|
Corporate Performance Management a jeho podpora nástroji BI
Koucký, Jiří ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Corporate Performance Management (CPM) je poměrně nově se rozvíjející obor. Vychází z předpokladu, že řízení podniků vyžaduje vytvoření speciálních procesů, metodologií, metrik a systémů potřebných k měření a řízení podnikové výkonnosti. Mým cílem je v této práci rozlišit a popsat různé přístupy k této problematice. V prvním přístupu se zkoumá především finanční výkonnost podniku, finanční plánování a finanční konsolidace. Druhý přístup se zaměřuje na metody pro naplňování strategie jako je ballanced scorecard nebo strategické mapy. Poslední přístup reprezentuje CPM jako celopodnikovou manažerskou metodologii. Zmiňuji se o nejlepších manažerských praktikách a o celostním pohledu na CPM podle renomovaných světových konzultantů. Nemohu zapomenout poukázat na význam moderních informačních technologií pro podporu CPM, jimiž jsou nástroje Business Intelligence (BI). Ve zvláštní kapitole píši o předních světových dodavatelích BI a o kategoriích BI nástrojů pro podporu CPM.
|
| |
|
Hromadná kustomizace
Uchytil, Radek ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Dedouchová, Marcela (oponent) ; Heřman, Jan (oponent)
Práce systematicky prezentuje poznatky o hromadné kustomizaci. Zabývá se nejprve definicí termínu a obsahem pojmu. Následuje popis základních charakteristik hromadné kustomizace, strategie její aplikace, klíčové faktory úspěchu, problematika komplexity a především komunikace při hromadné kustomizaci výrobků. Hlavním cílem práce je prokázání vztahu mezi pomalým rozvojem hromadné kustomizace výrobků a současným stavem konfiguračních systémů. Práce za účelem naplnění hlavního cíle přináší analýzu konfiguračních systémů a prezentuje výsledky emipirického výzkumu padesáti českých konfigurátorů.
|
|
Strategie podniku v kontextu současného vývoje
Krause, Josef ; Kohoutová, Helena (vedoucí práce) ; Dedouchová, Marcela (oponent) ; Bartes, František (oponent)
Určení základní strategické orientace podniku je v dnešní době nesmírně obtížné. Svět se významným způsobem mění a objevují se nové faktory, na které podniky nejsou často připraveny. Cílem práce je provést srovnání a zhodnocení různých přístupů ke strategiím a ke zdrojům konkurenční výhody, identifikovat základní trendy, které v současné době v podnikovém okolí probíhají. Dalším cílem je identifikovat hlavní problémy, které podniky v České republice musí řešit při tvorbě a realizaci strategie. Součástí práce je rovněž vyhodnocení dopadu vybraných faktorů na tvorbu hodnoty podniků.
|