Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Usage of drones in the Logistics of the company SKODA AUTO a.s.
Čajko, Adam ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Vinš, Marek (oponent)
Diplomová práce Využití dronů v logistice firmy ŠKODA AUTO a.s. reaguje na aktuální trend bezpilotních letadel (dronů), které nacházejí své využití v mnoha oblastech. Cílem práce je analyzovat legislativu upravující provoz dronů ve vybraných zemích, posoudit vhodnost nasazení dronů na konkrétní proces inventarizace obalů ve společnosti ŠKODA AUTO a.s. a navrhnout alternativní řešení pro tento proces. Práce zkoumá použití dronů v logistice především při doručování zásob a při inventarizaci zásob. Hromadné doručování předmětů dronama vzhledem k množství překážek není v dohledné době proveditelné. Inventarizace zásob dronama je již realitou. Analýza legislativy je zaměřena na prostředí EU, České republiky, Německa a Číny. Technologie pro inventarizaci prázdných obalů Dron ve společnosti ŠKODA atuo a.s. má dlouhou dobu návratnosti (21 let) a autor na základě tohoto hodnotícího kritéria drony na daný proces nedoporučuje. Jako alternativu navrhuje například řešení vyvinuté ve společnosti AUDI (kamera umístěná na vysokozdvižném vozíku a software pro automatickou identifikaci palet).
Využití bezpilotních prostředků v získávání dat o životním prostředí
Fialová, Kateřina ; Matějíček, Luboš (vedoucí práce) ; Müllerová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce je rozdělena na tři části. První část se věnuje popisu vývoje bezpilotních leteckých prostředků (dále jen UAV) a jejich použití v oblasti přírodních věd. Nejprve jsou zde uvedeny obecné údaje o těchto technologiích, dále pak jejich využití v environmentálních vědách. Od komerčního mapování terénu až po vědecká výzkumná měření. Hlavním využitím je snímkování pomocí multispektrálních kamer, nebo měření pomocí nejrůznějších speciálních senzorů. Druhá část pojednává o konkrétních projektech využití UAV. Součástí je odborná rešerše s uvedením odkazů na odbornou literaturu, konkrétní projekty a aktuální informace, získané s využitím Internetu. Dále je zde provedeno zhodnocení využitelnosti získaných dat pro zpracování v GIS. V třetí, závěrečné části je zpracováno několik vybraných případových studií pro demonstraci využití těchto prostředků pro sběr dat o životním prostředí. Data pro případové studie byla bezplatně poskytnuta firmou zabývající se nasazením UAV ve spolupráci s vědeckými institucemi a vysokými školami.
Unmanned Aerial Vehicles in US National Security Policy. New Face of War of Terror
Matějka, Stanislav ; Raška, Francis (vedoucí práce) ; Anděl, Petr (oponent)
Práca sa zaoberá využitím bezpilotných lietadiel v rámci Americkej bezpečnostnej politky. Skúma históriu bezpilotného letectva, ich vojenské využitie, efektívnosť v porovnaní s nákladmi na ich výskum a výrobu. Ďalej sa zaoberá hlavnými prekážkami a problémami, s ktorými sa ich zavedenie do štruktúry národnej bezpečnosti táto technológia stretáva a bude stretávať v budúcnosti, až sa vyvinie vyššia úroveň ich autonómie. Medzi tieto problémy práca zahrňuje právne otázky, medzinárodné ako aj domáce americké právo, otázku civilných obetí, rolu médií a prieskumy verejnej mienky. Nakoniec sa kapitola o problémoch sústredí na technické, strategické a operačné otázky. V tejto časti prichádza k prvým záverom, kde tvrdí, že zavádzanie stále autonómnejších systémov do vojny radikálne zmení jej štruktúru a následne aj štandardné postupy a stratégie. Prípadové štúdie sú v práci pre ilustráciu ako úspešné sú bezpilotné lietadlá v stratégii uplatnenej v piatich krajinách, kde Spojené štáty vedú vojnu proti teroru. Práca využitím teórie o revolúcii vo vojenských záležitostiach dochádza k záverom, že tieto bezpilotné lietadlá predstavujú najväčšiu revolúciu v dejinách a zmeny, ktoré spôsobuje siahajú ďalej ako len po vojenské záležitosti. Ovplyvňuje totiž základné princípy pochopenia vojny v súvislosti s konceptami...
Simulation of Multi-UAV Cooperative Surveillance Using Pogamut and USARSim
Dufek, Jan ; Plch, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem této práce je vyvinout platformu, založenou na technologiích Pogamut a USARSim, pro simulaci kooperativního leteckého dohledu pomocí bezpilotních letounů (UAV). Grafické uživatelské rozhraní (GUI) simulátoru obsahuje automaticky vytvářený ptačí pohled na 3D virtuální prostředí. Tento ptačí pohled je používán pro zadávání pozic a parametrů objektů (UAV, dobíjecích stanic a oblastí) a také pro náhled na probíhající simulaci. Práce také navrhuje způsob pro rozbor kvality dohledu, jehož výsledky jsou zobrazeny v GUI v grafu s časovou osou a také jako tepelná mapa. Částí navrženého řešení je také cílově orientovaný řídící systém pro UAV zahrnující rozvrhování dobíjecích stanic. Celkem sedm algoritmů pro kooperativní dohled bylo implementováno, otestováno na třech scénářích a rozebráno z hlediska kvality dohledu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mezinárodněprávní aspekty používání bezpilotních letounů v moderním ozbrojeném konfliktu
Janák, Michal ; Bílková, Veronika (vedoucí práce) ; Faix, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje fenoménu ozbrojených konfliktů posledních několika let - bezpilotním letounům. Ač je nasazení bezpilotních letounů v ozbrojeném konfliktu často prezentováno jako revoluční, lze nalézt počáteční úvahy o letadlech ovládaných na dálku bez posádky na palubě již v období těsně po druhé světové válce. Dnešní verze představují tento historický koncept dovedený k dokonalosti, díky moderním technologiím. Jejich nasazení však vzbuzuje oprávněné úvahy, zda letouny nepředstavují humanitárním právem zakázaný bojový prostředek případně, zda jejich použití není v rozporu s válečným právem. Tato práce se snaží o identifikaci těch rozdílů odlišujících bezpilotní letouny od klasických pilotovaných letounů, které by mohly zapříčinit, že na ně bude z právního hlediska pohlíženo odlišně od konvenčních pilotovaných letounů. V první kapitole je nastíněn historický vývoj, který ukazuje, že koncepce dálkově ovládaných letounů není nová. Jsou zde nastíněny i některé politické aspekty, které vedly k volbě tohoto způsobu vedení války. Součástí této kapitoly je dále technická část, která přibližuje ty vlastnosti a charakter bezpilotních letounů, které mohou mít potencionální vliv na jejich právní posouzení. Druhá kapitole definuje a odlišuje hlavní dva druhy ozbrojených konfliktů, které zná současné...
Design of unmanned aerial vehicle for insect aeroplankton collection
Hošek, Vlastimil ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
To study migration of insect and other arthropods in wind currents it is important to be able to collect their samples in flight. Use of unmanned aerial vehicle carrying a trap might be a good method. This possibility was studied and the aircraft was designed as a tailless biplane with trap placed between the wings.
Letová měření malých bezpilotních platforem
Málek, Ladislav ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje letovým měřením na vybraných bezpilotních platformách v rámci projektu Detekce a monitoring invazních druhů s využitím bezpilotních leteckých prostředků. Nejprve je představen samotný projekt a použité platformy. Následuje teoretická část zaměřená na metody měření letových výkonů. Nakonec se v práci nachází použitá metodika měření, zpracování a vyhodnocení dat.
Využití UAV v geofyzikálním průzkumu – rešeršní studie
Hlůšek, Josef ; Houfek, Martin (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi použitím UAV (bezpilotních létajících prostředků) v geofyzikálním průzkumu. Práce představuje přehled metod a snímačů používaných v geofyzikálním průzkumu terénu, přehled komerčně dostupných UAV vhodných pro geofyzikální průzkum a analyzuje jejich možnosti využití pro tato měření.
Trackovací systém pro UAV
MAREŠ, Jan
Předmětem bakalářské práce je realizace sledovacího systému pro bezpilotní zařízení. Teoretická část mapuje principy komunikace a určování polohy bezpilotních zařízení. Praktická část pojednává o použitých komponentech, jejich konfiguraci a následné otestování. Výsledkem práce je systém, který automaticky zaměřuje anténu na sledovaný cíl. Tento systém se používá především pro zvýšení dosahu komunikačního kanálu.
Monitorování dopravy z leteckých videí
Babinec, Adam ; Orság, Filip (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací systému pro extrakci trajektorií vozidel z leteckých videí. Navržený systém analyzuje po sobě jdoucí letecké snímky dopravní křižovatky, které byly pořízeny kamerou z výšky přibližně 150 metrů pomocí autonomně létajícího stroje. Každý snímek je geo-registrovaný na základě vizuálních klíčových bodů ORB. Pro detekci vozidel v obraze byl využit kaskádový klasifikátor a příznaky MB-LBP. Oblast detekce vozidel byla omezena pomocí algoritmů pro detekci pohybu a s využitím informace o geometrii sledované křižovatky. Samotné sledování detekovaných vozidel je postaveno na částicovém filtru, který při evaluaci částic kombinuje výstup z detektoru vozidel a vizuální i pohybový model sledovaného vozidla. Systém byl otestovaný na třech ručně anotovaných video sekvencích, přičemž 92 % odhadnutých trajektorií koresponduje s realitou. Systém našel svoje uplatnění ve výzkumné činnosti dopravních analytiků, kde se využívá pro pokročilejší analýzy chování účastníků provozu v oblasti dopravních křižovatek a jejich vzájemné interakce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.