Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 445 záznamů.  začátekpředchozí353 - 362dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingová komunikace divadla komerčního a neziskového typu
Taberyová, Terezie ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Marketingová komunikace divadla komerčního a neziskového typu" zjišťuje, jaký vliv má v oblasti divadelní produkce právní forma provozovatele divadla a zda má jeho zřizovatele nebo zakladatel vliv na použití různých marketingových nástrojů a postupů. To, jakým způsobem divadla komunikují s veřejností a prezentují svoji současnou i budoucí produkci, výrazně ovlivňuje jak návštěvnost, tak i ekonomické výsledky provozovatelů. Ze závěrů práce plyne, že více než právní forma ovlivňuje marketingovou komunikaci profesní znalost i osobní zainteresovanost personálního zajištění marketingového týmu.
Financování divadel v České republice
Kubíčková, Klára ; Votava, Libor (vedoucí práce) ; Jindřich, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje možnostem financování divadel v České republice. Česká republika se snaží o vícezdrojové financování divadel, kde podíl veřejných zdrojů je nezastupitelný. Právě těmito použitými veřejnými prostředky se práce převážně zabývá. Bez těchto zdrojů by zřejmě divadla nemohla existovat. V teoretické části jsou nejprve definovány základní pojmy, je provedena analýza modelů provozování divadel, včetně krátkého historického exkurzu. Navazují statistické údaje o divadlech v České republice. Závěr teoretické části detailně pojednává o jednotlivých typech financování divadel v hlavním rozdělení na zdroje veřejné, soukromé a vlastní. Druhá část práce je zpracována formou případové studie, jejímž předmětem je Národní divadlo jako státní příspěvková organizace. Konkrétně je provedena analýza financování tohoto divadla, včetně definice dostupných možností získávání finančních zdrojů. Na základě zjištěných skutečností jsou následně uvedena doporučení, jak více či efektivněji využívat finanční možnosti. Součástí případové studie je i zhodnocení základních ukazatelů hospodaření za rok 2013. Cílem celé práce je utvoření přehledu možných způsobů financování divadla, jakožto svébytného ekonomického subjektu a v případě analýzy konkrétního Národního divadla navrhnout řešení k případnému zdokonalení.
Význam Cen Alfréda Radoka a zhodnocení činnosti Nadačního fondu Cen Alfréda Radoka
Štěpánová, Lucie ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Radok Žádná, Ingeborg (oponent)
Diplomová práce pojednává o vzniku, vývoji a zániku Nadace Alfréda Radoka, následně Nadačního fondu Cen Alfréda Radoka se zaměřením na předávání Cen Alfréda Radoka. Cílem práce je zhodnocení činnosti Nadace a jejího nástupce, Nadačního fondu a rekapitulace proměn a problémů kolem udílení Cen Alfréda Radoka v průběhu celého období 23 letého fungování. Vlastním přínosem jsou informace, které vzhledem k současné likvidaci Nadačního fondu nebudou již dohledatelné. Ceny Alfréda Radoka se skládaly ze dvou částí. Byla to anonymní dramatická soutěž - ocenění textu nejlepší původní české divadelní hry, druhou část tvořilo ocenění v inscenačních kategoriích. Výsledky inscenačních kategorií byly stanoveny na základě ankety divadelních kritiků. Cílem bylo zjistit, jak jsou spokojeni hlasující kritici a publicisté právě s touto anketou. Jako metoda výzkumu bylo zvoleno kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů. V závěru práce byla data vyhodnocena a interpretována.
Marketingová strategie
Horáková, Ilona ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce na téma Marketingová strategie je identifikovat odlišnosti a specifika marketingu v oblasti kultury a na základě toho vyhodnotit marketingovou strategii konkrétního projektu. Teoretická část v úvodu seznamuje čtenáře s kulturou, uměním a blíže i divadlem. Následuje část věnovaná marketingu, kde je klasické pojetí vždy doplněno o specifika právě z oblasti kultury a umění. Teoretický základ je poté aplikován na konkrétní projekt a celá práce je zakončena marketingovým výzkumem, jehož cílem bylo zjistit motivaci k návštěvě a vnímání marketingových nástrojů diváky.
Návrh foyeru Divadla Bez zábradlí
Forejtová, Eliška
Bakalářská práce se zabývá návrhem foyeru Divadla Bez zábradlí. V úvodní části je řešena analýza dané problematiky s obecnými požadavky na foyer divadla a rešerše divadelních scén. Analyzovaná divadla jsou stručně historicky podložena, osobně zdokumentována a popsána. Následuje popis stávajícího stavu Divadla Bez zábradlí s fotodokumentací a stavebními podklady. Samotný návrh řešení interiéru foyeru Divadla Bez zábradlí se zabývá především stolem u vstupu, barem, umístěním sedacího nábytku a doplňků. Stul umístěný u vchodu je zaznamenán ve výkresové dokumentaci. Důležitou součástí je průzkum názoru návštěvníku divadla na navrhované řešení. Výsledný návrh je přiložen v příloze v podobě výkresu půdorysu s položkovým plánem a následných vizualizací.
Ochotnické divadlo na Vlašimsku
KUNSTOVÁ, Karolina
Bakalářská práce se zabývá spolkovou činností se zaměřením na ochotnické a amatérské divadlo ve městě Vlašimi a částečně jeho přilehlém okolí. Cílem práce je vytvoření obrazu o daném jevu na základě archiválií (kronik, pamětních knih, časopisů), dokladů pamětníků a dostupné sekundární literatury. Tyto poznatky jsou konfrontovány s pohledem teatrologie (zejména obsaženým v syntéze Dějiny českého divadla III a IV). Součástí práce jsou tabulkové přílohy.
Reprezentace mužů s homosexuální orientací v současných českých a slovenských divadelních hrách
DEMETER, Peter
Diplomová práce se zabývá reprezentacemi mužů-homosexuálů v současných českých a slovenských divadelních hrách. Záměrem práce je analyzovat queer a campy aspekty reprezentací homosexuálů v mainstreamových hrách a osvětlit zásady tvorby těchto dramatických osob ve struktuře dramatického umění. Výsledky analýzy ozřejmují proces integrace v reprezentaci homosexuálů v soudobých českých a slovenských dramatech.
Umenie živého slova
Harčaríková, Marica ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Diplomová práca, ktorá má dve časti - teoretickú a empirickú, sa v prvej časti venuje predovšetkým termínom spôsobu "oživovania slova", ktorého prostriedkom je ľudský hlas, reč a ich umelecké možnosti podania. Nimi sú - deklamácia, recitácia, umelecký prednes. V tomto kontexte sa sústreďuje na detský prednes a jeho formy podania, čiže najmä na súborový prednes. Súčasťou zmysluplnej práce so slovom je interpretácia. Práca pojednáva o význame interpretácie z hľadiska vzťahu k literárnemu dielu, k prednesu, a k divadelnej tvorbe. Zaoberá sa bližšou špecifikáciou pojmov poézia a divadlo. Pre hlbšie pochopenie z hľadiska obsahu bližšie špecifikuje divadelnú formu akou je divadlo poézie. Venuje sa otázke divadla poézie ako svojbytnej divadelnej forme, ktorá sa rozvinula v stredoeurópskom regióne, najmä v neprofesionálnom divadle a to v istých teoretických zakotveniach i historických súvislostiach. Zmieňuje sa o celoštátnej prehliadke umeleckého slova a divadiel poézie - Hviezdoslavov Kubín, najmä v súvislosti s detským divadlom poézie - v rámci kategórie detských recitačných kolektívov. A v neposlednom rade, v druhej časti sa zameriava na proces tvorby s detským kolektívom, na možnosti práce s lyrickým textom pri tvorbe konkrétnej inscenácie.
Umění z místa - Terénní výzkum a strategie jeho inscenace
Petáková, Linda ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Bakalářská práce pojednává o divadelní tvorbě založené na předchozím terénním výzkumu. V práci reflektuji a analyzuji vznik divadelní inscenace "Marie to dala. Jak to dá? ty?", která byla mou bakalářsskou inscenací. Rozepisuji jednotlivá stádia tvorby a způsob práce. Hlavní důraz je položen na práci se zdroji v tvůrčím procesu a divadelní tvorbu v nedivadelním prostoru.
Nepočujúcí v slovenskej pantomíme
Radzová, Valéria ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; MIKOTOVÁ, Zoja (oponent)
Bakalárska práca s názvom Nepočujúci v slovenskej pantomíme, s podtitulom Divadlo Tiché Iskry pojednáva o využití pantomímy v dramatickej výchove nepočujúcich ale aj ich tvorbe, ktorú reprezentujú umelci Divadla Tiché Iskry. Podstatnou časťou bakalárskej práce je pohľad na pedagogickú činnosť a využitie pantomímy ako vzdelávacej metódy dramatoterapeutov, a vychovávateľov. Na základe zhliadnutí predstavení a rozhovorov s nepočujúcimi hercami, som získala možnosť porovnať ponímanie a využitie pantomímy v súčastnosti. Nachádzanie spoločných a odlišných znakov vo vyjadrovaní sa tichým umením je obohacujúcim poznatkom pre počujúcich i nepočujúcich hercov. V pátraní po týchto znakoch mi ochotne pomáhal umelecký riaditeľ divadla Tiché Iskry, Peter Vrťo. V práci sa nachádza mnoho citácii zo zmienených rozhovorov, ktoré mi poskytli členovia divadla Tiché Iskry. Prehľad a opis tvorby jediného profesionálneho divadla nepočujúcich na Slovensku, očami profesionálneho míma a nezainteresovaného diváka, tvorí druhú časť bakalárskej práce. Rozhovory a stretnutia s nepočujúcimi hercami boli pre mňa, ako autorku bakalárskej práce obrovských obohatením nielen po profesionálnej ale i osobnostnej stránke.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 445 záznamů.   začátekpředchozí353 - 362dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.