Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
THE DIY - Theatre of Handa Gote. Recurring Themes and Motives.
Bakalova, Elitsa ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; BEČKA, Marek (oponent)
In the contemporary world that undergoes constant changes, theatre is changing with certain pace as well. It is only natural as it is an integrant, inseparable part of the society and its make-up. New theatre groups are being established ? some of them last longer and turn into steady regulars on the stage, others are more short-lived due to a variety of factors (art, financial or personal ones). The development of the groups in question could help us outline some of the current tendencies in the theatre world and could contribute to getting a broader and fuller understanding of it.
Současná britská dramatika očima kritiků The Critics´ Circle
Vondráková, Adéla ; SCHLEGELOVÁ, Martina (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou současné britské dramatiky. Nejprve shrnuje základní fakta týkající se britského divadelního systému, britské divadelní kritiky a vzniku sdružení kritiků The Critics' Circle. Jako reprezentativní vzorek britské dramatiky vybírá hry, které získaly mezi lety 2000 a 2010 cenu britského sdružení kritiků The Critics' Circle Theatre Award pro nejlepší nové hry roku. Jsou to hry Blue/Orange Joe Penhalla, Humble Boy Charlotte Jones, The York Realist Petera Gilla, Democracy Michaela Frayna, The History Boys Alana Bennetta, Harvest Richarda Beana, Rock'n'Roll Toma Stopparda, A Disappearing Number Simona McBurneyho a divadla Complicite, August: Osage County Tracyho Lettse, Jerusalem Jeze Butterwortha a Clybourne Park Bruce Norrise. Na základě souhrnné analýzy všech jedenácti oceněných her práce přináší zhodnocení jejich společných rysů, a to jak v rovině dramatické struktury, tak i v rovině tematické. V neposlední řadě se zabývá i britskými a českými kritickými reflexemi daných her. Práce se snaží vyvodit závěry o povaze současné britské dramatiky ve vztahu k britské kritice.
Skryté aspekty režijní práce
Šiktanc, David ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; VOSTRÝ, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Skryté aspekty režijní práce se zabývá přípravou inscenací, množinou rozhodnutí, které dle autora musí režisér vykonat, než započne samotný proces zkoušení. Tato rozhodnutí zůstávají přitom pro diváka neviditelná, ovlivňují však všechny složky podílející se na výsledné podobě inscenace.
Martin Sherman: "Bent" (Teplouš) - komplexní scénografické řešení divadelní hry a filmového díla
Čačko, Jozef Hugo ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; DAVID, Milan (oponent)
Práce sa zaoberá komplexným spracovaním inscenácie vo všetkých podstatných zložkách potrebných k vzniku inscenácie. Opisom a rozborom už vzniknutých inscenácií v Amerike, problematikou homosexuality a jej prevádzania do výtvarných zložiek a dramatických situácií, režijnou stavbou a tvorbou konkrétnych obrazov a historických prameňov dôležitých pre uchopenie témy. Posledná časť je venovaná celistvému konceptu inscenácie po scénografickej a kostýmovej stránke, vnímania hudby, nálad a konkrétnych obrazov.
Tvorba inscenace a strukturovaného dramatu se středoškolským souborem pro diváky 2. stupně ZŠ
Zborníková, Markéta ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Bakalářská práce popisuje proces tvorby inscenace a strukturovaného dramatu vzniklých na základě knihy Daniela Heviera Říše Agord. Pracovala jsem s divadelním souborem Nabalkoně, jehož členové jsou ve věku od 14 do 28 let. Práce se věnuje předloze - analyzuje text, dramaturgicko-režijní koncepce text upravuje a přizpůsobuje potřebám souboru, vybírá základní dějovou linii a hlavní témata. Dále popisuje inscenační proces, proces tvorby doprovodného výchovně-vzdělávacího programu a hodnotí je, reflektuje realizaci z pohledu vnitřního (členů souboru) i z pohledu vnějšího - zkoumá a porovnává reakce žáků z různých tříd a ročníků.
Přenosy NT LIVE
Klouzalová, Pavla ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
V bakalářské práci se věnuji projektu pořádanému londýnským National Theatre. Jde o projekt, kdy jsou do kin po celém světě přenášena divadelní představení z National Theatre a několika dalších vybraných divadelních společností. Tématem této práce je nejen popis fungování projektu z britské strany, ale obdobně i produkční zajištění v Čechách se zaměřením na práci s divákem. Klíčovou je pro mne otázka motivace účastnit se tohoto projektu, a to na všech úrovních - nejen motivace uspořádat takovýto projekt (National Theatre), šířit ho (distributorská společnost Aerofilms) a vysílat (kino Aero), ale také motivace diváka přijmout a stát se součásti projektu.
Vztah dramatického textu a jevištního díla
Kryzová, Lucie ; ULLRICHOVÁ, Daria (vedoucí práce) ; HANČIL, Jan (oponent)
Lucie Kryzová se ve své práci zabývá problematikou vztahu dramatického textu a jevištního díla. Práce je rozdělena do dvou částí ? teoretické a praktické. V teoretické části nejprve definuje používané pojmy. Zabývá se zásadními teoriemi české divadelní vědy (dílem Jiřího Veltruského a Otakara Zicha). Následně zkoumá, kdy vzniká kontroverzní vztah mezi dramatickým textem a výsledným jevištním tvarem, zabývá se režijním apriorismem a zkoumá otázku stylizace u vizualizovaného divadla. Druhá část práce má poněkud osobnější tón a pojednává o osobních zkušenostech autorky. Lucie se snaží aplikovat své závěry z první teoretické části na vlastní tvorbu. Popisuje šest semestrů bakalářského studia oboru režie-dramaturgie.
"...a klidný bude Canterville"
Hlubučková, Romana ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
Tématem této bakalářské práce je inscenace "...a klidný bude Canterville". se souborem Překvapený štrúdl ze ZUŠ Chlumec nad Cidlinou. Autorka nejprve píše o svém obrovském zájmu o dětské divadlo, o jeho vlastnostech a souvislostech. Poté popisuje Literárně-dramatický obor a prostředí Základní umělecké školy, soubor Překvapený štrúdl, kde uvažuje nad jednotlivými žáky i těžkostmi, se kterými se musela vypořádat. Poté se soustředí na novelu Strašidlo cantervilleské a jejího autora Oscara Wildea. Nejdůležitější a největší část této práce se pak soustředí na cestu od zmíněné literární předlohy k jevištnímu tvaru. Zvláštní pozornost je věnována dramaturgii, režii, scénografii a hudbě.
Využití postupů storytellingu v přípravě inscenace se středoškolským souborem
Káňová, Žaneta ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Bakalářská práce Využití postupů storytellingu v přípravě inscenace se středoškolským souborem pojednává o tvůrčím bakalářském projektu, jehož záměrem se stala tvorba inscenace se středoškolským souborem využívající základních prvků storytellingu: vypravěče, příběhu a komunikace s divákem. Součástí této práce je pokus o vymezení hranic této umělecké formy.
Hra Franka Wedekinda"Probuzení jara" na českých jevištích
Macáková, Karolína ; AUGUSTOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; KYSELOVÁ, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou německého dramatika Franka Wedekinda, především jeho v pořadí druhou hrou Frühlings Erwachen (Probuzení jara). Provádí stručný exkurz do historie inscenování hry na českých jevištích. Na základě zapůjčených záznamů a dobových kritik podrobněji analyzuje dvě poslední české inscenace - inscenaci divadla Disk z roku 2007 a inscenaci Komorní scény Aréna z roku 2008. Bakalářská práce zmiňuje také historický kontext tvorby autora a témata obsažená v jeho ostatních hrách - Lulu (Lulu), Die junge Welt (Mladý svět) a Franziska (Franziska). Snaží se nalézt témata charakteristická pro autora a zabývat se jejich aktuálností či inscenačními možnostmi v současném divadle.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.