Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 646 záznamů.  začátekpředchozí590 - 599dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odborný růst předškolního pedagoga a jeho význam pro vzdělávání dítěte v MŠ
DOLEŽALOVÁ, Ivana
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání učitelek mateřských škol, zejména oblastí dalšího vzdělávání a přístupem předškolních pedagogů k profesnímu rozvoji. První část práce vychází z teoretického zpracování požadavků na odbornou vybavenost předškolních pedagogů a ukazuje některé možné cesty dalšího vzdělávání podle uvedené literatury. Druhá část přináší pohled učitelek mateřských škol na vlastní potřebu zvyšování profesní odbornosti. Zabývá se příležitostmi k dalšímu vzdělávání v běžné praxi předškolního pedagoga a snaží se nastínit, jaké formy vzdělávacích aktivit učitelky mateřských škol nejvíce preferují. Hledá odpovědi na otázky využití získaných informací v procesu inovací předškolního kurikula. Tato část se opírá o zpracované výsledky dotazníkového šetření, které se uskutečnilo mezi učitelkami mateřských škol v Kraji Vysočina.
Spolupráce školy a rodiny
ČERVENKOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce školy a rodiny. Teoretická část mapuje uchopení této problematiky v kurikulárních dokumentech. Charakterizuje předškolní a základní vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní výchovu (RVP PV) a Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP ZŠ). Pozornost je také věnována roli učitele, rodiče i dítěte, kterou při této spolupráci sehrávají. Praktickou část tvoří výzkum, jehož cílem je charakterizovat odlišnosti spolupráce na různých typech škol (MŠ, 1.st.ZŠ a 2.st.ZŠ). Dále zjišťuji, jaké jsou zkušenosti rodičů a učitelů ze vzájemné spolupráce.
Dilemata práce s klientem s důrazem na problematiku kompetencí sociálních pracovníků
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana
Tato práce byla zaměřena na dilemata práce s klientem a na problematiku kompetencí sociálních pracovníků. Prostřednictvím studia dostupných zdrojů a provedením kvalitativního výzkumu bylo zjištěno, že sociální pracovníci se nejčastěji musí rozhodovat pod tlakem okolností a důležitostí situace; musí upřednostnit kvalitu služeb, nebo množství klientů; musejí umět zvolit správnou variantu v případě zasáhnutí či nezasáhnutí do situace klienta; vědět kolik pomoci poskytnout, aby klienta nekontrolovali; umět zvládat morální konflikty. Sociální pracovníci nejčastěji spoléhají na své znalosti a zkušenosti, odborný úsudek a svědomitost. Pracovníci by měli mít možnost kvalitní supervize. Dále je důležité, aby se sociální pracovník mohl spolehnout na vedoucího pracovníka a mít možnost řešit s ním vše potřebné. Získáním zkušeností pracovníkům přináší větší nadhled nad rozhodováním.
Odpovědnost sestry při výkonu povolání
HAVELKOVÁ, Hana
Se vstupem České republiky do Evropské unie vyvstala potřeba provést změny v legislativě naší země, jednou z nich je i reforma kompetencí pracovníků nelékařských zdravotnických profesí. Vytváření příznivých celospolečenských podmínek pro nezávislou činnost sestry představuje efektivní trend nabízející kontinuální zvyšování kvality poskytované péče. Je ale nutné uvědomit si, že s nezávislostí přichází i odpovědnost. Poskytování ošetřovatelské péče vyžaduje znalost obecně závazných právních předpisů a legislativy, která snižuje výskyt náhodných událostí a pochybení. Teoretická část bakalářské práce byla věnována podrobnější analýze vyhlášky č. 424/2004 Sb. a následně pojednávala o odpovědnosti sester v oblastech zákonné, etické a mravní normy. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat, v které oblasti činností všeobecných sester se nejčastěji vyskytují pochybení a také zjistit, jaké jsou vytvořeny postupy zabraňující vzniku pochybení. Byly stanoveny dvě hypotézy. V první hypotéze bylo předpokládáno, že k nejčastějšímu výskytu pochybení dochází v souvislosti s podáváním léků. Ve druhé hypotéze bylo předpokládáno, že všeobecné sestry nejsou v odpovídající míře seznámeny se zněním vyhlášky č. 424/2004 Sb. K dosažení cíle bakalářské práce a ověření stanovených hypotéz byla použita metoda dotazování technikou dotazníku. Sledovaný soubor tvořily sestry z celé České republiky, dokončující specializační vzdělávání v NCO NZO v Brně. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejvíce pochybení se vyskytuje při podávání léků. Přesto, že byly vytvořeny postupy zabraňující vzniku pochybení, je zřejmé, že neplní zcela svoji funkci. Výsledky šetření potvrdily první i druhou hypotézu. K navrhovaným opatřením, směřujícím ke zlepšení přípravy všeobecné sestry pro její profesionální dráhu jednoznačně patří prohloubení právního povědomí v rámci kvalifikačního vzdělávání, především z hlediska přijímání odpovědnosti a vyplývajících důsledků počínání. Je nutné rovněž důsledně apelovat na vedoucí pracovníky ve smyslu provádění pravidelných a podrobných analýz, proběhlých mimořádných událostí, stanovování rizik pochybení a realizace opatření pro minimalizaci nežádoucích událostí.
Porovnání osobnosti podnikatele a manažera.
ŠÁLKOVÁ, Romana
Cílem této práce, která se zabývá personálním řízením z psychologického hlediska, je soustředit se na porovnání kompetencí a motivací podnikatelů a manažerů, působících v různých profesích, v přímém vztahu k jejich aktivitám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 646 záznamů.   začátekpředchozí590 - 599dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.