Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Osvětlení a osvětlovací systémy pro nezávislé aplikace
Čejka, Lukáš ; Škoda, Jan (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou osvětlení a osvětlovacích systémů pro nezávislé aplikace. Tyto systémy jsou nezávislé na připojení k elektrické síti a jsou napájeny z baterií a akumulátorů s možností dobíjení nezávislými zdroji. Práce je více zaměřena na autonomní osvětlovací systém, který využívá solárního panelu. Jsou zde uvedeny hlavní komponenty tohoto systému. Dále jsou v této práci uvedeny jednotlivé typy těchto osvětlovacích aplikací, jejich možnosti, problematika, výhody a nevýhody, ekonomická bilance, a zároveň je zde nastíněno další možné řešení.
Nabíječ Pb akumulátorů s automatickým cyklem
Moravec, Pavel ; Friedl, Martin (oponent) ; Steinbauer, Miloslav (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou i v 21.století stále významným a hojně využívaným typem akumulátorů. Tato práce se proto věnuje návrhu inteligentního nabíječe, který zajistí jejich rychlé, ale šetrné nabití s ohledem na maximální životnost a spolehlivost. Navržený systém využívá metody nabíjení konstantním proudem i konstantním napětím. Lze jej použít k nabíjení klasických, gelových i trakčních akumulátorů s pracovním napětím 12 V. Dokáže šetrně nabíjet hluboce vybité akumulátory, ale i udržovat jejich maximální kapacitu při delší odstávce. Nabíječ je schopen rozeznat míru vybití akumulátoru a podle ní automaticky zvolit nejvhodnější nabíjecí proces. Jednotlivé nabíjecí fáze jsou interpretovány pomocí světelné signalizace a dosažitelný nabíjecí proud činí 20 A.
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru
Starý, Viktor ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V současné době se stále častěji mluví v automobilovém průmyslu o hybridních elektrických vozidlech. Provoz těchto hybridních automobilů zajišťuje zdroj energie. Tento zdroj je zastoupen akumulátorem. Při činnosti akumulátoru můžeme pozorovat teplotní změny. Tato práce se zabývá používanými druhy akumulátorů pro hybridní elektrická vozidla a zkoumáním teplotních změn při různých režimech jejich provozu.
Zkoumání teplotních jevů v olověném akumulátoru
Vrba, Marek ; Abraham, Pavel (oponent) ; Neoral, Jiří (vedoucí práce)
Na základě české i zahraniční literatury nás tato práce seznamuje s historií a rozdělením elektrochemických zdrojů, konkrétně pojednává o olověném akumulátoru. U olověného akumulátoru je popsán princip a jeho chování při nabíjení a vybíjení. Dalším tématem je jeho konstrukce a rozdělení. Základní dělení olověného akumulátoru je na akumulátory se zaplavenými elektrodami a akumulátory bezúdržbové tzv. „VRLA“, které se postupně dostávají do popředí a zastávají funkce klasického akumulátoru se zaplavenými elektrodami v náročnějších aplikacích. V současné době VRLA akumulátory se používají pro PSOC režim v hybridních vozidlech. Praktická část této práce se zabývá právě PSOC režimem, který je aplikován na experimentální články s elektrodami s různými příměsemi. Výsledky vlivu příměsí na životnost článků v PSOC režimu jsou shrnuty na konci této práce.
Optimalizace užitných vlastností olověných akumulátorů
Lábus, Radek ; Dostál, Zdeněk (oponent) ; Jareš, Petr (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Tato dizertační práce se zabývá omezením degradačních mechanizmů olověných akumulátorů, ke kterým výrazně přispívá nerovnoměrná distribuce proudu (a tedy i vnitřního odporu, prošlého náboje a ztrátového výkonu) po povrchu elektrod olověného akumulátoru. Nerovnoměrnost distribuce těchto parametrů zásadně ovlivňuje rozložení proudových praporců na deskách. V této práci byl vytvořen reálný model článku olověného akumulátoru s deskovými elektrodami s různými variantami rozložení proudových praporců. Výsledky naměřené na tomto modelu byly porovnány s výsledky zjištěnými z matematických simulací. Pomocí těchto simulací bylo možno hlouběji nahlédnout do procesů a změn v elektrodách olověných akumulátorů, ke kterým dochází v průběhu vybíjení. Cílem práce bylo pro předdefinované varianty rozmístění proudových praporců simulovat distribuci proudu, vnitřního odporu, prošlého náboje a ztrátového výkonu v průběhu vybíjení. Dalším cílem bylo porovnat jednotlivé zkoumané varianty a nalézt optimální variantu rozmístění proudových praporců z hlediska minimalizace nerovnoměrnosti distribuce zkoumaných veličin.
Příčiny předčasné ztráty kapacity olověných akumulátorů pracujících v PSoC režimu hybridních elektrických vozidel
Bilko, Radek ; Jareš, Petr (oponent) ; Dostál, Zdeněk (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je završením celé etapy výzkumů a vyplývá ze stávající potřeby zvýšit efektivitu, výtěžnost a životnost olověných akumulátorů VRLA plánovaných pro použití do hybridních elektrických vozidel v režimu částečného nabití PSoC. Při aplikaci režimu PSoC na olověný akumulátor dochází k ireverzibilní sulfataci záporných elektrod, a tím ke ztrátě jejich nabíjecí schopnosti. Tento jev, podle nejnovějšího trendu označovaný jako PCL3, nemá žádnou souvislost s dále uvedenými jevy PCL1, PCL2, projevujícím se na kladných elektrodách. Výsledkem této disertační práce je nalezení nových typů aditiv, určení jejich optimálního množství a rozměrů tak, aby inovované složení záporných aktivních hmot bylo schopno odolávat sulfataci záporné elektrody během provozu v režimu PSoC. Součástí snahy o objasnění dějů probíhajících na záporné aktivní hmotě a způsobujících nevratnou sulfataci elektrod, je i sledování strukturálních změn elektrodové aktivní hmoty pomocí environmentálního rastrovacího elektronového mikroskopu, což pomohlo objasnit děje související se ztrátou kapacity v režimu PSoC. Zvláštní pozornost byla při výzkumech věnována studiu vlastností kontaktních vrstev mezi kolektorem a aktivní hmotou elektrod a samotných aktivních hmot olověného akumulátoru v průběhu jeho exploatace. Byly získány nové informace o vlivu opakovaného cyklování (nabíjení, vybíjení) na kritické oblasti elektrod. Měření byla prováděna na speciálně připravených experimentálních elektrodách stejnosměrnou rozdílovou metodou, což umožnilo získávat data in situ.
Optimalizace pulzního nabíjecího režimu olověného akumulátoru
Sygeryč, Daniel ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá pulzním nabíjením olověných akumulátorů. V teoretické části jsou uvedeny základní elektrochemické reakce, které probíhají v olověném akumulátoru, dále se tato část věnuje důležitým parametrům olověného akumulátoru, jeho konstrukci a rozdělení na jednotlivé typy podle použití. V další části je popsána teorie nabíjení olověného akumulátoru. Praktická část se zabývá sestavením experimentálních článků, které jsou následně testovány. Předmětem experimentální části je provedení a optimalizace pulzních nabíjecích režimů, s cílem najít vhodný pulzní režim, který zkrátí dobu nabíjení a současně výrazně nezkrátí životnost olověného akumulátoru.
Teplotní změny při pulzním nabíjení olověného akumulátoru
Přikryl, Kamil ; Bača, Petr (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů, způsoby jejich nabíjení a problematikou tepelných dějů v olověných akumulátorech. Práce je členěna do tří hlavích částí. V první části jsou uvedeny teoretické poznatky z oblasti olověných akumulátorů, jako například historie olověného akumulátoru, konstrukce, princip činnosti, způsoby nabíjení a tepelné děje odehrávající se uvnitř olověného akumulátoru. Druhá část podrobně popisuje výrobu experimentálních článků. V poslední části je popsána automatizovaná měřicí ústředna a uskutečněné experimenty, které byly zaměřeny na nabíjení článku pulzním proudem s různou střídou pulzů.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami
Zabloudil, Ondřej ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů, které se využívají u hybridních elektrických vozidel. U těchto vozidel akumulátory pracují v režimu částečného nabití (PSoC), při kterém dochází k degradačním mechanismům u záporných elektrod. Tyto degradační mechanismy mají za následek nižší životnost akumulátorů. Praktická část popisuje výrobu a sestavení experimentálních článků a experimentální část zkoumá vlastností olověných akumulátorů při přítlaku na elektrodový systém.
Výroba elektrické energie větrnými elektrárnami a možnosti její akumulace
Krbal, Michal ; Mastný, Petr (oponent) ; Drápela, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámení s problematikou podmínek provozu a samotným charakterem provozu větrných elektráren s možností časového zrovnoměrnění dodávaného výkonu pomocí vhodných akumulačních systémů. Z těchto důvodů je ihned za úvodem této práce popsán stav využívání větrných elektráren pro výrobu elektrické energie jak v České republice, tak ve zbytku Evropy. Popis jednotlivých funkčních částí je brán se zdůrazněním na elektromechanický princip přeměny kinetické energie větru na elektrickou energii pomocí generátoru s co největší možnou účinností přeměny a nejmenší nutnou údržbou během provozu. Důraz je také kladen na ty funkční bloky, jež je nutné znát z důvodu návrhu vhodného akumulačního systému. Výstupní výkon větrných elektráren je kvůli stále se měnícím větrným podmínkám v čase velmi proměnný. Tyto charakteristické vlastnosti větrných elektráren, jakožto proměnné výstupní napětí, proměnná frekvence a také v čase odstupňované zapínání nebo vypínání většího množství větrných elektráren, musejí být v souladu s požadavky elektrizační soustavy, kam odevzdávají svůj výkon. Tak aby nedošlo k narušení stability nebo ke zhroucení celé elektrizační soustavy, což by mělo za následek nedozírné ekonomické důsledky. Těmto nepříjemným stavům se dá předejít jak přesnou meteorologickou předpovědí počasí pro danou lokalitu, tak ale hlavně použitím vhodných akumulačních systémů. Vhodností se v tomto případě myslí především vstupní a následné provozní ekonomické náklady, požadavky na bezpečnost, dlouhou životnost, nízkou hmotnost a vysokou účinnost přeměny energií těchto systémů. V neposlední řadě charakterem jejich použití buď pro decentralizované nebo centralizované systémy, požadavky na dynamičnost provozu a délku provozu úměrnou velikosti naakumulovatelné energii. Podmínky pro provoz těchto elektráren si klade požadavek výběru vhodné a dostupné lokality s dobrými a celoročně stálými vlastnostmi větru, které jsou předem ověřovány měřením a matematickými modely.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.