Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvyšování bezpečnosti v dopravě s ohledem na oceňování lidského života
Slánský, Josef ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Čech, Jan (oponent)
Diplomová práce popisuje problematiku přijatelnosti konkrétního dopravního projektu. Snaží se zachytit výdaje, které vznikají dopravní nehodou. Na tomto základě se snaží vyjádřit veškeré výdaje při úmrtí člověka a dát je do vztahu s dopravním projektem. V souvislosti s tím se v práci rozebírá, jak daným nehodám zabránit v rámci podpory bezpečnosti provozu. Celá práce je rozdělena na čtyři části. První část práce popisuje nehodovost na českých silnicích, druhá část se zabývá konkrétní metodikou vyjádření nákladů při úmrtí člověka důsledkem dopravní nehody. Třetí část přibližuje konkrétní dopravní projekt a závěrečná část zhodnocuje, zda výdaje na realizaci konkrétního projektu převyšují výdaje způsobené dopravní nehodou.
Příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek.
SANDOROVÁ, Radka
Diplomová práce ``Příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek{\crq}q je zaměřena na oblast dopravních nehod při přepravě, která je jednou z jejích neoddělitelných částí na níž jsou kladeny zvýšené nároky a nelze ji zařadit mezi běžnou přepravu. Silniční přeprava nebezpečných látek, se řídí Evropskou dohodou o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR). Přestože je bezpečnost silniční přepravy nebezpečných věcí ve smyslu ADR všestranně zabezpečena, existuje řada faktorů ovlivňujících vlastní průběh přepravy, jejichž působení tak může vyústit v dopravní nehodu. Při dopravních nehodách vozidel přepravujících nebezpečné věci často dochází k únikům nebezpečných látek a k následnému ohrožení životů, zdraví lidí, životního prostředí i majetku. Přeprava nebezpečných látek proto bezesporu patří mezi činnosti se zvýšenou mírou rizika. Nebezpečí navíc zvyšuje ta skutečnost, že není možné dopředu stanovit čas a místo vzniku nehody těchto vozidel. Cílem práce je zmapovat situaci v oblasti příčin vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek, zjistit úroveň znalostí účastníků silničního provozu o problematice převozu nebezpečných věcí a příčinách dopravní nehodovosti a navrhnout konkrétní preventivní opatření. K získání informací za účelem splnění cílů a potvrzení hypotéz byl realizován kvantitativní výzkum. Jako metoda k ověření předpokládaných hypotéz byla využita sekundární analýza dat z evidencí Policie České republiky. Za účelem zjištění úrovně znalostí účastníků silničního provozu byla využita metoda dotazníkového šetření. Stanovené hypotézy práce, že příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek mají přímý vliv na nehodovost a běžní účastníci silničního provozu nemají dostatečné znalosti o problematice převozu nebezpečných látek byly potvrzeny.
Analýza člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel.
NOVÁKOVÁ, Petra
Diplomová práce analyzuje četnost porušování vybraných nařízení zákona České republiky v oblasti provozu vozidel na pozemních komunikacích, které mají na vině ve větší či menší míře vznik dopravních nehod. Jako samostatná kapitola je v diplomové práci vymezení základních pojmů a jednotlivých paragrafů, které jsou pak dále používány a analyzovány. Také jsou zde uvedeny statistiky, které odrážejí jak vývoj počtu nehod, tak jejich následky. Kvůli zdrojům pro následující kapitolu jsou zde uvedeny i dosud prezentované výsledky, které se týkají svícení, telefonování a používání bezpečnostních pásů během jízdy. Další částí je experimentální část, kde jsou údaje o mém vlastním terénním a dotazníkovém měření, které jsou následně v analytické části transformovány do sumarizačních tabulek. V syntetické části diplomové práce jsou porovnány s údaji získanými v rešerši a ve statistickém přehledu. V poslední části, která se týká obecných doporučení pro praxi, jsou uvedeny možné varianty, které by do budoucna mohli předcházet porušování zákona.
Externality ve vybraném odvětví a jejich řešení
KLOUD, Petr
Hlavní cíl práce je vymezit externality ve vybraném odvětví (dopravě) a navrhnout jejich řešení. Dílčím úkolem je určení základních druhů externalit a zhodnocení účinnosti stávajících opatření.
Analýza podílu legislativy na bezpečnosti silničního provozu.
PRŮŠA, Radek
Práce se zabývá bezprostředním vlivem legislativy na bezpečnost silničního provozu. V první části je seznámení se současnou právní úpravou v České republice v oblasti dopravy. V další části jsou prezentovány statistické údaje z minulého roku, rozbor nejčastějších nehod a jejich příčin a porovnání s roky minulými. Na základě zjištění ze statistik jsou příčiny nehod (spolu se současným stavem komunikací, dopravního značení a psychologií řidičů) blíže zkoumány a stanoveny návrhy k jejich eliminaci pomocí vhodných legislativních úprav, které jsou navíc srovnávány s opatřeními v okolních státech.
Analýza bezpečnosti silničního provozu v systému "člověk - technika - prostředí".
MATOUŠEK, Lukáš
Práce je zaměřena na analýzu příčin dopravních nehod v silničním provozu a podílu řidiče, motorového vozidla a pozemních komunikací na nich. Na základě těchto analýz jsou provedeny obecné závěry pro snížení dopravní nehodovosti.
Vliv systému "člověk - technika - prostředí" na bezpečnost silničního provozu.
NUNVÁŘ, Jiří
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravní nehodovosti a úrazů v České Republice a možnostmi jejich eliminace. Z analýzy příčin dopravních nehod vyplývá, že lidský činitel je nejrizikovějším faktorem v dopravním systému. Spolehlivost člověka závisí na zkušenostech řidiče, uvědomování si rizika, pozornosti zaměřené na řízení vozidla (na dopravní provoz) a na stresu v silniční dopravě. V závěru práce jsou uvedena možná preventivní opatření pro zvýšení bezpečnosti v silničním provozu.
Poškození lidské lebky při dopravních nehodách
Jíra, Josef ; Jírová, Jitka ; Kalika, M. ; Klečáková, J.
Problém poranění lidské lebky při dopravních nehodách. Zjednodušený konečněprvkový model sestrojený na základě počítačové tomografie používáme pro analýzu stavu napjatosti lebečních kostí při koncentrovaném napětí a rovnoměrně rozloženém zatížení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.