Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístup učitele 1. st. ZŠ k žákovi s dysortografií
ROBOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřená na přístup učitelů 1. stupně základní školy k žákům s dysortografií. V teoretické části zmiňuji vymezení pojmu specifické poruchy učení a základním rozdělením. Dále se zabývám charakteristikou a vymezením základních pojmů, tedy dysortografií, jejích příčin a projevů, diagnostiku a základy reedukační péče. Empirická část je zaměřena na žáky s dysortografií. Metodou pozorování zjišťuji, jak vyučující přistupují k žákovi ve vyučovacím procesu. Pomocí dotazníkového šetření jsou upřesněny a doplněny některé informace o žákovi pedagogem. Cílem práce je zmapovat přístup a postoj pedagogů k žákům s dysortografií ve vyučovacím procesu.
Specifické poruchy učení v podmínkách středních škol
Zatloukalová, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá povědomím žáků středních škol o specifických poruchách učení. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku specifických poruch učení a terminologii s tímto související. Popisuje její příčiny a klasifikaci. Dále popisuje projevy jednotlivých poruch učení, symptomy a jejich diagnostiku. Zmíněna bude také výchova a vzdělání dětí se specifickými poruchami učení s ohledem na období adolescence. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Cílem praktické části je zhodnocení znalostí žáků středních škol o specifických poruchách učení, do jaké hloubky mají vědomosti o specifických poruchách učení a také jak jsou žáci se specifickými poruchami učení hodnoceni učiteli a vnímáni ostatními spolužáky. Pro šetření bude použita metoda dotazníku, respondenty budou žáci vybraných SŠ. Data získaná dotazníkovým šetřením budou analyzována a vyhodnocena jednoduchými statistickými metodami. Na závěr budou formulovány konkrétní doporučení, vyplývající z šetření.
Kompenzace specifické poruchy učení - dyslexie u žáků a její projevy v Odborné praxi na střední škole
Gregrová, Lucie
Bakalářská práce pojednává o žácích, kteří trpí dyslexií a studují Veterinární prevenci na Vyšší odborné škole ekonomické a zdravotnické a střední škole v Boskovicích. Práce zjišťovala, jak žáci s poruchou, ale i bez poruchy chápou dyslexii jako handicap při studiu předmětu Odborná praxe a jaké mají informace o problematice specifických poruch učení. V teoretické části bakalářské práce jsme se seznámili s odbornými prameny, které se zabývají problematikou nejen dyslexie, ale i dalších specifických poruch učení, diagnostikou specifických poruch učení, reedukací a kompenzací dyslexie, institucemi pomoci pro jedince trpící specifickými poruchami učení od předních a uznávaných odborníků na tuto problematiku. Metody teoretické části byly analýza, syntéza a komparace názorů a zjištění, těchto odborníků. V praktické části, bylo řešeno, kolik žáků studujících obor Veterinární prevence trpí, anebo netrpí poruchou. Cílem bylo zjistit, jak zmíněné poruchy ovlivňují odbornou praxi. Pro praktickou část byl zvolen kvantitativní výzkum a metodou praktické části bylo dotazování pomocí techniky dotazníků, které byly rozdány ve všech třídách oboru Veterinární prevence. Zjištěná data jsou k dispozici pro danou školu a jsou vyhodnocena deskriptivní statistikou. Cílem teoretické části práce bylo prostudovat a seznámit se s nejnovějšími poznatky v odborných publikacích, zabývající se již zmíněnou problematikou, vymezit a definovat specifické poruchy učení. Cílem praktické části práce bylo sestavení a vyhodnocení dotazníkového šetření, které proběhlo u žáků Veterinární prevence. Výsledky měly zodpovědět, jak zmíněné poruchy ovlivňují Odbornou praxi.
Kompenzace dyslexie v podmínkách střední školy
Buchtová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u žáků střední školy. Část teoretická je zaměřena na definování jednotlivých poruch, dále etiologii, diagnostiku, symptomy, reedukaci a kompenzaci. Jsou zmíněny také organizace, které pomáhají osobám se specifickými poruchami učení. Praktická část je realizovatelná ve formě kvalitativního výzkumu. Výzkum se věnuje případové studii-kazuistice studentky ve věku 21 let. Dílčí metody jsou pozorování, rozhovor, anamnéza, dotazník a analýza výsledků činnosti. Cílem teoretické části je zjištění nejnovějších poznatků v oblasti specifických poruch učení. Cílem praktické části je vypracování případové studie-kazuistiky, která je zaměřena na všechny stupně vzdělávání a s důrazem na rodinu.
Specifické poruchy učení u dětí na ZŠ a jejich integrace z pohledu rodičů a učitelů.
MONSPORTOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u dětí na ZŠ a individuálním vzdělávacím plánem těchto žáků. cílem práce je zjistit, jaký je pohled rodičů a učitelů na individuální vzdělávací plán. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení, jejich vlivem na život dítěte a dále se zabývá individuálním vzdělávacím plánem žáku s poruchami učení. K naplnění výzkumných cílů je použita výzkumná metoda dotazování, technika dotazníku.
Specifické poruchy učení u žáků 2. stupně základní školy
PŘÁSTKOVÁ, Renáta
Ve své bakalářské práci bych se ráda zaměřila na specifické poruchy učení, a to konkrétně u žáků 2. stupně základní školy. V první části bych chtěla přiblížit popis jednotlivých poruch, jejich diagnostiku a reedukaci. Další část je věnována popisu přístupů ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Poslední část vychází z praktického výzkumu a jeho závěrečného vyhodnocení. (Např. kolik dětí trpí těmito poruchami, jak moc je jim hodina přizpůsobována, do jaké míry jsou tyto děti zohledňovány atd.)
Školní úspěšnost a specifická porucha učení dysortografie.
PILÍKOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je upozornit na souvislosti mezi specifickými poruchami učení a školním úspěchem. Teoretická část charakterizuje specifika vývoje dítěte mladšího školního věku, proces učení a jeho zákonitosti, specifické poruchy učení, jejich jednotlivé typy a popisuje podmínky úspěšnosti ve vzdělávacím procesu. Praktická část je zaměřena na zpracování výzkumu, analýzu a interpretaci výsledků a následné doporučení pro laickou i pedagogickou veřejnost, u kterých dochází ke styku s dítětem s dysortografií.
Reedukace specifických poruch učení formou kroužku na ZŠ
MIKEŠOVÁ, Iva
Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení u žáků prvního stupně základní školy, na reedukační péči, která probíhá ve škole pod vedením pedagogů. Zabývá se organizací a nápní kroužku reedukace na Základní škole Vodňanská v Prachaticích. Zachycuje, do jaké míry došlo ke zlepšení nedostatečně rozvinutých poznávacích a motorických oblastí u žáků, kteří docházejí do tohoto kroužku. Zjišťuje efektivitu kroužku reedukace.
Dítě se specifickou poruchou učení na 1.stupni ZŠ. Úkoly učitele při komplexním řešení problémů SPU.
PILEČKOVÁ, Irena
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení. Vymezuje základní pojmy a definice, které se této oblasti týkají. Záměrem je zjistit, čím vším si děti se specifickými poruchami učení procházejí a jaké metody volíme při péči o ně, abychom jim pomohli v raném věku i dále se zapojovat do běžného života. Součástí této práce jsou i možnosti pomoci ze strany rodičů a institucí a jejich propojení s péčí učitelů. V dotazníkovém šetření je zjišťováno, zda jsou učitelé 1. stupně základních škol, ale také rodiče dostatečně informováni o SPU a zdali dokážou žáky s těmito poruchami rozpoznat a pomocí různých metod, postupů a dovedností také s nimi pracovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.