Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Z druhé strany Atlantiku. Witold Gombrowicz a jeho dialog s (polskou) kulturou
Kanda, Roman
Pro literární dílo Witolda Gombrowicze je charakteristická tematicko-motivická soudržnost a myšlenková soustředěnost. Celým jeho dílem proniká linie sporu mezi tvůrčí osobností (tvůrčím „já“) a omezující formou kultury (kulturním „my“), nejviditelněji především v jeho Denících (psány mezi 1953 a 1967, resp. 1969). Gombrowiczův radikální antikulturalismus, doprovázená mnoha skandály a provokacemi, je třeba vnímat jako důslednou obranu tvůrčí svobody, jeho subjektivity. Nicméně představuje rovněž alternativní pohled na kulturu odhalující její skryté aspekty (nezralost, šaškovský smích, mladost) jako specifické hodnoty.
Efektivní přístupy pro zlepšení výkonnosti zaměstnanců v bankovním sektoru
Dedyková, Klára ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Hadinec, Pavel (oponent)
Práce se zabývá zvyšováním výkonnosti zaměstnanců v bankovním sektoru. V první, empirické části se zaměřuje nejprve na motivaci, jakožto hlavní nástroj pro zvyšování výkonnosti. Dále pak zkoumá osobu manažera, jež má na zvyšování výkonnosti zaměstnanců nejsilnější vliv. Teoreticky zpracovává i vliv organizace, která svou kulturou vytváří prostředí pro práci manažera a zaměstnanců. V druhé části se zabývá výzkumem v oblasti zvyšování výkonnosti, konkrétně motivací používanou různými bankovními institucemi. Na závěr poskytuje doporučení pro zlepšení výkonnosti zaměstnanců v bankovním sektoru.
Možnost realizace Frommova pojetí svobody v Hayekově liberálním systému
Soukup, Michal ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Tato práce je čistě teoretickou úvahou a srovnáním dvou významných myšlenkových proudů, humanistického socialismu a liberální konkurence, které se střetávají v každodenním dění dnešního světa. Snažím se zde zvážit argumenty, které F.A.Hayek používá k obhájení své představy o fungování liberálního řádu, který podle něj zcela spontánně vytváří nejlepší možné prostředí pro uplatnění a rozvoj svobodného jedince a na tyto argumenty se následně snažím navázat humanistické myšlení Ericha Fromma s důrazem na jeho odlišné pojetí individuální, leč také spontánní, svobody a zanalyzovat, zda je možné, aby takovýto humanisticky orientovaný jedinec mohl nalézt plné uplatnění svých vnitřních potřeb a zároveň zůstat platným členem v právě takové společnosti, jakou nám Hayek předkládá. Cílem práce je zvážení všech objevených rozporů těchto dvou odlišných pojetí a zamyšlení se nad tím, zda jsou humanistické ideje pro liberální řád pouhou minulostí utopenou v sobeckém konkurenčním jednání, a nebo zda jsou stále aktuální, či snad dokonce mají možnost se v takovém řádu plně rozvíjet. Přínos práce považuji především v analýze sice ne zcela vyhledávaného ale přesto nesmírně aktuálního problému, a to zda je svobodný jedinec v průběhu času schopen spontánně vytvářet takový společenský řád, v němž se jeho individualita bude moci plně rozvíjet nebo zda zanikne v nevědomě vytvořené všeobjímající konformitě.
Etika v díle T. G. Masaryka
DUŠKOVÁ, Helena
Tomáš Garrigue Masaryk je významnou osobností novodobých dějin. Lidem v současné společnosti je znám jako prezident Československé republiky. T. G. Masaryk nebyl však jenom politikem, ale také filozofem se silným mravním základem. Cílem mé práce bylo oživit některá z děl T. G. Masaryka, zaměřit se na etická hlediska, která jsou v jeho knihách obsažena. Odkaz T. G. Masaryka považuji za stále platný.Zaměřila jsem se na vybrané texty T. G. Masaryka, podrobnou analýzou z nich vybrala etická hlediska. Za stěžejní díla jsem si pro svou práci zvolila knihy Ideály humanitní, Sebevražda hromadným jevem společenské osvěty, O škole a vzdělání a přednášku O ženě. V praktické části jsem dotazníkovým šetřením zkoumala znalosti studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulty, v souladu s tímto výzkumem jsem si stanovila tři hypotézy. Z výsledků mého šetření vyplývá, že studenti znají životopisné údaje T. G. Masaryka, chybují v identifikaci jeho knih, mají částečné znalosti o jeho životní filozofii a žádný ze studentů nečetl ani jedno z jeho děl.
Martin Buber a filosofie dialogu v díle "Já a Ty"
JANŠTOVÁ, Eva
V první části se věnuji životu Msrtina Bubera. Klíčovým situacím, které směřovaly k jeho filosofické tvorbě. Druhá část popisuje okolnosti, které předcházely vzniku díla "Já sa Ty". Třetí část vychází již z díla "Já a Ty", postupně vymezuje některé ztěžejní pojmy a přibližuje základní myšlenku knihy.
Motivace studentů ke studiu oboru {\clqq}Ochrana veřejného zdraví``
ŠVECOVÁ, Pavla
Tématem této bakalářské práce byla motivace studentů ke studiu oboru Ochrana veřejného zdraví, která má poskytnout studentům vzdělání zaměřené na problematiku ochrany a podpory zdraví obyvatel nebo jejich skupin a též na vytváření a udržení zdravých přírodních, životních a pracovních podmínek. Hlavním cílem bylo stanovit celkovou škálu a úroveň motivací ze strany zájemců o studium oboru Ochrana veřejného zdraví a porovnat ji s jejich naplňováním v průběhu studia. Posléze pak výsledky výzkumu interpretovat v kontextu s reálnými zájmy a možnostmi uplatnění studentů v praxi. Pro sběr dat jsem zvolila výzkumnou techniku dotazníkového šetření. Osloveno bylo všech 70 současných studentů 1., 2. a 3. ročníku bakalářského studia Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích oboru Ochrana veřejného zdraví. Výsledný výzkumný soubor, se kterým jsem pracovala, byl tvořen 61 respondentem. Návratnost činila 87,1 %. První hypotéza zněla: Motivace k volbě studia oboru Ochrana veřejného zdraví je ze strany zájemců ve většině spojována s předběžnou znalostí významu a poslání oboru. Tato byla spolupracujícími respondenty potvrzena. Byla potvrzena také druhá hypotéza: Úroveň motivace studujících obor Ochrany veřejného zdraví je v průběhu vlastního studia v rozhodující míře vázána na reálné možnosti profesního uplatnění v praxi. Studenti 3. ročníku, kteří mají již větší praktické zkušenosti, jsou mnohem více skeptičtí v možnosti nalézt praktické uplatnění v oblasti ochrany veřejného zdraví. Přesto většina respondentů odpověděla ano (26,2 %) a spíše ano (55,8 %) na otázku, zda si myslí,že by je profese v tomto oboru uspokojovala.
Možnosti fyzioterapie v léčbě cervikokraniálního a cervikobrachiálního syndromu
LENC, Miroslav
Práce pojednává o syndromech, které jsou v ambulantní praxi velmi často zmiňovány. V první části se zabývám zpracováním teoretických podkladů, které s tématem úzce souvisí. V hlavních kapitolách jsem se snažil vnímat důležitost strukturální, stejně tak funkčí anatomie. Cílem teoretické části bakalářské práce byla snaha informovat o příčinnách daných syndromů s následnými způsoby správné diagnostiky a vhodnému léčebnému postupu. Cílem praktické části bylo zjistit, na základě získaných kazuistik, zda-li se fyzioterapeutický léčebný postup osvědčí i v praxi. Pro praktikou část bakalářské práce jsem využil metodu kvalitativního výzkumu.Výzkum se uskutečnil v Ortopedicko {--} rehabilitační ambulanci Suché Vrbné v Českých Budějovicích. Testovaný soubor tvořili dva pacienti, jejichž diagnóza byla od ošetřujícího lékaře shodná se zkoumaným tématem. Výsledky byly následně zpracovány formou kazuistik. U prvního i druhého pacienta došlo k subjektivní úlevě od bolesti i objektivní navrácení pohyblivosti. Budou-li se pacienti pravidelně věnovat předepsané autoterapii, mohlo by mít odstranění obtíží, jak pevně věřím, dlouhodobý charakter.
Lidská důstojnost a sestra
HRŮZOVÁ, Marcela
Cílem práce je zjistit pojetí lidské důstojnosti u zdravotnických pracovníků. U sester navíc skrytým pozorováním ověřit, do jaké míry sestry dodržují svá tvrzení v praxi, zda se pacient nestává pro zdravotní sestry pouze objektem příslušných léčebných a ošetřovatelských výkonů. Empirická část této práce byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Technikou sběru dat byl nestandardizovaný rozhovor provedený se sestrami ze standardních lůžkových oddělení, studentkami magisterského programu ošetřovatelství, studenty střední zdravotnické školy a pacienty na standardním oddělení. U sester bylo technikou skrytého pozorování ověřeno do jaké míry souhlasí skutečné chování sester v praxi s uvedenými údaji v rozhovorech. Proto jsme v jejich rozhovorech odlišili prvky zmíněné a nezmíněné. Rozhovory byly provedeny anonymně. Zaznamenávány byly písemně, protože pouze v jednom případě respondentka souhlasila s použitím diktafonu. Sběr empirických dat probíhal od června do srpna 2008. Oproti našemu očekávání výzkum ukázal, že respondenti nemají žádnou koncepci lidské důstojnosti, ani nemají ucelenou koncepci jejího zachování v praxi. Poměrně chudá sdělení jsme utřídili do pěti základních kategorií, které pokryly 92 % (intimita, komunikace, individualita, empatie a rovnost přístupu). Výpovědi, které se nepodařilo zařadit do těchto kategorií, tvoří dalších 5 kategorií (důstojné umírání, brát vážně, tišení bolesti, postup lege artis a víra). Nejčastěji zmiňovali respondenti kategorie intimitu (80,4 %), komunikaci (76,8 %), individualitu (60,7 %), empatii (39,3 %) a rovnost přístupu (33,9 %). Skryté pozorování ukázalo, že většina sester (13 ze 16, tj. 81%) své zásady uchování lidské důstojnosti při práci s nemocnými uspokojivým způsobem dodržovala. Zbývající 3 sestry dělaly chyby ve všech kategoriích, kromě uchování intimity, zde chybovala pouze jedna z nich. Výsledky práce by měly přispět ke zkvalitnění péče a napomoci k lepšímu respektování lidské důstojnosti.
Technologie vzdělávání v podmínkách Waldorfské školy
LISOVÁ, Daniela
Tato práce pojednává o technologii vzdělávání ve specifickém prostředí Waldorfské školy s důrazem na pedagogické zvláštnosti tohoto druhu škol. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu technologie vzdělávání, stručnou charakteristiku alternativního školství, jeho vzniku a vývoje u nás i ve světě. Hlavní důraz je kladen na waldorfskou pedagogiku, její východiska, obsah, cíle, specifika a historii u nás i ve světě. Praktická část obsahuje zápis z hospitací v třídách waldorfského typu a následné porovnání teorie s praxí. Dále tato práce porovnává sociální klima waldorfské třídy s třídou s tradičním způsobem výuky pomocí dotazníkového šetření za účelem objektivního zjištění pozitiv waldorfské edukace.
Aspekty adaptačního syndromu u klientů v domově důchodců
JŮNOVÁ, Miluše
Práce je zaměřena na problematiku adaptačního procesu a rozvoj adaptačního syndromu klientů po přijetí do domova důchodců. Hlavním cílem práce je zjistit psychické a fyzické změny jedince v průběhu 6 týdenního adaptačního procesu s individuálně plánovanou péčí a aktivizací zaměřenou na potlačení negativních projevů adaptace.Teoretická část je zaměřena na problematiku adaptačního procesu v obecné rovině a v praktické části jsou obsaženy výsledky kvalitativního výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.