|
Řídicí systémy řazení reverzace pod zatížením traktorových převodovek
Holub, Přemysl ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem používaných traktorových převodovek řazených pod zatížením. Zahrnuje důvody potřebnosti konstruovat tyto převodovky a požadavky na takovéto převodové ústrojí. Podrobněji jsou zde popsány násobiče točivého momentu, jimiž je řazení pod zatížením realizováno. Za obecným popisem jednotlivých typů převodovek vždy následuje konkrétní příklad jejich použití u současných traktorů. V kapitole o mechanických převodovkách částečně řazených pod zatížením je věnována větší pozornost převodovým ústrojím traktorů tuzemské společnosti Zetor. V jedné z posledních kapitol je věnován větší prostor diferenciálním hydrostatickým převodovkám s plynulou změnou pojezdové rychlosti, neboť ty jsou považovány za nejnovější technologii přenosu točivého momentu u traktorových převodovek.
|
| |
|
Stanovení parametrů motocyklového motoru na válcovém dynamometru
Paráček, Marek
V této diplomové práci je zpracováno téma motorových a válcových dynamometrů. Pozornost je zde věnována jak historickému vývoji, tak současnému stavu v tomto oboru, především však v oblasti motocyklových dynamometrů. V této diplomové práci je také obecně popsán motocyklový motor a jeho základní konstrukční prvky. Praktická část diplomové práce se věnuje měření parametrů motocyklu na válcovém dynamometru. Tyto parametry byly měřeny při různých kombinacích vzduchových filtrů a výfukových koncovek. V rámci vyhodnocení byly výsledné hodnoty získané měřením motocyklu zpracovány jako grafické závislosti. V diskuzi jsou následně prezentovány doporučení a návrhy pro praktický provoz motocyklu. Tyto návrhy a doporučení vycházejí z naměřených hodnot.
|
|
Hodnocení parametrů vznětového motoru provozovaného na biopalivo
Tálský, Miloslav
Diplomová práce tvoří ucelený přehled biopaliv pro vznětové motory. U jednotlivých biopaliv je uveden podrobný popis jejich specifických vlastností, postup výroby a charakteristické znaky při jejich spalování popřípadě úprava vznětového motoru. Experimentální část je zaměřena na hodnocení základních parametrů motorů provozovaných na motorovou naftu, směsnou motorovou naftu a MEŘO. Zkoušenými spalovacími motory byly dva traktorové přeplňované vznětové motory, které byly koncipovány pro provoz na motorovou naftu. Výsledky motorů dosažené při spalování daných paliv, byly mezi sebou následně porovnány a vyhodnoceny. Jak z vyhodnocených experimentálních měření vyplývá, dochází při použití jak směsné motorové nafty, tak i MEŘO k negativnímu snížení točivého momentu, výkonu a ke zvýšení spotřeby paliva.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |