Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Čermáková, Tereza ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Termální lázně v Yverdon řeší problematiku dnes již nevyhovujícím potřebám lázní ani předpokládanému dalšímu směřování města.
Ošetřovatelská péče u dětí s vybranými vadami zraku.
DĚDIČOVÁ, Kristýna
Zrak je považován za základní lidský smysl, který nám umožňuje vnímat více než tři čtvrtiny veškerých podnětů a informací potřebných pro náš život. Teoretická část práce se velmi stručně zabývá anatomickou a fyziologickou stránkou zrakového vnímání a charakteristikou vybraných vad zraku: strabismem, refrakčními vadami (hypermetropie, myopie) a slepotou. Předmětem práce jsou pacienti v dětském věku, kteří trpí popsanými vadami. Ošetřovatelská péče se vzhledem k jejich věku stává ještě náročnější. Vady zraku stejně jako vady sluchu mají navíc největší dopad na psychiku dětského pacienta. Teoretická část se dále zabývá diagnostikou a léčbou zrakových vad, korekcí optických vad a zejména problematikou ošetřovatelské péče v dětské oftalmologii. Teoretické kapitoly o ošetřovatelské péči se snaží shrnout dostupné poznatky o hlavních zásadách ošetřovatelské péče, přičemž těžiště teoretické části práce a následně i výzkumného šetření spočívá v ošetřovatelské péči v rámci hospitalizace dítěte. Z kvalitativního hlediska je zde výrazně oddělena problematika péče o děti s lehkými a těžkými vadami zraku. Zvláštní kapitoly jsou věnovány předoperační a pooperační péči o dětského pacienta a aplikaci očních léků zejména mastí a kapek. Podstatnou část teorie zabírá rozbor potřeb dítěte se zrakovým postižením a na to přímo navazující zásady komunikace se zrakově znevýhodněnými dětmi. Pro bakalářskou práci byly stanoveny dva cíle: Zjistit specifika ošetřovatelské péče u dítěte se zrakovým znevýhodněním na dětské oční klinice a zjistit, jakým způsobem přistupují sestry k zrakově postiženým dětem na běžném dětském oddělení. Ke zjištění cílů práce byly strukturovány tři základní výzkumné otázky: Jaká jsou z pohledu sestry hlavní specifika v ošetřovatelské péči o dítě s lehkou vadou zraku? Jaká jsou z pohledu sestry hlavní specifika v ošetřovatelské péči o dítě se závažným očním onemocněním? Jaké existují rozdíly v ošetřovatelské péči o dítě se zrakovým znevýhodněním na dětské oční klinice a běžném dětském oddělení? Ve výzkumné části byla použita kvalitativní forma výzkumného šetření. Kvalitativní výzkumné šetření bylo prováděno metodou polostrukturovaného rozhovoru, který umožnil respondentkám (sestrám) akcentovat daný problém, podle jejich vlastního uvážení. Pro zpracování výzkumného šetření a analýze rozhovorů se sestrami byla použita metoda otevřeného kódování. Výzkumné šetření bylo prováděno ve dvou nemocnicích: ve Fakultní nemocnici Motol v Praze na očním oddělení pro děti a dospělé, a v Nemocnici Písek na dětském oddělení. V každé z uvedených nemocnic byl proveden rozhovor s pěti sestrami. Rozhovor byl rozčleněn do 45 otázek, ze kterých byly následně syntetizovány čtyři kategorie podle zaměření výzkumného šetření. Výsledky výzkumného šetření potvrdily, že hlavními specifiky péče o zrakově postižené děti je potřeba neustálé komunikace, která se zvyšuje se závažností a charakterem zrakového postižení. U všech zrakově znevýhodněných dětí je akcentováno, aby sestry dokázaly pečovat o optické pomůcky. V souvislosti s denním režimem je neočekávaná, ale zdůvodněná absence speciálních pomůcek pro servírování a příjem jídla. Nedostatečné se zdá i vybavení obou pracovišť odkládacími plochami pro optické pomůcky v koupelnách. Za přínos práce pro praxi sestry na běžném pediatrickém oddělení lze považovat možnost, že se sestra seznámí s teoretickými i praktickými možnostmi, které má specializované pracoviště klinika Nemocnice Motol. Teoretická část práce může sloužit i jako komplexní, i když pouze doplňkový studijní materiál v oboru ošetřovatelské péče o zrakově postižené pediatrické pacienty.
Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let
WEINFURTOVÁ, Soňa
Ve své práci na téma "Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8 - 15 let" se v teoretické části zaměřuji na zrak, jeho význam a anatomii. Zvláštní kapitolu věnuji zrakové disabilitě jako takové, její etiologii a klasifikaci, typům zrakových vad a oboru, který se zabývá výchovou a vzděláním zrakově postižených. Důraz kladu na vývoj a vzdělání dětí se zrakovou disabilitou. Poslední důležitou kapitolou je samostatný intervenční pohybový program, jeho vliv na zdraví a s ním spojená rizika. V praktické části se věnuji působení intervenčního pohybového programu na děti se zrakovou disabilitou. Z naměřených hodnot zdravotního stavu a z testů hodnotové orientace zjišťuji vliv adekvátní pohybové aktivity, jíž byla psychomotorika, aplikovaná na probandy 6. a 7. třídy ZŠ a MŠ pro zrakově postižené v Plzni. Zjištěné výsledky ukazují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv; přínos je prokazatelný zejména ze zlepšení hodnot zdravotního stavu.
Problematika samostatného venkovního pohybu osob se zrakovým postižením (zmapování trasy v Českých Budějovicích: sídliště Máj - budova magistrátu)
JANOUŠKOVÁ, Jana
Bakalářská práce nás informuje o problematice samostatného venkovního pohybu zrakově postižených osob a analyzuje podmínky jejich bezpečného pohybu. Seznamuje s dělením zrakových vad, charakteristikou zrakového postižení a jeho vlivu na prostorovou orientaci a také o možnostech speciálně-pedagogického vzdělávání jednoho z procesů rehabilitace u osob se ztrátou zraku. Práce hodnotí podmínky bezpečného pohybu na současných komunikacích a způsoby orientace v exteriéru, dále jaký druh překážek komplikuje zrakově postiženým jedincům pohyb a s jakým typem technických pomůcek je umožněna jejich orientace v prostoru. Poznatky budou dále využívány pro nácvik bezpečného a samostatného pohybu a také pro plánování trasy v obecně prospěšné společnosti Tyflokabinetu v Českých Budějovicích.
Okouzlení světlem
MÁČOVÁ, Nina
Úvodní teoretická část obsahuje pasáže o různých teoriích pojetí světla a barev v návaznosti na historické souvislosti. Zabývá se i tématy, které se světlem přímo souvisejí, např. stíny, světla apod. a jejich projevy v umění, malbě, skle, mozaice a vitrajích. Praktická část se získanými poznatky snaží zúročit v souboru autorských knih v podobě světelných objektů. U těch se pozornost zaměřuje hlavně k charakteristickým vlastnostem různých materiálů a jejich působení na člověka ve spojení se světlem.
Mýty a tyflopedická fakta vztahující se k amaurózním jevům
PALETÁŘOVÁ, Renata
Diplomová práce se věnuje problematice informovanosti široké veřejnosti o tématech jako zrakové postižení, integrace, nevidomí a jejich život ve společnosti. Cílem bylo zjistit, zda existují mýty a zkreslené představy, které se vztahují k amaurózním jevům, zjištění porovnat s ohledem na vzdělání respondentů a také specifikovat zdroje, ze kterých lidé čerpají informace o zrakovém znevýhodnění. Práce také mapuje dostupnost vybraného zdroje informací. Výzkum ukázal, že lidé věří mýtům a fámám, které kolují v naší společnosti. Nejvíce informováni v oblasti tyflopedické problematiky jsou jednoznačně respondenti s vysokoškolským vzděláním, kteří tyto vědomosti získali ve škole, na internetu nebo z televize. Knihy, které pojednávají o výše zmíněných tématech jsou zcela běžně dostupné a několik takto odborně zaměřených publikací najdeme v každé knihovně.
Metody rozvoje jemné a hrubé motoriky u zrakově postižených dětí.
BROŽOVÁ, Pavla
Tématem této bakalářské práce jsou {\clqq}Metody rozvoje jemné a hrubé motoriky u zrakově postižených dětí``. V teoretické části jsem se zaměřila na objasnění pojmů zrak, vývoj zrakového vnímání a pak také zrakově postižené dítě. Dále jsem zde uvedla pojmy hrubá a jemná motorika, které jsem definovala ve vztahu k dětem se zrakovým postižením v předškolním věku. V praktické části práce se věnuji popisu cíle práce, metod výzkumu a vlastních výsledků. Cílem výzkumu bylo zjistit úroveň rozvoje jemné a hrubé motoriky u zrakově postižených dětí v předškolním věku a také u dětí v běžné mateřské škole. Dalším krokem bylo porovnání výsledků z obou mateřských škol. Hypotézu jsem si stanovila takto: Úroveň rozvoje jemné a hrubé motoriky je lepší u dětí v běžné mateřské škole než u dětí v mateřské škole pro zrakově postižené. Pro realizaci výzkumné části práce jsem zvolila kvantitativní typ výzkumu, techniku řízeného pozorování. Výzkum probíhal ve dvou mateřských školách v Českých Budějovicích. Jednou z nich byla mateřská škola pro zrakově postižené, druhou pak běžná mateřská škola. Celkem bylo provedeno 200 řízených pozorování. Výzkumný soubor se skládal z 50 dětí v předškolním věku. Výsledky výzkumu ukázaly, že rozvoj motoriky je u zrakově postižených dětí na vyšší úrovni než u dětí v běžné mateřské škole. V oblasti jemné motoriky se po porovnání výsledků projevily značné rozdíly mezi mateřskými školami. V oblasti hrubé motoriky rozdíly nebyly tak veliké. Hypotéza se mi tedy nepotvrdila. Uvedenou bakalářskou práci je možno využít jako studijní materiál pro studenty zdravotně sociální fakulty, neboť tato problematika není v žádné publikaci uceleně zpracována.
Pleoptická a ortoptická cvičení u zrakově postižených dětí předškolního věku.
ŠTOČKOVÁ, Šárka
Teoretická část této bakalářské práce je zaměřena na vývoj zrakového vnímání, a to od narození dítěte až po předškolní věk, dále potom na pleoptická a ortoptická cvičení. Zmiňuji se zde také o anatomii zrakového orgánu, o zrakových vadách dětského věku. Podrobněji je v teoretické části rozebráno binokulární vidění, protože pleoptická a ortoptická cvičení jsou zaměřena právě na poruchy binokulárního vidění (šilhání a tupozrakost). V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřen na koordinaci oko-ruka u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole a v mateřské škole pro zrakově postižené. Výzkumná část byla realizována pomocí řízených pozorování v obou typech mateřských škol. Bylo provedeno celkem 200 řízených pozorování. Cílem této bakalářské práce je zjistit úroveň zrakové koordinace u dětí v mateřské škole pro zrakově postižené a v běžné mateřské škole. Hypotézu jsem si stanovila takto: Děti v mateřské škole pro zrakově postižené mají lepší zrakovou koordinaci, protože ji rozvíjí i pomocí pleoptických a ortoptických cvičení, oproti dětem v běžné mateřské škole, které rozvíjí zrakovou koordinaci pouze pomocí her a kreslení. Po srovnání výsledků z mateřských škol výzkum dokládá, že děti předškolního věku v mateřské škole pro zrakově postižené mají lepší koordinaci oko-ruka, než děti téhož věku v běžné mateřské škole. Hypotéza se mi tedy potvrdila. Práce by mohla posloužit jako studijní materiál, neboť tato problematika není uceleně zpracovaná v žádné publikaci.
Osonost znevýhodněného a vliv jeho subjektivní individuality na vzájemnou interakci s okolní společností
NOVÁKOVÁ, Lenka
Moje bakalářská práce se zabývá problematikou osobnosti zrakově znevýhodněného jedince a jeho vlivem na okolní společnost a naopak. Osoby se zrakovým znevýhodněním představují v České republice asi 60 000 {--} 100 000 osob všech věkových skupin, z čehož asi 10% osob je úplně/prakticky nevidomých. Tuto skupinu tvoří lidé s nejrůznějšími druhy a stupni snížení zrakových schopností či dokonce s jejich úplnou absencí. Člověk prostřednictvím zrakového vnímání přijímá 70-90% všech podnětů z vnějšího okolí, což zrakovou percepci řadí mezi nejcennější lidský smyslový orgán, proto ztráta nebo omezení vizuální percepce znamená pro jedince značné limitace ve všech oblastech jeho života. A to v psychickém i fyzickém vývoji, v oblasti osobnostní i edukační. Vývoj osobnosti člověka je tak více či méně limitován a je záležitostí nejen individuální a velmi variabilní, ale z velké části je dán i interakcí jedince se zevním prostředím a jejich působením navzájem. Cílem této mé bakalářské práce, jež nese název Osobnost znevýhodněného a vliv jeho subjektivní individuality na vzájemnou interakci s okolní společností, bylo přiblížení osobnosti těžce zrakově znevýhodněného jedince lidem, jež žádným postižením netrpí, tedy široké veřejnosti. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje anatomii a fyziologii zraku, zrakové vady, příčiny vzniku, klasifikaci, vliv vady na vývoj jedince i akceptaci a přijetí rodiny. Dále také zmiňuje prevenci, výchovu a vzdělávání dětí se zrakovým znevýhodněním, nástin legislativní úpravy i přehled kompenzačních pomůcek. V praktické části byl stanoven cíl práce a hypotézy. Cílem práce je zjistit postoje a názory široké veřejnosti na zrakově znevýhodněné jedince, zda vůči nim zaujímají negativní předsudky či pozitivní postoje, a naopak jaké pozice zaujímají zrakově znevýhodnění vůči většinové společnosti, a to zejména na území Královehradeckého a Středočeského kraje. Stanovila jsem si dvě hypotézy. První hypotéza předpokládá, že zrakově postižení/znevýhodnění vzbuzují v široké veřejnosti negativní asociace. Druhá hypotéza zní, že tyto negativní asociace mohou a nemusejí mít vliv na chování a jednání společnosti v okolí znevýhodněného jedince. Ke zpracování práce bylo použito kvantitativního výzkumu. S využitím metody dotazování, techniky sběru dat písemného dotazování u většinové zdravé populace a formou elektronického dotazování prostřednictvím emailové pošty či osobního kontaktu se zrakově znevýhodněnými osobami. Práce by měla sloužit jako informační materiál pro širokou veřejnost. Aby všichni měli příležitost uvědomit si, do jakých oblastí a sfér člověka zrakové znevýhodnění zasahuje a jak ovlivňuje osobnost handicapované osoby, jeho rodiny, nejbližšího okolí a okolního světa vůbec.
Kvalita vína
Snopková, Lenka ; Chvojková, Helena (vedoucí práce) ; Švachová, Marie (oponent)
Hodnocení kvality vína dle chuti, zraku a čichu. Vývoj vinařského zákona, sladění legislativy v oblasti vinařství a vinohradnictví s legislativou EU. Statistická analýza nejúspěšnějších odrůd. Popis degustace v obci Kudlovice. Srovnání hodnocení kvality vína v ČR a v ostatních zemích EU.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.