National Repository of Grey Literature 23 records found  previous4 - 13next  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
Visibility Solution in 3D Scenes
Kyloušek, Josef ; Polok, Lukáš (referee) ; Navrátil, Jan (advisor)
Content of this bachelor's thesis is theoretical description and implementation of indirect scene illumination algorithm. Functionality is demonstrated in example application. Visual quality and time consumption are compared for acquired results.
Shadowing and Lighting Acceleration
Milet, Tomáš ; Kohout, Josef (referee) ; Kolivand, Hoshang (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Cílem této práce je prezentovat metody pro akceleraci výpočtů stínů a osvětlení.  Práce se zabývá akcelerací na vzorek přesných stínů pomocí stínových těles na různých platformách. Obsahem práce je také zvýšení přesnosti stínových map a zvýšení přesnosti osvětlování scény s mnoha světly.
Shadow Techniques on Contemporary Hardware and Their Comparison
Tóth, Michal ; Polok, Lukáš (referee) ; Pečiva, Jan (advisor)
This master's project focuses on basic techniques of creating shadows in 3D computer graphics. Two basic techniques are compared. Those are shadow maps and shadow volumes. Another technique combining previouse two is proposed.
Improvements of Shadow Rendering
Kobrtek, Jozef ; Kozlíková, Barbora (referee) ; Váša, Libor (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Táto práca sa zaoberá inkrementálnym zlepšením techniky tieňových telies. V práci sa popisuje vylepšenie vykresľovania z pohľadu robustnosti kde bol navrhnutý nový spôsob deterministického výpočtu siluety na rôznych platformách. Táto technika bola v ďalšom kroku zjednodušená a celý algoritmus tieňových telies implementovaný prostredníctvom hardvérovej teselácie. Ďalej bola navrhnutá metóda akcelerovanej extrakcie siluety z modelu pomocou oktálového stromu. Navrhnuté metódy boli v závere porovnané s aktuálnymi modernými algoritmami s tvrdými všesmerovými tieňmi.
Rendering Using Deep Shadowmaps
Hypský, Jan ; Kobrtek, Jozef (referee) ; Polok, Lukáš (advisor)
In computer graphics is problematic shadow rendering. Applications require to choose the appropriate lighting and shading method with respect to speed and display quality. This work is focused on rendering the shadows and eliminate alias, arising during their creation. For to create shadows will work to implement the methods Shadow Maps and she's extensions variant Deep Shadow Maps. Shadow maps allow to create shadow independently of the scene complexity without treatment alias. Deep shadow maps are able to display shadows along with the removal of alias thereby improve the quality of shading.  For lighting scene are used local Lambert lighting models. The resulting application is created with using library OpenGL.
Shadow Rendering through Translucent Materials
Mátl, Roman ; Havel, Jiří (referee) ; Navrátil, Jan (advisor)
This paper describes the calculation of shadows through translucent materials using a method called Colored Stochastic Shadow Maps and its practical implementation in OpenGL libraries. At the beginning of this work a Shadow mapping method is introduced. The next section shortly describes selected ways of dealing with rendering of transparent objects in the scene. This is followed by detailed explanation of the method Colored Stochastic Shadow Maps. The last section describes the implementation of demonstration application in C++ language, evalution of the results and proposal of options to continue the project.
High-Quality Shadow Rendering from Complex Light Sources
Navrátil, Jan ; Sochor, Jiří (referee) ; Navrátil, Jan (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
V interaktivních aplikacích jsou stíny tradičně zobrazovány s pomocí algoritmu založeným na stínových mapách. Nevýhodou toho algoritmu je, že stínová mapa, reprezentovaná texturou, má pouze omezené rozlišení. To může vést k nepěkným vizuálním artefaktům objevujících se na hranách stínů. Tato práce představuje postup, který je založen na vylepšené deformaci textury. To umožní zobrazit scénu obsahující složité světelné zdroje, zredukovat artefakty na hranicích stínů a také vylepšit kvalitu stínů bez ohledu na typu scény a její konfiguraci.
Improvements of Shadow Rendering
Kobrtek, Jozef ; Kozlíková, Barbora (referee) ; Váša, Libor (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Táto práca sa zaoberá inkrementálnym zlepšením techniky tieňových telies. V práci sa popisuje vylepšenie vykresľovania z pohľadu robustnosti kde bol navrhnutý nový spôsob deterministického výpočtu siluety na rôznych platformách. Táto technika bola v ďalšom kroku zjednodušená a celý algoritmus tieňových telies implementovaný prostredníctvom hardvérovej teselácie. Ďalej bola navrhnutá metóda akcelerovanej extrakcie siluety z modelu pomocou oktálového stromu. Navrhnuté metódy boli v závere porovnané s aktuálnymi modernými algoritmami s tvrdými všesmerovými tieňmi.
Shadowing and Lighting Acceleration
Milet, Tomáš ; Kohout, Josef (referee) ; Kolivand, Hoshang (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Cílem této práce je prezentovat metody pro akceleraci výpočtů stínů a osvětlení.  Práce se zabývá akcelerací na vzorek přesných stínů pomocí stínových těles na různých platformách. Obsahem práce je také zvýšení přesnosti stínových map a zvýšení přesnosti osvětlování scény s mnoha světly.
Shadowing and Lighting Acceleration
Milet, Tomáš ; Kohout, Josef (referee) ; Kolivand, Hoshang (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Cílem této práce je prezentovat metody pro akceleraci výpočtů stínů a osvětlení.  Práce se zabývá akcelerací na vzorek přesných stínů pomocí stínových těles na různých platformách. Obsahem práce je také zvýšení přesnosti stínových map a zvýšení přesnosti osvětlování scény s mnoha světly.

National Repository of Grey Literature : 23 records found   previous4 - 13next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.