Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Indonesian-English Neural Machine Translation
Dwiastuti, Meisyarah ; Popel, Martin (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Title: Indonesian-English Neural Machine Translation Author: Meisyarah Dwiastuti Department: Institute of Formal and Applied Linguistics Supervisor: Mgr. Martin Popel, Ph.D., Institute of Formal and Applied Linguis- tics Abstract: In this thesis, we conduct a study on neural machine translation (NMT) for an under-studied language, Indonesian, specifically for English-Indonesian (EN-ID) and Indonesian-English (ID-EN) in a low-resource domain, TED talks. Our goal is to implement domain adaptation methods to improve the low-resource EN-ID and ID-EN NMT systems. First, we implement model fine-tuning method for EN-ID and ID-EN NMT systems by leveraging a large parallel corpus contain- ing movie subtitles. Our analysis shows the benefit of this method for the improve- ment of both systems. Second, we improve our ID-EN NMT system by leveraging English monolingual corpora through back-translation. Our back-translation ex- periments focus on how to incorporate the back-translated monolingual corpora to the training set, in which we investigate various existing training regimes and introduce a novel 4-way-concat training regime. We also analyze the effect of fine- tuning our back-translation models with different scenarios. Experimental results show that our method of implementing back-translation followed by model...
Hluboké neuronové sítě pro posilované učení v realtimové strategii
Barilla, Marco ; Dobeš, Petr (oponent) ; Kolář, Martin (vedoucí práce)
Strojové učenie je jedna z najrýchlejšie napredujúcich odvetví dnešnej vedy. Je to podoblasť umelej inteligencie ktorá sa zaoberá problémom, ako pomocou počítačov riešiť komplexné moderné problémy. Vo vývoji tohto odvetvia hrajú dôležitú úlohu hry, pretože predstavujú optimálne prostredie na testovanie nových prístupov a ich porovnávanie so schopnosťami človeka. Jedna z hier ktoré sú v tejto oblasti stredobodom pozronosti je Starcraft 2, vďaka svojej širokej hráčskej základni a svojej komplexnosti. Praktickým cieľom tejto práce je vytvoriť advantage actor ctiric agenta, ktorý ktorý bude schopný operovať v prostredí tejto hry.
Sledování pohybu míče ve videu
Motlík, Matúš ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Bartl, Vojtěch (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá automatickou detekciou a sledovaním futbalovej lopty v zázname športového stretnutia. Na základe predstavených techník zameraných na sledovanie malých objektov vo vysokom rozlíšení sú navrhnuté a implementované efektívne konvolučné neurónové siete, ktoré ďalej využíva upravený sledovací algoritmus SORT pre automatickú detekciu objektov v obraze. Za účelom preskúmania možností spracovania v reálnom čase pri čo najnižšej strate presnosti sledovania sú uskutočnené experimenty so spracovávaním snímok v rôznych rozlíšeniach a s rôznou frekvenciou získavania detekcií. Získané výsledky experimentov sú prezentované a využité pre návrh ďalších rozšírení, ktoré by viedli k zlepšeniu úspešnosti sledovania pri zachovaní dostatočnej rýchlosti spracovania.
Aproximace hlubokých neuronových sítí
Stodůlka, Martin ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Vaverka, Filip (vedoucí práce)
Cílem mé práce je zjistit vliv a dopad aproximovaného počítání na přesnost hluboké neuronové sítě, konkrétně neuronové sítě pro klasifikaci obrazu. Pro implementaci neuronové sítě byla použita varianta frameworku Caffe zvaná Ristretto-caffe, která byla rozšířena o možnost použití aproximovaných operací v konvolučních vrstvách. pro používání aproximovaných komponent. Aproximované počítání bylo použito na násobení v dopředné propagaci při konvoluci. Jako aproximované komponenty byly zvoleny komponenty z knihovny Evoapproxlib.
Identifikace chodců
Jurča, Jan ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá identifikací osob z videa na základě rozpoznání postavy, obličeje a chůze. Pro rozpoznání postavy a chůze jsou využity předtrénované sítě. Zatímco k rozpoznání chůze je v rámci práce implementováno a srovnáno několik architektur sítí. Finální rozpoznání chodce probíhá na základě multimodální fůze realizované neuronovou sítí. Pro účely práce byl vytvořen vlastní dataset, zároveň se sadou nástrojů umožňující jeho téměř automatickou tvorbu.
Analýza rozložení stran textových dokumentů pomocí hlubokých neuronových sítí
Endrych, David ; Herout, Adam (oponent) ; Kodym, Oldřich (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit nástroj pro analýzu rozložení stran textových dokumentů. Problém je řešen pomocí konvolučních neuronových sítí. Architekturou zvolenou v téhle bakalářské práci je architektura U-Net. Pro trénování modelu sítě se používá chybová funkce cross entropy s použitím mapy vah. Pomocí hledání spojitých komponent dochází k získávání regionů odstavců. Experimenty se vyhodnocují pomocí objektové metriky Symmetric Best Dice. Z experimentů vyplynulo, že je lepší používat všechny hrany odstavců než se zaměřovat pouze na vertikální hrany odstavců. Dále experimenty ukazují, že trénovací strategie vzorkování batche a adaptativní rozlišení pomáhají ke zlepšení výsledků analýzy. V experimentech je také popsána aplikace separátorů, která je užitečná při analýze vícesloupcových dokumentů.
Deep Learning for Object Detection
Pitoňák, Radoslav ; Dobeš, Petr (oponent) ; Teuer, Lukáš (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá metódami použivanými na detekciu objektov ktoré používajú hlboké neurónové siete. Na začiatku sú popísané konvolučné neurónové siete a porovnané bežne používané metódy na detekciu objektov. V dalšej časti sa venuje návrhu a implementácii vybranej metódy natrénovanej na špecifickom datasete. Na konci tejto práce sú výsledky, ktoré tento model dosiahol diskutované a porovnané s výsledkami iných metód.
Hluboké neuronové sítě pro detekci anomálií při kontrole kvality
Juřica, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je automatizovat detekci defektů při průmyslové výrobě plastových karet. Typickým defektem vzniklým při takovéto výrobě je kontaminace prachovými částicemi či vlasem. Hlavními výzvami, které v této práci řeším, je malý počet dostupných dat (214 karet), velmi malá plocha defektů v kontextu celé karty (průměrně 0,0068 \% plochy karty) a zároveň velice rozmanité a komplexní pozadí, ve kterém defekty hledám. Realizaci úkolu jsem dosáhl za použití detekčního algoritmu Mask R-CNN a rozšíření datové sady pomocí namodelování vzhledu typických defektů a vytvoření syntetického datasetu o počtu 20 000 obrázků, na kterém jsem detektor natrénoval. Takovýmto způsobem jsem dosáhl 0,83 AP při IoU rovno 0,1 na testovací části původní datové sady.
Object detection for video surveillance using the SSD approach
Dobranský, Marek ; Lokoč, Jakub (vedoucí práce) ; Božovský, Petr (oponent)
Kamerové systémy dnes slouží různým účelům, od bezpečnosti k moni- torování dopravy a marketingu. Nicméně, s rostoucím množstvím kamer se stává manuální sledování videa příliš pracné. V posledních letech se hodně vývoje umělé inteligence zaměřilo na automatické zpracování videa a následný výstup požadovaných upozornění a statistik. Tato práce zkoumá nejmodernější modely hlubokého učení pro detekci objektů v bezpečnostním videu a podrobně se zabývá SSD architekturou. Našim hlavním cílem je zvýšit výkon SSD ar- chitektury aktualizací vnitřní sítě extrahující tzv. feature mapy. V práci jsou navrženy možnosti nahrazení původního VGG modelu pomocí nejnovějších klasi- fikačních sítí ResNet, Xception a NASNet. Experimentálně jsme zjistili, že model ResNet50 nabízí nejlepší kompromis mezi rychlostí a přesností. Tento model zároveň výrazně překonává VGG. Po zavedení řady modifikací do sítě Xception se nám povedlo dorovnat výkon ResNetu. Kromě vylepšení architek- tury také analyzujeme vztah mezi SSD a množstvím detekovaných tříd a jejich výběrem. Také jsme navrhli a implementovali nový detektor, který využívá tem- porální kontext snímku pro detekci objektů. Tento detektor pracuje v...
Machine Translation Using Syntactic Analysis
Popel, Martin ; Žabokrtský, Zdeněk (vedoucí práce) ; Ircing, Pavel (oponent) ; Čmejrek, Martin (oponent)
Strojový překlad s využitím syntaktické analýzy Martin Popel Tato práce popisuje zlepšení anglicko-českého a česko-anglického strojo- vého překladu pomocí metod, které lze použít i na další jazyky. V první části je popsáno několik zlepšení hloubkově-syntaktického překladače TectoMT, například rozšíření pro další jazyky a domény nebo implementace nového typu překladových modelů využívajících kontext a různé metody strojového učení. V druhé části je popsán neuronový překladač Transformer a jeho vy- lepšení. Po detailní analýze vlivu různých hyperparametrů, bylo optimali- zováno trénování systému tak, že dosáhl o 1.0 BLEU lepšího překladu než nejlepší systém v soutěži WMT2017. Využitím jednojazyčných dat cílového jazyka pomocí nového typu zpětného překladu bylo dosaženo dalšího zlep- šení kvality překladu o 2.8 BLEU. Využitím doménové adaptace zohledňující "překladštinu" (translationese) - tedy zohledněním toho, zda paralelní data jsou původně psána česky, nebo anglicky - byl výsledný systém vylepšen o dalších 0.2 BLEU. Tento výsledný neuronový překladač byl signifikantně lepší (p<0.05) než všechny ostatní anglicko-české a česko-anglické překladače v soutěži WMT2018. Podle výsledků ručního hodnocení byla kvalita tohoto strojového překladu dokonce vyšší než kvalita lidského referenčního překladu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.