Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Romské dítě "po škole" Význam romské kultury, rodinného, školního a neformálního (mimorodinného a mimoškolního) prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí
VOMLELOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá významem romské kultury, rodiny, formálního a neformálního prostředí pro výchovu a vzdělávání romských dětí. V teoretické části je nejprve představena romská kultura jako východisko pro výchovu a vzdělávání romských dětí. Dále výchova v romské rodině, co například znamená vychovávat dítě k romství a jak se liší romská výchova a vzdělávání od majoritní společnosti. Následně se práce věnuje formálnímu vzdělávání především v mateřské a základní škole, zabývá se úlohou pedagoga, školní úspěšností romských žáků a nástroji, které jejich postavení zlepšují. Vliv mimorodinného a mimoškolního prostředí je prezentován na příkladu Komunitního centra pro děti a mládež Cheiron T v Táboře. V praktické části je zprostředkován pohled komunitních a sociálních pracovníků tohoto komunitního centra. Hlavním cílem výzkumu mé bakalářské práce je zjistit vztah a motivace romských dětí ke vzdělání ? jaký vliv na ně má v tomto ohledu kultura, rodina, škola a komunitní centrum, kam dochází. Praktická část je zakončena prezentací a interpretací výpovědí dětí, se kterými jsem na toto téma vedla rozhovor. V závěru bakalářské práce dochází v diskuzi k porovnání výpovědí dětí, komunitních pracovníků a mých praktických zkušeností s názory získanými z odborné literatury.
Problémy vzdělávání romských dětí
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problémem vzdělávání romských dětí, jeho vznikem, důsledky a řešeními. Teoretická část popisuje historii Romů a jejich kulturu. Do té patří především rodina, zvyky a jazyk. Dále popisuje, jaké problémy byly při vzdělávání v minulosti a jaké jsou dnes. Zabývá se také úlohou státu a školy při jejich řešení a návrhy na pomoc při vzdělávání. V praktické části práce je porovnáván názor dětí, které se přiházejí doučovat do SaSM - DDM ČB na školní výuku, doučování a romský jazyk, s názorem jejich třídních učitelů, kteří uvádějí své zkušenosti se vzděláváním Romů a s řešením problémů, které romské děti při výuce mají. V závěru je uvedeno srovnání zjištěných poznatků z rozhovorů s obsahem literatury a jiných dokumentů.
K vybraným charakteristikám dětí z dětských domovů
POLÁČKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku dětí vyrůstajících v dětských domovech. V teoretické části se zabývá vymezením pojmů dětský domov a dětský domov se školou, důvody umístění do dětského domova, smyslem a funkcemi rodiny a dětského domova. V práci je charakterizováno rodinné prostředí, z nějž dítě přišlo do dětského domova, je zde popsán deprivační syndrom a porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Popisuje, jaké jsou romské děti vyrůstající v dětském domově a jaká je spojitost mezi dětstvím stráveným v dětském domově a trestnou činností páchanou v dospělosti. Poslední kapitola poukazuje na některé obtíže mladých lidí opouštějících zařízení ústavní výchovy. Praktická část obsahuje srovnání skladby dětí ze tří zvolených zařízení (dvou státních a jednoho nestátního): Dětský domov se školou Horní Planá, Dětský domov Aš a Soukromý dětský domov Koryto. Porovnávány jsou především v oblastech popisovaných v teoretické části. Souběžně s tím byly také od ředitele(zástupce) zařízení získány základní informace o jednotlivých dětských domovech. Dále byly sledovány názory vychovatelek/vychovatelů na ústavní výchovu a na připravenost na samostatný život po odchodu z dětského domova a jejich přístupy k výchově svěřených dětí.
Kriminalita romské menšiny a projekt Systém mentoringu v trestní justici
MINAŘÍK, Michal
Diplomová práce se zabývá kriminalitou romského etnika na území České republiky a projektem Systém mentoringu v trestní justici. Úvodní část práce je věnována stručné historii romského etnika, na kterou navazuje část spojená s kriminalitou této menšiny. Jsou zde uvedena dostupná statistická data o kriminalitě Romů, některé možné příčiny této kriminality. Dále jsou práci uvedeny nejčastější nelegální způsoby obživy dnešních Romů. Na tuto převážnou část práce navazuje kapitola věnována projektu Systém mentoringu v trestní justici. Praktická část je zaměřena na ověření hypotéz týkající se úspěšnosti a fungování samotného projektu Systém mentoringu v trestní justici a to na základě statistických dat SPJ a výsledků z poskytnutého výzkumu týkající se tohoto projektu.
Role Probační a mediační služby v resocializaci romských delikventů.
NOVÁKOVÁ LOJDOVÁ, Leona
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku role Probační a mediační služby v resocializaci romských delikventů. V textu je nastíněna historie a současnost Romů v České republice, jejich členění i životní styl. Pozornost je věnována činnosti Sdružení pro probaci a mediaci v justici, o. s. Náhled je nabízen i na poslání, cíle působení a zásady činnosti Probační a mediační služby. Nechybí ani výčet principů a oblastí její činnosti. Cílem práce je zmapování úlohy Probační a mediační služby při resocializaci romských delikventů a dílčím cílem zjištění, zda na zvýšení úspěšnosti resocializace má vliv zkvalitnění práce probačních úředníků a angažovanost odborné a laické veřejnosti. V praktické části práce je využito kvalitativního výzkumu a jeho metodami jsou zvoleny sekundární analýza dat statistických údajů a dotazník.
Volnočasové aktivity romských dětí na Prachaticku.
PETRŮ, Libuše
Romská populace je v současnosti silně znevýhodněná. Romské děti často provozují činnosti živelně a propadají patologickým závislostem. Úkolem současné společnosti je těmto je{$\neg$}vům zamezit, nabídnout dětem kvalitní využívaní volného času. Efektivní využívání volného času by mělo být nezbytnou součástí života všech dětí. Projekty volnočasových aktivit pozitivně působí na integraci romských dětí. Současně jsou nástrojem prevence sociálně-patologických jevů ve společnosti. Cílem práce je zmapovat na Prachaticku docházku romských dětí v projektech volnočasových aktivit pro děti většinové společnosti a v projektech určených pro romské děti. U organizátorů zájmových útvarů zjistit náplň volnočasových aktivit dětí většinové společnosti a aktivit určených pro romské děti. Z výsledků vyplývá, že romské děti dochází do kroužků pro děti většinové společnosti pravidelně. Romské děti využívají i nabídky volnočasových aktivit určených výhradně pro ně. Ze srovnání vyplývá, že náplň odpovídá svým zaměřením potřebám skupin, kterým je určena. Náplň kroužků pro romské děti je vhodně zaměřena na zájmy tohoto etnika. Zástupci romského etnika spolupracují při tvorbě náplně volnočasových aktivit určených romským dětem. Nicméně existují rezervy v této spolupráci. Organizátoři by uvítali větší aktivitu romských rodičů. Dále neexistuje konkrétní zástupce romského etnika ochotný tuto problematiku s organizátory řešit. Závěry této práce lze využít při komunitním plánování daného regionu. Výsledky výzkumu mohou být přínosné organizacím poskytujícím služby Romům. Na zjištěné poznatky lze navázat v dalším výzkumu problematiky romských dětí, které se neúčastní žádných volnočasových aktivit a výzkumu rezerv spolupráce romských rodin při tvorbě náplně volnočasových aktivit určených přímo romským dětem.
Interakce Policie ČR a menšinových skupin v ČR
KUBINEC, Patrik
Cílem práce je podat přehled o způsobech přístupu policistů PČR v přímém výkonu služby k menšinovým skupinám, které žijí a páchají trestnou činnost na území ČR, s důrazem na přístup jednotlivce v praxi, dále analyzovat současnou vzájemnou interakci, z analýzy vyvodit požadavky a následně navrhnout k praktické realizaci doporučení pro zlepšení komunikace s příslušníky menšin zejména na straně uniformovaných policistů v přímém výkonu.
Občané o soužití s Romy a možnostech ve společnosti
Dimitrová, Michaela
Květnový výzkum CVVM se dotazoval na postoje české veřejnosti k romské menšině a jak by měla neromská a romská část populace přispět k lepšímu soužití. Dále se výzkum respondentů ptal na možnosti společenského uplatnění Romů.
Občané o soužití s Romy a o jejich možnostech ve společnosti
Škodová, Markéta
Součastí dubnového výzkumu byla i problematika postojů a vztahů české populace k romské menšině. Lidé hodnotili soužití s romskou populací a také jsme se lidí ptali čím by k lepšímu soužití měla přispět romská minorita a neromská část populace.
Oni jsou Romové a my jsme kdo?
Karhanová, Kamila
Pojmenování příslušníků majority v komunikaci mezi Romy a majoritní společností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.