Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístupy k prevenci kouření
Sudová, Tereza ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Strnadová, Alice (oponent)
Anotace: Předmětem bakalářské práce ,,Přístupy k prevenci kouření" je analýza postojů pražských středních zdravotnických škol a jejich studentů k prevenci kouření. V první části práce je shrnut historický a současný pohled na obecnou problematiku kouření, je zdůrazněn negativní dopad kouření na lidský organismus. Dále jsou v práci zmíněna preventivní opatření a programy prevence zdraví. V druhé části v rámci vlastního výzkumného šetření uvádím srovnání dvou středních zdravotnických škol a vlastní analýzu výzkumu. V této části se zabývám zejména pohledem studentů na problematiku kouření a uvádím vlastní návrhy pro praxi.
Statistická analýza drogové závislosti v Jihočeském kraji
Vrtišková, Šárka ; Prášilová, Marie (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce je statistická analýza drogové závislosti uživatelů nealkoholových drog v Jihočeském kraji za období 2005-2014. Drogová závislost je analyzována dle počtu uživatelů drog a jejich průměrného věku a dle jednotlivých užívaných drog. Další částí diplomové práce je analýza drogové kriminality, která je hodnocena podle počtu pachatelů drogové kriminality, dle jejich pohlaví, věku a národnosti. Dalším ukazatelem statistické analýzy jsou preventivní programy působící na území Jihočeského kraje. Pomocí elementárních charakteristik časových řad a trendových funkcí je vypočten odhad budoucího vývoje těchto ukazatelů na rok 2015 - 2017. Součástí diplomové práce je zhodnocení situace v oblasti drogové závislosti v Jihočeském kraji a navržení vhodných doporučení pro řešení této problematiky.
Současná situace v prevenci užívání drog na středních školách.
HANUSOVÁ, Michaela
Pro svou bakalářskou práci jsem si vybrala téma - současná situace v prevenci užívání drog na středních školách. Prevence u dospívajících jedinců je vzhledem k jejich věku a zranitelnosti velmi důležitá a neměla by se podceňovat. Hlavním úkolem prevence je zamezit vniku nežádoucího rizikového chovaní a tak tomu je i v případě užívaní drog. Každá škola má povinnost pořádat pro žáky a studenty preventivní programy, které mají zabránit vzniku rizikového chování. Myslím si, že je správné a smysluplné pořádat preventivní programy nejen na základních školách, ale i na středních školách a to především vzhledem k vývojovému stádiu dospívajících dětí. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Cílem teoretické části bakalářské práce je seznámit čtenáře s pojmy závislost, prevence, sociálně patologické jevy a preventivní programy. Dále se zabývám drogami, jejich dělením a vlivem na lidskou psychiku i celý organismus. Teoretická část slouží jako podklad pro následující praktickou část.Cílem praktické části je zjistit, zda na středních školách probíhají preventivní programy, jaký přínos mají pro studenty a jak je studenti sami hodnotí. Celý výzkum je realizován na předem vybraných středních školách v Písku. Pro praktickou část jsem si zvolila kvantitativní výzkum, který je realizovaný dotazníkovým šetřením. Sběr dat proběhl prostřednictvím předem připravených dotazníků, které byly, po domluvě s vedením, rozdány na středních školách.
Problematika návykových látek na vybraných školách okresu Písek
Topková, Eliška
Bakalářská práce se zabývá užíváním návykových látek u žáků na vybraných středních školách. Hlavními cíli této práce je zjistit zkušenosti dospívajících s legálními a nelegálními drogami a zjistit jakým způsobem byli žáci seznámeni se škodlivostí návykových látek. Práce je rozdělena na dvě hlavní části a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je práce zaměřena na definování nejčastějších návykových látek, které žáci užívají. Další důležitou součástí této práce je seznámení s preventivními programy, jejich uplatňování na školách a z toho vyplývající informovanost žáků o možných rizicích užívání návykových látek. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Praktická část je zaměřena na průzkum, jehož cílem je zmapovat zkušenosti žáků s legálními a nelegálními drogami. Pomocí dat získaných z dotazníků předložených žákům středních škol, budou vyhodnoceny jejich zkušenosti s legálními a nelegálními drogami. Výsledná data budou vyhodnocena jednoduchými statistickými postupy, graficky znázorněna a doplněna o komentář, na základě šetření budou určena doporučení pro praxi.
Poruchy chování u žáků na 2. Stupni základních škol
DĚCHTĚRENKOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem Poruchy chování u žáků na 2. st. základních škol. se skládá ze dvou hlavních částí ? teoretické a praktické. V teoretické části bude blíže vysvětlena problematika poruch chování u dětí na 2. st. základních škol. Jelikož je diplomová práce zaměřena na problematiku alkoholu a kouření u dětí a mladistvých, objeví se již v teoretické části kapitoly týkající se těchto návykových látek. Závislosti na alkoholu a kouření se mimo jiné věnuje i dotazníkové šetření v praktické části práce. Cílem práce je zjistit jaký typ alkoholických nápojů je u dětí na ZŠ nejčastěji konzumován, jakou formou vyučující žákům předávají informace o návykových látkách či jak velký zájem žáci o informace týkajících se škodlivosti návykových látek mají. .
Preventivní programy ve vybraných Nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež v Jihočeském kraji
PROKOPOVÁ, Klára
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež jsou službou poměrně mladou a etablující. Posláním Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež je pomoci dětem a mládeži, od 6 do 26 let, ze sociálního vyloučení a z méně podnětného prostředí prostřednictvím různých volnočasových aktivit. V teoretické části mé bakalářské práce se zabývám Nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež od jejího vzniku, přes poslání tohoto zařízení a vytyčené cíle. Větší pozornost věnuji cílové skupině, tedy dětem a mládeži, jelikož se jimi zabývá můj výzkum. Dále uvádím legislativní ukotvení zařízení a popisuji metody a intervence, které jsou zde realizovány. Do práce jsem zahrnula i faktory ovlivňující trávení volného času mládeže, jako je rodina, škola, vrstevníci nebo média. V posledním bloku teoretické části se věnuji preventivním programům a roli sociálního pracovníka v preventivních programech. V praktické části bakalářské práce zmiňuji cíl práce, kterým je popsat, jaké preventivní programy jsou realizovány ve vybraných Nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež v Jihočeském kraji. Dalším cílem je popsat percepci preventivních programů pravidelným účastníkem. Dále jsou zde uvedeny výzkumné otázky, které jsou: 1) Jaké jsou preventivní programy ve vybraných Nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež v Jihočeském kraji? 2)Vnímá uživatel preventivní programy jako přínosné nebo jako obtěžující? Pro dosažení cíle byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu, kdy jsem použila metodu dotazování, techniku polostrukturovaného rozhovoru. Jako doplňkovou techniku jsem zvolila analýzu dat., která spočívala v analyzování dokumentů těchto zařízení. Výběrový soubor byl tvořen pravidelnými uživateli preventivních programů ve vybraných Nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež v Jihočeském kraji. Druhý výběrový soubor byl tvořen ze sociálních pracovníků, kteří v těchto zařízeních pracují. Při výběru Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, byla důležitým kritériem existence ucelené koncepce primární prevence. Dalším kritériem byla poloha těchto zařízení, kdy jsem si určila, že každé zařízení musí působit v jiném městě Jihočeského kraje. Tímto jsem chtěla dosáhnout větší rozmanitosti preventivních programů. Nakonec jsem tedy zvolila NZDM V.I.P. z Českých Budějovic, NZDM Bouda působící ve městě Český Krumlov a NZDM Bongo, které funguje ve městě Týn nad Vltavou. Z interpretovaných výsledků výzkumu jasně vyplývá, že preventivní programy všech zařízení jsou na dobré úrovni. V rámci práce byly navrhnuty následující hypotézy: H1: Preventivní programy NZDM vycházejí spíše z potřeb uživatele, nežli z témat stanovených pracovníky. H2: Uživatelé preventivních programů v NZDM hodnotí jako přínosnější formu preventivního programu filmové večery než besedy. Z informací získaných při rozhovorech je možné získat dobrou zpětnou vazbu od klientů na pořádané preventivní programy, kterých byli účastni. Sociální pracovníci, pracující v již zmíněných zařízeních, mohou interpretaci výsledků použít při tvorbě dalších preventivních programů a snažit se je kooperovat s názory klientů. Dále mohou být výsledky dobrým zdrojem informací pro všechny poskytovatele preventivních programů.
Prevence závislosti na marihuaně
VOJTĚCHOVÁ, Jiřina
Diplomová práce zjišťuje, porovnává znalosti a zkušenosti s drogami u žáků. Charakterizuje drogovou závislost, její vznik a příčiny. Zabývá se problematikou drogové prevence, jejími možnostmi a způsoby, které jsou aplikované ve školách. Popisuje zákony týkající se užívání drog. Výsledky výzkumu ukazují, že primární prevence užívání marihuany nesmí být podceňována.
Preventivní programy Policie České republiky na základních školách v Českém Krumlově
ŠKODOVÁ, Zdeňka
Problematika společensky a sociálně nežádoucích jevů je zejména u dětí a mládeže výrazným rizikem nejen zdravotním, společenským, ale také ekonomickým. Příčiny kriminality a dalších forem rizikového chování jsou dány celou škálou na sebe navazujících nepříznivých vlivů. Ve své práci se zabývám zmapováním faktorů, které ovlivňují formování mladého člověka a vybraných forem rizikového chování a kriminality u dětí na základních školách. Pro zjištění dat je využit kvantitativní výzkum, metoda dotazování, formou anonymního dotazníku u žáků devátých tříd základních škol v Českém Krumlově. Dalším zdrojem informací je kvalitativní výzkum, formou polořízeného rozhovoru se školními metodiky prevence, podložený názorem okresního metodika prevence. Teoretická část popisuje vybrané jevy rizikového chování a jejich příčiny. Praktická část obsahuje vlastní výzkum a diskuzi s autory, z kterých jsem čerpala. Cílem bakalářské práce je zmapovat rozsah a realizaci prevence kriminality Policie České republiky v Českém Krumlově, včetně tematického zaměření preventivních programů v českokrumlovských základních školách. Z výzkumu vyplývá, že se Policie České republiky věnuje primární prevenci na základních školách v Českém Krumlově dle požadavků jednotlivých škol. Rozsah preventivních programů je dostatečně široký, vyhovuje většině oslovených škol. Výsledky bakalářské práce je možno využít v praxi při přípravě preventivních programů pro pedagogické i nepedagogické pracovníky, informativní materiál pro širokou veřejnost a v neposlední řadě pro účely dalšího výzkumu.
Preventivní programy zaměřené na šikanu
PULTAROVÁ, Lucie
Abstrakt Bakalářská práce Preventivní programy zaměřené na šikanu obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s šikanou a prevencí tohoto jevu. Dále informuje o nebezpečnosti jednotlivých forem a stupňů šikany, zásadách diagnostiky a preventivního působení. Seznamuje také s konkrétními preventivními programy a projekty, které byly nebo jsou v České republice realizovány, jsou zde uvedeny informace a základní ideje těchto programů. Zmíněny jsou i jednotlivé organizace zabývající se problematikou šikany. V praktické části jsou předkládány výsledky kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil na základních školách v Českých Budějovicích, Třeboni, Zlivi a Nových Hradech. Jako technika sběru dat byla použita analýza volných písemných slohových prací. Respondenty byli žáci 2. stupně zmiňovaných základních škol, kteří vypracovávali výše uvedené volné písemné slohové práce. V těchto pracích měli vylíčit zážitky s šikanou. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti žáků 2. stupně základní školy s šikanou a analyzovat jejich spontánní písemné výpovědi o šikaně, a to pomocí výzkumných otázek, které se zabývaly jednak zkušeností, ale také informovaností žáků o formách šikany a míře nebezpečnosti těchto jednotlivých forem. Vycházeli jsme z předpokladu, že žáci při psaní prací používali projekci, tedy promítali do svých příběhů skutečné zkušenosti. Z výzkumu vyplynuly následující závěry. Respondenti ve svých pracích nejčastěji uváděli jako oběť šikany žáka, po kterém agresor požadoval peníze. Nejčastěji zmiňovaná je smíšená forma šikany, tedy kombinace fyzické a verbální formy. Respondenti popisují, že oběť se s problémem svěřila sama, nebo šikanu nahlásil spolužák, který o ní věděl, a poté se řešila. Pokud byla nahlášena v brzké době, vše dobře dopadlo, avšak jako v pořadí druhá zmiňovaná varianta je uváděno řešení šikany až po zjevném zranění oběti. Výsledky práce poukazují na míru informovanosti žáků 2. stupně základní školy o jednotlivých formách šikany a jejich nebezpečnosti. Poznatky plynoucí z prací by mohly být návodem, jak v podobných situacích postupovat, předcházet jim.
Význam edukace v prevenci dětských úrazů v domácím prostředí
BŘENDOVÁ, Marie
Abstrakt Význam edukace v prevenci dětských úrazů v domácím prostředí Trvale narůstající počet úrazů dětí , a to zejména úrazů s přímým ohrožením života, je varovným signálem nejen pro odbornou, ale i pro laickou veřejnost. Statistiky uvádí, že úrazy mají každý rok na svědomí 300 dětských životů a jsou tradičně nejčastější příčinou úmrtí dětí. Běžný, ale mylný názor je, že úrazy se stávají, patří k životu, stávají se náhodou a není jim možno zabránit. Cílem naší práce byl monitoring informací rodičů o možnostech preventivních opatření úrazů dětí ve věku od 0-6 ti let v domácím prostředí, zmapování výskytu nejfrekventovanějších úrazů u těchto dětí, vytvoření edukační hodiny se zaměřením na zjištěnou problematiku nejčastěji se vyskytujících úrazů a naplnění cílů kvalifikované péče moderního ošetřovatelství v oblasti primární péče. Ve vztahu k uvedeným cílům práce jsme stanovili tři následující hypotézy: Hypotéza č.1: Rodiče jsou o možnostech prevence úrazů dětí ve věku od 0-6 let v domácím prostředí informováni Hypotéza č.: Nejčastějšími příčinami úrazů v domácím prostředí u dětí ve věku od 0-6ti let jsou pády a popáleniny Hypotéza č.3: Není zpracován edukační proces (edukační hodina), který(á) se podrobně zabývá prevencí popálenin a pádů. K výzkumu dané problematiky jsme použili dotazníkovou metodu. Základní informace jsme monitorovali pilotním výzkumem rodičů v Mateřském centru. Na základě toho byl vypracován a administrován dotazník určený dalším respondentům z řad rodičů, kteří projevili zájem zúčastnit se našeho výzkumu. Analýzou výsledků prostřednictvím dotazníků jsme dospěli k názoru, že informací o prevenci dětských úrazů mají rodiče dostatek, ale jejich mnohdy až lhostejný přístup k nim a podceňování bezpečnostních opatření v domácím prostředí, nemůže vést ke snížení frekvence dětské úrazovosti. Hypotéza č.1 se potvrdila. Nejčastěji vyskytovanými úrazy dětí v našem výzkumném souboru byly pády dětí a termická poranění. Hypotéza č.2. byla potvrzena. Analýzou výsledků bylo dále zjištěno, že se respondenti nesetkali s možností zúčastnit se opakovaných odborných akcí o prevenci dětských úrazů specificky a podrobně zaměřených na závažnou problematiku pádů a popálenin u dětí Hypotéza č.3: byla potvrzena. Přínos této práce spočívá v praktickém využití námi vytvořené edukační hodiny, se zaměřením na zabránění vzniku termických úrazů a pádů v domácím prostředí u dětí do šesti let věku, se zaměřením na dodržování preventivních opatření rodiči a naučení se základním postupům v poskytování účinné první pomoci. Podnětná by měla být i pro dětské sestry a další odborníky působící zejména v oblasti terénní primární péče, ale i pro sestry pracující na dětských lůžkových odděleních nemocnic v oblasti sekundární péče. Sestrami zde, pro rodiče hospitalizovaných dětí, realizovaná edukační hodina se zaměřením na zabránění vzniku termických úrazů a pádů, bude významná nejen pro ně, ale zároveň přispěje ke zkvalitnění péče a naplnění cílů moderního ošetřovatelství. Práce může být využita i pro studijní účely a pomoci studentům, kteří se zabývají studiem ošetřovatelství, ale může být využita také studenty zabývajícími se v rámci studia, problematikou zdravotně sociální prevence i v jiných oborech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.