Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam správného držení psacího náčiní v souvislosti se školní úspěšností dítěte
SVOBODOVÁ, Magdalena
Práce se zabývá významem správného úchopu psacího náčiní v souvislosti se školní úspěšností dítěte. Vychází z teoretických poznatků o vývoji pohybu člověka a vývoji úchopu. Zdůrazňuje význam hrubé a jemné motoriky pro rozvoj grafomotorických schopností. Charakterizuje správnou polohu těla při psaní. Upozorňuje na nutnost včasné diagnostiky v případě nesprávného úchopu. Mapuje problematiku zdravotně znevýhodněných dětí. Seznamuje s metodami práce a názory odborníků na danou problematiku. Nabízí ověřené reedukační metody pomáhající zlepšit a zafixovat správný úchop. Poukazuje na nezbytnost spolupráce s rodiči. Přibližuje obtíže dětí s nesprávným úchopem, které prožívají školní neúspěch. Doporučuje speciální psací pomůcky, které podporují správné držení psací potřeby.
Montessori pomůcka jako nástroj podpory grafomotorického vývoje dítěte předškolního věku s Downovým syndromem
KAMENICKÁ, Petra
Bakalářská práce se věnuje tématu Montessori pomůcka jako nástroj podpory grafomotorického vývoje dítěte předškolního věku s Downovým syndromem. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je zaměřena na jedince s Downovým syndromem. Druhá kapitola se věnuje vývoji dítěte předškolního věku a specifiky vývoje dítěte předškolního věku s Downovým syndromem. V třetí kapitole jsou podrobně popsány jednotlivé principy pedagogiky Montessori. Poslední kapitola je zaměřena na předškolní Montessori zařízení v České republice. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, v jakých oblastech může adaptovaná výuková pomůcka vyrobená podle principů Marie Montessori rozvíjet grafomotoriku u dětí předškolního věku s Downovým syndromem. Prvním dílčím cílem bylo na základě rozhovoru s pedagožkami zjistit, jakou část Montessori materiálu je vhodné rozpracovat. Druhým dílčím cílem bylo analyzovat proces práce dětí s originální pomůckou M. Montessori rozvíjející grafomotoriku. Třetí dílčí cíl byl zaměřen na výrobu adaptované výukové pomůcky podle principů M. Montessori, která bude rozvíjet oblast grafomotoriky u dětí s Downovým syndromem. Čtvrtým dílčím cílem bylo ověřit pomůcku v praxi. V souladu se čtyřmi zvolenými dílčími cíli byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. K dosažení stanovených cílů byly v bakalářské práci využity techniky kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat byla v praktické části využita metoda polostrukturovaného rozhovoru s pedagožkami z Dětského Montessori centra, zúčastněné pozorování a individuální práce s dívkami s Downovým syndromem a nakonec byla použita metoda sekundární analýzy dat dokumentů obsahujících sepsané postupy práce s originálními Montessori pomůckami zaměřenými na rozvoj grafomotoriky. Výzkumné šetření probíhalo od ledna do začátku dubna roku 2015 v Dětském Montessori centru v Českých Budějovicích. Cílovou skupinu tvořily dvě dívky předškolního věku s Downovým syndromem a tři pedagožky Montessori centra, se kterými jsem vedla rozhovor. Výsledkem mé bakalářské práce jsou originální vlastnoručně vyrobené výukové pomůcky založené na pedagogických principech M. Montessori, které jsou zaměřeny na oblast grafomotoriky v předškolním věku. První adaptovaná pomůcka se skládá ze šestnácti karet s grafomotorickými prvky. Tato pomůcka je určena ke správnému zafixování tvarů grafomotorických prvků a může sloužit jako předstupeň nácviku psaní velkých tiskacích písmen. Druhá z pomůcek je zaměřena na správný úchop a je vyrobena ve dvou modifikacích. Tyto modifikace se liší druhem materiálu, který dítě vkládá do plata od vajec. Obě pomůcky splňují principy a zásady Montessori pedagogiky. Na základě pozorování bylo zjištěno, že každá z ručně vyrobených pomůcek rozvíjí stanovené kategorie - navození špetkového úchopu, zlepšují orientaci na ploše, přispívají k uvolnění ruky a jejich prostřednictvím je možné získat správné představy o tvarech grafomotorických prvků. Výsledky výzkumného šetření poukazují na to, že pomůcky byly pro dívky přínosné. Dívky pracovaly s pomůckami systematicky podle zavedených postupů, vždy dokončily započatou činnost. Při práci s první pomůckou dívky získaly správné představy o tvarech grafomotorických prvků, pomocí zraku a hmatu. Druhá pomůcka přispěla u dívek k navození správného špetkového úchopu a k rozvoji hmatového vnímání. Obě pomůcky také podporovaly schopnost orientace dívek na pracovní ploše.
Individuální přístup v rozvoji grafomotoriky u dítěte s diparetickou formou DMO
ŠMOLÍKOVÁ, Anežka
Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dítěte s diparetickou formou dětské mozkové obrny. Popisuje DMO, její příčiny, klasifikaci, projevy a možnosti intervence. Případová studie je zaměřena na rozvoj grafomotoriky pomocí individuálního programu, vytvořeného pro mateřskou školu i pro rodiče a jejich práci s dítětem doma.
Grafomotorika dítěte předškolního věku
PŘIKRYLOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce analyzuje problematiku rozvoje grafomotorických dovedností dětí předškolního věku, prevenci vzniku poruch v oblasti psaní a možnosti pomoci dětem s grafomotorickými obtížemi. Cílem práce je zachycení a rozvoj úrovně grafomotorických dovedností předškolních dětí a prokázání pozitivního dopadu stimulačního programu na úroveň grafomotorických dovedností dětí. Ze zjištěných poznatků jsou pak vytvořeny návrhy pro praxi. Teoretická část se zabývá otázkami vývoje předškolního dítěte se zaměřením na oblast vývoje grafomotoriky, počátky psaní a správné pracovní návyky při kreslení a psaní. Rozebírá také problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte a s tím související Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, podle kterého jsou děti v mateřských školách vzdělávány. Praktická část je složena ze dvou částí. První část je vypracování metodického materiálu preventivně stimulačního programu rozvoje grafomotoriky předškolních dětí. Druhou částí je výzkumný projekt zaměřený na zjištění úrovně grafomotorických dovedností předškolních dětí v konkrétní třídě MŠ před zahájením práce s dětmi a po jejím ukončení a realizace preventivně stimulačního programu se vzorkem čtyř dětí.
Výtvarné techniky a jejich vliv na předškolní děti
BLÁHOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné techniky u dětí předškolního věku, je soustředěna na popis kresby, rozvoje grafomotoriky, správného úchopu tužky a souhrnného popisu nejpoužívanějších výtvarných technik. Praktická část se zabývá vyhodnocením dotazníku vlastní konstrukce za pomocí grafů s vlastním komentářem k pokládaným otázkám v dotazníku.
Příprava na psaní v mateřské škole
HOLUBÁŘOVÁ, Eva
Bakalářská práce je zaměřena na přípravu na psaní v mateřské škole. V teoretické části se zabývám vývojem jemné motoriky v předškolním věku, zmiňuji se zde i o významu hry a kresby při rozvoji jemné motoriky, příčinách odchylek ve vývoji jemné motoriky a grafomotoriky. Dále se věnuji RVP PV a nově navrhovaným standardům pro předškolní vzdělávání z hlediska přípravy na psaní, v závěru hygienickým návykům při kreslení a psaní. Výzkumné šetření v praktické části zjišťuje, jak jsou předškoláci v mateřské škole připravováni na psaní a vedeni ke správným návykům při grafických činnostech. Ke svému výzkumu jsem použila techniku pozorování a rozhovor.
Vývoj kresby lidské postavy u dítěte předškolního věku
JELÍNKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je zaměřena na pojetí kresby lidské postavy u dítěte předškolního věku. Teoretická část se zabývá výtvarným zobrazováním předškolních dětí, jeho souvislostí s vývojem kognice, percepce, grafomotoriky a proměnami ve vývoji výtvarného zobrazování v průběhu předškolního období. Praktická část vychází z předpokladů, že u dítěte v předškolním období dochází k vývojovým posunům v kresbě lidské postavy, v průběhu delšího časového úseku. Výzkumná sonda zjišťuje, co je pro kresbu postavy v tomto věku typické a o jaké prvky je kresba postavy obohacována.
Rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí
KOŽICHOVÁ, Marcela
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí. V teoretické části charakterizuji specifika předškolního dítěte a jeho vzdělávání, motorický a grafický rozvoj, důležitost systematického a cílevědomého rozvoje grafomotoriky a osvojování správných grafomotorických návyků u předškolních dětí, které jsou potřebné ke kreslení a později i k nácviku psaní v základní škole. V praktické části představuji konkrétní program rozvoje grafomotoriky v mateřské škole, se kterým již několik let pracuji a mám ho ověřený v praxí. Tento program je zaměřen na včasnou a cílenou přípravu dětí předškolního věku, osvojování správných dovedností a návyků v grafomotorické oblasti hravou formou.
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku
BAĎUROVÁ, Lucie
V bakalářské práci zkoumám rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku. V teoretické části jsem charakterizovala vývojové období předškolních dětí. Největší část v teoretické části jsem věnovala rozebíráním termínu grafomotorika a pojmům tomu blízkých. Charakterizovala jsem možné diagnostické metody zjišťující úroveň grafomotoriky a nastínila jsem možné poruchy ve vývoji dítěte, které mají obtíže s grafomotorikou. V praktické části jsem si vyzkoušela diagnostické metody pro zkoumání úrovně grafomotoriky, které jsem následně vyhodnotila. Pomocí strukturovaného rozhovoru jsem zpracovala kazuistiky jednotlivých dětí.
ROZVÍJENÍ GRAFOMOTORICKÝCH DOVEDNOSTÍ U DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
PEŠKOVÁ, Bohumila
Bakalářská práce se zabývá rozvíjením grafomotorických dovedností u dětí předškolního věku. Práce je rozdělena do dvou základních částí. První část vymezuje teoretické poznatky, druhá část je praktická. Teoretická část se zabývá problematikou přechodu dítěte do základní školy, zmiňuje soubor bio-psycho-sociálních požadavků, které jsou na dítě v tomto ohledu kladeny. V návaznosti se obrací k problematice grafomotorického vývoje dítěte a k faktorům, které mají na tento grafomotorický vývoj vliv. V další části se věnuje důležité úloze mateřské školy v rozvíjení grafomotorických dovedností a prevenci jejich obtíží. Praktická část zaznamenává popis realizace preventivního programu v oblasti grafomotoriky ve spolupráci mateřské a základní školy, popisuje praktické možnosti, které se snaží mateřská škola pro rozvíjení grafomotorických dovedností dětí využít. Ověřuje možnosti využití tréninkového programu nápravy grafomotorických obtíží {\clqq}Nebojte se psaní`` Y. Heyrovské v konkrétní mateřské škole u dětí, které mají v příštím školním roce nastupovat do první třídy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.