| |
|
Červená kniha biotopů České republiky
Ústav ekologie krajiny AV ČR, České Budějovice ; Kučera, Tomáš
Cílem projektu je vypracování podkladů pro knižní publikaci (rukopis), která uzavře řadu "červených knih" a vyhodnotí podle moderního pojetí ochrany přírody přírodní biotopy. Řešení projektu bylo rozděleno do tří částí: 1. Sestavení dílčích přehledů červených druhů různých skupin charakteristických pro biotopy (klasifikace podle Katalogu biotopů), 2. Sestavení vegetačních charakteristik biotopů a charakteristických druhů cévnatých rostlin, 3. Analýza prostorových charakteristik biotopů (na základě výsledků mapování biotopů).
|
| |
|
Vliv hospodářských zásahů na změnu v biologické rozmanitosti ve zvláště chráněných územích: Monitoring a ověření různých metod hospodářských zásahů ve vodních a mokřadních ekosystémech Novozámeckého rybníka v období roku 2001
Okresní vlastivědné muzeum, Česká Lípa ; Vitáček, Zdeněk ; Klápště, Jaroslav ; Filip, Karel ; Kurka, Pavel ; Kůrka, Antonín ; Honců, Miroslav ; Knauerová, Marta
Dílčí zprávy zpracované Okresním vlastivědným muzeem v České Lípě. Zpráva za botanickou část - monitoring změn lučních porostů a rákosin v závislosti na kosení rákosu a odstraňování dřevin. Zpráva o výsledcích výzkumu arachnofauny NPR Novozámecký rybník (pavouci - Araneae). Zpráva z průzkumu brouků, vážek a rovnokřídlých, mravenců. Monitoring změn vodního ptactva v souvislosti s plošně rozsáhlými zásahy v rákosových, lučních a vrbových porostech. Zpráva o monitorování změn vodního ptactva v NPR Novozámecký rybník v Zahrádkách u České Lípy. Ptactvo NPR Novozámecký rybník se zaměřením na řády brodiví, dravci a krátkokřídlí. Monitoring vybraných skupin obratlovců, zjištění stavu populací, vliv prováděného managementu.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Ecological education in nursery school
MRÁZKOVÁ, Kristýna
Mrázková, K.: Ecological education in nursery school Insects and spiders as model taxon within ecological education in nursery school An educational proposal for work with pre-school children aimed at closer familiarization with life of insects and spiders has been elaborated. The submitted proposal has been developed into eleven incorporated sections connected through a motivational fairy-tale "Little George among beetles". Six of these sections have been tried out and in terms of field-test results and gained experience the implementation of remaining five is now being arranged. Work and grapho-motive sheets for children of pre-chool age have been also designed and presented with each topic.
|