Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Edukace týkající se problematiky gravidity a porodu u žen se sluchovým handicapem v regionu jižní Čechy a regionu Passau
FILIPOVÁ, Marie
Porodní asistentka pracující na porodním sále se může dostat do situace, kdy je nutné komunikovat s gravidní sluchově handicapovanou ženou a efektivně ji edukovat. Pro organismus každé ženy představuje těhotenství a porod značnou zátěž, a to jak z hlediska fyzického, tak i z hlediska psychického. Zejména ženy se sluchovým handicapem, vzhledem k obtížnější komunikaci, jsou vystaveny zvýšenému strachu a obavám. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na problematiku fyziologického těhotenství a porodu. Dále se zabývá specifikací sluchového postižení a edukačním procesem. V závěru teoretické části jsou uvedeny rozdíly v péči o těhotné a rodící ženy v České republice a v Německu. Důslednější studium sluchového postižení a možných rozporů a následků nedostatečné komunikace v období těhotenství, porodu a následné péče o novorozence mezi personálem a ženou se sluchovým handicapem dává možnost odbornějšího pohledu a přispívá tak k lepší úrovni prevence možných fyzických i psychických obtíží ženy. Empirická část bakalářské práce je zacílena na zjištění dovedností a znalostí způsobů komunikace a edukace u porodních asistentek v rámci jejich pracovní náplně směrem ke sluchově handicapovaným ženám. Součástí šetření je i hlubší pochopení oblasti, do které je z hlediska potřeb sluchově postižených žen žádoucí edukační proces zaměřit. K získání a zpracování dat empirické části byly zvoleny kvantitativní i kvalitativní výzkumné metody. Kvantitativní výzkumné šetření bylo realizováno technikou sběru dat dotazníkem určeným porodním asistentkám pracujícím na porodním sále. Kvalitativní část výzkumného šetření byla realizována formou rámcové analýzy výstupů získaných z polostrukturovaných rozhovorů vedených se ženami se sluchovým handicapem. Identifikování schopností komunikace porodních asistentek se sluchově handicapovanými ženami v oblasti porodnictví může vést k optimalizaci vzájemné spolupráce mezi klientkou a ošetřujícím personálem. Práce na základě zjištěných jevů upozorňuje na možné problémy v oblasti edukace žen se sluchovým handicapem. Zároveň doporučuje i vhodné komunikační a edukační strategie v rámci profesionálních kompetencí porodní asistentky v oblasti podávání informací o graviditě a porodu klientkám se sluchovým handicapem.
Ucelená rehabilitace dětí ze ZŠ a MŠ Motýlek Kopřivnice, p. o.
MÜLLEROVÁ, Tereza
Cílem teoretické části této bakalářské práce je popsat ucelený systém rehabilitace osob se zdravotním postižením. V jednotlivých podkapitolách se věnuji léčebným, pedagogickým, sociálním a pracovním prostředkům uceleného systému rehabilitace se zřetelem na význam jejich vzájemného propojení. Dále se zaměřuji na problematiku rodiny s dítětem s postižením a její potřeby v různých životních etapách. V této souvislosti popisuji také možnosti edukačního procesu dítěte se zdravotním postižením od raného dětství po dosažení dospělosti. V našem regionu ? v Kopřivnici a okolí, v současné době neexistuje zařízení zajišťující komplexní péči o děti se zdravotním postižením v duchu ucelené rehabilitace. Jednotlivé prostředky uceleného systému rehabilitace jsou poskytovány různými subjekty ? zdravotnickými zařízeními, školami a školskými poradenskými zařízeními, poskytovateli sociálních služeb. Cílem výzkumné části mé bakalářské práce bylo zmapovat nabídku zařízení pro děti se zdravotním postižením a jejich rodiny a zjistit zda tato nabídka odpovídá potřebám rodičů dětí se zdravotním postižením, které navštěvují ZŠ a MŠ Motýlek Kopřivnice, p. o. Vzhledem ke zkoumanému tématu jsem zvolila kvalitativní výzkum s použitím techniky sekundární analýzy dat a metody dotazování, kdy technikou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovor byl proveden s 8 respondenty - rodiči dětí se zdravotním postižením, které navštěvují ZŠ a MŠ Motýlek Kopřivnice, p. o. Z výsledků výzkumu vyplývá, že rodiče těchto dětí mají při stávající nabídce zařízení v Kopřivnici a okolí možnost pro své děti využívat péči v duchu uceleného systému rehabilitace. V současné době však postrádají léčebnou rehabilitaci, která by byla zajišťována dětem přímo ve škole, dále možnost mimoškolních aktivit pro své děti a službu osobní asistence. Tato bakalářská práce může být v praxi využita jako podkladový materiál k plánování rozvoje komplexních služeb pro děti i dospělé osoby se zdravotním postižením v Kopřivnici a okolí.
Edukace pacienta s ischemickou chorobou dolních končetin v rámci sekundární prevence
ONDRÁČKOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce na téma {\clqq} Edukace pacienta s ischemickou chorobou dolních končetin v rámci sekundární prevence`` je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Práce zjišťuje, zda jsou pacienti informováni o preventivních opatřeních v rámci sekundární prevence ischemické choroby dolních končetin, dále pak zda pacienti znají zásady péče o postiženou končetinu a zda sestry provádí edukaci u pacientů s ischemickou chorobou dolních končetin. Kvalitní ošetřovatelská péče je založena na individuálním přístupu k pacientovi. Edukace je proces výchovy a vzdělávání a musí být individuální a jednoduchý na úrovni pochopení pacienta.
Úloha učitele odborného výcviku na střední odborné škole
SUCHÁNKOVÁ, Veronika
V této bakalářské práci se zabývám úlohou učitele odborného výcviku, všemi prvky, které jsou potřebné a důležité pro vykonávání této profese. Poukazuji především na učitele a jeho působení ve výchovně-vzdělávacím procesu. V teoretické části věnuji pozornost charakteristice didaktiky a její projekce do úlohy učitele odbodného výcviku. Nastiňuji roli učitele jeho dovednosti a kompetence. Poukazuji také na organizační formy, výukové metody a materiálně didaktické pomůcky. Těžištěm bakalářské práce je její praktická část, která zahrnuje samotný průběh učebního dne, sebehodnocení učitele a řízené rozhovory se žáky pro zjištění kvality učebního dne. Tyto informace mohou sloužit pro učitele odborných předmětů ke zkvalitnění učebních dnů.
Výchovné metody používané v salesiánských střediscích mládeže v České Republice
MACÁK, Libor
Práce se z pohledu pedagogiky volného času zabývá výchovnými metodami jako centrálním prvkem výchovného procesu a jedním z osobitých prvků práce v salesiánských střediscích mládeže (SaSM). Vychází z kvalitativního výzkumu provedeného formou obsahové analýzy projektových dokumentů osmi vybraných středisek. Úvodní část je věnována vymezení použitých pojmů a teoretickému úvodu do problematiky salesiánských středisek mládeže v ČR a výchovných metod v nich používaných. Druhá část popisuje předmět, metodiku, průběh a výsledky výzkumu. Další tři části představují syntézu poznatků získaných analýzou textů, doplněnou o informace z dalších dokumentů. Podrobně popisují jednotlivé prvky výchovy v SaSM (subjekty, cíle, podmínky, prostředky, organizační formy a me-tody výchovy). Stěžejní pátá část, věnovaná výchovným metodám, si ve svém zá-věru všímá také faktu, že ve zkoumaných dokumentech je výchovným metodám věnována relativně malá pozornost.
Problematika dodržování nefarmakologických léčebných opatření u klientů s arteriální hypertenzí
FUKOVÁ, Jitka
Hypertenze patří mezi nejčastější kardiovaskulární choroby. Výskyt v dospělé populaci průmyslově vyspělých zemí je 20-25 %. Dlouhodobě zvýšený krevní tlak zvyšuje riziko infarktu myokardu, cévní mozkové příhody, selhání ledvin, postižení očí. Základem léčby jsou nefarmakologická léčebná opatření, to znamená úprava životních návyků. Mezi tato opatření se řadí zanechání kouření u kuřáků, snížení přívodu sodíku, alkoholu, živočišných tuků, snížení nadváhy, vyvarování se stresu a zvýšení fyzické aktivity. Náplní naší práce bylo zjistit, zda pacienti s diagnostikovanou arteriální hypertenzí znají zásady nefarmakologických léčebných opatření a zda tato opatření dodržují. Data k naší práci jsme sbírali pomocí kvantitativní výzkumné strategie, ke které jsme použili metodu dotazníku. Skládal z 25 otázek. Výsledky byly zpracovány v grafické podobě. Dotazník byl distribuován klientům s arteriální hypertenzí v Nemocnici Písek, v kardioporadně v Písku a u obvodních lékařů v Písku a v Milevsku. Počet respondentů, kteří se zúčastnili výzkumného záměru byl 111. Hypotéza 1: Pacienti s diagnostikovanou diagnózou arteriální hypertenze neznají zásady nefarmakologických opatření. Hypotéza 2: Pacienti s diagnostikovanou diagnózou arteriální hypertenze nedodržují nefarmakologická opatření. Analýzou dat bylo zjištěno: Pacienti s diagnostikovanou arteriální hypertenzí znají zásady nefarmakologických léčebných opatření, pacienti s diagnostikovanou arteriální hypertenzí nedodržují nefarmakologická léčebná opatření. Hypotéza 1 byla vyvrácena, hypotéza 2 byla potvrzena. Výsledky naší práce budou nabídnuty spolupracujícím oddělením v nemocnici, v ordinacích praktických lékařů, tím budou přispívat ke zvyšování sekundární prevence u osob s arteriální hypertenzí.
Problematika edukace pacienta s pankreatitidou
LOUDOVÁ, Veronika
Edukace je důležitou a nezastupitelnou součástí léčby a ošetřovatelského procesu. Cílem edukace pacienta s pankreatitidou je, aby pochopil, že změna životního stylu a stravovacích návyků povede ke zlepšení celkového zdravotního stavu a zkvalitnění dalšího života. Cílem práce bylo zjistit, zda sestry provádí edukaci pacientů s pankreatitidou, jakým způsobem ji provádějí, zda-li přizpůsobují edukační plán individuálním potřebám pacientů a co považují za největší problém edukace pacienta s pankreatitidou.
Proces výuky pacientů jako součást ošetřovatelského procesu
ŠEFČÍKOVÁ, Michaela
Výuka neboli edukace je nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Je to záměrná činnost, systematická instruktáž, která vede k získávání znalostí a dovedností specifickým způsobem učení. Za poslední tři desetiletí se významně změnila forma edukační činnosti. Před třiceti lety byla edukace orientována spíše na strohé předávání informací týkajících se léčby, možných komplikací a jejich prevence. V současné době sestra, která je svým vzděláním v oblasti edukace vysoce profesionální, klade důraz na vzájemnou spolupráci nejen s klientem, ale i s jeho rodinou. Sestra respektuje individuální potřeby klienta a snaží se ho přimět k aktivní účasti na péči o jeho zdraví. Cílem této práce bylo zjistit, zda sestry poskytují pacientům edukaci v rámci ošetřovatelského procesu a zda je tato edukace vnímána pacienty jako dostatečná pro udržení optimální úrovně jejich zdraví. Všechny hypotézy , které jsem si stanovila, byly potvrzeny. Zdravotně výchovná činnost je dle výsledků výzkumu vykonávána z velké části sestrami samotnými,ale v některých případech se na ní podílel i lékař. I když většina dotazovaných klientů vyjádřila spokojenost s poskytovanými informacemi, stále tu však byli takoví, kterým množství informací, teoretických i praktických, nevyhovovalo. Klienti ve většině případů uvedli, že poučení, která jim sestra poskytovala v rámci zdravotně výchovné činnosti jsou pro zlepšení jejich zdravotního stavu velmi důležitá. Spolupráce mezi sestrou a klientem je založena dobré komunikaci. Výsledkem tohoto porozumění je situace, kdy klienti dodržují pokyny dané sestrou. Z výsledků výzkumu bylo patrné, že všichni klienti se snažili dodržovat odborné pokyny a doporučení a tím dosáhnout požadovaného cíle tedy změny v chování.
Možnosti využití zásad edukační činnosti sestry v primární péči
DRAXLEROVÁ, Milena
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit využívání zásad edukační činnosti sestry v primární péči. Edukace je důležitým aspektem ošetřovatelské praxe a s primární péčí jde ruku v ruce již od počátků ošetřovatelství. Edukace jako výchova, vzdělávání a vyučování je v posledním období zdůrazňovaná jako samozřejmá součást profesionální činnosti sestry. Edukační činnost sestry v primární péči má svá specifika, která jsou podrobně popsána v teoretické části této bakalářské práce. Dnešní moderní koncepce ošetřovatelství vyzdvihuje důležité aspekty role zdravotní sestry {--} edukátorky a koordinátorky péče o pacienta. Tomuto musí odpovídat i sesterské vzdělání tak, aby sestry mohly vykonávat svoji profesi jako kvalifikovaný zdravotník. Oblast primární péče je nedílnou součástí teoretické části této práce. Komunitní ošetřovatelství jako první linie péče se v posledních letech neustále rozvíjí a zdůrazňuje se role primární sestry hlavně v podpoře a udržování zdraví lidí. Jejich služby jsou poskytované v široké škále v různém prostředí a pokrývají celý životní cyklus od početí po paliativní péči při umírání. Edukace v primární péči má velký význam. Jejím cílem je neustále zvyšovat zdravotní uvědomělost obyvatelstva. V praktické části práce byl proveden kvantitativní výzkum, použita dotazníková technika sběru dat. Výzkumný soubor tvořilo 62 sester primární péče. Výzkum provedený v rámci této práce u sester pracujících v primární péči prokázal celkem dobrou znalost a i využívání zásad edukační činnosti v ošetřovatelské praxi. Následně se bohužel prokázalo, že sestry nemají v současném systému primární péče dostatečné možnosti a hlavně časový prostor pro provádění edukace. I přes dobrou znalost zásad edukace, zůstává zde prostor pro další upevňování a zdokonalování znalostí v této oblasti. Následně se otevřel prostor pro eventuální další výzkum v oblasti prevence týkající se podpory a udržování pozitivního zdraví.
Procesní rámec pro rozvoj business analytiků
Subachev, Mikhail ; Koubský, Petr (vedoucí práce) ; Klimek, David (oponent)
Diplomová práce zkoumá pojetí a význam role business analytika v IT, vliv této role na úspěšnost dodávaných projektů a možnosti efektivního osobního rozvoje pracovníků v této roli pomocí optimalizace interních procesů - procesního rámce. Navržený procesní rámec pro rozvoj business analytiků zasahuje do pěti oblastí firemního života: firemní kultury, vzdělání, knowledge managementu, oblasti aplikace praktických zkušeností a procesů náboru. Procesy těchto oblastí se ovlivňují navzájem a vytváří tak ucelený systém, který umožňuje efektivně vzdělávat business analytiky. Procesní rámec tak poskytuje komplexní přístup k rozvoji zaměstnanců a umožňuje efektivně propojovat strategii rozvoje lidských zdrojů s globální strategií společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.