Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Baletní škola Olgy Kyndlové, Státní opera Praha
Adams, Tereza ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výuky v Baletní škole Olgy Kyndlové ve Státní opeře Praha, která si klade za cíl připravit své žáky ke studiu na taneční konzervatoři. Jsou zde popsány jednotlivé lekce, jaké principy výuky se v této škole používají a jaké má výuka cíle. Práce obsahuje shrnutí i dalších aktivit a úspěchů žáků školy na tanečních soutěžích a představeních. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vlastností a dovedností pedagoga tance, na co by měl klást důraz při výuce žáků a následně jsou zde popsány požadavky pro přijetí žáka na taneční konzervatoř. V poslední části práce jsou uvedeny grafy s výsledky z dotazníků, které obdrželi současní žáci Baletní školy Olgy Kyndlové. Otázky byly zaměřeny na spokojenost žáků s výukou, na jejich osobní názory a plány do budoucna.
Držení těla v klasickém tanci z hlediska kineziologie
Danzerová, Barbora ; ČUMPELÍK, Jiří (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Magisterská práce se zabývá držením těla (posturou), které slouží ke stabilizaci vertikální polohy těla v gravitačním poli a které je oporou pohybu. Bez držení těla nemůže žádný cílený pohyb vzniknout. Tato práce se zaměřuje především na fyziologicky správné držení těla v klasické taneční technice při současném vytáčení dolních končetin en dehors, jelikož jde o předpoklad pro realizování dalších pohybových vazeb bez rizika přetížení nebo poranění pohybového aparátu.
Domovy mládeže a jejich využití studenty tanečních konzervatoří
Šimůnková, Lucie ; SCHUBERTOVÁ, Erika (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jaké ubytovací možnosti nabízejí vybrané pražské taneční konzervatoře dojíždějícím studentům. První - teoretická část práce představuje strukturu českého školského systému, kde jsou ze vzdělávacích institucí podrobněji rozebrány osmileté konzervatoře a ze školských zařízení domovy mládeže. Dále charakterizuje vývojové období dospívání, kam svým věkem studenti konzervatoře spadají. Druhá - praktická část analyzuje výsledky výzkumné sondy, která proběhla za použití dotazníkové metody u mimopražských studentů dvou zvolených škol - Tanečního centra Praha a Taneční konzervatoře hl. m. Prahy. Zpracované informace byly použity k účelu ověření stanovených hypotéz a získání ucelenějšího pohledu na mimořádně náročnou životní etapu dojíždějících studentů.
Životospráva dospívajícího tanečníka
Krupičková, Tereza ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; MIKYSKOVÁ, Barbara (oponent)
Bakalářská práce se zabývá životosprávou dospívajících tanečníků, respektive studentů tanečních konzervatoří. V obsahu práce jsou zahrnuty informace opírající se o odbornou literaturu, ale z větší části je práce postavena na základě mých vlastních zkušeností a doplněna informacemi z pilotní studie, která byla provedena formou dotazníků na třech pražských tanečních konzervatořích. Cílem mé studie bylo zjistit, jak se dospívající studenti tanečních konzervatoří stravují, jak vnímají své tělo a jak se vyrovnávají s tlakem na dokonalost v ohledu správně vypadající postavy.
Metodika výuky společenského tance
Kolda, Michal ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; ZILVAROVÁ, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem společenského tance. Zahrnuje první historické společenské tance, mnoho dalších tanců, které ovlivnily současnou podobu dnešních společenských tanců, až po nahlédnutí do dalšího vývoje tohoto stylu tance.
Osobnost Ohada Naharina
Šťávová, Helena ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; Indráková, Tereza (oponent)
Moje bakalářská práce nazvaná Osobnost Ohada Naharina si klade za cíl přiblížit počátek vývoje moderního tance v tehdejším státě Palestina a vliv tanečních proudů ze zahraničí. Představuji zde vznik moderní taneční skupiny Batsheva Dance Company a jedinečného choreografa Ohada Naharina, který dovedl tento soubor na samý vrchol ve světovém měřítku. Na základě rozboru a analýzy jeho choreografií, vykresluji profil tohoto izraelského tvůrce, jenž způsobil revoluci na taneční scéně současného tance v Izraeli a ve světě.
Něco mezi námi - práce se skupinou interpretů
Reihserová, Lenka ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Abstrakt Ve své magisterské práci jsem se zaměřila na práci se skupinou interpretů. Snažila jsem se toto téma přiblížit z pohledu tanečního pedagoga, který respektuje taneční techniky, a zároveň hledá způsob, jak rozvíjet tanečníka, aby byl co nejlépe připraven na profesionální dráhu a bývá často součástí nějaké skupiny. Ve svém hledání jsem dospěla k několika důležitým poznatkům, které jsem zahrnula do jednotlivých kapitol. Uvědomila jsem si důležitost senzomotoriky a vnímání, smysl taneční improvizace a nahlédla jsem i do problematiky formování osobnosti pedagoga i tanečníka. Své teoretické poznatky jsem uplatnila během praktického zkoumání, které popisuji v poslední kapitole.
Jerome Robbins - základní teze jeho přínosu v klasickém tanci
Grabcová, Eliška ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na osobnost Jeroma Robbinse a jeho přínos klasickému tanci. Práce slouží jako základní zdroj informací o Robbinsově životě, vlivu na taneční svět a jeho tvorbě. Cílem práce je informovat o Robbinsově obohacení klasické baletní techniky dalšími tanečními styly a přiblížit jeho nový pohled na vývoj klasického tance v 20. století.
Pedagogická a choreografická práce Joe Alegado
Jirmanová, Anna ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá životem JoaAlegada, zejména jeho prací pedagogickou a choreografickou. Výchozím bodem byli rozhovory s tímto umělcem, které umožnili zachytit osobitý pohled JoeAlegada na taneční umění.
Hlasová výchova pro taneční pedagogy
Kafková, Martina ; VODÁČKOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; JANDA ROGLOVÁ, Tereza (oponent)
Předkládaná magisterská práce je osobní reflexí pedagogického hledání na téma: Hlasová výchova pro taneční pedagogy. Vychází z uměleckého prostředí profesionálního drilu, od kterého se vědomě odklání k cestě za hlasovým projevem objevovaným primárně skrze lidské potřeby. Autorka předkládá názor, že základním kamenem pro jakoukoliv pedagogickou práci s ?křehkým? člověkem, je pocit vzájemné důvěry, bezpečí a dostatečného prostoru ke zkoušení. Touto optikou je teze zpracována a vědomě předkládána. Autorčino hledání pedagogického přístupu ke studentovi, je jakousi paralelou existenciální podoby zachycené v bakalářské práci pod názvem: Autorská existence, aneb od jeviště k dětským hřištím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.