Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhledávání graffiti tagů podle podobnosti
Semerák, Vojtěch ; Malčík, Dominik (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Graffiti tag si lze představit jako podpis jeho autora. Tato práce zkoumá využití metod rozpoznávání podpisů v rámci prevence a potírání graffiti vandalismu. Taktéž jsou analyzovány rozdíly mezi podpisy a graffiti tagy.
Hrozba vandalismu na atraktivitách cestovního ruchu a možnosti prevence
Yelemessova, Karmela ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Táto práce řeší problematiku vandalismu na atraktivitách cestovního ruchu. Zabývá se především klasifikací jednotlivých aktů vandalismu a jejich zařazením do obecnějších skupin s cílem usnadnit proces analýzy těchto aktů a následné určit efektivní opatření proti vzniku podobných aktů vandalismu v budoucnu. V rámci této práce se jednotlivé akty vandalismu dělí podle druhů turistických atraktivit, na nichž k těmto aktům dojde. Práce je rozdělena do dvou častí a do šesti kapitol. V rámci teoretické části jsou uvedeny relevantní definice pro tuto práci, současné postoje k dané problematice a je navržen způsob klasifikace aktů vandalismu. V rámci praktické části jsou projednány jednotlivé případy vandalismu na atraktivitách cestovního ruchu. V poslední kapitole praktické časti jsou jednotlivé akty vandalismu analyzovány podle faktorů, které jsou popsány v první časti práce. V rámci této kapitoly jsou také navržena opatření proti vzniku obdobních aktů vandalismu v budoucnu.
Graffiti, umění nebo vandalismus?
TEREŠČENKO, Artur
Cílem této bakalářské práce bude provedení výzkumu, zaměřeného na komparaci názorů na graffiti. Autor shromáždí pohledy na graffiti od různých respondentů, jichž se tento fenomén dotýká. Například: graffiti z pohledu policie, zástupců škol či veřejné správy, středoškolské mládeže či samotných reprezentantů této subkultury. Práce může svým zaměřením přispět k pochopení různých náhledů na danou problematiku. Závěrem práce autor shrne do formulování možností využití informací o graffiti v rámci prevence kriminality na středních školách. Například může být součástí výstupu práce představení preventivní aktivity na dané téma.
Motivace ke graffiti a pohled (názor) společnosti na tuto problematiku
HAZUKOVÁ, Michaela
V teoretické části je nejprve uveden termín subkultura její definice a vymezení pojmu graffiti. Věnuji se jak současnému, tak historickému vývoji v Čechách i ve světě. Vysvětluji specifické výrazy pro danou subkulturu. Dále se zabývám motivací, tvořivostí a vandalismem. V neposlední řadě věnuji pozornost jednání sprejerů v rámci právního pořádku České republiky. Cílem výzkumné části je zjistit, jaké jsou hlavní nejsilnější důvody pro tvorbu graffiti a jaký názor má na tvoření sprejerů naše společnost. .Pro realizaci výzkumné části práce jsem zvolila kvalitativní typ výzkumu, metodu dotazování, techniku polořízených rozhovorů. Výzkum probíhal v Českých Budějovicích v období od ledna do března 2011. Pro výběr respondentů jsem zvolila metodu snowball sampling (nabalování). Celkem jsem oslovila jedenáct respondentů, z toho výzkumu se nakonec bylo ochotno zúčastnit sedm z nich. Výzkumný soubor č. 1 tvořili sprejeři ve věku od osmnácti do třiatřiceti let. Jednalo se o kvalitativní rozhovory v minimální délce jeden a půl hodiny. Doplňkový soubor č. 2 tvořilo sedmdesát respondentů ve věku šestnáct až pětapadesát let. Respondenti v tomto souboru byli požádáni o vyplnění krátkého dotazníku. Všichni respondenti bydlí v Českých Budějovicích nebo v jeho blízkém okolí. Výsledky výzkumu ukázaly, že sprejery ke své činnosti nejvíce motivují tyto důvody: osobní zájem o výtvarné umění a činnost s ním spojenou, vyjádření svých vnitřních pocitů, možnost šokovat, získat uznání, realizovat své fantazie, svobodně se projevovat a v neposlední řadě je to adrenalin a dobrodružství, které doprovází především nelegální tvorbu graffiti. Uvedenou bakalářskou práci je možno využít v institucích, které pracují se subkulturami a rizikovou mládeží. Využití může najít i v otázce prevence. Především je tato práce věnována všem, kteří chtějí pochopit a porozumět činnosti, jednání a vyjádření sprejerů.
Rizikově se chovající děti a jejich rodinné zázemí
KULHÁNKOVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u dětí v závislosti na jejich rodinném prostředí. Do jaké míry rodiče, a rodinné zázemí, ve kterém děti žijí, ovlivňuje jejich chování, hodnoty a postoje ve vztahu k rizikovému chování. Teoretická část je věnována rodině jako instituci a vztahové síti a projevům a podstatě rizikového chování u dětí. Praktická část sleduje, zda výskyt užívání legálních, případně nelegálních návykových látek v rodinném prostředí ovlivňuje chování dětí. Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit, jaké zkušenosti mají děti ze Základní školy v Chlumčanech a děti z Dětského diagnostického ústavu v Plzni s kouřením cigaret a konzumací alkoholu. Do jaké míry si uvědomují nebezpečí skryté v návykových látkách a jak hodnotí jejich rizikovost ve vztahu ke své zkušenosti. Z tohoto šetření jsou vyvozeny určité závěry.
Subkultura graffiti. Primitivní vyjádření ulice.
SLAMKOVÁ, Petra
Práce se zabývá subkulturou graffiti v České republice, konkrétně v Českých Budějovicích. V první části seznamuje s pojmem a historií graffiti. Hlavní část je věnována podrobnému popisu subkultury: kdo je writer a crew se kterou maluje, jak se mladý člověk dostane ke graffiti a proč. Dále popisuje vztah subkultury a společnosti, jak na sebe vzájemně reagují a jak se vůči sobě vymezují. Na základě teorie přechodových rituálů (rites de passage) Arnolda van Gennepa, řeší čtvrtá kapitola otázku graffiti jako rituálu. Následujícím dílčím tématem je gender v subkultuře graffiti, protože graffiti není jen čistě mužskou záležitostí. Předmětem polsední části práce je street art a graffiti a umění. Obě témata jsou na hranici subkultury a mainstreamu a z části zasahují až do sféry komerce a obchodu.
Opuštěný prostor. Série nástěnných maleb v prostředí městské periferie.
MALÁK, Martin
V této teoreticko-prakticky zaměřené diplomové práci se zabývám problematikou opuštěného prostoru a jeho potenciálem pro vlastní výtvarnou tvorbu. Nejprve se pokouším nastínit moderní aspekty v umění ve vztahu k periferní tvorbě. Zaměřuji se na výrazný fenomén graffiti a jeho úlohu v rámci kulturního vývoje moderní společnosti. V této souvislosti se snažím charakterizovat fenomén místa a prostoru. Následně se věnuji významu periferie z pohledu psychologie životního prostředí. Po té provádím kritickou reflexi fragmentů teoretických poznatků a nová zjištění uplatňuji v rámci řešení daného výtvarného problému. V praktické části práce vytvářím triptych nástěnných maleb v prostředí městské periferie na téma opuštěného prostoru a následně provádím jejich interpretaci.
Sociální práce s příslušníky neformálních subkultur - sprejeři v Českých Budějovicích
JERSÁKOVÁ, Klára
Fenomén graffiti je v současné době stále často diskutovaný a medializovaný jev. Běžně prezentovaným profilem sprejera je mladistvý jako součást subkultury graffiti, naplňující touto formou svou potřebu adrenalinu, obvykle ve spojení s dalšími sociálně patologickými jevy jako je drobná kriminalita či zneužívání drog. V této práci se zaměřím na vysvětlení samotného pojmu subkultura spolu s jejím původem a funkcí, na prohloubení a pochopení znalostí o graffiti, jak ve smyslu umění, tak i patologických jevů. Důležitým prvkem této práce je vysvětlení vztahu motivace ke tvorbě graffiti. Cílem práce je zmapovat a kvalitativně popsat subkulturu sprejerů a sprejerek v Českých Budějovicích v kontextu systému preventivních a represivních opatření. Jako výzkumná metoda bude použito kvalitativní šetření pomocí strukturovaného interview s cílovými skupinami, doplněné o pozorování. Dále bude použita sekundární analýza dat (literatura). Hlavní cílový soubor bude tvořen sprejery působícími v Českých Budějovicích a bude vybírán pomocí techniky snowball. Doplňkový soubor bude tvořen odbornou veřejností, která přichází s cílovým souborem do kontaktu. Hypotézy byly vzhledem ke kvalitativní povaze výzkumu stanoveny až na základě výsledků. Z nich vyplývá, že základní motivací k tvorbě graffiti je potřeba sebevyjádření a sebeurčení. Velký význam zde představuje skupina, která poskytuje důvěru a přátelské vztahy. Sociální patologie se ve subkultuře vyskytují nikoli však v přímé souvislosti s graffiti. Pochopení motivace a prožívání samotných sprejerů je zásadním bodem této práce. Mohlo by přispět k zlepšení komunikace mezi oběma stranami {--} sprejery a represivními složkami. Než člověk vysloví své výroky, které jsou nejčastěji negativního významu, měl by o tomto tématu vědět alespoň základy.
Hip hop jako kulturní styl, jeho spicifika a vliv na teenagery
POSPÍŠIL, Jan
Tato bakalářská práce pojednává o historii hip hopu, jeho specifikách a elementech, zabývá se vlivem hiphopové subkultury na teenagery a poukazuje na pozitivní i negativní aspekty spojené s tímto kulturním stylem. V tomto ohledu je také práce rozčleněna do kapitol. První část pojednává o historii hip hopu, spojitosti náboženství a hip hopu a také o hip hopu v Čechách. Druhá se specifikuje na základní elementy hip hopové kultury jako je DJing, MCing, breakdance, beatbox a graffiti. Poslední se zaměřuje na vliv hip hopové kultury na teenagery, kde jsou vyhodnoceny informace o vlivu hudby a hiphopu. Pracovní materiál byl získán od studentů čtyř českých gymnázií formou dotazníku.
Vlakové nádraží
PETRÁŠOVÁ, Jitka
Teoretická část této práce se týká přítomnosti a pojetí technicistního prvku v dřívějším i současném českém malířství. Blíže zkoumá toto téma v díle nejvýraznějších současných výtvamých umělců a dotýká se i fenoménu graffiti a jeho vlivu na současnou uměleckou tvorbu. Dále vysvětluje můj záměr a technický postup při práci na praktické části diplomové práce {--} cyklu šesti tematických maleb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.