|
Památník vzpomínek
BARTUŠKOVÁ, Jana
Stěžejním tématem této práce v rovině teoretické i praktické je paměť a jí uchovávané vzpomínky a s nimi spojované emoce. Vzpomínky, které nám paměť umožňuje uchovávat a vybavovat, jsou mnohdy spojované s určitými předměty. K této problematice jsou vybrány názory psychologa a sociologa Bohuslava Brouka a estetika a filosofa Dušana Šindeláře. Stejné téma najdeme v tvorbě vybraných umělkyň. Realizace konceptu vytvořeného na základě teoretické části přinesla řešení v několika souborech různých variant otisků, které symbolizují pomíjivost a křehkost vzpomínek v našem životě.
|
|
Hoře
Měchura, Mojmír ; Cseres, Jozef (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Multimediální instalace kombinující fotografii, hudbu a ruchy, znázorňující příběh vraha a oběti, od jejich seznámení až po smrt v pěti stěžejních bodech.
|
| |
|
Obecná škola v Dačicích v letech 1890-1953
HABROVÁ, Vendula
Práce se zabývá popisem života žáků na Obecné škole v Dačicích v letech 1890-1953. Jednotlivé kapitoly se zabývají historií města Dačice, kapitoly obsahují také údaje o žácích, jejich výuce, výročí, oslavy a vzpomínky a také například činnost žáků ve prospěch státu za války. Práce se také zaměřuje na politické a jiné významné události, které se v daných letech odehrály, a zda a jak se projevily ve škole. Práce především analyzuje dochované prameny kroniky.
|
|
Význam a využívání vzpomínek uživatelů při poskytování terénních sociálních služeb pro seniory v Oblastní charitě Strakonice
TURKOVÁ, Helena
Práce se zabývá významem a možnostmi využití vzpomínek v sociální práci se seniory. Je rozdělena na dvě hlavní části. První část obsahuje teoretické poznatky o seniorském věku, významu vzpomínek v sociální práci se seniory a metodách sociální práce, které jsou zaměřeny na využívání vzpomínek. Druhá, praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum daného problému v konkrétní organizaci zaměřené na poskytování terénních sociálních služeb pro seniory, v Oblastní charitě Strakonice, v pečovatelské službě a osobní asistenci. Výzkum je zaměřen na analýzu významu vzpomínek uživatelů z hlediska pracovníků a uživatelů při poskytování terénních sociálních služeb, odborné zhodnocení metod práce se vzpomínkami a zvážení možností dalšího používání metod práce se vzpomínkami v této organizaci.
|
| |
|
Využití potenciálu Říma jako destinace pro české turisty
HLAVÁČKOVÁ, Michaela
Cílem této bakalářské práce bylo pokusit se přiblížit Řím, jeho památky a kulturu českým turistům. Atmosféra a historie tohoto "Věčného města" láká již více než dvě tisíciletí návštěvníky z celého světa. Dalším cílem práce bylo přiblížit zájemcům také kulturu a tradice, které se ve městě prezentují. Rozvrhnout zájezdy do celého roku a zároveň je organizovat tak, aby se v době návštěvy konala ve městě nějaká významná událost. Na základě informací získaných z dotazníkového šetření bylo navrženo 5 tras zájezdů. Do těchto návrhů byly zahrnuty památky, kulturní a společenské akce a individuální odpočinek pro každého turistu. Ubytování je situováno do centra města. Toho mohou využít mladí lidé, kteří chtějí mít v dosahu různé druhy zábavy, nebo prostě všichni, kterým nevadí ruch velkoměsta. Pro ostatní byl navržen zájezd s ubytováním u krásného jezera Bracciano, nad nímž stojí zámek Odescalchi. Turisté, kteří zvolí tuto variantu, mohou využít jezero a okolí k sportovním účelům. Mohou se zúčastnit nabízených fakultativních výletů po okolních Etruských památkách a navštívit hlavní město. V návrzích je využívána jak autobusová, tak letecká doprava.
|
| |
|
Otázka konce. Moje zkoumání otázky konečnosti z pohledu osobního prožitku a vzpomínek.
MARTINEC, Jan
Diplomová práce se skládá z praktické a teoretické části. Teoretická část se snaží o vymezení mého postoje k otázce konečnosti. Problém nahlížím z vybraných úhlů psychologie a filosofie a hledám východiska, která jsou pro mne směrodatná. Druhá část práce se zaměřuje na výtvarné umělce, kteří mne svým přístupem k řešení výtvarných problémů zaujali a inspirovali. Praktická část diplomové práce obsahuje video a obrazovou přílohu, která dokumentuje moje výtvarné řešení úkolu od přípravných skic a náčrtů po finální malby.
|
| |