Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 439 záznamů.  začátekpředchozí373 - 382dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jihočeské divadlo - jako fenomén trávení volného času
ČECHOVÁ, Alena
Cílem bakalářské práce bylo seznámit s historií a strukturou Jihočeského divadla a především s jeho funkcí v návaznosti na volný čas dětí, mládeže a dospělých. Tento význam se prolíná jak výchovou ve volném čase a k volnému času, tak procesem socializace a přijímání kultury, do které se jedinec narodil. Spojitost volného času a umění je velmi významná. Obohacuje člověka ve všech směrech jeho vnímání a prožitků. Avšak i v tomto je zapotřebí výchovy ? naučit člověka vnímat a prožívat umění. Umění jako výtvarná, herecká a hudební oblast, to vše zahrnuje divadlo. Divadlo je jednou z nenásilných forem estetické výchovy a trávení volného času.
Divadelní maska a maskování jako artefak t i proces -
Šonková, Monika ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; KRATOCHVÍLOVÁ, Zdeňka (oponent)
Tato práce představuje proces hledání vztahu k divadelní masce a kostýmu, je svědectvím procesu a průzkumu především z hlediska divadelní praxe. V první části práce představuje historický vývoj masky, avšak neklade si za cíl mapovat cestu masky rituálem a divadlem, jen se příležitostně odkazuje k těmto antropologickým studiím. V další části se zabývá aktivním používáním masky ve všech oblastech lidské činnosti a dále prezentuje nalezení vlastního přístupu a způsobupráce s maskou a kostýmem, reflektuje vlastní autorská představení. Zmíněny jsou pedagogické cesty práce s maskou. Závěr práce je věnován průzkumu přístupu k masce a maskované osobě z pohledu divadelní praxe, v příloze jsou rozhovory o problematice inscenování a herectví s maskou s několika současnými tvůrci. Objevování potřeby a účinku maskování skrze hru, skrz možnost proměny, je otázkou pro herce. Maska je výtvarnou složkou divadla, patří ke kostýmu a tím ke scénografii. Pro herce je však spoluhráčem, možností jak posunout hranice svého projevu do oblasti jen tušené. Práce zkoumá čím maska je, zda je hercův nalíčený obličej maskou nebo výtvarným doplňkem, zda mění mění hercovu identitu, jestli ji potřebuje a především ? jak k ní sám může přistoupit a vzít ji za své.
Divadlo a fachidiocie?
Rut, Adam ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Magisterská práce Divadlo a fachidiocie se věnuje problematice oborové zaslepenosti v souvislosti s divadlem. Zabývá se vkusem, citem a řemeslností. Obsahuje také reflexe zkoušení několika inscenací a jednoho angažmá. Práce se také zabývá otázkou, za jakých podmínek má smysl dělat divadlo. Autor vychází z teze, že právě pátrání po smyslu je tou nejlepší obranou proti zaslepenosti diskursem svého oboru. Snaží se kriticky nahlédnout svoje dosavadní režijní působení i podmínky a prostředí, ve kterých tvořil. Je si vědom toho, že nám na jedné straně hrozí ustrnutí v čistě řemeslném a dávno odlidštěném přístupu k divadlu, na straně druhé pak chaos a snaha vymezit se za každou cenu.
Dokumentární divadlo a jeho využití
Burianová, Zuzana ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SCHEJBAL, Milan (oponent)
Práce shrnuje různé pohledy na dokumentární divadlo v rámci divadelní tvorby. Cituje aktuální definice tohoto typu divadla a zamýšlí se nad jeho využitím. Z části vychází z filmové teorie, předkládá příklady divadelních inscenací, které vycházejí z dokumentárního materiálu a opírá se o některé příklady z dějin divadla. Dotýká sepojmů jako je Living newspapers, postdramatické divadlo, nebo metoda Verbatim. V druhé části práce autorka reflektuje proces své realizace dokumentárního zadání zdruhého ročníku studia. Kriticky hodnotí jeho výsledek a zamýšlí se nad problémy, které během práce vznikaly v souvislosti s dokumentárním divadlem. Na závěr hodnotí celkový přínos tohoto zadání pro své studium a rozvíjí tezi o výhodách a nevýhodách dokumentu jako východiska pro divadelní inscenaci v dnešním společenskémkontextu.
Recyklace a autenticita materiálu v diva dle
Ráčková, Karolína ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
V této práci se zabývám fenoménem recyklace a autenticity. Na počátku pokouším se vymezit dle svého pojetí stěžejní pojmy a zamýšlím se nad nimi na poli obecném, uměleckém a divadelním. Následuje obsáhlejší praktická část. V ní zmiňuji se nejdříve o svých dřívějších pracech, jež souvisí s daným tématem, a demonstruji na nich svůj dlouhodobý zájem. Poté věnuji již zbytek textu své závěrečné práci na rodinné téma, jež se podobala archeologii a jíž byl nakonec přisouzen název V domě straší duch. Podrobný popis celého procesu tvorby sahá od výběru tématu, přes shromažďování fyzického i nefyzického materiálu, určení formy, zpracování zvukové složky až po závěrečnou instalaci a její podobu. To vše opět se zaměřením na projevy a využití jevů recyklace a autenticity. Textovou část uzavírám fotografickou dokumentací výsledného tvaru v příloze.
Divadlo v exteriéru
Štěpán, Jakub ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V bakalářské práci představuji celkem čtyři divadelní projekty, které mají jeden společný prvek a tím je otevřený prostor nebo-li plenér. Hledám další propojení všech čtyř projektů a ostatních, které jsem za dobu studia realizoval. Vytvářím si slovník cizích slov a pojmů, které se vztahují k práci v otevřeném prostoru. Většina mých projektů se odehrává venku, rád nacházím lokace a stavím svoje vize. Projekty spojuje filmový svět a jeho střihovost jako dramaturgický styl, ale zároveň jeho vizuální stránka jakou je fikce. Kočovnictví nebo jiným slovem nomádství je rovněž silnou propojovací linkou projektů. Cestování z místa na místo a objevování nových technologií a možností je dalším z nálezů této práce.
Divadlo krize
Čonková, Ivana ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, Ivan (oponent)
Tato práce popisuje a reflektuje specifické, sporné divadelní události a tvůrčí projekty, které jsem realizovala v sociálně politicky vyhrocených chvílích - v krizi. V těchto akcích jsem poznávala divadlo, tím, že jsem aktivně něco dělala. Postupně jsem získávala zkušenosti, které v sobě ukrývají jisté otázky i odpovědi divadelní praxe. Popisuji čtyři události a dva projekty. První událost reagovala na smrt tragicky zemřelých osob a psů na Florenci v Praze. Poslední projekt se odehrával v prostoru romského městského ?gheta? v Ústí na Labem. Pohybuji se v rozličných prostorech, situacích i tématech. V nich všech jsem pátrala, čím vším divadlo může být a jak s tímto médiem odpovědně zacházet. Zkoumala jsem, jak může přežít a odolat nebezpečí divadelní rutiny, konzumu a všednosti. Jak divadlo nenechat upadat, ale objevit jeho sílu život měnit, identifikovat a tvořit.
THEATRE CONTRACTS
Hůlková, Kateřina ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, František (oponent)
The aim of this thesis is to create a collection of the most commonly used types of theatre contracts and of their practical applications in theatre practice. The opening passage informs the reader about legal forms applicable for theatre activities. The main part of the work analyses legal conditions related to those contract types that are most commonly applied in theatre. The final part treats the application of contract types in theatre practice. So this part refers to concrete theatre professions and the contracts types concludable with them by the theatre. The following bachelor's thesis could become a helpful students' aid at the Department of Arts management at the Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in Prague ? both for study purposes and realization of new theatre projects.
Scénografie: William Shakespeare- Zkrocení zlé ženy
LIŠKOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se věnuje životu a dílu Williama Shakespeara. První část přibližuje autora a jeho hry, především pak komedii Zkrocení zlé ženy. Část druhá popisuje samotnou tvorbu makety, návrhů a ideovou základnu, z níž se při tvorbě vychází. Obě části na sebe tematicky navazují.
Role textu v dramatickém umění
DEMETER, Peter
Tato bakalářská práce se zabývá rolí a povahou textu v dramatickém umění, a také vztahem dramatického textu a divadelního představení. Záměrem práce je ukázat místo dramatického textu ve struktuře dramatického umění a prokázat důležitost scénických poznámek. Metoda komparace je v práci použita za účelem představení dramatického umění v kontextu české estetiky a sémiotiky divadla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 439 záznamů.   začátekpředchozí373 - 382dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.