Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 445 záznamů.  začátekpředchozí426 - 435další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Syndrom vyhoření v pedagogické praxi
Slívová, Tereza ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Tématem diplomové práce je syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků. Cílem práce je komplexní analýza tohoto onemocnění, kde se v první fázi práce věnuje definici syndromu vyhoření jakožto civilizační choroby dnešní společnosti a specifikaci jeho teoretických východisek. Následuje rozbor příčin, příznaků a fází vývoje syndromu. Práce v neposlední řadě rozebírá také jednotlivé možnosti léčení a vyléčení syndromu, včetně toho, jak mu předcházet, vyvarovat se ho nebo se s ním vyrovnat. Navazuje část věnující se charakteristice a vývoji pedagogické profese, jež obsahuje kapitoly rozebírající syndrom vyhasnutí právě u této profesní skupiny. Tento úsek diplomové práce se zabývá příčinami případné náchylnosti pedagogů k tomuto onemocnění, zátěži pedagogů při výkonu profese a specifickými příčinami výskytu syndromu. Cílem praktické části práce je vytvoření kazuistiky popisující konkrétní případ syndromu vyhoření u respondentky působící v pedagogické praxi. Kazuistika se opírá o kvalitativní šetření, provedené formou individuálních polostrukturovaných rozhovorů s danou respondentkou, jež je doplněno rozhovory s jejími kolegy, zaměstnavatelem, terapeutem a dalšími doprovodnými metodami, sloužícími k dokreslení situace a docílení hlubokého kontextuálního porozumění ohledně detailů tohoto konkrétního případu.
Profesní příprava žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Šupová, Dana
Tématem bakalářské práce je profesní příprava žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v oboru Stravovací a ubytovací služby na Středním odborném učilišti v Kyjově. V prvních třech teoreticky zaměřených kapitolách se práce zabývá jedinci s mentálním postižením, jejich znevýhodněním, možnostmi středoškolského vzdělávání a činiteli ovlivňujícími profesní přípravu. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Praktická část se věnuje vypracování kazuistiky vybraného žáka třetího ročníku, jeho etapám ve vzdělávání a popisem jeho obtíží při dosažení stanoveného cíle. V kvalitativním šetření jsou použity metody: pozorování, polostrukturovaný rozhovor, volný rozhovor s rodiči, analýza osobních dokumentů. Hlavním cílem praktické části je zjištění důvodu narůstajících problémů ve vzdělávání žáka a přístup rodičů a pedagogických pracovníků k jeho situaci. Na základě šetření jsou na výše uvedené střední škole vytvořena doporučení pro pedagogicko-psychologickou praxi.
Speciální vzdělávací potřeby dítěte s ADHD v běžné MŠ a v rodině.
SOUČKOVÁ, Jana
Práce se zabývá problematikou syndromu poruchy pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), jeho příčinami, výskytem a projevy v chování dítěte předškolního věku, popisuje různé druhy farmakologické léčby a psychoterapeutické přístupy. Zaměřuje se na vytvoření metodiky práce pro konkrétní dítě s ADHD, která by sloužila rodičům ke každodennímu, systematickému a cílenému výchovně vzdělávacímu působení. Popisuje spolupráci učitelky mateřské školy s rodinou.
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou roztroušená skleróza mozkomíšní
BÁRTOVÁ, Adéla
Tématem bakalářské práce je "Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou roztroušená skleróza mozkomíšní". Otázka roztroušené sklerózy je v dnešní době stále více aktuální, neboť incidence onemocnění nejen ve světě, ale i v České republice každým rokem stoupá. Jako autoagresivní chronická nemoc je roztroušená skleróza dnes stále onemocněním nevyléčitelným, avšak v její diagnostice i terapii nastalo v posledních letech mnoho změn. Nemoc nejčastěji postihuje jedince v produktivním věku. V prvých letech onemocnění bývá pacient často bez klinických příznaků, což donedávna vedlo k představě, že s dlouhodobou léčbou není kam spěchat. Ukázalo se však, že jen včasná diagnostika a následně včasně zahájená léčba je jedinou prevencí trvalého neurologického postižení. V terapii choroby má s farmakologickou léčbou své nezastupitelné místo i fyzioterapie, která pomáhá pacientovi udržet aktivní a kvalitní život. Smyslem bakalářské práce je podat komplexní pohled o daném onemocnění. Teoretická část mé práce se zabývá problematikou roztroušené sklerózy jako celku. Cílem této části je shrnutí nejnovějších informací a poznatků o daném onemocnění. Jsou zde popsány předpokládané příčiny vzniku, výskyt, jednotlivé příznaky, průběh, typy onemocnění a diagnostika spolu s diagnostikou diferenciální. Závěr teoretické části informuje o terapii nemoci zahrnující léčbu farmakologickou, která je doplněna o její komplikace a léčbu rehabilitační shrnující terapii všech symptomů, které se u choroby vyskytují. V dnešní době se lze setkat s různými náhledy na rehabilitaci roztroušené sklerózy. Podle mnoha již proběhlých fyzioterapeutických studií se však velmi pozitivně u pacientů osvědčily metodiky založené na neurofyziologickém podkladě. Mým cílem v praktické části je jednu z těchto metod představit. Na základě porovnání výsledků ze vstupního a výstupního vyšetření lze zhodnotit efekt aplikované individuální fyzioterapie využívající neurofyziologických poznatků u konkrétního pacienta. Tato práce je koncipována jako případová studie ve formě kazuistiky. K ověření účinnosti využívané fyzioterapie byl vybrán kvalitativní výzkum založený na účelovém sběru dat. Data byla získána metodami rozhovoru, pozorování, analýzy zdravotnické dokumentace a kineziologického vyšetření. K vyhodnocení změn klinického stavu pacienta po půlroční terapii bylo provedeno vstupní a výstupní vyšetření, které zahrnovalo sadu testů. Tyto testy umožňují terapeutovi komplexně zhodnotit efekt rehabilitace u nemocných s centrálním postižením, především u pacientů s roztroušenou sklerózou. Testy byly vybrány se zaměřením na klinické projevy nemoci. Vyšetřena byla rovnováha, ataxie, dysdiadochokinéza, vzpřimovací a rovnovážné reakce, chůze, svalová síly a spasticita. Pro vyšetření jemné motoriky byl použit test úchopu a pro zjištění rozsahu pohybu v kloubech goniometrie. Výsledky výzkumu prokázaly, že individuální fyzioterapie využívající neurofyziologických poznatků spolu s aerobní terapií a dalšími vhodně zvolenými technikami dle aktuálních potíží pacienta, má pozitivní efekt na jeho celkový zdravotní stav. Bakalářská práce může posloužit jako teoretický podklad pro potřeby výuky či jako informační materiál pro všechny, kdo se o problematiku tohoto onemocnění zajímají. Pro fyzioterapeuty může být inspirací, jak postupovat v rehabilitaci pacientů s roztroušenou sklerózou.
Kresba dítěte předškolního věku
STAŇKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá dětským výtvarným projevem v mateřské škole. Seznamuje čtenáře s vývojem dětské kresby, s jejím obsahem, pedagogickými a psychologickými přístupy při interpretaci dětské kresby. Sleduje a porovnává celkem 74 dětských kreseb od 19 dětí z mateřské školy. V časovém rozmezí osmi měsíců. První část byla realizována v červnu, kdy děti nakreslily dům a postavu. Realizace druhé části proběhla v únoru, kdy s odstupem osmi měsíců děti znovu kreslily dům a postavu. Zkoumá kresbu, jako vodítko k poznání osobnosti. Sleduje se individuální posun jednotlivce, vývoj grafomotoriky za uplynulé období, odlišnost výtvarného projevu dívek a chlapců.
Vývoj výtvarného projevu u předškolních dětí (kazuistická studie)
ČERNÁ, Ludmila
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku, resp. na jeho proměny v průběhu cca jednoho roku. Teoretická část popisuje předškolní období, výtvarné zobrazení, jeho proměny, důležité mezníky a typické rysy. Zároveň popisuje souvislosti výtvarného projevu s rozvojem v oblasti kognitivní, oblasti motoriky a percepce apod. Praktická část se zabývá výtvarným projevem čtyř předškolních dětí. Sledovány jsou jeho proměny a souvislosti s celkovým vývojem zkoumaných dětí a to formou kazuistické studie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 445 záznamů.   začátekpředchozí426 - 435další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.