Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudba v choreografii interakce tance a hudby s využitím pohyb ových senzorů
Šťávová, Helena ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Diplomová práce nazvaná Hudba v choreografii s podtitulem Interakce tance a hudby s využitím pohybových senzorů si klade za cíl charakterizovat vztah mezi tancem a hudbou a vliv, který na tento vztah měl technologický pokrok v průběhu 20. století. V práci je věnována detailní pozornost možnosti využití pohybových senzorů, jsou představeny jejich základní typy a možnosti jejich využití v tvorbě. Na základě rozboru a analýzy vlastní magisterské choreografie Umění manipulace autorky, je popsán postup spolupráce mezi choreografem a skladatelem při tvorbě performance, která používá moderní technologii v podobě pohybového senzoru Hot Hand.
Schopnosti těla v choreografii
Puchowska, Sara Maria ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku využití možností těla tanečníků přes choreografy. Práce se opírá nejen o studium odborné literatury (teoretická a praktická část), ale také o výzkum, který byl v rámci práce proveden (dotazník pro tanečníky a choreografy). Cílem práce je popsat, jaká je vize tančícího těla v současném světě. Je relativně vyšší věk tanečníka na jevišti předností nebo nevýhodou? Otázka je řešena z hlediska fyzických parametrů, estetiky, atraktivity pro tanečníky i pro choreografy. Zároveň práce pojednává o taneční medicíně jako prostředku zdravotní prevence, který může pomoci předcházet úrazům při choreografických zkouškách a přispět k vědomému využívání fyzických možností těla tanečníků. Využívají choreografové možnosti těla tanečníků především z hlediska věku a fyzických či psychických možností?
Tanec aneb cesta k obrazu
Jandová, Markéta ; Turečková, Hana (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Tanec a výtvarné umění jsou obecně považované za dvě nezávislé umělecké formy. Jejich působnost se však prolíná, jsou si navzájem inspirací a dohromady jsou schopny vytvářet harmonický celek. Tato práce je výsledkem nahlédnutí do umělecké činnosti Jacksona Pollocka a Anny Teresy De Keersmaeker, a díky kterým se porovnává akční malba s choreografií. Oba tvůrčí procesy spojuje společná cesta tance, na jehož konci se nachází obraz. Text se snaží ukázat malíře, který vstoupil na plátno a prostřednictvím gestické malby dospěl k obrazu a dále pohlíží na choreografii, jejíž proces je spojen s malbou a výsledek dojde ke stejnému konci jako u malíře ? vytvoří obraz. V závěru dochází ke konfrontaci s osobními choreografickými zkušenostmi autora, pracujícího na propojování výtvarného umění a tance skrze vlastní tvorbu.
Tanec na obrazovce - adekvátní volba filmových prostředků
Lidová, Klára ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Cílem této práce je podat praktický přehled o fenoménu televizního a filmového tance, o teoretických, uměleckých i filmově-technických principech, které je dobré zohlednit při snaze o převedení živé taneční akce do dvourozměrné obrazové podoby, o praktických možnostech, aktuálním diskurzu i o možném budoucím vývoji tohoto oboru. Důraz na aktuálnost (především techničtější části práce, Kapitoly 3-5) s sebou nese riziko, že informace obsažené v těchto kapitolách budou rychle stárnout, četné internetové odkazy uvedené v seznamu pramenů však umožní snadnou aktualizaci.
Choreografická tvorba prostřednictvím hry
Jedličková Beňová, Veronika ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorivým choreografickým procesom so zameraným sa na prístupy k tvorbe prostredníctvom hry. V prvej casti práce sa venujem pojmu hra a všeobecnej klasifikácii hier. Druhá cast práce je venovaná rozboru umeleckého tvorivého postupu a jeho fázam. V tretej casti popisujem dejiny moderného a postmoderného tanca a spracovávam vybrané choreografky postmoderny, ktoré pracovali s hernými princípmi. Uvádzam aj dielo a tvorbu inovátorského choreografa baletu Williama Forsytha, ktorý tiež pracoval s hrou. Záverecná cast práce patrí praktickým ukážkam tvorivej metódy postmoderny prostredníctvom score (hry s pravidlami ? inštrukciami) a úvahe o prvkoch postmoderny v mojej choreografickej tvorbe.
Pohyb ve spojení s prostorem, strukturou a zvukem materiálu v architektuře Josipa Plečnika
Palátová, Dana ; KODET, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jitka (oponent)
Inspirace architekturou a použití netradičních prostor pro nové taneční produkce je stále oblíbenějším prvkem. Tato magisterská diplomová práce rozšiřuje má bádání o funkčnosti a působení prostoru na stavbu choreografie, nahlíží na tento vztah především prostřednictvím tance, jehož základem oba tyto pojmy jsou. Tímto tématem se zabývám ve své choreografické tvorbě a v také v mé předchozí bakalářské práci Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi Waltz z roku 2011. Při přípravě choreografického a následně teoretického výzkumu pro mou diplomovou magisterskou práci jsem na pohyb aplikovala postupy, kterými se řídí architekti a pozorovala jsem jak pohyb a proces tvorby choreografie ovlivňují. V názvu práce zdůrazňuji také, kromě prostoru samotného, důležitost struktur, tvarů a zvuků materiálů v prostoru, které posouvají tvorbu taneční choreografie. Na jejich základě jsem vytvořila choreografické principy, které v práci také podrobně rozebírám. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V první se věnuji problematice propojení architektury s tancem, jejímu historickému vývoji, pojmu představení site specific, choreografům, kteří s tímto tématem pracují a tanci ve specifickém sakrálním prostoru. Druhá kapitola popisuje tvorbu a bibliografii architekta Josipa Plečnika, kterého jsem si vybrala pro jeho stavbu kostela Nejsvětějšího Srdce Páně, mou výchozí choreografickou inspiraci, a o němž mluvím ve třetí kapitole. Poslední kapitolou je výsledný tvar, který představuje choreografie Materia, tu jsem na základě daných poznatků z předchozích kapitol vytvořila pro prostory Plečnikova kostela. Nedílnou součástí diplomové práce je DVD záznam představení Materia a vložené obrázkové přílohy, které slouží pro lepší orientaci a vizuální představivost k danému tématu. Cílem práce je poukázat na vztah mezi architekturou a tancem a problémy, se kterými se současný tanec ve spojení s jeho přenesením do určitých prostor potýká a navrhnout možná řešení, jež by mohla napomoci těmto problémům předejít, případně je vyřešit, či se jimi inspirovat pro choreografickou tvorbu. V práci využívám kompilační metodu, vycházející z analýzy základních pramenů a dokumentů a doplňuji ji o vlastní texty a poznatky, které jsem na základě své inscenační praxe získala. Práce může dále sloužit jako zdroj pro další badatelskou práci v oblasti choreografie.
Využitie princípov folklóru vo fyzickom divadle
Talaga, Martin ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Folklór a Fyzické divadlo sú zdanlivo nezlučiteľné pojmy, ktoré na prvý pohľad spolu vôbec nesúvisia. Folklór však disponuje nekonečným množstvom výrazových prostriedkov vďaka ktorým je možné prinavrátiť divadlu niečo z jeho rituálneho pôvodu. Využitie folklóru je zaujímavé a dôležité hlavne z dôvodu jeho synkretizmu - zahŕňa totiž drobné rituály, hru, hudbu, tanec, pieseň aj hovorené slovo. Doposiaľ sú tieto cenné umelecké pramene používane v súčasnom umení len veľmi okrajovo. Spoločnosť si zvykla, že tento typ umenia je predstavovaný len folklórnymi súbormi, či už menšieho lokálneho charakteru v podobe amatérskych ľudových súborov alebo väčších profesionálnych telies. Využitie folklóru však ponúka ďaleko väčšie možnosti, pretože princípy ktoré boli v minulosti používané a funkčné sú aj dnes veľmi aktuálne ako to už v minulosti naznačili niektorí teoretici divadla. K týmto zisteniam sme dospeli na základe pozorovania umelcov a umeleckých skupín, ktoré sa už pokúsili zahrnúť folklór v svojich súčasných prácach a na základe skúseností pri vlastnej tvorbe.
Současná taneční scéna ve Velké Británii
Laifrová, Alena ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zmapováním aktuálního stavu současného tance na území Velké Británie a jeho historickému vývoji, zejména s přihlédnutím k dobové politicko-ekonomické situaci. Britská taneční platforma je přiblížena pomocí konkrétních příkladu, mezi něž patří taneční školství, nejvýznamnější festivaly, divadla, organizace podporující současný tanec, způsoby financování tance či analyzování vládních dokumentů. Pozornost je zaměřena samozřejmě také na nejvýznamnější interprety britského současného tance, a to především na život a dílo tanečníka a choreografa Akrama Khana.
Osobnost Ohada Naharina
Šťávová, Helena ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; Indráková, Tereza (oponent)
Moje bakalářská práce nazvaná Osobnost Ohada Naharina si klade za cíl přiblížit počátek vývoje moderního tance v tehdejším státě Palestina a vliv tanečních proudů ze zahraničí. Představuji zde vznik moderní taneční skupiny Batsheva Dance Company a jedinečného choreografa Ohada Naharina, který dovedl tento soubor na samý vrchol ve světovém měřítku. Na základě rozboru a analýzy jeho choreografií, vykresluji profil tohoto izraelského tvůrce, jenž způsobil revoluci na taneční scéně současného tance v Izraeli a ve světě.
Pedagogická a choreografická práce Joe Alegado
Jirmanová, Anna ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá životem JoaAlegada, zejména jeho prací pedagogickou a choreografickou. Výchozím bodem byli rozhovory s tímto umělcem, které umožnili zachytit osobitý pohled JoeAlegada na taneční umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.