|
New trends in international marketing: Green services
Vojtěchová, Martina ; Král, Petr (advisor) ; Karlíček, Miroslav (referee)
Green marketing has been one of the most discussed trends in international marketing for a decade at least. Compared to green goods, little attention is paid to green services, although services are an essential part of developed countries' economies. Green services in the Czech Republic stand at the starting point of breakthrough. Until the present comprehensive marketing information about this area has been absent. The aim of this thesis is to fill the gap in information by setting up a framework for strategic marketing planning of green services in the Czech Republic. The information needed has been collected from other markets' data, an interview with an insider and a consumer survey. The data obtained has been used in the various steps of green services strategic marketing framework in Czech circumstances.
|
| |
|
Marketing communication of ŠKODA AUTO a.s.
Češková, Lenka ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Erbenová, Lenka (referee)
Škoda Auto is one of the most important companies in the Czech Republic. The company not only sells cars, but also provides services, sells Škoda Genuine Parts and Škoda Genuine Accessories. Customers know services as Škoda Service. All these aftersales activities are integral part of the brand. Master thesis put emphasis on external communication of Škoda Service. Master thesis describes external communication and proposes new communication methods.
|
| |
|
Offshoring obchodních, profesionálních a technických služeb: Případová studie USA
Burjanová, Martina ; Tegze, Miron (advisor) ; Pardupa, Martin (referee)
Tématem mé práce je offshoring v sektoru služeb ve Spojených státech amerických. Offshoring je proces, při kterém jsou rozděleny jednolivé části produkce a některé z nich jsou pak přesunuty do zahraničí. Většinou je motivací k offshoringu snižování nákladů. Offshoring může být spojen s outsourcingem, tj. zajištěním služby nebo výrobku externím dodavatelem. Ve své práci prezentuji teoretické přístupy k offshoringu a outsourcingu a platnost jejich závěrů zkoumám na datech ze sektoru služeb Spojených států amerických. Zaměřila jsem se na služby z kategorie informačních a komunikačních technologií, administrativních služeb poskytovaných firmám a výzkumu a vývoje. Analyzuji zejména data o produkci, produktivitě, zaměstnanosti a mezinárodním obchodě. Poslední část mé práce je analýzou americké vládní politiky zaměřené na negativní dopady offshoringu v sektoru zpracovatelského průmyslu. Zkoumám, je-li účelné takovou politiku zavádět také pro sektor služeb.
|