Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 604 záznamů.  začátekpředchozí593 - 602další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
PACALOVÁ, Adéla
Hlavním cílem diplomové práce je podpořit v dětech mladšího školního věku rozvoj přátelského přístupu k vrstevníkům, jehož nedílnou součástí je i podpora kladného přístupu k vlastní osobě a k životnímu prostředí. Teoretická část vymezuje základní pojmy a charakterizuje zvláštnosti mladšího školního věku s přihlédnutím k rozvoji dětské kresby a vlivu médií na osobnost dítěte. Dále pojednává o kultuře a vkusu, jenž jsou nedílnou součástí výchovy a zabývá se využitím umění v oblasti výchovy, přínosem výtvarné tvorby a jejími možnostmi v oblasti komunikace. Praktická část představuje výtvarný projekt {\clqq}Buďme přáteli``, který vychází z filmového zpracování knihy od C. S. Lewise Lev, čarodějnice a skříň (režie: Andrew Adamson USA, 2005). Má za cíl umožnit dětem zamyšlení nad přátelstvím a nahlédnutí do tajemství fungování tohoto vztahu. Projekt má dát dětem možnost vstoupit do děje příběhu, aktivně jej zpracovat a tím podpořit rozvoj jejich fantazie a kreativity. Závěr obsahuje reflexi, která je provedena prostřednictvím výtvarné tvorby.
Rozvoj duchovních hodnot u dětí mladšího školního věku v rámci práce ve školní družině
JÁCHIMOVÁ, Tereza
Práce se zabývá rozvojem duchovních hodnot u dětí mladšího školního věku v rámci práce ve školní družině. Teoretická část popisuje místo školní družiny ve volnonočasové sféře, charakterizuje specifika práce ve školní družině a věnuje se hodnotové problematice ve výchově z pohledu psychologie, pedagogické antropologie a axiologie, filozofie, etiky a z pohledu křesťanství. Dále charakterizuje mladší školní věk a přihlíží k morálnímu vývoji dítěte a k vývojovým stádiím lidské religiozity, popisuje rovněž některé problémy současné výchovy, které se vztahují k duchovní oblasti. Praktická část vychází z dotazníkového průzkumu, který byl proveden na dvou základních školách. Dotazník se zaměřoval na křesťanský význam Velikonoc a Vánoc, na nadpřirozené jevy a na problematiku smrti. Z průzkumu vyplynulo, že většina dětí netuší nic o křesťanském významu Velikonoc ani Vánoc, zajímá se o nadpřirozené jevy a vážně přemýšlí o smrti. Na základě výsledků dotazníkového průzkumu jsou zpracovány tři tématické týdny, které se zaměřují na křesťanský význam Vánoc a Velikonoc a na problematiku smrti.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
KOPECKÁ, Linda
Práce se zabývá rozvojem kulturních potřeb, výchovou ke vkusu a možnostmi motivace v rámci pedagogiky volného času se specializací na mladší školní věk. Teoretická část popisuje pojmy jako je kultura, vkus, umění, motivace, volný čas. Dále charakterizuje mladší školní věk, dětský výtvarný projev v tomto věkovém období a uvádí výtvarnou činnost ve školní družině jako jednu z možností trávení volného času. Praktická část je zaměřená na výtvarný projekt, složený z výtvarných činností, realizovaných ve školní družině u dětí prvních tříd. Jednotlivé výtvarné činnosti obsahují různé možnosti motivace a následně i závěry a hodnocení dětí. Mezioborové vazby mezi jednotlivými výchovami (výtvarná, dramatická, hudební, tělesná), které jsou vzhledem k věkovým zvláštnostem dětí mladšího školního věku dobře využitelné, se dají propojovat a navzájem ovlivňovat. Děti mladšího školního věku ve školní družině pracují tvořivě, svižnějším tempem, jsou však vnímavé, tvoří s nadšením a mají k výtvarné činnosti jako takové velmi kladný vztah a vřelý přístup. Své vrstevníky tolerují a navzájem si při výtvarných činnostech pomáhají.
Možnosti primární prevence u dětí mladšího školního věku ve vztahu k problematice poruch příjmu potravy
FITTLOVÁ, Michala
Poruchy příjmu potravy patří k závažným zdravotním problémům a jejich prevalence neustále narůstá, u dětí představují závažný problém a to z důvodu, že by je u nich málokdo očekával. Boj s touto nemocí je složitý. Nejsnadnější je těmto poruchám příjmu potravy (mentální anorexii a mentální bulimii) předcházet cílenou primární prevencí a to na základních školách a v rodině. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na definování mladšího školního věku. Další část práce je věnována charakteristice poruch příjmu potravy a prevenci u dětí a mládeže. Poslední část teorie se zabývá správnou výživou dětí. Výzkum je rozdělen na dvě části. Ke kvantitativnímu výzkumu byla použita technika e-mailového dotazování. Otázky byly určeny pro základní školy v Jihočeském kraji. V kvalitativním výzkumu byl použit polořízený rozhovor s rodiči dětí mladšího školního věku. Prvním cílem práce bylo zmapovat možnosti primární prevence v rámci poruch příjmu potravy v Jihočeském kraji na vybraných základních školách. Druhým cílem bylo zjistit názory rodičů na problematiku poruch příjmu potravy. Oba cíle byly splněny. Hypotéza I měla doložit, že v rámci základních škol není cílená primární prevence u dětí mladšího školního věku v problematice poruch příjmu potravy zajišťována. Hypotéza II měla potvrdit, že chybí nabídka uceleného vzdělávání pro pedagogy v problematice poruch příjmu potravy. Obě tyto hypotézy se rovněž potvrdily. Z kvalitativního výzkumu {--} polostandardizovaného rozhovoru vyplynuly dvě hypotézy. Hypotéza III: Je potřeba zvýšit informovanost v oblasti výskytu Poruch příjmu potravy. Hypotéza IV: Zdravá výživa je pouze jedním z důležitých aspektů prevence. Bakalářskou práci na téma {\clqq}Možnosti primární prevence u dětí mladšího školního věku ve vztahu k problematice poruch příjmu potravy`` jsem si vybrala proto, že v poslední době je toto téma velmi aktuální a konečně se o něm začalo veřejně mluvit a zajímá mě, jaké možnosti primární prevence existují a zda jsou využívány.
Rozvoj nejen výtvarné tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci PVČ (projekt pro školní družinu)
VADOVÁ, Michaela
Práce má dvě části {--} teoretickou, ve které jsou objasněny pojmy související s rozvojem tvořivosti a faktory, které proces rozvíjení tvořivosti ovlivňují. Výtvarný projekt je druhou, praktickou částí s úvodem a vysvětlením struktury. Výtvarný projekt je inspirován linií pohádky Malý princ a zahrnuje jak prosociální témata, tak tvořivé činnosti z mnoha uměleckých oblastí včetně jejich prolínání a vzájemného doplňování.
Výběr vhodných volnočasových aktivit s ohledem na psychický a fyzický vývoj jedince
VAŠINOVÁ, Marie
Práce se zabývá výběrem činností pro děti mladšího školního věku na základě vývojových charakteristik. V teoretické části jsou uvedeny kapitoly vybrané oblasti volného času, které jsou pro tuto práci důležité, dále instituce zabývající se výchovou ve volném čase, a také již zmíněné charakteristiky mladšího školního věku. Praktická část obsahuje návrh týdenního plánu činností pro školní družinu, přizpůsobenou mladšímu školnímu věku. Při plánování a přípravě činností pro děti je důležité dbát na zvláštnosti a charakteristiky příslušného věku.
Monitorování účasti mládeže ve věku 9 - 11 let ve sportu a pohybové aktivitě v horských oblastech Jihočeského kraje\\
FUKSOVÁ, Iveta
Tato diplomová práce informuje o životním stylu dívek a chlapců zkoumané věkové skupiny (9 {--} 11 let) na Šumavě a v podhůří Šumavy. Výzkumu se zúčastnilo 249 probandů, z toho 110 dívek a 139 chlapců. Dotazníkovou formou byla zjištěna účast ve sportech a preferované volno-časové aktivity. Při testování fyzické zdatnosti byly použity motorické testy z baterie Unifit-test (6-60): skok daleký z místa, leh-sed, člunkový běh, vytrvalostní běh. Předmětem somatického měření byla: váha, výška, součet tří kožních řas. Výsledky práce jsou uvedeny v grafech a tabulkách.
Názor dětí mladšího školního věku na zdraví, pohyb a sport\\
HARENČÁKOVÁ, Petra
Cílem této diplomové práce je zjistit vztah dětí mladšího školního věku ke zdraví, výživě, pohybu, sportu a zdravému životnímu stylu. Dálé práce poukazuje na důležitost vlivu rodiny, školy a prostředí, ve kterém žijí a vyvíjejí se. Předmětem zkoumání byli žáci základních škol, konkrétně druhých tříd, ve věku 7 - 8 let. Ke Zkoumání byla použita metoda písmeného dotazování. Výzkum ukázal, že ke sportu děti mají převážně kladný vztah. Dále z výzkumu vyplynulo, že rodiče u dětí rozvíjejí správné návyky ke zdravé výživě a zdravému životnímu stylu a děti těmto pojmům rozumí a chápou je.
Významné faktory pro rozvoj dětí v mladším školním věku
CHMELOVÁ, Pavla
Bakalářská práce charakterizuje významné faktory při rozvoji dětí v mladším školním věku a zabývá se tím, co nejvíce děti v tomto věku ovlivňuje. Teoretická část se zabývá socializací dítěte školního věku, rozvojem kognitivních procesů a sociální vývoj u těchto dětí. Práce pokračuje kapitolou citového vývoje, významem zájmů dítěte a následuje důležitý faktor pro rozvoj dítěte, jimž je rodina. Poslední část práce obsahuje teoretické poznatky o vlivu médií na děti školního věku a vlivy v současné životní situaci rodin. Praktická část je věnována sekundární analýze dat z výzkumů, kde se orientuje na tři témata: Charakteristika vztahů dětí k penězům, na vztah rodičů a dětí k televizi a internetu a na přístup rodičů k dnešní škole. Zde je též zahrnuta diskuze, týkající se porovnání poznatků teoretické a praktické části , vyplývající z vybraných výzkumů.
Optimalizace psychického stavu a správného držení těla u žáků mladšího školního věku prostřednictvím tanečních pohybových aktivit\\
MIKEŠOVÁ, Dana
V dnešní době volný čas dětí vyplňuje především televize a počítače. Pobyt venku na čerstvém vzduchu většinu z dětí příliš neláká. Z toho důvodu přibývá dětí se zdravotními obtížemi. Diplomová práce se proto zabývá možností ovlivnění držení těla a psychického stavu u dětí mladšího školního věku pomocí tanečních pohybových aktivit pokud jsou prováděny pravidelně. Teoretická část zahrnuje nejen charakteristiku období žáků mladšího školního věku z hlediska motorického vývoje, poznatky o lidském těle, vymezení lidového tance a jeho vztah k současnosti, ale i přehled použitých testových metod. Výzkumná část se věnuje rozboru použitých psychologických a fyziologických testů u tří skupin dětí pořízených během šestiměsíčního intervenčního programu. Cílem práce bylo zjistit, zda prostřednictvím pravidelných tanečních pohybových aktivit dojde ke zlepšení psychického stavu u dětí mladšího školního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 604 záznamů.   začátekpředchozí593 - 602další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.