Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Portrét
Ďuriš, Juraj ; Paučo, Samuel (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
Vo svojej práci rozvíjam súbor približne tridsiatich olejomalieb malého formátu. Nadväzujem nimi na moju predošlú prácu, v ktorej som sa zaoberal portrétom (malých predmetov, cigaretových krabičiek, hračiek). Ťažisko môjho záujmu sa presúva z reliktov ľudskej prítomnosti, na človeka, ako mysliacu a cítiacu bytosť v prítomnosti s duchovným rozmerom. Portréty preto vznikajú podľa živých modelov (z môjho blízkeho okolia). Jednoduchá situácia, v ktorej oproti sebe stoja maliar a jeho model, s jedinou úlohou – vytvoriť obraz – umožňuje koncentrovať pozornosť na samu situáciu a nutnosť jej interpretácie, ktorá je podmienená, prirodzene závislá od kontextu v ktorom sa deje.
Psychologický portrét
Pokorná, Barbora ; Smetana, Matěj (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Pod názvem "Psychologický portrét" prezentuji dva různé cykly - autoportréty a portréty přátel. Oba cykly mají společné to, že jde o portréty odrážející psychický stav člověka, avšak každý z nich je uchopen jiným způsobem. Přátelé jsou zpodobněni tak, jak sama vnímám jejich osobnost, kdežto autoportréty rekapitulují několik zásadních momentů mého života za poslední rok, které mě nějakých způsobem poznamenaly. Obrazy jsou velice osobní, cizí divák tedy nemůže obraz nikdy dost dobře přečíst - důležité je, aby na něj obraz působil a vyvolával v něm otázky, což umocňují mimo jiné názvy obrazů, které lehce po-odkrývají obsah. Každý z těchto cyklů zároveň nějakým způsobem navazuje na moje předešlé práce, kterými jsem se zabývala v průběhu studia - jde tedy o jakési ucelení předchozí tvorby.
Propojení sochy a fotografie
Schlosserová, Jana ; Mára, Pavel (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Spojení klasického sochařského tématu i technologie s černobílou fotografií a jejím procesem. Socha přebírá místo i instalaci typickou pro fotografii (umístění na zdi). Propojení dvou paralelních realit nevytváří reálnou podobu skutečnosti, ale její deformaci a prostorovou anamorfózu.
Portrét v etapách lidského života
PALMOVÁ, Věra
Praktická část bakalářské práce se bude skládat ze tří olejomaleb a devíti kresebných studií, přičemž každá jednotlivá část bude představovat jiná období lidského věku (dětství, střední věk, stáří). Hlavním záměrem je postihnout anatomickou a psychologickou složku portrétovaných osob v rozdílném věku. Teoretická část se bude zabývat vývojem portrétu od renesance po moderní umění. Zaměří se zejména na světově nejznámější umělce a nejvýznamnější umělce v českých zemích.
Geneze portrétu: Zkoumání podoby rodinných příslušníků společně s proměnou pojetí rodinného portrétu
ŠVADLENA, Václav
Václav Švadlena, diplomová práce je složená ze dvou částí, praktické a teoretické. Teore-tická část se zabývá portrétem - jeho historii, podobami portrétní malby a postupný pře-chod od malby k fotografii. Součást teoretické práce jsou kapitoly věnované autorům: Francisco de Goya a Alberto Giacometti. Praktická část obsahuje soubor skic ve formě autorské knihy obsahující zkoumání rodinných genetických znaků doplněno cyklem - tetraptychem velkoplošných kreseb portrétů. Cíl: seznámení s fenoménem portrétu, vytvoření autorské knihy skic a cyklu velkoplošných kreseb - rodinných portrétů.
Portrét-Alter ego
BUČKOVÁ, Michaela
. Bakalářská práce se zabývá problematikou alter ega ve výtvarném umění, především v portrétu a autoportrétu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první části se zabývám alter egem a tím, kde se nachází, a to z pohledu historického (šamanismus), ale i z pohledu moderního (body modification). V druhé polovině se věnuji osobnosti jako celku, psychologii a psychoanalýze. V závěru teoretické části připomínám autora, který pracuje s podobným námětem. V praktické části popisuji techniku malby, použité materiály a postupy k vytvoření bakalářské práce.
Portréty
KANALOŠOVÁ, Alexandra
Vývoj portrétní malby, zkoumání stáří a fenoménu moudrosti stáří jako východisko pro vlastní malbu.
Privacy and propaganda: The iconography of the emperor Rudolf II
Zlatohlávková, Eliška
Many portraits were painted of Rudolf II during his lifetime, forming a significant component of Rudolfian art, however, they have not received sufficient art historical attention. They document—at times in a stylyzed manner—the transformation of Rudof´s appearance. However, their most important task was to demonstrate and make tangeable Rudolf´s authentic apperance to the world and to celebrate his magnanimity and personality. Thus, there are many portraits that represent Rudolf as a good emperor or a brilliant commander. It is difficult to find interconnections between the many portraits that were produced of Rudolf, however among them one may find some artworks that would become exemplars for other portraits of the emperor during his reign/lifetime/the end of the 16th and early 17th century.
Podoby přátel. Soudobá portrétní malba v dílech evropských výtvarnic. Soubor prací inspirovaných vztahy a lidmi.
ČOPFOVÁ, Blanka
Anotace {\clqq}Podoby přátel`` Soudobá portrétní malba v dílech evropských výtvarnic Soubor prací inspirovaných vztahy a lidmi Diplomová práce je rozčleněna na dvě hlavní části. První pojednává o současné portrétní tvorbě evropských malířek, druhá se vztahuje k myšlenkovému i technickému aspektu vlastní tvorby. V teoretické části diplomové práce se zabývám různorodostí pojetí portrétní tvorby evropských výtvarnic od druhé poloviny 19. století do současnosti. Poukazuji na faktory určující změny v aktuálnosti a charakteru malířského portrétu výtvarnic. V souvislosti s tím sleduji působení emancipace umělkyň na jejich tvorbu, vliv vizuálních médií na portrétní žánr, různorodost pojetí portrétní tvorby vycházející z respektu k tradicím žánru nebo odklon od tradic. Součástí textu je sebereflexe vztahující se k vlastní tvorbě a dodatky k technické stránce tvorby. Praktická část obsahuje dokumentaci cyklu dvanácti portrétů.
Reflexe dětství v obrazech 19. století
MIČKOVÁ, Sabina
Diplomová práce s názvem {\clqq}Reflexe dětství v obrazech 19. století`` se věnuje problematice dětství a dítěte v historickém kontextu v oblasti dětského portrétu. Jedná se o materiálovou studii, která se snaží osvětlit význam ikonografických pramenů pro zkoumání daného tématu. Základní pramenný korpus tvoří dosud nepublikované dětské portréty 19. století z jihočeských hradů a zámků, jež jsou zprostředkované v podobě katalogu. Tento korpus je doplněn o některá díla významných portrétistů té doby, ta jsou reprodukovaná v obrazové příloze. Cílem práce je pokus o interpretaci předložených obrazů a objasnění změn v přístupu vnímání dětství 19. století, odrážející se v portrétním umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.