|
VLIV VÍRY NA DOBROVOLNICKOU ČINNOST A DÁRCOVSTVÍ
KREJČÍ, Kateřina
Práce se zabývá zkoumáním souvislostí mezi mírou dobročinnosti a intenzitou víry obyvatel v České republice. První část teoretická části objasňuje pojmy související s dobrovolnictvím a dárcovstvím. Dále popisuje typy dobrovolnické činnosti, motivy k dobrovolnictví. Druhá část teoretické části se zabývá charakteristikou víry, ateismu a náboženství. Obsahově je zaměřena na detaily související s dobročinností. Praktická část obsahuje analýzu výzkumu a grafické znázornění výsledků. Praktická část práce je opřena o výzkum, který potvrzuje vliv víry na dobrovolnickou činnost a dárcovství.
|
|
Činnost České zemské komise pro péči o mládež v Čechách s dopadem na Českou okresní péči o mládež na Tachovsku v letech 1929-1933
PÁNKOVÁ, Kamila
Práce se zabývá problematikou sociální péče o české děti a mládež ve třicátých letech 20. století v Československu. Cílem práce byl popis počátečního vývoje sociálně-právní ochrany dětí tak, jak byl zajišťován ze strany dobročinných spolků. Tyto spolky vznikaly začátkem 20. století jako dobrovolná občanská sdružení lidí, kteří měli zájem pomáhat a starat se o ohrožené, opuštěné nebo osiřelé děti. Původně byly zřizovány jako pomocné orgány státu a jejich činnost spočívala ve vyplácení různých podpor nebo příspěvků ohroženým rodinám, v pořádání stravovacích nebo ošacovacích akcí. S přijetím zákona o ochraně dětí v cizí péči a dětí nemanželských v roce 1921 se z pomocných orgánů stávají výkonné orgány, kdy jim byl uložen výkon dozoru nad dětmi v pěstounské péči a nemanželskými dětmi. Mezi nejvýznačnější spolky zabývající se péčí o české děti patřily: ústřední Česká zemská komise pro péči o mládež v Čechách a české okresní péče o mládež zakládané v jednotlivých soudních okresech. Ve druhé části práce je popsána vlastní spolková činnost České zemské komise pro péči o mládež v Čechách v roce 1929 a 1930 a příklady činnosti Českých okresních péčí o mládež na Tachovsku v letech 1931-1933.
|
|
Bezdomovství a srovnání nabízených služeb církevními zařízeními mužům bez domova na území jižních Čech
STRÁŇKOVÁ, Vladimíra
Práce se zabývá bezdomovstvím a orientuje se pak na muže bez domova a služby poskytované církevními zařízeními na území jižních Čech. Teoretická část vysvětluje některé z používaných pojmů, jako je bezdomovství a bezdomovec, pojem hmotná nebo sociální nouze, chudoba a sociální vyloučení, charita církve. Dále popisuje dvě charitní organizace a jejich zařízení poskytující péčei lidem (resp. mužům) bez domova. Praktická část pak mapuje služby z pohledu klientů dvou výše popsaných zařízení, ropzsah nabízených služeb, faktické využívání a případné chybějící okruhy péče tak, jak to vnímají současní uživatelé zařízení. jedná se o azylový Dům sv. petra a azylový Dům sv. pavla. V závěru poukazuje na nutnost vlastní motivace jedince a zároveň na potřebu poskytnutí potřebné péče, aby se jedinec nestal sociálně vyloučený.
|
|
Společenská odpovědnost firem
Nezdařilová, Andrea ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Henzl, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je posoudit současný koncept CSR a veškeré aktivity s tím spojené, jež provozuje vybraný podnik a navrhnout dílčí zlepšení tohoto konceptu pro konkrétní geografickou oblast. Teoretická část uvádí základní poznatky z oblasti společenské odpovědnosti firem od její historie, přes základní pilíře, po organizace, jež se tomuto konceptu rozsáhle věnují. Dále zde najdeme konkrétní normy a metody měření společenské odpovědnosti firem. Praktická část rozebírá aplikaci systému CSR na mezinárodní podnik. V této části je zmíněn původ vzniku podniku, přes hodnoty a ocenění až po současnou činnost v oblasti společenské odpovědnosti, jež je doložená výsledky měření. Následují aktivity CSR v rámci ČR, klady i nedostatky společensky odpovědného podnikání a návrh na dílčí změny konceptu CSR.
|
|
Druhy lásky a jejich místo v sociální práci
PATEROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem jednotlivých druhů lásky, naděje a odpuštění. Každý druh lásky je definován, jsou popsány jeho projevy a možné negativní dopady, jeho zneužití či špatného pochopení. Práce dále poukazuje na vhodnost nebo nevhodnost přítomnosti jednotlivých druhů lásky v sociální práci, s ohledem na funkčnost pracovního vztahu mezi sociálním pracovníkem a klientem. Pojmy naděje a odpuštění, kterým jsou věnovány poslední dvě kapitoly, jsou vysvětleny a popsány, jako dynamické procesy. Důraz je kladen na základní a zásadní postavení všech tří pojmů v oboru sociální práce i životě člověka vůbec.
|
|
Láska a její místo v pomáhajících profesích
MARTYNKOVÁ, Ester
- vymezení základních pojmů: láska k bližnímu, pomáhající profese, klient, sociální pracovník, sociální práce. - popsání "lásky jestliže", "lásky protože" a "lásky miluji tě a tečka". Jejich výhody a nevýhody, srovnání. - vysvětlení významu bezpodmínečné lásky - druhy bezpodmínečné lásky a aplikace v práci sociálního pracovníka - implementace (postup přijímání) - odpovědi na otázky co potřebujeme změnit?
|
|
Křesťanská víra jako motivace pro sociální práci
TALICHOVÁ, Jana
Tématem mé bakalářské práce je "Křesťanská víra jako motivace pro sociální práci". Sociální práce jako samostatný obor se vyčlenila teprve v 19. století. Můžeme však říci, že zájem o blaho druhých a snaha jim pomoci v nouzových situacích byly zajišťovány již po mnoho staletí před jejím vznikem, a to zejména křesťanskými společenstvími. Cílem této práce je zjištění osobních postojů sociálních pracovníků k víře a náboženství a dále zjištění jejich motivačních prvků pro výkon povolání sociální práce. Teoretická část se zaměřuje na historii křesťanství ve světě i u nás a zdůrazňuje situace v jeho vývoji, které přispěly k řešení sociálních problémů. Dále se práce zabývá tématem křesťanské lásky v jejím nejširším rozměru a vznikem charity. Neopomíná však ani sociální práci, její cíle, sociální pracovníky a jejich etický kodex. Pro realizaci praktické části byl zvolen kvantitativní výzkum. Výzkumná část práce využívá dotazníkového šetření jakožto techniky sběru dat a sekundární analýzu dat k porovnání výsledků. Výzkumným vzorkem byli sociální pracovníci vykonávající jejich profesi ve městě České Budějovice. Kontrolním vzorkem byli lidé z běžné populace, pracující ve stejném městě. Pro výzkum byly vytvořeny dvě pracovní hypotézy. První hypotéza nebyla potvrzena: Mezi pracovníky v sociální oblasti je více nábožensky založených osob než v běžné populaci. Druhá hypotéza nebyla též potvrzena: Pro nábožensky založené pracovníky v sociální oblasti patří náboženská víra mezi základní motivační prvky k výkonu jejich povolání. Z výzkumu tedy vyplývá, že mezi pracovníky v sociální oblasti není více věřících osob než v běžné populaci. Motivačními prvky nábožensky založených sociálních pracovníků jsou v nejvyšším procentuelním zastoupení: "Potřeba pomáhat", "Radost z práce s lidmi" a "Smysluplná práce". Víra jako motivační prvek se objevuje pouze u 2 respondentů ze 41 věřících. Domnívám se, že cíl práce byl realizací výzkumu splněn. Bakalářská práce by mohla být využita při výuce studentů v oborech týkajících se sociální práce, pro uvědomění si náboženského rozměru při práci s lidmi a v osobním životě.
|
|
Der Carrousel
Freemanová, Michaela
Ve prospěch dobročinných organizací a nemocnic se v Praze v 19. století konala řada koncertů a představení; k nejpozoruhodnějším patřily koňské karusely s hudbou, organizované šlechtou.
|
| |
|
Koncept životního pojištění s dobročinnou složkou
Nečas, Dalibor ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fiala, Tomáš (oponent)
Autor přichází s konceptem nového typu pojistného produktu rozšiřujícího dosavadní nabídku rezervotvorných životních pojištění. Chce povzbudit k uzavření životního pojištění klasickými produkty dosud neoslovenou cílovou skupinu potenciálních klientů životních pojišťoven, přičemž rozšíření životních pojištění má být jedním z nástrojů vedoucích ke zmírnění ekonomických důsledků demografického stárnutí obyvatelstva. Princip nového pojistného produktu je založen na specifickém využití podílů na zisku z rezerv pojistného životních pojištění formou tzv. dobročinné složky. Pojišťovnám se skrze představovaný produkt otevírá v oblasti marketingu možnost spolupráce s nekomerčními subjekty, zabývajícími se charitativní činností, kterým naopak nový produkt zajišťuje dlouhodobý příjem na financování jejich dobročinných aktivit.
|