpředchozí707 - 716dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.