Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mapping the Individual Musical Experience in Post-Apartheid South Africa: A Bio-Ethnography of Township Dweller Lesiba Samuel Kadiaka
Zdrálek, Vít ; Matoušek, Vlastislav (vedoucí práce) ; Lucia, Christine Elizabeth (oponent) ; Horáková, Hana (oponent)
Disertační práce je biografickou etnografií běžného hudebníka a obyvatele townshipu Mamelodi v Jižní Africe Lesiby Samuel Kadiaky (*1962). Je založena na dlouhodobém a opakovaném terénním výzkumu přesahujícím celkem jeden rok, který se odehrál v pěti obdobích mezi lety 2006 a 2011. Práce prakticky prozkoumává možnosti etnografického studia průměrného (spíše než "výjimečného") hudebníka a jeho důsledky a dopady na širší etnomuzikologický a specificky jihoafrický hudební výzkum. Představuje tak konkrétní příspěvek do širší debaty o vztahu jednotlivce a sociálních a kulturních struktur. Zároveň je přelomová také díky svému vhledu na dosud málo studované hudební praxe Siónské křesťanské církve, jejímž je pan Kadiaka členem. Konkrétní výzkum sestával především z etnografických pozorování různých typů hudebních aktivit, jichž se pan Kadiaka účastnil, jednak jako sólový hudebník ("písničkář") a jednak jako člen zmíněné církve, a hloubkových etnografických interview prováděných v průběhu šesti let. Práce se skládá z rozsáhlé biografické části, jež v několika kapitolách pracuje s narativy o jeho dětství na venkově v Ga-Mphahlele a o jeho pozdějším životě v townshipu Mamelodi. Jsou zde využity také ikonografické dobové prameny soukromé povahy. Druhá část popisuje ve třech rozsáhlých kapitolách jeho hudební...
Migrace obyvatel - migrace kultury
Tyllner, Lubomír
Studie se zabývá metodologickými otázkami migrace kulturních jevů a rovněž praktickými projevy výměn kulturních hodnot na česko-německém pomezí.
Hudba z objektivního stroje. Lidová hudba a fonograf
Kratochvíl, Matěj
Zvukový záznam začal hrát od konce 19. století významnou roli v mnoha oblastech lidského života. Nejvýrazněji se vliv této technologie projevil v oblasti hudebního průmyslu, kdy s vynálezem a rozšířením Edisonova fonografu přišla na svět nová forma konzumace hudby. Vedle toho ovšem tento vynález ovlivnil i sféru vědy. Obor dnes zvaný etnomuzikologie se začal formovat přibližně v téže době, kdy se objevil fonograf, a lze říci, že bez tohoto přístroje by etnomuzikologie nikdy nebyla tím, čím je v současnosti. Možnost zachytit prchavý hudební projev, opakovaně jej přehrávat a zkoumat otevřela vědcům cestu k analytickému uchopení hudebních kultur celého světa bez omezení systémem evropského notového zápisu. Zároveň ovšem zvukový záznam přinášel různá omezení i nebezpečí zkresleného chápání zvukových pramenů a také nasměroval uvažování o hudbě k určitým stereotypům, s nimiž se pak po velkou část 20. století etnomuzikologie vyrovnávala. V českých zemích se povědomí o technické novince šířilo poměrně brzy mezi laickou veřejností i v akademických kruzích, praktické využití v oblasti dokumentace tradiční hudební kultury v období před první světovou válkou však bylo poměrně řídké. Ty zvukové dokumenty, které se dochovaly, byly zveřejněny teprve v posledních desetiletích.
Karel Weis a jeho sponzoři
Tyllner, Lubomír
Velké množství sbírek českých lidových písní vzniklo na základě sponzoringu. Patří k nim i patnáctidílný sběratelský monument Český jih a Šumava v písni (1. polovina 20. století), jehož autorem je český hudební skladatel Karel Weis.
Předešli dobu aneb Malé vize české folkloristiky
Tyllner, Lubomír
S pojmem vize je nakládáno různě, je využíván umělci, politiky i podnikateli. Vize bývaly rychle překonávány nebo nenaplněny. I v bádání o tradiční hudbě se objevily vize a koncepty, které předešly dobu (Guberniální sběratelská akce z roku 1819, O. Hostinský, L. Kuba ad.).
K vývoji hudebněfolkloristického bádání na brněnském pracovišti Etnologického ústavu AV ČR
Toncrová, Marta
Informace o některých projektech a výsledcích hudebněfolkloristického bádání na brněnském akademickém pracovišti od jeho vzniku do současné doby.
Etnomuzikologické projekty Etnologického ústavu AV ČR
Tyllner, Lubomír
Projekty etnomuzikologického oddělení Etnologického ústavu AV ČR. Badatelské metody, výsledné publikace.
K počátkům folkloristiky a etnomuzikologie v Etnologickém ústavu AV ČR v Praze (1906-1954)
Tyllner, Lubomír
Vývoj folklorního a etnomuzikologického bádání na půdě Akademie věd České republiky a v institucích, které dnešnímu Etnologickému ústavu AV ČR předcházely.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.