Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 658 záznamů.  začátekpředchozí647 - 656další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
O postavení člověka ve světě (Úvahy v pozdním díle Jana Patočky)
PIZINGER, David
Anotace Práce se zabývá pozdním dílem Jana Patočky. Především chce objevit základní motivy Patočkova konceptu Péče o duši v souvislostech společnosti a života. Důležitou složkou reflektující sociální realitu je umění. Patočkovým tématem je lidská existence. Otázka, jak být autentický. To je také problém postmoderního umění, umělec usiluje být autentický. Člověk je podle Patočky určen vycházením ze sebe a návratem k sobě z "jiné strany". To je otázka "performing arts": jak způsobit, aby to uvnitř bylo viditelné; jak z toho učinit partnera dialogu. Což znamená{--} filozofie Jana Patočky může být realizovaná určitým specifickým druhem praxe. Praxí, která není praktická. V Patočkově díle hraje důležitou roli bytí a společenská role. Problém vyprávění {--} mýtus jako část procesu identifikace mladého člověka a jeho akceptování společností. Otázka, jak být součást společnosti implikuje další otázku, jaké je založení společnosti. Jaká je idea evropské společnosti. Tázání po dědictví Evropy jsou {--} v předstihu {--} otázkami po smyslu Evropy (Evropské Unie) dnes. Přes společnost se tak lze vrátit zpátky k individualitě s jejími otázkami. Patočka se chce ptát konkrétně a očekávat odpovědi od bytí přímo. Nevytvoří ucelený systém, (po vzoru Platóna) usiluje o silné otázky, které otevírají pravdu bytí. Prameny: Práce používá především texty Jana Patočky ze 70. let. Porovnává je s texty z oblasti umění a zařazuje do historického kontextu.
Umění a mecenát v prostředí černínského rodu v 17. a v první polovině 18. století
KURUCOVÁ, Miroslava
Předkládaná diplomová práce se stejně jako nejnovější výzkumy nezaměřuje pouze na poznání obecného vývoje jednotlivých sběratelských celků. Na příkladu obrazového sběratelství v prostředí dvora Humprechta Jana Černína z Chudenic ve druhé polovině 17. století zkoumá jednotlivé aspekty konkrétního příkladu šlechtického sběratelství. Soustředí se především na postižení ekonomických, společenských i individuálních předpokladů, které ovlivňovaly vztah Humprechta Jana Černína k výtvarnému umění. Zaměřuje se na jednotlivé příčiny, které ovlivňovaly vznik jeho uměleckého zájmu, jako například vzdělání, snaha upevnit a zvýšit své společenské postavení či úsilí navázat na sběratelské aktivity svých předků.
Zrcadlení
ŽEMLIČKOVÁ, Monika
Diplomová práce na téma {\clq}qZrcadlení`` se skládá ze dvou částí. Teoretická část se zabývá vlastním vymezením tématu zrcadlení z několika hledisek ve spojitosti s psychologickými aspekty vnitřního prožívání člověka a jeho vlastní existenci. Dále je zde přehled umění od 90. let 19. stol. do 80. let 20. stol., po němž se soustřeďuji v průřezu těchto let na konkrétní dílo jednotlivých umělců Jana Preislera, Emila Filly, Františka Jiroudka, Karla Součka, Františka Ronovského, Jiřího Sozanského, Václava Bláhy ml. a jeho vnitřním vyzněním. Praktická část kopíruje téma {\clq}qZrcadlení`` a vnitřního prožívání v dialogu se světem společně s objasněním mé inspirace a myšlenkových východisek. Zahrnuje šest portrétních obrazů velikosti 115 x 80 cm (akryl na plátně) a doplňující skici.
Zjevení Janovo
GOTTHARDOVÁ, Kateřina
Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část s názvem {\clqq}Sakrální výtvarná tvorba v české malbě 20. století`` popisuje vybrané konkrétní projevy a formy výtvarné tvorby v prostředí českých kostelů a kaplí. Formou úvahy pojednává o možnostech a limitech uměleckých a společenských. Praktickou část tvoří šest obrazů o rozměrech 75x109 cm. Inspiračním zdrojem je apokalyptická část Bible {\clqq}Zjevení Janovo``.
ŠPERK (soubor plastických objektů). Šperk v tvorbě přírodních národů
HORÁKOVÁ, Petra
Diplomová práce, kterou držíte v ruce, má dvě části. Tou dominantní je soubor dvanácti šperků mé vlastní tvorby. V ozdobných objektech se snažím o hledání rovnováhy tvarů, struktur i materiálů. Šperky jsem vytvářela z přírodnin, které mne často ohromují svým půvabem. Největší inspirací se mi staly přírodní národy, které šperku nepřipisují jen význam zdobný, ale i magický. Blízké mi bylo i užívání přírodních materiálů. V teoretické části této práce se věnuji srovnání šperků přírodních národů s prvními šperky lidstva. Ptám se po původu magie a umění vůbec. Nalézám spojitosti s ještě dnes žijícími přírodními národy - v magii šperku, v užití materiálů a ornamentu. Píši také o funkci šperku. Snažím se vysvětlit pojmy jako amulet, talisman a fetiš. Celý text je doprovázen obrazovou dokumentací. V poslední kapitole se zmiňuji o záměru mé práce, reflektuji zde tvůrčí proces mé tvorby. Její fotodokumentaci obsahuje příloha.
EGYPT
MICHNOVÁ, Markéta
Diplomová práce je zaměřena na Egypt, který byl ve starověku kolébkou jedné z prvních civilizací v dějinách lidstva. Lidé, kteří zde žili před tisíciletími, nám zanechali obrovské dědictví v oblasti umění, architektury a literatury. Z jejich moudrosti a předvídatelnosti je možno si mnohdy brát příklad i pro náš život v současné době. Egypt a jeho dávná minulost je téma natolik rozsáhlé, že se jím zabývá celý vědní obor zvaný Egyptologie. Možností a metod, jak dané téma rozpracovat, je nepřeberné množství. Ve své diplomové práci jsem se snažila rozpracovat toto široké téma, které jsem však nemohla zmapovat ve všech jeho aspektech a podobách. Nekladla jsem si za cíl seznámit žáky prostřednictvím daného projektu s detailním světem Egypta, ale pouze ukázat jednu z možných cest, jak by mohlo být toto téma rozpracováno pro potřeby výuky žáků 1. stupně ZŠ. Je velmi důležité podchytit zájem a zvídavost dnešních dětí o dané téma a zaujmout žáky natolik, aby se o historii Egypta zajímali navíc i v mimoškolních aktivitách.
Umění jako nástroj marketingu
Smrčková, Jana ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Leiss, David (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nabídnout čtenáři ucelenější pohled na možnosti využití umění v marketingu. Stěžejní část se věnuje plakátové tvorbě, vzniku pojmu plakátu jakožto nástroje pro přiblížení zboží a služeb veřejnosti, až po současnou situaci a nastínění nepřeberných možností tohoto reklamního prvku. Dále jsou do práce zahrnuty i další formy kombinace marketingu s uměním, a to propojení grafického designu s celkovou tváří firmy. Vzhledem k vysoké úrovni grafické tvorby v České republice není nutné chodit daleko, proto se autorka textu zaměřuje převážně na tvorbu domácí a pozastavuje se nad konkrétními příklady firemního stylu. Součástí práce je i analytická část, konkrétně průzkum orientace veřejnosti v této problematice pomocí dotazníku. Cílem bylo zjistit, jak propojení marketingu a umění na lidi působí, co si o něm myslí a jaké konkrétní projekty jsou v nejširším povědomí, tudíž nejúspěšnější.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 658 záznamů.   začátekpředchozí647 - 656další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.