Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické vývojové poruchy učení a využití speciálních pomůcek
LEMBERGEROVÁ, Petra
Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení a využití speciálních pomůcek. Je rozdělena na dvě části. Na teoretickou a praktickou. V teoretické části je popisována základní charakteristika, projevy a příčiny specifických poruch učení - dyslexii, dysgrafii, dysortografii a dyskalkulii. Zaměřuji na jejich diagnostiku a nápravu, na metody jak s dětmi se SPU pracovat, jaké speciální pomůcky používat a jaké jsou možnosti integrace. Dále se snažím se rozebrat vnitřní a vnější podmínky a specifika vývoje dítěte na 1. stupni ZŠ, které mají vliv na jeho formování osobnosti. V praktické části rozebírám současný stav třech dětí se SPU, rozebírám jejich současný stav a zamýšlím se nad možnostmi reedukace. Cílem je zjistit dotazníkovým šetřením používané pomůcky při práci s dětmi, které mají specifickou poruchu učení.
Chybovost v písemném projevu u dětí s dysortografií
STAŇKOVÁ, Marie
Diplomová práce je zaměřena na studium dysortografie, jedné ze specifických vývojových poruch učení. Teoretická část pojednává o specifických vývojových poruchách učení obecně, dále charakterizuje konkrétní poruchu, dysortografii, z hlediska jejích typů, příčin a projevů, uvádí používané diagnostické metody a reedukační techniky. Dále naznačuje dopady uváděných obtíží do různých oblastí školní práce i každodenního života. Výzkumná část sleduje některé typy chyb a jejich četnost v písemném projevu u dětí s diagnostikovanou dysortografií a u dětí bez této diagnózy.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.
Možnosti práce pedagoga s žáky mladšího školního věku se specifickými vývojovými poruchami učení se zaměřením na dysgrafii
KOPRNOVÁ, Petra
Práce se zabývá specifickými vývojovými poruchami učení mladšího školního věku. Převážně se jedná o teoretické zpracování této problematiky. Problematika začíná definicemi základních pojmů, přes klasifikaci, charakteristiku mladšího školního věku, až po specifické poruchy učení u žáků mladšího školního věku. Jde o specifikaci příčin a projevu poruch učení. Práce se zabývá elementárními poruchami psaní {--} dysgrafií, její diagnostikou, specifickými znaky a možnostmi nápravy. V závěru práce se uvádí praktické využití poznatků, které jsou aplikované na konkrétním příkladu. Je možné je využít pro jednotlivce i skupinu ve školní třídě.
Poruchy učení u žáků očima učitele
KOLÁŘOVÁ, Martina
ANOTACE Diplomová práce je zaměřena na problematiku specifických poruch učení u žáků na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části je nastíněna problematika specifických poruch učení, především dysgrafie a dysortografie. Diplomová práce je zaměřena především na diagnostiku SPU, možnosti reedukace a kompenzace těchto poruch. Druhá část diplomové práce analyzuje počet žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ a zjišťuje míru informovanosti učitelů o problematice specifických poruch učení. Třetí část diplomové práce je část praktická. Pro potřeby učitelů byl sestaven zásobník námětů pro práci s dysgrafickými a dysortografickými žáky a vytvořen přehled vhodných publikací zaměřených na nápravu specifických poruch učení. Cílem diplomové práce bylo analyzovat počet dětí se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ a zjistit míru informovanosti učitelů o této problematice. Práce je doložena řadou tabulek a grafů, včetně rozsáhlého přílohového materiálu.
Specifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizace
BAŤKOVÁ, Anna
Práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí na Základní škole. Snaží se přiblížit jednotlivé typy poruch a jejich příznaky, které jsou u dětí nejčastější. Dále se práce zabývá nejznámějšími teoriemi příčin specifických poruch učení, diagnostikou a v neposlední řadě cestami k minimalizaci a nápravě poruch. Jednotlivé kapitoly se opírají o nejznámější poznatky z oblasti specifických poruch učení. Problematice je věnována pozornost ve čtyřech kapitolách. První kapitola se věnuje příčinám poruch, tedy teoriím, které se snaží specifické poruchy učení vysvětlit z hlediska genetiky, poruch mozku, špatného dekódování informací, lehkých mozkových dysfunkcí a v neposlední řadě se věnuje vlivu prostředí. Následující kapitola rozděluje a vysvětluje jednotlivé diagnostické vyšetření, které dítě podstupuje před stanovením diagnózy. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými specifickými poruchami učení. Popisuje definice poruch a jejich příznaky. Poslední kapitola je věnována minimalizaci poruch. Je zde seznámení s Individuálním vzdělávacím plánem a cvičeními pro jednotlivé poruchy.
Speciální pomůcky pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexií
BUKAČOVÁ, Lenka
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část pohlíží na problematiku specifických poruch učení, zejména dyslexie, v menší míře pak dysgrafie a dysortografie. Autorka zde vymezuje jednotlivé pojmy, charakterizuje projevy specifických poruch učení, nastiňuje jejich etiologii, diagnostiku a následnou reedukaci. Praktická část diplomové práce je zaměřena na speciální pomůcky pro děti postižené specifickými poruchami. Jedná se o pracovní listy, které zpracovávají látku českého jazyka v 8. ročníku základní školy, zejména tvaroslovné jevy, se kterými mají žáci největší problémy. U každé pomůcky jsou uvedeny metodické pokyny pro její využití v hodinách českého jazyka.
Současná problematika dětí se syndromem ADHD/ADD
MARKOVÁ, Marie
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení a chování. Nezávisle na věku u některých dětí přetrvávají obtíže, které znesnadňují jejich výuku v nedostatečně zvládnuté technice čtení, v oslabené schopnosti porozumění čtenému textu a v závislosti na tom v neschopnosti efektivně se čtenému učit. Cílem diplomové práce je poskytnout rady, jak těmto dětem pomoci v rámci integrace do běžné třídy základní školy. V individuálně vzdělávacím plánu jsou upřesněny jednotlivé kroky ( forma a frekvence nápravy, obsah nápravy,{\dots} ).
Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení na 1. stupni základní školy.
SVOBODOVÁ, Olga
Teoretická část diplomové práce se zabývá historií, etilogií a diagnostikou specifických poruch učení. Okrajově naznačuje také reedukaci těchto oruch, a to především dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Praktická část je tvořena pracovními listy k jednotlivým okruhům učiva českého jazyka ve 3.ročníku, 2.pololetí. Součástí je i metodika, která charakterizuje vytvořenou pomůcku, její použití a práci s ní při vyučování.
Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení na 1. stupni základní školy.
MEDOVÁ, Michaela
Teoretická část diplomové práce nastiňuje problematiku specifických poruch učení a to především dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Vymezuje jednotlivé pojmy, popisuje projevy, etiologii a diagnostiku poruch učení. Podrobněji se poté zabývá reedukací dyslexie. Praktická část obsahuje pomůcky pro žáky postižené specifickými poruchami učení na Český jazyk v 5. ročníku, 1. pololetí. Jedná se o pracovní listy a kartičky tvořené k učivu daného období. Uvedeny jsou také metodické návody, které vytvořenou pomůcku charakterizují a nabízejí její využití při vyučování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.