Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah rodinného prostředí a sebehodnocení jedince
BÉMOVÁ, Šárka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebehodnocení jedince v souvislosti s jeho rodinným prostředím. Cílem práce je popsat a poukázat na to, jaký vliv mohou mít vybrané aspekty rodinného prostředí na sebehodnocení jedince. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí teoretická a výzkumná. V teoretické části je popsána rodina, rodinné prostředí, znaky a funkce rodiny, styly výchovy v rodině. Dále jsou uvedeny informace o sebepojetí, se zaměřením na jeden z aspektů sebepojetí sebehodnocení, především zdroje, aspekty a vývoj sebehodnocení. Praktická část je zaměřena na vlastní výzkum. Výzkumným souborem jsou adolescenti ve věku 15 19 let. Použité metody sběru dat jsou Škála rodinného prostředí a Rosenbergova škála sebehodnocení. Hlavní výzkumný cíl zní: Zjistit, zda existují statisticky významné vztahy mezi subjektivně percipovanými aspekty rodinného prostředí a sebehodnocením adolescentů. Dle výsledků bylo zjištěno, že chlapci mají statisticky významně vyšší sebehodnocení než dívky. Dále u jedinců, kteří dosáhli nadprůměrných hodnot u proměnné kontrola, byl prokázán statisticky významný vztah mezi proměnnou konfliktnost a proměnnou sebehodnocení.
Personality traits, socialization agents in family of origin and stratification process: Self-esteem and parenting styles
Šafr, Jiří ; Bariekzahyová, Tereza
The paper focuses on personality traits, socialization in family and stratification process. Using data from the survey "Distinction and Values" (2008) which surveyed cohorts ages 30–34 along with their parents, first we identify parenting styles among families from different social classes. Second we analyze determinants of self-esteem: the strongest positive factor is parental self-esteem and democratic/authoritative parenting style, reading books during childhood and participation in extracurricular activities; while permissive/laissez-faire parenting style and poor intra-family relations limit self-esteem. Also white collars witness higher level self-confidence. What’s more, self-esteem – apart from dominant effect of parental educational aspiration and active "firm hand" parenting style – independently affects (at least in case of women) intergenerational upward mobility from working class origin.
Tělesná cvičení v kombinaci správného dýchání, relaxace a jejich vliv na osobnost a zdraví ženy.
ŠTĚPÁNOVÁ, Kristina
Tato bakalářská práce se zabývá tělesnými cvičeními v kombinaci správného dýchání, relaxací a jejich vlivem na osobnost a zdraví ženy. Cílem práce je analýza ženské osobnosti, propojení tělesného, sociálního a duševního zdraví ženy a sestavení a ověření přínosu intervenčního jógového programu. V úvodu teoretické části se zaměřuji na fyziologické faktory, hormonální a psychické pochody u ženy. Další část věnuji tématu osobnosti ženy a sebepojetí. Následně zmiňuji význam aplikace tělesného cvičení, správného dýchání a relaxace, jako cesty k obnovení harmonie a zdraví na úrovni fyzické, duševní a spirituální. V závěru své práce předkládám návrh intervenčního jógového programu pro ženy, který podporuje rozvoj sebeúcty, vědomí těla, harmonizaci pánevní oblasti, hormonálního systému a sladění s biologickými rytmy. Ověřování intervenčního jógového programu u skupiny deseti žen bylo provedeno před a po aplikaci intervenčního jógového programu prostřednictvím dotazníků životních a spánkových rytmů a sebepercepce. Vyhodnocení zjištěných dat ve výzkumné části potvrdilo výzkumné předpoklady o pozitivním vlivu intervenčního jógového programu ve vztahu k fyzickému a psychickému zdraví ženy v oblasti kvality spánku, menstruačního cyklu a sebepojetí.
Sebehodnocení dětí na běžném typu střední školy a střední škole waldorfské - porovnání.
MACHOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce s názvem ?Sebehodnocení dětí na běžném typu střední školy a střední škole waldorfské ? porovnání? popisuje využívání studentského sebehodnocení a jeho metod na středních školách. Cílem práce je porovnávání situace na školách běžného typu a školách waldorfských. V teoretické části bylo sebehodnocení popsáno z pohledu psychologie a pedagogiky, byly shrnuty základní metody sebehodnocení a vliv stylu vedení učitele na sebehodnocení dospívajících. V praktické části práce bylo provedeno výzkumné šetření zabývající se otázkou jakým způsobem je sebehodnocení prováděno na středních školách běžného typu a waldorfských školách a jak danou problematiku vnímají studenti a jejich učitelé. Na základě získaných dat lze konstatovat, že podmínky pro používání sebehodnocení jsou na waldorfských školách příznivější.
Vztah mezi sebepojetím a mírou prožívaného stresu u studentů vysokých škol
MAJDIČOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá problematikou sebepojetí a stresu, konkrétně vztahem mezi sebepojetím studentů a prožíváním stresových situací, které souvisejí s vysokoškolským vzděláváním. Vymezení teoretických souvislostí si klade za úkol uvést základní pojmy a znalosti spojené s touto tématikou. Studium na vysoké škole se považuje za náročnou zátěžovou situaci, která může u některých studentů vyvolat celou řadu problémů. V intenzitě prožívání stresu však existují značné interindividuální rozdíly - buď si může osobnost vůči kritickým situacím vytvářet různé obranné mechanismy, nebo je plně zvládat konstruktivním prožíváním a jednáním. Cílem empirické části této práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi sebepojetím studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a prožíváním stresových situací souvisejících se studiem na vysoké škole. Informace potřebné ke zpracování kvantitativního výzkumu byly získány metodou dotazování. Použitou technikou byl vlastní dotazník, který vyplňovali studenti denního i kombinovaného studia. Z výzkumu vyplynulo, že mezi těmito dvěma proměnnými existuje středně silná závislost, tzn. nízké hodnoty sebepojetí odpovídají spíše vysokým hodnotám stresového prožívání. Dále bylo zjištěno, že stresové prožívání nejvíce souvisí se zkouškovou situací nebo veřejným projevem studenta před větší skupinou druhých lidí. Tato skutečnost naznačuje, že situace, které přímo souvisí s hodnocením, vytváří u studentů nejvíce napětí. Proto by bylo vhodné, aby studenti znali různé techniky předcházení a zvládání stresu, a tím se pokusili toto napětí dál redukovat až odstranit. Adekvátní sebepojetí je důležitou podmínkou psychické vyrovnanosti a spokojenosti s vlastním životem, proto by při řešení tohoto problému mohla také významně přispět odborná psychologická péče při poradnách na vysokých školách.
Sebepojetí a identita pubescentů a adolescentů v rámci Jihočeského kraje.
STAŠKOVÁ, Ladislava
Bakalářské práce se zabývá sebepojetím a identitou pubescentů a adolescentů v rámci Jihočeského kraje. Teoretická část vymezuje historii sebepojetí, sebepojetí z pohledu současné psychologie, vysvětluje termíny adolescence, pubescence. Dále se věnuje jednotlivým složkám, které se sebepojetím a identitou souvisejí. Jedná se např. o kognitivní aspekt Já, sebedefinování, temperament, sebehodnocení, hodnoty, motivaci, emocionalitu, sociální prostředí. Práce rovněž informuje o českých a zahraničních výzkumech sebepojetí a sebehodnocení adolescentů. Praktická část informuje o výzkumném vzorku, stanovených výzkumných otázkách a hypotézách, na základě kterých byla zvolena smíšená výzkumná strategie. V rámci kvantitativního výzkumu byla použita Rosenbergova škála sebehodnocení. Tento kvantitativní výzkum byl doplněn o kvalitativní část výzkumu, jenž spočíval v krátké úvaze o tom ?Jaký jsem a jaký bych chtěl být (co bych chtěl změnit)?.
Vliv rozvoje sebekontroly a sebeúcty na snižování nadváhy prostřednictvím jógového tréninku u mužů \\
POSPÍŠILOVÁ, Michaela
V této diplomové práci jsem se zabývala zkoumáním obezity a její redukcí pomocí 12-týdenního intervenčního pohybového programu. Celý výzkum byl součástí 3letého vědeckého projektu, nazvaného {\clqq}Pozitivní efekty rozvoje sebekontroly a sebeúcty na snížení nadváhy prostřednictvím jógového tréninku`` a podporovaného grantem z České grantové agentury GAČR No 406/05/2431 zaměřeného na pohlaví, věk a redukci nadváhy, kterého se zúčastnilo 400 dobrovolníků. Pro můj výzkum v rámci DP bylo vybráno 30 mužů seniorů s nadváhou a obezitou I. stupně. U experimentální skupiny seniorů byl aplikován intervenční jógový program v období únor 2008 až květen 2008 a u kontrolní skupiny proběhla pouze měření ve stejném časovém období. Program mé diplomové práce byl zaměřen na zjištění nadváhy a obezity pomocí hodnot BMI, BIA a měřením tloušťky kožních řas kaliperem, dále na zjištění sebepojetí a sebeúcty a následné pozitivní ovlivnění jejich psychických a sociálních parametrů při redukci aktuální tělesné hmotnosti pomocí jógových cvičení a zavedením zdravého životního stylu. Po ukončení intervenčního pohybového programu byly pomocí statistických metod vyhodnoceny získané výsledky, které jsou zahrnuty v publikaci paní doc. Krejčí, Factors of self-control and self-esteem in overweight reduction. Výsledky prokázaly, že absolvováním IP, pravidelným cvičením jógy alespoň 30 minut denně spolu s dodržováním zdravého životního stylu a praktikováním jógových relaxačních technik, došlo ke snížení nadváhy a obezity I. stupně, k udržení hmotnosti a zlepšení psychického stavu.
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
MÄSIAROVÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá vlivem specifických poruch učení na self-koncept žáka a na jeho sociometrické postavení ve třídě. Žák, který trpí jakoukoliv ze specifických poruch učení, musí při nástupu do školy čelit mnohým těžkostem. To, jakým způsobem ho přijímají jeho spolužáci a to jakým způsobem se se svou poruchou vyrovnává on sám, ovlivňuje jeho sociometrické postavení ve třídě i jeho self-koncept. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na objasnění pojmů self-koncept, self-esteem a self-efficacy v souvislosti s žákovou motivací k učení, jeho angažovaností v procesu učení a v souvislosti s jeho zvládáním obtížných situací. Je zde zmíněna i otázka začlenění dětí se specifickými poruchami do vyučování v interakci s jejich normativními spolužáky. Praktická část práce je již zaměřena na samotný výzkum na základní škole a získané údaje jsou zapsané v přehledných tabulkách a grafech.
Děti s pocitem a komplexem méněcennosti
TRUBAČOVÁ, Václava
Práce se zabývá s dětmi s pocity nebo komplexy méněcennosti. Teoretická část vymezuje problém pocitu či komplecu méněcennosti, jeho utváření, uvádí činitele, které hrají při vzniku pocitu či komplexu méněcennosti důležitou roli. Snaží se zjistit jak správně vychovávat dítě, abychom předešli vzniku tohoto problému anebo alespoň jej zmírnili. Praktická část práce je věnována výzkumu. Snaží se analyzovat pocit a komplex méněcennosti v kontextu různých okolností a aspektů (rodina, škola, prospěch, volný čas).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.