Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Život Arta Tatuma a jeho význam v histor ii jazzu
Lobanova, Elena ; SLAVÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; Kristian, Vítek (oponent)
Tato práce pojednává o životě a tvorbě jazzového klavíristy Arta Tatuma, jeho významu pro generace muzikantů mezi 40-50 lety. V práci je kladen důraz na jeho hudební život a historii jazzu v 30-40 letech. Jádrem práce je popsání rozvoje Tatuma jako osoby a vznikání a popisu jeho vlastního stylu hry na klavír. Jádrem pojednání je analýza nahrávky jazzového standardu "Ain't Misbehavin' " od vynikajícího klavíristy Fattsa Wallera z roku 1938 v interpertaci Arta Tatuma. Autor své poznatky podkládá vlastními hudebními postoji a východisky.
Proměny hudby Paula Motiana během jeho k ariéry
Tengler, Jakub ; SLAVÍK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠOLTIS, Daniel (oponent)
Tato práce je zaměřena na osobnost bubeníka, perkusionisty a skladatele Paula Motiana. Paul Motian je kritikou stále častěji označován za jednoho z nejlepších jazzových bubeníků v celé historii jazzu. Cílem práce je zmapovat Motianův umělecký život, schopnost charakterizovat několik rozdílných etap jeho hudební kariéry a pochopení jeho hudebního myšlení. Práce je doplněna o transkripce z různých období a analýzy jeho vybraných nahrávek.
Dílo Erwina Schulhoffa ovlivněné jazzem
Kabrna, Ondřej ; RŮŽIČKA, Karel (vedoucí práce) ; HONZÁK, Jaromír (oponent)
Diplomová práce mapuje tvorbu Erwina Schulhoffa, zejména tu, která je ovlivněna jazzem a dobovou populární hudbou. Je proto provedena charakteristika všech jeho děl od roku 1914 až do autorovy smrti. Autor práce prošel veškeré dostupné notové materiály včetně dochovaných autografů, podává tak informace o prozatím málo probádaných oblastech Schulhoffova díla, s množstvím notových ukázek. Zároveň srovnává tvorbu tohoto skladatele s ostatní českou a světovou tvorbou skladatelů ovlivněných jazzem a dobovou populární hudbou. V poslední části práce se zabývá možnostmi transformací Schulhoffova díla a nabízí vlastní řešení.
OSOBNOST A HUDBA AHMADA JAMALA, ANALÝZA JEHO PŘÍSTUPU K JAZZOVÉMU KLAVÍRNÍMU TRIU
Šupák, Michal ; RŮŽIČKA, Karel (vedoucí práce) ; Růžička, Jiří (oponent)
Tato práce je zaměřena na osobnost Ahmada Jamala, jazzového klavíristy, který v padesátých letech dvacátého století svým osobitým minimalistickým stylem a nekonvenčním přístupem k aranžmá položil základy moderního jazzu zejména v oblasti klavírního tria. Z nich pak ve své tvorbě vycházeli mj. Miles Davis, Cannonball Adderley nebo Keith Jarrett. Za pomocí transkripcí a rozboru tří skladeb z legendárního alba Live at The Pershing: But Not For Me z roku 1958 se autor práce snaží čtenáři přiblížit Jamalův styl hry, jeho kompoziční a aranžérské prostředky v rámci klavírního tria a definovat prvky, které učinily jeho dílo zásadní pro pozdější vývoj v této oblasti.
Kontrabas v jazzu jako sólový nástroj
Tichý, Petr ; HONZÁK, Jaromír (vedoucí práce) ; Novotný, Marek (oponent)
Cílem hledání této práce je mapování cesty kontrabasové hry a její emancipace od doprovázení v raných jazzových kapelách až po sólové koncerty. Práce mimo jiné popisuje okolnosti a důvody vzniku prvního alba sólového kontrabasu nahraného v prosinci roku 1968 Barrem Phillipsem.
DĚJINY ČESKÉHO JAZZOVÉHO PIANA
Kabrna, Ondřej ; RŮŽIČKA, Karel (vedoucí práce) ; Růžička, Jiří (oponent)
Diplomová práce mapuje nejstarší projevy jazzu v Čechách, podrobně se zabývá jazzovými klavíristy. Práce končí rokem 1968. Celé období je rozčleněno do několika etap, v každé je nejprve krátce nastíněna celková situace hudby jazzové oblasti, jmenována důležitá seskupení a sólisté a poté jsou jmenováni důležití klavíristé. Činnost většiny jmenovaných je dokumentována ukázkami jejich hry, tj., jsou citovány důležité nahrávky. Autor tím popisuje i jednotlivé pianistické styly konkrétních hráčů, zároveň tím dochází ke srovnání českých hráčů s okolním světem a americkým jazzem.
Strukturální prvky v hudbě Milese Davise
Rajnošek, Bharata ; SLOVÁČEK, Antonín (vedoucí práce) ; KOP, František (oponent)
Práce Strukturální prvky v hudbě Milese Davise se zabývá proměnou jazzového paradigmatu, dotýká se letmo několika zásadních momentů v překotném životě velikána Milese Davise, a snaží se zachytit alespoň pár subjektivně důležitých okamžiků v životě Milese Davise. Práce také vymezuje čím je jazz pro autora, ve stručnosti pak též autorovy základní hudební preference. S tím pak dále souvisí snaha o uchopení fenoménu jazzové osobnosti a v kontextu pak i samozřejmě Milese Davise. Autor se snaží o pochopení jedinečnosti jeho přínosu a vlivu na hudbu obecně. V překvapivém závěru objevuje jako nejdůležitější Davisův vliv začátek jeho jazzrockového období. Tam spatřuje zcela zásadní vrchol - proměnu samotné podstaty jazzové interpretace - změnu v přístupu k jazzovému tématu jako hlavě celé skladby. Skladba je nahrazena pouhým motivem či frází. Tím dochází k posunu možností živé interpretace a zároveň nejdůležitějšímu posunu ve vývoji jazzového paradigmatu a způsobu práce se strukturálními prvky.
Současní přední trumpetoví interpreti
Doležal, Jakub ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Současní přední trumpetoví interpreti je věnována hlavním osobnostem současné trumpetové scény napříč klasickou hudbou, jazzem a orchestrálním hraním. Pojednává hlavně o životopisech, dosavadních úspěších vybraných hráčů a jejich současném vystupování. U každého interpreta jsou také uvedeny značky a typy nástrojů, na které hraje, pokud to je možné, tak i druhy nátrubků. Jsou zde uvedeni zástupci jak starší, tak mladší nastupující generace. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První pojednává o osobnostech, které se věnují téměř výhradně sólové interpretaci klasické hudby. Druhá kapitola se zabývá významnými interprety současné jazzové scény. V další části práce jsou pak uvedeny nejvýznamnější osobnosti věnující se jazzu i klasické hudbě a závěrečná kapitola je věnována významným orchestrálním sólistům.
Multižánrová flétnová tvorba Mika Mowera
Juričová, Jana ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; KOUTNÍK, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce mapuje život a flétnovou tvorbu britského flétnisty a multižánrového skladatele Mika Mowera. Jeho dílo je silně ovlivněno nonartificiální hudbou, proto je v práci i rozsáhlejší kapitola o historii užití flétny jako plnohodnotného nástroje v jazzu. Tato kapitola se věnuje jak žánrům jazzu, tak významným interpretům. Druhá část práce se zabývá Mowerovými koncertními skladbami pro flétnu (koncert, sonáty, suity, sólové skladby).
Taneční orchestr Metroklub
ŠULISTOVÁ, Hana
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První se zabývá vývojem české moderní populární hudby a jazzu od 40. let 20. století do současnosti, se zaměřením na swingovou hudbu. Druhá část je věnována Tanečnímu orchestru Metroklub, jeho historii a vývoji od druhé světové války do současnosti. Zaměřuje se na jeho proměny pod vlivem politického vývoje, jeho repertoár, veřejnou činnost i jednotlivé členy souboru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.