Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití hudby při práci s předškolními dětmi
ŽELEZNÍKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití hudby pro rozvoj osobnosti předškolních dětí. Hlavním cílem práce je představit způsob využití hudby v předškolním vzdělávání se zaměřením na podporu rozvoje osobnosti jedince. V teoretické části je popsaná osobnost jedince předškolního věku a charakteristické znaky tohoto období. Teoretická část také vymezuje např. pojmy: hudba, sluch a sluchové vnímání, sebepojetí, expresivní aktivity, sebereflexe, související z částí praktickou. V části praktické je popsaná konkrétní práce s hudbou a dalšími expresivními aktivitami, které na ni navazují (tanec, hudební improvizace, výtvarná improvizace aj.). Je provedena analýza jejich výběru a způsoby užití, včetně sebereflexe učitele.
Rodinný dům s provozovnou
Machač, Matěj ; Hruboň, Ondřej (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Navrhovaný objekt je novostavba jednogeneračního rodinného domu s provozovnou. Jedná se o malou mateřskou školu pro maximální počet 16 žáků. Rodinný dům je umístěn hlavním vchodem na sever. Půdorys má tvar obdélníku o rozměrech 11,75 x 21,75. Střecha domu je valbová se sklonem 24o. Nosná konstrukce střechy je tvořena dřevěnými vazníky se střešní krytinou v podobě pálené tašky firmy Tondach v černé barvě. Fasádní barva od firmy Den Braven byla zvolena ve žlutém a bílém odstínu. Okna jsou v celém objektu dřevěná, konkrétní druh dřeva je smrk. Vstupní dveře jsou taktéž dřevěná smrková. Sokl není přiznán a po celé výšce objektu je pouze omítka Den Braven. Okapy jsou z ocelového pozinkovaného plechu s bílou povrchovou úpravou. Část domu je zařízlý ve svahu. Ve výškové úrovni stropu je po celém obvodu vyprofilovaný polystyren, navazující dojem přesahu stropní konstrukce. Do části pro bydlení se vchází po svažitém chodníku přes krytou terasu. Ze zádveří vedou dveře na chodbu a do kuchyně s obývacím pokojem. Z něj taktéž vedou dveře na chodbu, která je hlavním komunikačním prostorem do pokojů, sociálních zařízení a skladu. K ložnici je přidaná šatna. Hlavní vstup do mateřské školy je ze západní strany. Terén v této části je z důvodů užívání osob se sníženou pohyblivostí rovinný. Po vstupu do haly se přes šatnu děti dostanou do společné místnosti určené pro hraní. Ze společné místnosti je přístup na terasu s pergolou, skladu spacích potřeb, kuchyňky, umývárny s toaletami a skladu prádla. Pro personál, který je součastně obyvatelem i obytné části budovy je k dispozici, místnost pro převlékání, skladování dokumentů atp. a taktéž má k dispozici sociální zařízení.
Komparace TVP (na pozadí RVP) mateřské školy běžného typu a waldorfské mateřské školy v oblasti rukodělné činnosti a umění.
SLACHOVÁ, Adéla
Tématem bakalářské práce je komparace třídních vzdělávacích programů mateřské školy běžného typu a waldorfské mateřské školy v oblasti rukodělné činnosti a umění. Z tohoto důvodu se teoretická část zabývá nejprve základními dokumenty mateřských škol, ideologickým východiskem waldorfské pedagogiky a metodikou uměleckých činností ve waldorfské mateřské škole. Praktická část přináší výsledky kvalitativního výzkumu, realizovaného rozborem školních a třídních vzdělávacích programů, pozorováním uměleckých činností a prostřednictvím rozhovorů s učitelkami.
Připravenost učitelek mateřských škol na integraci dětí s mentálním postižením.
MARKOVÁ, Romana
Tato bakalářská práce se zabývá integrací dětí s mentálním postižením a tím, jak se k této problematice staví samotné učitelky v mateřských školách. Teoretická část je zaměřena na termíny týkající se tématu. Je to především pojem mentální retardace a její klasifikace, dále termín integrace a její druhy. Druhá polovina teoretické části je věnována předškolnímu vzdělávání a jeho cílům, právní legislativě a jsou zde i samotné klady či zápory integrace v předškolním vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části je věnována právě učitelkám a jejich kompetencím k vyučování dítěte s mentálním postižením. Na učitelky je zaměřena i samotná praktická část. Ta je zpracována na základě dotazníkového šetření. Jsou zde uvedeny výsledky a v části zvané diskuse najdeme odpovědi na předem stanovené výzkumné otázky.
Možnosti a limity předškolní výuky francouzského jazyka na příkladu mezinárodní školky Modré nebe
VESELÁ, Šárka
Tato diplomová práce se zabývá předškolní výukou francouzského jazyka, jejími možnostmi a limity. Na problematiku je nahlíženo z psychologického hlediska a východiskem je duševní vývoj dítěte. Hlavním cílem je zjistit, zda je možné francouzský jazyk v předškolním věku vyučovat a pokud ano, jakým způsobem a s jakým výsledkem. Bádání probíhalo ve dvou mateřských školách, pro které autorka připravila a s rodilým mluvčím uskutečnila výuku francouzštiny. Závěrečné vyhodnocení vyplývá z této osobní zkušenosti autorky.
Školička v mateřském centru - varianta péče o předškolní děti
LOUKOTOVÁ, Lucie
Cílem práce bylo vytvořit ucelený pohled na konkrétní školičku. Teoretická část popisuje možnosti předškolní péče. Mapuje možnosti péče o předškolní děti. Popisuje také legislativní rámec školičky jakožto možné alternativy mateřské školy. Práce se soustřeďuje se i na přiblížení vývojové psychologie předškolního dítěte. Praktická část poskytuje pohled zúčastněných na konkrétní školičku neboť respondenty byli rodiče využívající právě Knoflíkovou školičku pro své děti.
Prvky pedagogiky Marie Montessori v české mateřské škole
RAČÁKOVÁ, Veronika
Práce poukazuje na možnosti využití prvků Montessori pedagogiky v běžné mateřské škole. Teoretická část se věnuje alternativnímu směru Montessori, osobnosti Marie Montessori, jejímu pojetí dítěte a pedagogiky s veškerými principy a pohledem na osobnost učitele. V praktické části je zpracovaná případová studie, která přesně popisuje vznik a vývoj třídního vzdělávacího programu s prvky Montessori pedagogiky v podmínkách běžné mateřské školy. Tato studie je zaměřena na přípravu podmínek, volbu metod a tvorbu obsahu ve vztahu k potřebám a zájmům dětí. Evaluace třídního vzdělávacího programu odhaluje, do jaké míry je možné zařadit do prostředí běžné mateřské školy prvky Montessori pedagogiky tak, aby bylo vše v souladu s Rámcově vzdělávacím programem. Práce je doplněna fotografickou přílohou.
Rozvíjení tvořivosti v Montessori třídě mateřské školy
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá možnostmi rozvíjení tvořivosti ve třídě mateřské školy, která pracuje podle Montessori pedagogiky, kritizované často jako příliš striktní a nedávající dostatečný prostor pro tvořivost a fantazii. Obsahem teoretické části je charakteristika tvořivosti a pedagogiky M. Montessori, pojetí tvořivosti M. Montessori, využití umění pro rozvíjení tvořivosti a jeho uplatnění v Montessori třídě. Praktickou část tvoří výzkumné šetření, zaměřené na zjišťování úrovně tvořivých schopností dětí v Montessori a běžných třídách a jejich porovnání. Práci doplňuji nabídkou činností, rozvíjejících tvořivost a uplatnitelných v Montessori třídě.
PSYCHOHYGIENA DÍTĚTE PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU SE ZAMĚŘENÍM NA MEDIÁLNÍ VLIVY
KOLÁŘOVÁ, Jaroslava
Tato bakalářská práce pojednává o vzájemném propojení psychického a fyzického zdraví dětí předškolního věku. Kladen je důraz zejména na prevenci ve formě relaxačních metod, se změřením na muzikoterapii. Jsou zmíněny pokroky a vyspělost dnešní doby, které se konkrétně zabývají problematikou relaxačních metod a muzikoterapie. Je zde popsána konkrétní aplikace muzikoterapie ve školském zařízení, a její následné zhodnocení. Práce je doplněna výzkumným šetřením a grafy, zaměřenými na výsledky působení muzikoterapie u předškolních dětí.
Kvalita výživy předškolních dětí a její legislativní zajištění
Bábková, Zuzana ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou kvality výživy dětí předškolního věku. Popisuje kvalitu jako soubor vlastností zahrnujících zdravotní nezávadnost, užitné vlastnosti a nutriční hodnotu. Zvláštní důraz je v práci kladen na legislativní aspekty kvality potravin a stravování v mateřských školách. Práce se také zabývá problematikou biopotravin a jejich zaváděním ve školním stravování. Vztah spotřebitelů ke správné výživě předškolních dětí a biopotravinám je v práci vyhodnocen prostřednictvím spotřebitelského dotazníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.