Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Slavnosti a jejich význam nejen ve waldorfské mateřské škole
HAVLOVÁ, Adéla
Ve své bakalářské práci se zabývám významem slavností v životě mateřské školy. Lidová kultura, odrážející se v prožívaných slavnostech se předává z generace na generaci. Zamýšlím se nad přínosem a uplatněním slavností nejen pro děti ale i pro jejich rodiče. V teoretické části se zaměřuji na výklad pojmů související s tématem, zejména na charakteristiku slavností, souvislost se socializací dítěte, waldorfskou pedagogiku a její stěžejní součást ? slavnosti. V praktické části popisuji slavnosti tak, jak se konají ve waldorfské mateřské škole ve spolupráci s rodiči. V druhé části se zaměřuji na výzkum spolupráce rodiny s mateřskou školou při slavnostech. Výzkum byl proveden dotazovacími metodami ? rozhovory a dotazníky.
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
JANEČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá výukou cizích jazyků v rámci dramatické výchovy. Jedná se zejména o výuku předškolních dětí a dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá volným časem, aktivitami prováděnými ve volném čase, osobností pedagoga. Dále jsou zde zmíněny nejznámější alternativní školy a podrobněji je rozebrána waldorfská pedagogika. Praktická část začíná uvedením do průběhu vyučovací hodiny cizího jazyka. Jsou zde uvedeny pomůcky, které děti při výuce používají, a zmíněny formy odměn a trestů. Praktická část také popisuje výuku anglického jazyka v Základní škole a v Mateřském centru. Anglický jazyk je zde vyučován hravým a zábavným způsobem. Dále je v práci uvedeno několik dramatických her, jejichž prostřednictvím se dá cizí jazyk vyučovat.
Alternativní pedagogika a její principy využitelné v pedagogice volného času
KOVÁŘOVÁ, Magdaléna
Práce se zabývá alternativní pedagogikou a jejími principy, které je možno uplatnit v oblasti pedagogiky volného času. Z oblasti alternativní pedagogiky je zaměřená na dva u nás největší alternativní pedagogické systémy, a to na pedagogiku Marie Montessori a waldorfskou pedagogiku. V obecné rovině představuje zakladatele a vznik obou směrů s jejich stručnou charakteristikou nutnou pro uvedení do tématu. Hlavním zaměřením práce jsou základní principy obou směrů, které lze využít jako základ pro pedagogickou práci v oblasti pedagogiky volného času, zejména výchovy mimo vyučování. V pohledu těchto principů zároveň zdůrazňuje význam vztahu mezi pedagogem a dítětem se zdůrazněním úcty a respektu k osobnosti dítěte.
Tradiční slavnosti a rituály ve waldorfské mateřské škole
DOKOUPILOVÁ, Petra
Práce se zabývá waldorfskou pedagogikou, jejím vznikem, charakteristikou, hlavními principy a prvky, se kterými pracuje, zejména pak tradičními slavnostmi a rituály. Seznamuje s charakteristikou předškolního věku tak, jak jej chápe waldorfská pedagogika. Hlavní zaměření práce spočívá ve slavnostech a rituálech, s nimiž se všeobecně můžeme setkat ve waldorfských předškolních zařízeních. Zdůrazňuje jejich význam a přínos pro děti předškolního věku. Tradiční slavnosti jsou charakterizovány způsobem vlastním naší kultuře. Poslední kapitola pojednává o konkrétním předškolním zařízení v Českých Budějovicích, jde o mateřskou školu, pracující s dětmi na principech waldorfské pedagogiky.
Technologie vzdělávání v podmínkách Waldorfské školy
LISOVÁ, Daniela
Tato práce pojednává o technologii vzdělávání ve specifickém prostředí Waldorfské školy s důrazem na pedagogické zvláštnosti tohoto druhu škol. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu technologie vzdělávání, stručnou charakteristiku alternativního školství, jeho vzniku a vývoje u nás i ve světě. Hlavní důraz je kladen na waldorfskou pedagogiku, její východiska, obsah, cíle, specifika a historii u nás i ve světě. Praktická část obsahuje zápis z hospitací v třídách waldorfského typu a následné porovnání teorie s praxí. Dále tato práce porovnává sociální klima waldorfské třídy s třídou s tradičním způsobem výuky pomocí dotazníkového šetření za účelem objektivního zjištění pozitiv waldorfské edukace.
POVĚDOMÍ ČESKÉ SPOLEČNOSTI O ALTERNATIVNÍCH PEDAGOGICKÝCH SMĚRECH
BARTESOVÁ, Adéla
Alternativní školy označují vzdělávání, které se odlišuje zcela nebo částečně svými cíli, učebními obsahy, formami učení a vyučování od vzdělávání nabízeného státem nebo jinými tradičními institucemi. V teoretické části bakalářské práce byla použita metoda sekundární analýzy dat. Pro ověření předpokládaných hypotéz a splnění cílů výzkumné části práce byla zvolena metoda dotazování, technika dotazník. Hlavním cílem práce bylo zjistit informovanost české společnosti o možnostech alternativního vzdělávání. Dílčím cílem bylo zmapovat názory veřejnosti na formu tohoto vzdělávání. Předpokládaná hypotéza, že rodiče upřednostňují vzdělávání ve standardních (běžných) školách dané vzdělávací soustavy před vzděláváním alternativním, se potvrdila s jasnou návazností na dílčí hypotézu, která říká, že hlavním důvodem, proč rodiče upřednostňují vzdělávání ve standardních (běžných) školách dané vzdělávací soustavy před vzděláváním alternativním, je neznalost kurikula nabízené alternativy.
Motivační aspekty waldorfské pedagogiky v praxi mateřské školy
DOSTÁLOVÁ, Michala
Praktická část je věnována historii a počátku vzniku waldorfské pedagogiky. Zabývá se převážně aplikací waldorfské pedagogiky v mateřské škole, požadavky na vznik mateřské školy a profesní kvality učitelů. Práce obsahuje i přehled základních škol waldorfského typu. Teoretická část se věnuje přímo konkrétní waldorfské mateřské škole. Součástí práce je videozáznam, který obsahuje souhrnný přehled o specifické práci na tomto typu školy.
Porovnání kresebného projevu dětí staršího školního věku ve waldorfské a tradiční základní škole
GRÖGEROVÁ, Jana
Diplomová práce si dává za cíl blíže porovnat kresebný projev u dětí na dvou odlišných výchovně-vzdělávacích institucích, na škole tzv. běžné a na škole waldorfské. První oddíl teoretické části se blíže zabývá specifiky a odlišnostmi waldorfské pedagogiky v porovnání s tradičním školským systémem. V druhém oddílu je nastíněn vývoj kresebného projevu u dětí, s užším zaměřením na II. stupeň ZŠ. Praktická část analyzuje soubor 82 kreseb lidské postavy a dotazníkových psychologických testů získaných od dětí 6. a 9. tříd obou typů škol. Cílem práce je postihnout případné odlišnosti v tvořivém přístupu dětí obou typů školství k zadaným tématům.
Formy spolupráce mateřské školy a rodiny
CHALOUPKOVÁ, Petra
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na alternativní mateřské školy, zejména na waldorfskou pedagogiku. Další pozornost směřovala k socializaci, a to jak k socializaci v rodině, tak i socializaci, která probíhá v mateřské škole. Rodina i mateřská škola jsou pro dítě jedny z prvních prostředí, kde k socializaci dochází. Praktickou část jsem zaměřila zejména na používané formy komunikace mezi rodinou a mateřskou školou, jak formální, tak neformální. Zvýšenou pozornost jsem věnovala komunikaci ve waldorfské mateřské škole. Vlastní výzkum je založen na dvou výsledcích a to na pozorování a dotazníkovém šetření. Výzkum pozorováním urči, jak nejčastěji rodiče s učitelkou komunikují. Dotazníkové šetření ukáže, jaké formy komunikace rodičům nejvíce vyhovují.
Edukace rómských žáků v alternativních formách vzdělávání se zaměřením na Waldorfskou školu
SAMCOVÁ, Štěpánka
Téma diplomové práce patří svým charakterem do oboru pedagogické psychologie a sociologie výchovy. Práce pojednává o výhodách vzdělávání romských žáků ve waldorfských školách. Pracuji s termíny: edukace, romská menšina, kognitivní determinanty, waldorfská pedagogika. Cílem práce je seznámení s problematikou vzdělávání romských dětí, celkové seznámení s romskou menšinou žijící v České republice, seznámení se způsobem výchovy romských dětí v závislosti na školní úspěšnosti, popsání kognitivních determinantů romských žáků ve vztahu k jejich školní efektivnosti a doložení výhod waldorfské pedagogiky pro romské děti v kontrastu tradičního školství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.