|
Baletní škola Olgy Kyndlové, Státní opera Praha
Adams, Tereza ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výuky v Baletní škole Olgy Kyndlové ve Státní opeře Praha, která si klade za cíl připravit své žáky ke studiu na taneční konzervatoři. Jsou zde popsány jednotlivé lekce, jaké principy výuky se v této škole používají a jaké má výuka cíle. Práce obsahuje shrnutí i dalších aktivit a úspěchů žáků školy na tanečních soutěžích a představeních.
Jedna z kapitol je věnována charakteristice vlastností a dovedností pedagoga tance, na co by měl klást důraz při výuce žáků a následně jsou zde popsány požadavky pro přijetí žáka na taneční konzervatoř.
V poslední části práce jsou uvedeny grafy s výsledky z dotazníků, které obdrželi současní žáci Baletní školy Olgy Kyndlové. Otázky byly zaměřeny na spokojenost žáků s výukou, na jejich osobní názory a plány do budoucna.
|
|
Držení těla v klasickém tanci z hlediska kineziologie
Danzerová, Barbora ; ČUMPELÍK, Jiří (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Magisterská práce se zabývá držením těla (posturou), které slouží ke stabilizaci
vertikální polohy těla v gravitačním poli a které je oporou pohybu. Bez držení těla
nemůže žádný cílený pohyb vzniknout.
Tato práce se zaměřuje především na fyziologicky správné držení těla v klasické
taneční technice při současném vytáčení dolních končetin en dehors, jelikož jde o
předpoklad pro realizování dalších pohybových vazeb bez rizika přetížení nebo
poranění pohybového aparátu.
|
|
Domovy mládeže a jejich využití studenty tanečních konzervatoří
Šimůnková, Lucie ; SCHUBERTOVÁ, Erika (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jaké ubytovací možnosti nabízejí vybrané pražské taneční konzervatoře dojíždějícím studentům. První - teoretická část práce představuje strukturu českého školského systému, kde jsou ze vzdělávacích institucí podrobněji rozebrány osmileté konzervatoře a ze školských zařízení domovy mládeže. Dále charakterizuje vývojové období dospívání, kam svým věkem studenti konzervatoře spadají.
Druhá - praktická část analyzuje výsledky výzkumné sondy, která proběhla za použití dotazníkové metody u mimopražských studentů dvou zvolených škol - Tanečního centra Praha a Taneční konzervatoře hl. m. Prahy. Zpracované informace byly použity k účelu ověření stanovených hypotéz a získání ucelenějšího pohledu na mimořádně náročnou životní etapu dojíždějících studentů.
|
|
Životospráva dospívajícího tanečníka
Krupičková, Tereza ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; MIKYSKOVÁ, Barbara (oponent)
Bakalářská práce se zabývá životosprávou dospívajících tanečníků, respektive studentů tanečních konzervatoří. V obsahu práce jsou zahrnuty informace opírající se o odbornou literaturu, ale z větší části je práce postavena na základě mých vlastních zkušeností a doplněna informacemi z pilotní studie, která byla provedena formou dotazníků na třech pražských tanečních konzervatořích. Cílem mé studie bylo zjistit, jak se dospívající studenti tanečních konzervatoří stravují, jak vnímají své tělo a jak se vyrovnávají s tlakem na dokonalost v ohledu správně vypadající postavy.
|
| |
|
Osobnost Ohada Naharina
Šťávová, Helena ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; Indráková, Tereza (oponent)
Moje bakalářská práce nazvaná Osobnost Ohada Naharina si klade za cíl přiblížit počátek vývoje moderního tance v tehdejším státě Palestina a vliv tanečních proudů ze zahraničí. Představuji zde vznik moderní taneční skupiny Batsheva Dance Company a jedinečného choreografa Ohada Naharina, který dovedl tento soubor na samý vrchol ve světovém měřítku. Na základě rozboru a analýzy jeho choreografií, vykresluji profil tohoto izraelského tvůrce, jenž způsobil revoluci na taneční scéně současného tance v Izraeli a ve světě.
|
|
Něco mezi námi - práce se skupinou interpretů
Reihserová, Lenka ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Abstrakt
Ve své magisterské práci jsem se zaměřila na práci se skupinou interpretů.
Snažila jsem se toto téma přiblížit z pohledu tanečního pedagoga, který respektuje taneční techniky, a zároveň hledá způsob, jak rozvíjet tanečníka, aby byl co nejlépe připraven na profesionální dráhu a bývá často součástí nějaké skupiny.
Ve svém hledání jsem dospěla k několika důležitým poznatkům, které jsem zahrnula do jednotlivých kapitol.
Uvědomila jsem si důležitost senzomotoriky a vnímání, smysl taneční improvizace a nahlédla jsem i do problematiky formování osobnosti pedagoga i tanečníka.
Své teoretické poznatky jsem uplatnila během praktického zkoumání, které popisuji v poslední kapitole.
|
| |
| |
|
Hlasová výchova pro taneční pedagogy
Kafková, Martina ; VODÁČKOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; JANDA ROGLOVÁ, Tereza (oponent)
Předkládaná magisterská práce je osobní reflexí pedagogického hledání na téma: Hlasová výchova pro taneční pedagogy. Vychází z uměleckého prostředí profesionálního drilu, od kterého se vědomě odklání k cestě za hlasovým projevem objevovaným primárně skrze lidské potřeby. Autorka předkládá názor, že základním kamenem pro jakoukoliv pedagogickou práci s ?křehkým? člověkem, je pocit vzájemné důvěry, bezpečí a dostatečného prostoru ke zkoušení. Touto optikou je teze zpracována a vědomě předkládána. Autorčino hledání pedagogického přístupu ke studentovi, je jakousi paralelou existenciální podoby zachycené v bakalářské práci pod názvem: Autorská existence, aneb od jeviště k dětským hřištím.
|